Domeinnaam gaat veranderen in........alfetta-transaxle !!!!!

Updates/mededelingen betreffende website/forum !

Forum uitbreiding naar Giulietta 116 serie.

Nee, liever alleen Alfetta 116 serie
12
31%
Ja, Alfetta 116 & Giulietta 116 in een forum naast elkaar
19
49%
Maakt mij niet uit, mits alles duidelijk en goed georganiseerd blijft
8
21%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Domeinnaam gaat veranderen in........alfetta-transaxle !

Bericht door giuliettaevo »

Hier alvast 1... :mrgreen:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Frans
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 214
Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
Locatie: Stein

Re: Domeinnaam gaat veranderen in........alfetta-transaxle !

Bericht door Frans »

Ik zou ook wel eens willen weten hoeveel Transaxle Giulietta’s er eigenlijk nog in Nederland zijn, Giulia’s en Alfetta’s zijn zeldzaam, maar Giulietta’s kom je echt bijna nooit meer tegen :cry:
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: Domeinnaam gaat veranderen in........alfetta-transaxle !

Bericht door Gtv4 »

Frans schreef:Ik zou ook wel eens willen weten hoeveel Transaxle Giulietta’s er eigenlijk nog in Nederland zijn, Giulia’s en Alfetta’s zijn zeldzaam, maar Giulietta’s kom je echt bijna nooit meer tegen :cry:
Ik denk meer dan je denkt, er staan er nog veel gewoon te staan.
Nu de nieuwe Giulietta er is lijkt het of de 116 Giulietta steeds vaker opduikt.
De alfetta's zijn er zeker wel meer.
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: Domeinnaam gaat veranderen in........alfetta-transaxle !

Bericht door Gtv4 »

AlfettaOwner schreef:


Ik sta altijd open voor suggesties/ideeen !!

Voor alsnog blijft dit forum alléén voor Alfetta's liefhebbers. Dit ondanks dat de Giulietta groep wellicht niet groot is.
Toch zou ik wel eens willen weten hoeveel Giulietta 116 liefhebbers/bezitters hier geregistreerd zijn...
En hier nog 1 :lol:

Ik blijf van mening dat de Giulietta er wel gewoon bijhoort, waarom?
De techniek is 100% gelijk met de alfetta en Gtv.
De kunstof bumper Gtv hoort hier nu ook niet thuis, heet tenslotte geen alfetta meer!
Het had gewoon het 116 forum moeten worden. (of had ik dat al vaker gezegd) :mrgreen:
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Re: Domeinnaam gaat veranderen in........alfetta-transaxle !

Bericht door GTV »

Het zal echt storm lopen als je Giulietta's toelaat :blue_lol: Ik zie ze helaas nooit meer in het wild.
Ik heb er veel gehad, zou wel vermakelijk zijn om hier wat van die bakjes te zien opduiken.
Laatst gewijzigd door GTV op 27 aug 2011, 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Domeinnaam gaat veranderen in........alfetta-transaxle !

Bericht door Melvivio »

Frans ik snap je eerste post! Maar wat als je het compleet anders om verteld?
Namelijk gezien het feit dat de 90, Giulietta, 75, S|Rz & nog enkele zoveel overeenkomstige techniek met de Alfetta heeft, hoef je geen speciale sectie's ervoor te maken.

Nu is dit niet helemaal waar ^^ maar het is maar net welke invalshoek je eraan wilt geven.

Om meer types te accepteren moet je eerst je hoofddoelgroep voor 90% op orde hebben. Het forum is een heel eind, maar er is nog ruimte voor veel verbetering mogelijk. Laat me het zo stellen, Alfetta nieuwelingen (ECHT nieuwelingen) zullen zonder interactie met andere leden hier niet de informatie kunnen vinden die ze wellicht zoeken.

Daarom, eerst het een fijn uitwerken, dan pas uitbreiden.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Domeinnaam gaat veranderen in........alfetta-transaxle !

Bericht door AlfettaOwner »

Melvivio schreef:Het forum is een heel eind, maar er is nog ruimte voor veel verbetering mogelijk. Laat me het zo stellen, Alfetta nieuwelingen (ECHT nieuwelingen) zullen zonder interactie met andere leden hier niet de informatie kunnen vinden die ze wellicht zoeken.

Daarom, eerst het een fijn uitwerken, dan pas uitbreiden.

Ik snap je punt Melcher maar het is zeker niet zo dat hier geen informatie is te vinden.
Diegene die zoekt die vind en er staan ruimschoots voldoende projecten om zich in te lezen, voorheen was er helemaal geen informatie voorhanden.
Wanneer men specifieke vragen cq informatie wilt hebben welke nergens beschreven staat of niet 123 te vinden is, kan men altijd terecht voor die informatie. Er is meer dan voldoende kennis aanwezig denk ik.

