wobbut stelt zich voor
- wobbut
- Alfetta Novizio
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 05 jan 2006, 21:18
- Locatie: Maastricht
wobbut stelt zich voor
Hoi forum,
ik ben wobbut, in het dagelijks leven heet ik Robbert. Mijn Alfa-historie in een notedop; een paar dagen voor mijn 33e verjaardag heb ik mijn 33 verkocht, die ik heel toepasselijk 3 jaar in mijn bezit heb gehad. Het was mijn 2e auto en mijn eerste Alfa, waarmee een droom in vervulling ging. Intussen rijd ik alweer 2 jaar dagelijks in een comfortabele 155, en met de verkoop van mijn 'fun-33' kwam er plaats en geld vrij voor een klassieker. Na twee maanden zoeken, kijken en rijden in Alfetta GT(V)'s, Giulia's en Bertones raakte ik onder de indruk van de GTV6 van een mede-SCARB-lid. En onder de belofte er héél zuinig op te zijn heb ik die over 'mogen' nemen . De GTV6 is uit 1982 en in zeer behoorlijke staat. Helaas gekocht aan het einde van het seizoen, dus nog niet zoveel in kunnen rijden, maar nog net de laatste rit van de VARLN kunnen meepikken. Ik kan je vertellen dat het snel weer voorjaar mag worden van mij!!!
Ben vooral een liefhebber van de ontwerpen en van het rijplezier. Wil graag meer leren over de techniek, want ben op dat gebied een ongelofelijke newbie. Ik hoop dus lang zonder problemen rond te kunnen toeren, en mocht het onverhoopt anders uitvallen, dan zien jullie mijn vragen ongetwijfeld op dit forum voorbij komen...
Mgoed, lang genoeg geleuterd, hier wat fotootjes van WAS en IS op Alfagebied
WAS
IS
En dan, TARATATAAA... mijn GTV6 :P
Meer foto's staan op mijn website.
ik ben wobbut, in het dagelijks leven heet ik Robbert. Mijn Alfa-historie in een notedop; een paar dagen voor mijn 33e verjaardag heb ik mijn 33 verkocht, die ik heel toepasselijk 3 jaar in mijn bezit heb gehad. Het was mijn 2e auto en mijn eerste Alfa, waarmee een droom in vervulling ging. Intussen rijd ik alweer 2 jaar dagelijks in een comfortabele 155, en met de verkoop van mijn 'fun-33' kwam er plaats en geld vrij voor een klassieker. Na twee maanden zoeken, kijken en rijden in Alfetta GT(V)'s, Giulia's en Bertones raakte ik onder de indruk van de GTV6 van een mede-SCARB-lid. En onder de belofte er héél zuinig op te zijn heb ik die over 'mogen' nemen . De GTV6 is uit 1982 en in zeer behoorlijke staat. Helaas gekocht aan het einde van het seizoen, dus nog niet zoveel in kunnen rijden, maar nog net de laatste rit van de VARLN kunnen meepikken. Ik kan je vertellen dat het snel weer voorjaar mag worden van mij!!!
Ben vooral een liefhebber van de ontwerpen en van het rijplezier. Wil graag meer leren over de techniek, want ben op dat gebied een ongelofelijke newbie. Ik hoop dus lang zonder problemen rond te kunnen toeren, en mocht het onverhoopt anders uitvallen, dan zien jullie mijn vragen ongetwijfeld op dit forum voorbij komen...
Mgoed, lang genoeg geleuterd, hier wat fotootjes van WAS en IS op Alfagebied
WAS
IS
En dan, TARATATAAA... mijn GTV6 :P
Meer foto's staan op mijn website.
Spider 2.0 ie
146 1.9 jtd
[url=http://home.wanadoo.nl/wobbut]Wobbut's Alfa page[/url]
146 1.9 jtd
[url=http://home.wanadoo.nl/wobbut]Wobbut's Alfa page[/url]
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- wobbut
- Alfetta Novizio
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 05 jan 2006, 21:18
- Locatie: Maastricht
Thanx AlfettaOwner
De 33's zijn verkocht (een beetje 'helaas' toch wel, maar die óók nog erbij houden was geen optie ). Die rode was een Imola uit '93, nog in prachtstaat. De zwarte een potente 16V is evenzo mindere staat
Hoe de Champiro's bevallen kan ik nog niet echt zeggen. Heb geen vergelijkingsmateriaal onder een GTV6 en heb er pas een paar 100km in gestuurd. Vraag het mij volgend seizoen nog eens :P
De 33's zijn verkocht (een beetje 'helaas' toch wel, maar die óók nog erbij houden was geen optie ). Die rode was een Imola uit '93, nog in prachtstaat. De zwarte een potente 16V is evenzo mindere staat
Hoe de Champiro's bevallen kan ik nog niet echt zeggen. Heb geen vergelijkingsmateriaal onder een GTV6 en heb er pas een paar 100km in gestuurd. Vraag het mij volgend seizoen nog eens :P
Spider 2.0 ie
146 1.9 jtd
[url=http://home.wanadoo.nl/wobbut]Wobbut's Alfa page[/url]
146 1.9 jtd
[url=http://home.wanadoo.nl/wobbut]Wobbut's Alfa page[/url]
- wobbut
- Alfetta Novizio
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 05 jan 2006, 21:18
- Locatie: Maastricht
Klopt, dat zie je goed. Voor de mooi zou hij voor wat verlaagd moeten worden. Ik heb echter gemerkt dat drempels met deze setting nog prima te nemen zijn (moet je geen persoon achterin meenemen, dan is het een hel ). Ben bang dat ik na verlagen geen drempel fatsoenlijk meer over kom... Ben er nog niet uit of de 'looks' het gaan winnen of het 'praktische'
Spider 2.0 ie
146 1.9 jtd
[url=http://home.wanadoo.nl/wobbut]Wobbut's Alfa page[/url]
146 1.9 jtd
[url=http://home.wanadoo.nl/wobbut]Wobbut's Alfa page[/url]
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
- Koen
- Novizio
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 16:13
- Locatie: België
Ik zit dus met net hetzelfde probleemwobbut schreef:Klopt, dat zie je goed. Voor de mooi zou hij voor wat verlaagd moeten worden. Ik heb echter gemerkt dat drempels met deze setting nog prima te nemen zijn (moet je geen persoon achterin meenemen, dan is het een hel ). Ben bang dat ik na verlagen geen drempel fatsoenlijk meer over kom... Ben er nog niet uit of de 'looks' het gaan winnen of het 'praktische'
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Als je de voorpijpen omhoog brengt (dat kan nog een tamelijk stuk) dan hangt de gehele uitlaat hoger, dan valt er goed mee te rijden "verlaagd"
Het is alleen ff een kl.te klusje de voorpijpen doorslijpen en een stuk ertussen uithalen en dan passen en meten.
