wobbut stelt zich voor

Hier kun je je voorstellen aan de rest van de leden en forumgebruikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wobbut
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 jan 2006, 21:18
Locatie: Maastricht

wobbut stelt zich voor

Bericht door wobbut »

Hoi forum,

ik ben wobbut, in het dagelijks leven heet ik Robbert. Mijn Alfa-historie in een notedop; een paar dagen voor mijn 33e verjaardag heb ik mijn 33 verkocht, die ik heel toepasselijk 3 jaar in mijn bezit heb gehad. Het was mijn 2e auto en mijn eerste Alfa, waarmee een droom in vervulling ging. Intussen rijd ik alweer 2 jaar dagelijks in een comfortabele 155, en met de verkoop van mijn 'fun-33' kwam er plaats en geld vrij voor een klassieker. Na twee maanden zoeken, kijken en rijden in Alfetta GT(V)'s, Giulia's en Bertones raakte ik onder de indruk van de GTV6 van een mede-SCARB-lid. En onder de belofte er héél zuinig op te zijn heb ik die over 'mogen' nemen :lol: . De GTV6 is uit 1982 en in zeer behoorlijke staat. Helaas gekocht aan het einde van het seizoen, dus nog niet zoveel in kunnen rijden, maar nog net de laatste rit van de VARLN kunnen meepikken. Ik kan je vertellen dat het snel weer voorjaar mag worden van mij!!!

Ben vooral een liefhebber van de ontwerpen en van het rijplezier. Wil graag meer leren over de techniek, want ben op dat gebied een ongelofelijke newbie. Ik hoop dus lang zonder problemen rond te kunnen toeren, en mocht het onverhoopt anders uitvallen, dan zien jullie mijn vragen ongetwijfeld op dit forum voorbij komen... :roll:

Mgoed, lang genoeg geleuterd, hier wat fotootjes van WAS en IS op Alfagebied :wink:

WAS

Afbeelding

IS

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En dan, TARATATAAA... mijn GTV6 :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meer foto's staan op mijn website.
Spider 2.0 ie
146 1.9 jtd
[url=http://home.wanadoo.nl/wobbut]Wobbut's Alfa page[/url]
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

:shock: Nou wobbut, je alfa's mogen er wezen.
Je 33 een 16V?
De 155 een WB 2.0 dus :roll:
Prachtige Alfetta GTV6 :shock: in zeer mooie staat, en prachtige foto's echt waar...

Super dat je erbij bent hier :driving: :wink:



nb :idea: Hoe bevallen de champiro's onder de GTV6.
Ik heb dezelfde banden onder de Alfetta GT :wink:
Gebruikersavatar
wobbut
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 jan 2006, 21:18
Locatie: Maastricht

Bericht door wobbut »

Thanx AlfettaOwner :oops:

De 33's zijn verkocht (een beetje 'helaas' toch wel, maar die óók nog erbij houden was geen optie :cry: ). Die rode was een Imola uit '93, nog in prachtstaat. De zwarte een potente 16V is evenzo mindere staat :?

Hoe de Champiro's bevallen kan ik nog niet echt zeggen. Heb geen vergelijkingsmateriaal onder een GTV6 en heb er pas een paar 100km in gestuurd. Vraag het mij volgend seizoen nog eens :P
Spider 2.0 ie
146 1.9 jtd
[url=http://home.wanadoo.nl/wobbut]Wobbut's Alfa page[/url]
Gebruikersavatar
Koen
Novizio
Novizio
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 dec 2005, 16:13
Locatie: België

Bericht door Koen »

Mooie GTV6 !

Ik merk dat ie bij jouw vooraan ook redelijk hoog staat ?
Gebruikersavatar
wobbut
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 jan 2006, 21:18
Locatie: Maastricht

Bericht door wobbut »

Klopt, dat zie je goed. Voor de mooi zou hij voor wat verlaagd moeten worden. Ik heb echter gemerkt dat drempels met deze setting nog prima te nemen zijn (moet je geen persoon achterin meenemen, dan is het een hel :evil: ). Ben bang dat ik na verlagen geen drempel fatsoenlijk meer over kom... Ben er nog niet uit of de 'looks' het gaan winnen of het 'praktische' :lol:
Spider 2.0 ie
146 1.9 jtd
[url=http://home.wanadoo.nl/wobbut]Wobbut's Alfa page[/url]
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Hee welkom :D
Alweer een limbo, klasse het wordt steeds mooier op de limburgse wegen.
Je hebt trouwens een mooi wagenpark.
En die gtv ziet er te gek uit (prachtig die gele lampen) :wink:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Koen
Novizio
Novizio
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 dec 2005, 16:13
Locatie: België

