Hoi...

Hier kun je je voorstellen aan de rest van de leden en forumgebruikers.
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

Euh nee... :lol:

Meestal pas ik wel het een en ander aan aan mijn eigen auto's..

Heb nu drie auto's thuis staan, de GTV ( niet echt normaal.. :roll: ), mijn dagelijkse braadwurst E30 met een dikke diesel erin en de 33 van mijn vriendin. De laatste is de enige waar niks mee is gedaan, maar wat niet is kan nog komen.... :wink:

Dat babyblauw staat echt geweldig op de sedan. Heb het nog even overwogen voor de GTV maar daar staat het denk ik minder mooi op. :neutral:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Theo Romeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 189
Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:38

Bericht door Theo Romeo »

Leuk je te ontmoeten afgelopen weekend Remco, je ziet dat je achterruitrubber goed wordt gebruikt!!
Het rare is dat ik me bij jou een heel ander persoon had voorgesteld. Zo zie je maar, de digitale snelweg... :cool: :lol:
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

Hoi Theo,

Dat heb ik wel vaker dat mensen zich een heel ander persoon bij mij voorstellen... meestal een stuk ouder om d eeen of andere reden. :lol:

Maar het is altijd leuk om een gezicht bij een (forum)naam te leren kennen. :grin:

Groeten Remco
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Hoi...

Bericht door giuliettaevo »

Naast mijn eigen Alfa's sleutel ik eigenlijk niet/nooit aan andermans auto's. alleen om mensen te helpen wil ik wel een uitzondering maken, vooral bij niet-standaard dingen zoals motorwissels e.d. :smile: Zo heb ik al een aantal Alfisten kunnen helpen met dingen waar ze tegenop zagen of niet goed raad mee wisten. Dit is altijd erg leuk om te doen.

Degene die mij kennen weten dat ik ongeloofelijk veel kan praten... :oops: Even een onderdeeltje bij een mede-alfist ophalen is dan ook nooit 'even'.. :roll: Een paar uur ben je al gauw onder de pannen als ik langs kom. :mrgreen:

op Rob na heb ik niet echt vrienden die Alfa rijden, de meeste hebben iets met Duitse merken, vooral vw. Altijd leuk voor discussies en wederzijdse grappenmakerij. :thumbs: Veelal ben ik op zaterdag in Malden bij mijn vrienden te vinden in hun hobbyschuur. Daar help ik dan meestal mee met de lopende projecten. ik ben niet de enige met extreme ideeen, mijn vriend Nick kan er ook wat van. Hij heeft meer als 10 auto's waarvan er volgens mij geeneen nog origineel is. Onze grootste hobby blijft het inbouwen van belachelijke motoren. Het laatste project waar we nu mee bezig zijn is een VW Jetta 1, een oude Golf met kont dus in feite.. Dit wordt ook weer een auto waar men naar om gaat kijken en over gaat praten.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Hoi...

Bericht door giuliettaevo »

Het was een voorwielaandrijver met een 1.6 benzinemotortje oid erin. Dodelijk saai dus eigenlijk. Een TDI inbouwen hebben we al vaak zat gedaan, leuk maar ook niet spannend meer. Toen kocht Nick een OM606 motor, oftwel 3.0 24v 6 in lijn Mercedes turbodiesel motor uit een E klasse van '95. Origineel hebben die krengen 177 pk met een lektronische pomp. Deze heeft inmiddles een omgebouwde mechanische pomp met 7,5mm plunjers, goed voor 4-500pk. :cool: Dat kan hij gewoon op een originele motor leveren. :shock: We hebben een getrag 265 bak passend gemaakt door het koppelingshuis om te lassen en een groot gat in de Jetta gezaagd om hem er in te hangen. :blue_cool:

De motor past in de neus maar daar is het mee gezegd. We hebben al een stuurhuis pas gemaakt ( van een braadwurst e46) en de carterpan aangepast om te zien hoe dat uitkomt en dat gaat. Nu hebben we de originele achteras weggegooid en er een achteras van een braadwurst e30 ondergemaakt. Vorig weekend heb ik de reservewielbak dichtgelast en een versterkte diffophanging gemaakt. As zit eronder en je ziet het van buiten niet, wielbasis is gelijk gebleven en spoorbreedte is ook niet extreem groter. Wordt leuk bij de RDW als we gaan omkeuren. :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Hoi...

