puntlassen versteviging binnenscherm

Voor al je vragen over de carrosserie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miellio
Novizio
Novizio
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 mar 2014, 23:45
Locatie: Rotterdam

puntlassen versteviging binnenscherm

Bericht door Miellio »

kan iemand mij vertellen met hoeveel puntlasssen, en waar ongeveer, de versteviging van het binnenscherm vastzit???
de ouwe van mij zat al gepropt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: puntlassen versteviging binnenscherm

Bericht door AlfettaOwner »

Oef nee, maar wat een prachtig werk maar je ervan :shock: :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: puntlassen versteviging binnenscherm

Bericht door Enrico »

Ik zou hem gewoon met veel propjes vastmaken (Rijtjes langs elkaar) , moeilijk te achterhalen..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: puntlassen versteviging binnenscherm

Bericht door AlfettaOwner »

Hij wil hem liefst zo origineel mogelijk vastzetten.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: puntlassen versteviging binnenscherm

Bericht door GTV42.0 »

Gewoon genoeg doen, je ziet dit nergens terug en ik weet dat dit geen belemmering is voor de taxatie.
Ik heb ze geloof ik om de 2cm zitten.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Miellio
Novizio
Novizio
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 mar 2014, 23:45
Locatie: Rotterdam

Re: puntlassen versteviging binnenscherm

Bericht door Miellio »

AlfettaOwner schreef:Hij wil hem liefst zo origineel mogelijk vastzetten.

ja klopt, ben nogal een zeikerd, maar ik ben bang dat het toch proppen wordt...... ik wil toch weer verder gaan
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: puntlassen versteviging binnenscherm

Bericht door GTV42.0 »

Snap ik ook, maar ik doelde ook gaten boren om de twee cm en dan proplassen :wink:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: puntlassen versteviging binnenscherm

Bericht door Carbo »

Ben het niet helemaal eens met voorgaande meningen.

Simpel de puntlassen hoor je te zien en te voelen op het binnenscherm.

Als je hier dus gaat proplassen zie je de puntlassen niet op het binnenscherm. Dit is het eerste waar ik naar kijk als iemand beweerd een originele GTV6 te bezitten :wink:
Deze puntlassen kun je namelijk alleen goed uitvoeren met de voorschermen eraf!

Voor de afstanden tussen de puntlassen is een formule, dit is (2x) de plaatdikte plus (even uit mijn hoofd) 1,5 cm. Kijk eigenlijk zelf altijd op de instellingskaart bij mijn puntlasmachine :oops:

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: puntlassen versteviging binnenscherm

Bericht door Carbo »

Gewoon genoeg doen, je ziet dit nergens terug en ik weet dat dit geen belemmering is voor de taxatie.
Zegt iets over de taxateur :--: :--: :--: :--:
Taxatie waarde is voor bijna iedereen alleen interessant voor de verzekerde waarde en zegt niets over het concours gehalte van de restauratie :roll:

Als je weet hoe een GTV6 is gebouwd weet je waar je naar moet kijken :wink:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: puntlassen versteviging binnenscherm

Bericht door GTV42.0 »

Carbo schreef:
Gewoon genoeg doen, je ziet dit nergens terug en ik weet dat dit geen belemmering is voor de taxatie.
Zegt iets over de taxateur :--: :--: :--: :--:
Taxatie waarde is voor bijna iedereen alleen interessant voor de verzekerde waarde en zegt niets over het concours gehalte van de restauratie :roll:

Als je weet hoe een GTV6 is gebouwd weet je waar je naar moet kijken :wink:

Gr,
Carl
Niet helemaal mee eens Carl. Het verstevigingsdeel kan je niet zien of deze origineel is omdat je daar geen puntlassen ziet, maar dat hoef ik jou niet te vertellen :mrgreen: Wel dat het wat over alleen de vervangingswaarde zegt. Bij een gewone normale taxatie van een auto gaat de auto niet op de brug en wordt er beoordeeld op zicht en documentatie zoals foto's.