De discussie wij hebben gehad blijft staan :wink:
Hoe ver ben je ermee O:)
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Domeinnaam gaat veranderen in........alfetta-transaxle !

Bericht door pe1ryx »

Ik vind het een geweldig positief en gezellig forum waarbij ik me weinig verbetering kan voorstellen :thumbs:

Zou persoonlijk weinig moeite hebben met het toelaten van Guilietta's...heb er in grote mate dit alfavirus door opgelopen...

kernwoord van een leuk forum is denk ik wel respect wat er hier in grote mate aanwezig is eusa_clap.gif

laten we dit vooral zo houden samen :!:
Gebruikersavatar
Frans
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 214
Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
Locatie: Stein

Re: Domeinnaam gaat veranderen in........alfetta-transaxle !

Bericht door Frans »

Gtv4 schreef: De kunstof bumper Gtv hoort hier nu ook niet thuis, heet tenslotte geen alfetta meer!
Nou..., kan ik al weer meteen afdampen, letterlijk dan, met mijn verrotte kleprubbers.... :blue_lol:
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: Domeinnaam gaat veranderen in........alfetta-transaxle !

Bericht door Gtv4 »

Frans schreef:
Gtv4 schreef: De kunstof bumper Gtv hoort hier nu ook niet thuis, heet tenslotte geen alfetta meer!
Nou..., kan ik al weer meteen afdampen, letterlijk dan, met mijn verrotte kleprubbers.... :blue_lol:
:blue_lol:

Als aanvulling, de 75, 90 en SZ&RZ zijn compleet andere auto's uit een geheel andere tijd.
De 75 heeft als 1e 2 levens jaren veel overeenkomsten qua techniek met de alfetta's maar daarna kwamen de nieuwe motoren en werden de verschillen al weer groter. De 75 is ook geen 116 serie maar 162 serie.
De Giulietta daar in tegen is wel een 116 serie, stamt uit dezelfde tijd als de alfetta's en deelt voor 100% de techniek.
Dus de bouwjaren 76 t/m 85 zijn wat betreft de kleine transaxle's allemaal gelijk.
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Frans
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 214
Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
Locatie: Stein

Re: Domeinnaam gaat veranderen in........alfetta-transaxle !

Bericht door Frans »

Hmmm, de Transaxle begint toch eigenlijk al in 1972, en in 1981 zijn de zescilinders gekomen, en die verschillen toch wel enigszins van het voorgaande :?

Wat zijn trouwens, wat bodemgroep en zo betreft, de grote verschillen tussen Serie 116 en Serie 162 :?:
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Domeinnaam gaat veranderen in........alfetta-transaxle !

Bericht door giuliettaevo »

De bevestiging van de torsiestaven aan de carrosserie zijn het grootste verschil. Verder is alles uitwisselbaar.

De oudere modellen ( voor ongeveer 1985/6 gelloof ik) hebben iets langere torsies die in een los balkje uitkomen. Hierna kwamen er iets kortere torsies die echt in de carrosserie zelf vast zitten. ook heb je dan een uitschroefbaar stuk balk onder het hanglager in de cardanas, bij de oudere modellen is dat een vast deel van de koets. Het wisselen van de cardan is dan ook makkelijker bij een nieuwer model. :wink:

Maar de bevestigingspunten e.d. zijn allemaal gelijk. draagarmen zijn uitwisselbaar evenals triangels en wattsstangen bv.

SZ/RZ is wel wat meer verschillend. :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: Domeinnaam gaat veranderen in........alfetta-transaxle !

Bericht door Gtv4 »

Klopt idd, het moet zijn vanaf 72 voor de sedan alfetta. :oops:

Wat techniek betreft loopt alfa vaker door elkaar met de verschillende modellen.
Daarom denk ik ook dat je de scheiding moet trekken aan de hand van serie nummer.
Anders zou je de Sei (qua leeftijd) er ook bij moeten betrekken, maar de Sei is meen ik een 119?
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Domeinnaam gaat veranderen in........alfetta-transaxle !

Bericht door giuliettaevo »

Een Sei heeft geen transaxle maar de bak gewoon voor tegen de motor aan :wink: . Mijn GTV ook trouwens nu ik er aan denk, zal mijn topic maar afsluiten dan. :oops:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Frans
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 214
Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
Locatie: Stein

Re: Domeinnaam gaat veranderen in........alfetta-transaxle !

Bericht door Frans »

Klopt de Sei is een “Tipo 119”.
En dus ook, zoals al vermeld, geen transaxle.
Mijn GTV is van januari 1985, en die heeft als ik het mij goed herinner zo’n afschroefbare steun onder de cardan, of ik vergis me met de 90 QO :?
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Domeinnaam gaat veranderen in........alfetta-transaxle !