Bericht door Melvivio »

:shock: wtf.... Ben er stil van. Hoe is dit ooit begonnen. Ook je vrienden moeten wel bij de eerste auto's twijfel gehad hebben om een slijptol in het schutbord te zetten e.d.

Nu zie ik ook via vrienden van mij ook regelmatig topic op een of ander vw forum voorbij komen. Daar zitten creatievelingen bij elkaar. Mooi project dit. Die zal de nieuwe 95gram/km wel niet halen :rollingredhead:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Hoi...

Bericht door giuliettaevo »

Hoe is dit ooit begonnen?? :blue_cool:

In mijn geval met een plat gereden 33 1.7 QV van '88. Ik had met het geld van de verzekering ( jawel, niet mijn schuld dat hij plat was..)een 33 SW 1.3S teruggekocht en daar de QV motor ingehangen. Zo veel schik gehad met de wolf in schaapskleren dat ik dat later nog vaker gedaan heb. Een 75 v6 kopen was bv te duur voor mij, ik maakte hem gewoon zelf van een TS met kapotte motor. :smile:

En op den duur ga je steeds verder kijken hoe je goedkoop toch lekker veel vermogen kunt inbouwen. Nick had al een c-kadett Caravan waar we een 300pk 2.0 16v calibra turbo motor hadden ingebouwd. Ik had ook een kadettje aangeschaft en wilde natuurlijk ook snel zijn. Toen ben ik gaan kijken welk blok wel betaalbaar was en er in zou kunnen. Na eerst een Volvo motor ingebouwd te hebben en ook nog een Alfa v6 er in gehad te hebben heb ik uiteindelijk gekozen voor de Saab motor omdat dat het goedkoopste bleek te zijn. :mrgreen: Weer later besloot ik dat de kadett niet echt mijn ding was ( en er was wat gezeik met de politie over het stallen voor de deur :oops: , toen ging de kadett naar een vriend. Om het gat te vullen kwam er uiteindelijk de GTV. :thumbs:

Kijk voor de gein eens op OM606 op youtube. :wink: staan wel wat leuke auto's bij. :smile:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Hoi...

Bericht door giuliettaevo »

Al 11 jaar lang heb ik een uitgebouwde Giulietta staan waar ik mee aan de gang wil. Steeds zijn er andere dingen tussen gekomen en heb ik het uitgesteld, misschien was ik zelfs wel bang om de auto weer te zien.

Nu heb ik vorige week bericht gehad van degene waar hij gestald staat. Hij heeft de ruimte eigenlijk zelf nodig en vroeg me wat ik met de auto wilde doen. Ik ben toen even langs geweest en heb de auto ook even gezien ( dat was ook al weer een paar jaar geleden :oops: ) , hij staat er exact zo bij als we hem 10 jaar geleden neergezet hebben. :razz: De auto was helemaal blank geschuurd toen hij noodgedwongen gestald werd. Een laag vliegroest heeft zich gevormd toen hij in het begin van de stallingsperiode een keer nat is geworden maar dat is dus niet verergerd in de loop der jaren. er zijn zelfs nog stukjes blank metaal te zien na 10 jaar. :shock:

Van uitstel komt afstel en ik wil toch wel heel graag dat deze auto aangepakt wordt. Vandaar dat ik nu zal moeten gaan besluiten aan welke auto's ik wil gaan werken. :neutral: Dit is namelijk het 4e project dat erbij komt en dat wordt echt te veel van het goede. :oops: Ook moet ik mijn plannen m.b.t. welke motor in welke auto wellicht weer aanpassen. :roll:

Nu ga ik maar weer verder piekeren wat te doen... cry.gif
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Hoi...

Bericht door pe1ryx »

Cuijks water fettabier.gif :schrik:

::-)
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Hoi...

Bericht door Melvivio »

Klinkt als een luxe probleem op een vage maar leuke manier :mrgreen:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Hoi...

Bericht door giuliettaevo »

Gisteren hebben we weer een productief dagje gehad aan de Jetta.

Thuis kon ik niks doen aangezien Monique bezoek kreeg. Dus ging ik maar mijn vriend helpen met het maken van motorsteunen.