Bericht door Koen »

wobbut schreef:Klopt, dat zie je goed. Voor de mooi zou hij voor wat verlaagd moeten worden. Ik heb echter gemerkt dat drempels met deze setting nog prima te nemen zijn (moet je geen persoon achterin meenemen, dan is het een hel :evil: ). Ben bang dat ik na verlagen geen drempel fatsoenlijk meer over kom... Ben er nog niet uit of de 'looks' het gaan winnen of het 'praktische' :lol:
Ik zit dus met net hetzelfde probleem :?
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Als je de voorpijpen omhoog brengt (dat kan nog een tamelijk stuk) dan hangt de gehele uitlaat hoger, dan valt er goed mee te rijden "verlaagd"
Het is alleen ff een kl.te klusje de voorpijpen doorslijpen en een stuk ertussen uithalen en dan passen en meten. :wink:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

GTV schreef:Als je de voorpijpen omhoog brengt (dat kan nog een tamelijk stuk) dan hangt de gehele uitlaat hoger, dan valt er goed mee te rijden "verlaagd"
Het is alleen ff een kl.te klusje de voorpijpen doorslijpen en een stuk ertussen uithalen en dan passen en meten. :wink:
Hmm, ik mot mijn voorpijp zowiezo eronderuit halen een dezer dagen.
Weet jij hoeveel ik eraf moet halen?
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

AlfettaOwner schreef:
GTV schreef:Als je de voorpijpen omhoog brengt (dat kan nog een tamelijk stuk) dan hangt de gehele uitlaat hoger, dan valt er goed mee te rijden "verlaagd"
Het is alleen ff een kl.te klusje de voorpijpen doorslijpen en een stuk ertussen uithalen en dan passen en meten. :wink:
Hmm, ik mot mijn voorpijp zowiezo eronderuit halen een dezer dagen.
Weet jij hoeveel ik eraf moet halen?
Dat ligt aan het merk uitlaat de een hangt wat hoger als de ander, dus dat moet jezelf goed bekijken voordat je eraan begint.
En hou er rekening mee dat de motor flink in de motorrubbers beweegt, maak je ze te kort dan komen ze tegen de body aan :(
Als ik bij mijn gtv kijk dan kan er echt een flink stuk tussenuit :shock:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
wobbut
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 jan 2006, 21:18
Locatie: Maastricht

Bericht door wobbut »

Ha, dat zijn de minder conventionele oplossingen. Maar dan ben je d'r wel voor altijd vanaf natuurlijk. Ik kijk het voorlopig nog even aan. Is trouwens best grappig om zo'n K..-drempel dwars over te kruipen, je ziet je tegenliggers denken, waar is díe mee bezig... :lol:
Spider 2.0 ie
146 1.9 jtd
[url=http://home.wanadoo.nl/wobbut]Wobbut's Alfa page[/url]
Gebruikersavatar
Koen
Novizio
Novizio
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 dec 2005, 16:13
Locatie: België

Bericht door Koen »

wobbut schreef:Ha, dat zijn de minder conventionele oplossingen. Maar dan ben je d'r wel voor altijd vanaf natuurlijk. Ik kijk het voorlopig nog even aan. Is trouwens best grappig om zo'n K..-drempel dwars over te kruipen, je ziet je tegenliggers denken, waar is díe mee bezig... :lol:
:jumping:
Gebruikersavatar
Alfist-GTV6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 533
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:15
Locatie: Oude Pekela

Bericht door Alfist-GTV6 »

Hoi Robbert, leuke bonte verzameling van Alfa's.
Je Imola herinner ik me nog wel, was een fraai gezicht.

Mjah.....en die GTV6 is tuurlijk om te kwijlen, zowel looks als sound ;)
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v - 1994.
Nero Metallizato Alfa GTV6 - 1985.
Nero Alfa 146 1.6TS - 2000.
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Ooit moet er bij mij ook een GTV6 komen............. :roll:

Met betrekking tot het verlagen/ looks/ buikbaarheid bestaat er natuurlijk ook een middenweg. Ik bedoel, meestal wordt de wagen gelijk 5,6 cm lager gelegd voor, da's namelijk lekker makkelijk. geewoon de onderste draagarm één tandje verdraaien om de torsiestaaf. maar je kunt met die torsies elke gewenste hoogte/ verlaging realiseren in stapjes van ca. 1,5 mm! dus wil je bijvoorbeeld 3,0 cm verlaging voor de looks in combi met bruikbaarheid kun je de torsies ook 20 (!) tandjes verdraaien in zowel de karosserie als in de draagarm wel te verstaan. De rechter tosie linksom en de linker torsie rechtsom draaien. :idea:
Plaats reactie