Kijk als je een concours auto aan het maken bent praten we over andere dingen dan de gemiddelde auto die in een hobbygarage is gedaan. Maar onze 116's zie ik nog niet daar verschijnen.
Ik weet hoe die van mij gedaan is en heb ook GTV6en gezien die bij een bedrijf zijn gedaan en in een aantal gevallen ben ik reuze trots op mij zelf, gezien hoe die het hebben gedaan. Ik ken ook een compleet gerestaureerde die helemaal naar origineel is opgebouwd en maar op 500euro meer is getaxeerd, maar ja deze is ook niet origineel meer ten opzichte van een echte originele waar nooit aan is gelast, en van die ken ik er maar een paar. Dus wat de waarde aangaat zal de GTV6 denk ik de komende jaren niet zo stijgen als een Monti. Ik ken er één die alleen op de einddemper na helemaal origineel is en zo goed als nooit buiten komt en die is van Peter uit de provincie Groningen. Ook hij zat hier op het forum als PeterGTv6 geloof ik.

(Geen aanval hoor :thumbs: )
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: puntlassen versteviging binnenscherm

Bericht door Carbo »

Ha Jeroen,

Daar kennen wij elkaar te goed voor en je hebt een geweldige klus geklaard met jouw restauratie!

Maar...... als je de motorkap opent hoor je aan de bovenzijde van het binnenscherm de puntlas afdrukken te zien. Aangezien meer dan 90% van alle GtV6'en hier werk heeft gehad zie je dat bij deze exemplaren niet meer. Mijn insteek is je kunt het maar 1 keer goed doen en daarmee bedoel ik dat zelfs een absolute kenner en specialist niet kan zien dat er aan is gewerkt. Dus ik hoor dat puntlas afdrukken te zien......

Ik ben er van overtuigd dat de GTV6 de volgende Italiaan is die dezelfde kant op gaat als de Montreal op dit moment. Simpel, het was het beste dat Alfa eind jaren 70 en 80 kon bouwen en het absolute topmodel. Twee; er zijn nauwelijks GTV6'en over. Denk dat er meer rijdende MOntreals in NL zijn dan GTV6'en. Drie: er zijn nauwelijks originele exemplaren (ik ken er twee waar nog nooit aan is gelast, 1e lak, roestvrij .......................... en er is er niet 1 naar concours staat gerestaureerd d.w.z. zoals de fabriek verlaten.
Er rijden vele mooie GTV6'en maar allemaal niet origineel :roll:

De auto's die uiteindelijk op veilingen (en daar gaat het om bij marktwaarde) het meeste zullen gaan opbrengen zijn of "tutti originale" of naar concours staat gerestaureerd.

Iedere eigenaar van een GTV6 moet vooral genieten voor wat een super uitgebalanceerde machine de GTV6 is. Maar let op wat de markt binnen 5 jaar gaat doen :wink:

Taxatie waarde zegt mij helemaal niets, simpel omdat het niets over de marktwaarde van de auto zegt!

Jouw GTV6 is prachtig en je hebt een geweldige klus geklaard moet je echt trots op zijn.

Op de lange termijn gaat het bij veel autoliefhebbers en investeerders om echte marktwaarde. Simpel men gaat geen 50k in een GTV6 restauratie investeren, op dit moment :roll: wacht maar af hoe de situatie over 5 jaar is O:)
en dan is een restaurateur blij dat hij de juiste puntlassen heeft geplaatst :wink:

Gr,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op 21 jul 2015, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: puntlassen versteviging binnenscherm

Bericht door GTV42.0 »

Mijn GTV6 is idd erg mooi ook al zeg ik het zelf :oops: , maar wat jij ook al aangeeft doet straks een originele het erg goed maar zoek ze maar eens.
Qua aantallen zit je denk ik verkeerd. Als ik zie wat Will Mertens heeft en kent weet ik zeer zeker dat er veel veel meer GTV6en zijn in Nederland.
Daarom snap ik ook niet dat je ze zo weinig op evenementen ziet. Ik probeer dit ieder jaar een paar keer voor elkaar te krijgen, maar gaat zo
verschrikkelijk moeizaam.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: puntlassen versteviging binnenscherm

Bericht door Carbo »

Hoi Jeroen,

NL is een Montreal land en mijn gevoel zegt dat er meer rijdende Montreal's met geldige APK in NL zijn dan GTV6'n..................... :mrgreen:

Ik praat dat niet over de hele GT 116 serie maar alleen over de GTV6 in NL! (rijdend met APK) cool2.gif en hoeveel daarvan zijn er nog origineel?