Bericht door giuliettaevo »

De latere GTV's hebben ook de 75 bodemplaat met de korte torsies en de losse balk. :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: Domeinnaam gaat veranderen in........alfetta-transaxle !

Bericht door Gtv4 »

Dat een Sei geen transaxle is weet ik, ging mij alleen om het bouwjaar.
Dat de latere Gtv's de bodemplaat aanpassing deelt met de 75 bedoel ik ook met de technische aanpassingen die Alfa altijd gedoseerd doorvoert.
Bij de 156 naar de 159 zie je dat ook heel erg goed!

Dus als je het forum vernoemd had met 116 dan was er alleen een klein groepje van Giulietta rijders bijgekomen. De meest ondergewaardeerde alfa waarvan er op evenementen ooit 1 of helemaal geen zijn. Vorig jaar op Zandvoort was er een record van 4, tegen 30 alfetta & Gtv's!
Had je het forum "transaxle genoemd dan zou het een stuk drukker worden met alle 75 en 90's.
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Domeinnaam gaat veranderen in........alfetta-transaxle !

Bericht door Fetta »

Laten we het vooral kleinschalig houden, en gezellig zoals Pe1ryx ook aangeeft.
AlfettaOwner regelt dit forum erg goed, maar het kost nu al erg veel tijd.
Als er hier geneuzel gaat komen zal het rap in gezelligheid afnemen....

En wie bepaalt wie er "nieuw" is en wie niet??? Onzin. Als je interesse hebt in de TA dan kan je hier je ei kwijt.
Ben je van het type eendagsvlieg, vandaag is de alfetta hét van je en morgen moet er weer een 75 voor de deur staan, dat soort lui, die zijn snel weer weg. Lost zich vanzelf op dus.


en die Giulietta's zijn ook vierkant. Met vierkante koplampen. Dus da's fijn. :blue_cool:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Frans
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 214
Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
Locatie: Stein

Re: Domeinnaam gaat veranderen in........alfetta-transaxle !

Bericht door Frans »

Pffffff…, iedereen weet toch dat ECHTE Alfa’s ronde koplampen hebben :mrgreen:

Ik denk ook dat je een forum als dit het beste kleinschalig kunt houden, maar ik verwacht dus eerlijk gezegd niet dat het door de Giulietta toe te voegen grootschalig gaat worden.
Wat dan overblijft is dus of de Giulietta eigenaren in “de club” passen, en daar twijfel ik eerlijk gezegd niet aan, volgens mij rijd daar exact hetzelfde publiek in als in een Alfetta.
De 90 is mogelijk een ander verhaal, ik heb wel de indruk dat die net zo zeldzaam is als de Giulietta (zie ik ook haast nooit meer), maar welk publiek daar in rijd weet ik eerlijk gezegd niet.
Zelf heb ik de 90 altijd als een gefacelifte Alfetta gezien, en verwacht ik daar dus eigenlijk ook een beetje hetzelfde publiek in te vinden.
Maar je kunt dit forum dus ook gewoon een puur Alfetta forum houden, daar is niks mis mee :wink:
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Domeinnaam gaat veranderen in........alfetta-transaxle !

Bericht door Melvivio »

AlfettaOwner schreef:De discussie wij hebben gehad blijft staan :wink:
Hoe ver ben je ermee O:)
Ik ben er langzaam verder mee aan het gaan! Als het goed is heb je eerder vanavond een BETA van het voorwoord & inleiding per PB ontvangen.

Voor de mensen die het niet meer snappen zal ik dit beetje toelichten. Met betrekking tot het aankoopadvies hebben Sandro & ik daar wat over gekletst. Ik ben namelijk van mening dat deze eerste versie (stamt uit 2006 alweer) een aardige verhaal is. Maar niet echt goed gestructureerd en jammerlijk genoeg ook geen 'check-list' heeft die je bijvoorbeeld mee zou kunnen nemen als je een Alfetta zou gaan kopen.

Dus, heb een keer doorgenomen en een 'GO' gekregen om het wat te herschrijven :smile:
Dus verwacht binnenkort enkele reacties in dit topic! Het is namelijk gewoon open voor reacties van U! Het forumlid!
Opzet van mij zal zijn een aankoop advies te schrijven die voldoende dekkend is voor de 116 Alfetta. Dat deze ook deels toegepast zou kunnen worden op een Guilietta of 90.. So be it. Ik ben dan ook van mening dat de 90 e.d. eigenaren best lid mogen worden van het forum. Maar hun zullen dan wel nog geen specifieke '90' informatie aantreffen.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Plaats reactie