Het is alleen ff een kl.te klusje de voorpijpen doorslijpen en een stuk ertussen uithalen en dan passen en meten.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Hmm, ik mot mijn voorpijp zowiezo eronderuit halen een dezer dagen.GTV schreef:Als je de voorpijpen omhoog brengt (dat kan nog een tamelijk stuk) dan hangt de gehele uitlaat hoger, dan valt er goed mee te rijden "verlaagd"
Het is alleen ff een kl.te klusje de voorpijpen doorslijpen en een stuk ertussen uithalen en dan passen en meten.
Weet jij hoeveel ik eraf moet halen?
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Dat ligt aan het merk uitlaat de een hangt wat hoger als de ander, dus dat moet jezelf goed bekijken voordat je eraan begint.AlfettaOwner schreef:Hmm, ik mot mijn voorpijp zowiezo eronderuit halen een dezer dagen.GTV schreef:Als je de voorpijpen omhoog brengt (dat kan nog een tamelijk stuk) dan hangt de gehele uitlaat hoger, dan valt er goed mee te rijden "verlaagd"
Het is alleen ff een kl.te klusje de voorpijpen doorslijpen en een stuk ertussen uithalen en dan passen en meten.
Weet jij hoeveel ik eraf moet halen?
En hou er rekening mee dat de motor flink in de motorrubbers beweegt, maak je ze te kort dan komen ze tegen de body aan :(
Als ik bij mijn gtv kijk dan kan er echt een flink stuk tussenuit
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- wobbut
- Alfetta Novizio
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 05 jan 2006, 21:18
- Locatie: Maastricht
Ha, dat zijn de minder conventionele oplossingen. Maar dan ben je d'r wel voor altijd vanaf natuurlijk. Ik kijk het voorlopig nog even aan. Is trouwens best grappig om zo'n K..-drempel dwars over te kruipen, je ziet je tegenliggers denken, waar is dÃe mee bezig...
Spider 2.0 ie
146 1.9 jtd
[url=http://home.wanadoo.nl/wobbut]Wobbut's Alfa page[/url]
146 1.9 jtd
[url=http://home.wanadoo.nl/wobbut]Wobbut's Alfa page[/url]
- Koen
- Novizio
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 16:13
- Locatie: België
- Alfist-GTV6
- Alfetta Membro
- Berichten: 533
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:15
- Locatie: Oude Pekela
Hoi Robbert, leuke bonte verzameling van Alfa's.
Je Imola herinner ik me nog wel, was een fraai gezicht.
Mjah.....en die GTV6 is tuurlijk om te kwijlen, zowel looks als sound ;)
Je Imola herinner ik me nog wel, was een fraai gezicht.
Mjah.....en die GTV6 is tuurlijk om te kwijlen, zowel looks als sound ;)
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.
Nero Alfa 33 1.7ie 16v - 1994.
Nero Metallizato Alfa GTV6 - 1985.
Nero Alfa 146 1.6TS - 2000.
Nero Alfa 33 1.7ie 16v - 1994.
Nero Metallizato Alfa GTV6 - 1985.
Nero Alfa 146 1.6TS - 2000.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Ooit moet er bij mij ook een GTV6 komen.............
Met betrekking tot het verlagen/ looks/ buikbaarheid bestaat er natuurlijk ook een middenweg. Ik bedoel, meestal wordt de wagen gelijk 5,6 cm lager gelegd voor, da's namelijk lekker makkelijk. geewoon de onderste draagarm één tandje verdraaien om de torsiestaaf. maar je kunt met die torsies elke gewenste hoogte/ verlaging realiseren in stapjes van ca. 1,5 mm! dus wil je bijvoorbeeld 3,0 cm verlaging voor de looks in combi met bruikbaarheid kun je de torsies ook 20 (!) tandjes verdraaien in zowel de karosserie als in de draagarm wel te verstaan. De rechter tosie linksom en de linker torsie rechtsom draaien.
Met betrekking tot het verlagen/ looks/ buikbaarheid bestaat er natuurlijk ook een middenweg. Ik bedoel, meestal wordt de wagen gelijk 5,6 cm lager gelegd voor, da's namelijk lekker makkelijk. geewoon de onderste draagarm één tandje verdraaien om de torsiestaaf. maar je kunt met die torsies elke gewenste hoogte/ verlaging realiseren in stapjes van ca. 1,5 mm! dus wil je bijvoorbeeld 3,0 cm verlaging voor de looks in combi met bruikbaarheid kun je de torsies ook 20 (!) tandjes verdraaien in zowel de karosserie als in de draagarm wel te verstaan. De rechter tosie linksom en de linker torsie rechtsom draaien.