Hij is laatst naar de RDW geweest met de Jetta omdat de auto straks gewoon straatlegaal blijft. Het chassisnummer zat ons alleen erg in de weg, dat zit namelijk in de rand van de paravanbak en die komt een heel eind naar voren de motorruimte in. De RDW heeft nu een zegel in de kofferruimte gehangen zodat we later het nummer opnieuw in kunnen laten slaan. Hierdoor konden we de motor iets mooier plaatsen.

Na een hele dag en avond buffelen hadden we nieuwe verstevigingsbalken in de motorruimte gemaakt, een tijdelijke baksteun en motorsteunen. Omdat deze motor straks een gigantisch koppel gaat leveren ( 600+ Nm) hebben we ervoor gekozen om geen standaard rubbers te gebruiken maar iets te maken dat niet af kan scheuren. :smile: Een paar Opel achteras reactiearmen waren hiervoor goed geschikt.

Nu nog het schutbord dicht maken en een tunnel maken en dan is het grootste technische deel van het werk gedaan en kan het af/opbouwen beginnen. :cool:

Wat foto's.. de turbo is los, enkel om te zien waar hij moet komen. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:43
Locatie: Andijk

Re: Hoi...

Bericht door @PM »

Mijn eerste auto was een Jetta 1.5 C(risis) uit 1982... dan is dit toch wel heel wat anders :jumping:
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Hoi...

Bericht door stephen »

aha, hier vind je dus wat over de neven projecten :blue_cool:

blijft gaaf wat jullie daar aan projecten uitvoeren :thumbs:

leuke ideeen, waar toch heel wat brainstormen mee gemoeid gaat.

jammer dat je zo'n eind weg woont, anders altijd leuk om bij zuks te komen buurten
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Hoi...

Bericht door giuliettaevo »

Als je een keer op een vrijdagavond in de buurt bent moet je maar bellen. :thumbs:

Ga zo nog even kijken of er vorderingen zijn gemaakt terwijl ik er niet was. :smile: Moest oppassen vanavond en kon dus niet gaan helpen vanavond. :neutral:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Hoi...

Bericht door giuliettaevo »

Thuis doe ik momenteel helaas weinig aan mijn auto's, weer een beetje gebrek aan motivatie denk ik... :oops:

Met de Jetta van mijn vriend gaat het goed. Laswerk is bijna klaar en dan gaat hij naar Biesheuvel voor een kooi. Sportkoppelingset van Sachs is van de week binnengekomen, goed voor 800Nm. :cool: En de aandrijfas is ook al op maat gemaakt. Als hij terug komt van de kooi moet de bodem afgewerkt worden in kleur en dan kan hij op zijn wielen staan en kan de motor en bak e.d. erin en aangesloten worden. :grin:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vloerplaten zijn grotendeels vervangen. Extra verstevigingsbalk aangebracht van links naar rechts met een uitsparing voor de cardanas en met 15x15 koker een frame gemaakt voor de tunnel. Alle originele verstevigingen zijn doorgelast en alles is met elkaar verbonden door kokers in te lassen. Zou stevig genoeg moeten zijn zo. :mrgreen:

April moet hij rijden, moet naar Worthersee 2013 rijden ( Oostenrijk, grootste VW meeting van Europa) en dat moet lukken.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Hoi...

Bericht door pe1ryx »

nice :thumbs: :cool:
Gebruikersavatar
Remco
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jul 2008, 12:51
Locatie: Waalwijk

Re: Hoi...

Bericht door Remco »

Geweldig project!! :thumbs: :thumbs:
330D dagelijks
Alfetta 1.8 1973
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Hoi...

Bericht door giuliettaevo »

Vandaag is de Jetta omgekeurd bij de RDW en meteen de eerste keer goedgekeurd. :blue_cool:

mooie kroon op het vele werk dat oa ik er in gestoken heb. Nu maar snel verder met mijn eigen auto's. :smile:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Hoi...

Bericht door giuliettaevo »

En nog een laatste off-topic plaatje.. :oops:

Er zullen niet veel mensen zijn die dit met hun Jetta kunnen. :mrgreen:
Afbeelding
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Hoi...

Bericht door Fetta »

dit is zó lachen.....

Alhoewel ik alles behalve een fan ben van die duitse hokken, vind ik dit toch wel top. Technisch gezien dan.

van buiten gewoon de standaard look, vierkante debiele doos met een vw-logo, en dan stiekum dit onder de kap. Geweldig.
Ben blij dat ik niet die stakker ben die aan het stoplicht staat en denkt...... :blue_cool:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Plaats reactie