Jij kunt de register aantallen zien maar de meeste GTV6'en zijn volgens mij niet rijdend en hebben geen APK en staan zielig te wachten op betere tijden.......... die er zeker gaan komen :grin:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: puntlassen versteviging binnenscherm

Bericht door GTV42.0 »

Normaal controleer ik dit ieder jaar maar dit is twee maand werk en die tijd heb ik bijna niet meer.
Maar je zal schrikken hoeveel er met APK zijn.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: puntlassen versteviging binnenscherm

Bericht door Carbo »

Ben benieuwd Jeroen maar zou mij echt verbazen als het er meer dan 100 zijn. Rijdend met APK O:)

en dan twee welke zijn nog origineel en dat vergeleken met rijdende originele Montreals O:) gaat de GTV6 echt niet winnen :jumping:

en mind you dat is goed nieuws voor alle originele GTV6'n in Nederland!

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: puntlassen versteviging binnenscherm

Bericht door GTV42.0 »

Op het Spettacolo heeft Will al moeite om er 5 bij elkaar te krijgen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: puntlassen versteviging binnenscherm

Bericht door Carbo »

Jeroen,

het aantal dat daar naar toe komt zegt helemaal niets over het totale aantal, dat geldt voor de GTV6 en ook voor de Montreal!

NL heeft relatief heel veel Montreals. Kijk maar eens in de boeken van Bruce Taylor!

Maar het ging over puntlassen zoals de fabriek ze ooit heeft aangebracht :mrgreen:

Ik doe deze reparaties alleen zoals origineel is gebeurd. Ik heb inmiddels de afgelopen twee jaar twee serieuze offertes gemaakt en beide keren heeft de eigenaar het er niet voor over....... dat begrijp ik echt helemaal....... gevolg is echter nog minder super originele GTV6'n :twisted:

Dus Miellio plaats deze puntlassen.............................. :__: doe het helemaal goed! :jumpingred:

Gr,
Carl
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:43
Locatie: Andijk

Re: puntlassen versteviging binnenscherm

Bericht door @PM »

Eind december 2013 waren er 89 Montreals op NL-kenteken, waarvan 51 met een APK die na 1-1-2010 verliep, waarvan 40 nog daadwerkelijk een geldige APK hadden.

Op dezelfde datum waren er 422 GTV6en op NL-kenteken, waarvan 175 met een APK die na 1-1-2010 verliep, waarvan 125 nog daadwerkelijk een geldige APK hadden.

Bron: RDW open data, alleen gezocht op type-aanduidingen bevattende 'Montreal', 'GTV6' of 'GTV 6'.

Dus tenzij er andere gangbare type-aanduidingen zijn voor een Montreal moet ik o.b.v. mijn statistisch onverantwoorde onderzoekje Jeroen gelijk geven dat er meer GTV6en dan Monti's rondrijden ;) Aangenomen dat de situatie niet heel drastisch veranderd is in de afgelopen 1,5 jaar.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: puntlassen versteviging binnenscherm

Bericht door Carbo »

Mooi dan zijn er twee keer zoveel GTV6'n............ maar wat was ook alweer het productie aantal? + de GTV6 is 10 jaar jonger......
en hoeveel Montreals zijn origineel en hoeveel GTV6'n?

Waar het mij om gaat is dat als iemand hier vraagt hoe de puntlassen geplaatst zijn en dus naar origineel wil restaureren wij dat met zijn allen toe moeten juichen en omarmen en dus niet gaan roepen dat proplassen voldoen. :wink:
Ja technisch voldoen die proplassen helemaal echter je kunt een auto maar 1 keer helemaal goed restaureren!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: puntlassen versteviging binnenscherm

Bericht door Enrico »

Waar hebben juliie het over.. GT1600, daar zijn er nog maar een stuk of 18 van in Nederlend die APK hebben..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Plaats reactie