GTV6 droom

Hier kun je je voorstellen aan de rest van de leden en forumgebruikers.
Plaats reactie
mulderij3
Novizio
Novizio
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:58
Locatie: Eindhoven

GTV6 droom

Bericht door mulderij3 »

Hallo Allemaal

Ik wil me bij deze even voorstellen aangezien dat blijkbaar een goed gebruik is hier op dit forum.
Ik ben 37 en kom uit Eindhoven. Ook ben ik al heel wat jaren Alfa liefhebber (is er bij ons thuis met de paplepel ingegoten, mijn pa rijdt al bijna 40 jaar Alfa) en sinds enkele jaren ben ik zelf ook daadwerkelijk een alfa bezitter (156SW 1.8 uit 2004).
Toen ik net mijn rijbewijs had, hadden we thuis een alfa 75 2.0 en dus ben ik toen al goed begonnen met een transaxle als eerste auto !!

Toen ik een jaar of 10 was ben ik ooit eens met mij vader bij de dealer in Ede geweest en daar stond toen een GTV6. Al meteen werd ik gegrepen door het stoere uiterlijke en dat gewelige "bultje" in de motorkap, vanaf dat moment had ik dus een soort droom auto voor mezelf gecreerd.

Aangezien ik volgend jaar wat verder van huis ga werken, is het tijd om een tweede auto te kopen. Vanzelfsprekend vind ik dat dit een alfa moet worden en tevens zag ik toen een mogelijkheid om met een goede reden op zoek te gaan naar de mogelijkheid om dit te combineren met mijn droom: een GTV6.

Ik heb allereerst dus nog een hoop vragen en dus heb ik me aangemeld bij dit forum om wat meer te leren over de GTV6. Zo vraag ik jullie mening over een aantal zaken:
- het voor dagelijks gebruik rijden van een GTV6 (mijn garagehouder raadt het me af)?
- wat denken jullie van rijden op gas (lekker goedkoop aangezien je geen wegenbelasting meer betaald)?
- hoe zit het met de betrouwbaarheid?
- wat zou het kosten om een GTV6 in te voeren vanuit Belgie of Duitsland (daar is het aanbod wat groter zag ik)?
- wat voor een verbruik halen jullie op benzine?
- woont er iemand in mijn buurt met een GTV6?

Vragen genoeg dus nog, maar eerst een hoop lezen op dit forum lijkt me. Zo zag ik al een hoofdstuk over waar op te letten bij de aankoop. Het lijkt me als eerste belangrijk dat hij HARD moet zijn, mechanisch en motorisch is makkelijker en goedkoper op te lossen.

Goed meer vragen volgen ongetwijfeld nog, al vast bedankt voor jullie mening en hulp !!

Ton Mulderij.
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: GTV6 droom

Bericht door twinnyspark »

mulderij3 schreef: - het voor dagelijks gebruik rijden van een GTV6 (mijn garagehouder raadt het me af)?
- wat denken jullie van rijden op gas (lekker goedkoop aangezien je geen wegenbelasting meer betaald)?
- hoe zit het met de betrouwbaarheid?
- wat zou het kosten om een GTV6 in te voeren vanuit Belgie of Duitsland (daar is het aanbod wat groter zag ik)?
- wat voor een verbruik halen jullie op benzine?
- woont er iemand in mijn buurt met een GTV6?

1) Hier op het forum zijn de meningen daar ook wat over verdeeld, Wil je een GTV in concoursstaat houden zou ik hem 's winters lekker wegzetten, maar goed tegen roest behandeld en netjes schoon gehouden kan hij redelijk de winter door.
2) Is goed te doen, P1ryx heeft er ook 1 op gas, alleen het aanbod is zeg maar zoeken naar de bekende speld.
Zou dan gewoon een benzine kopen met goede techniek en hier gas op bouwen.
3) Best wel goed, iedereen komt altijd thuis na een meeting :mrgreen: het zijn natuurlijk wel oudere auto's en dus niet zo betrouwbaar als een Toyota of zo, maar ja ik bleef ook eens met een Audi gewoon staan.
4) Gaan er momenteel meer van NL naar B volgens mij dan andersom, In Duitsland zijn ze over het algemeen duurder.
Ik weet nog wel een bijzonder mooie voor niet al te veel geld, bij interesse stuur maar een PB naar GTV42.0 hij weet welke ik bedoel.
5) Ligt aan de route wat je rijdt, veel snelweg en gematigde snelheid haal je zomaar 1 : 10 - 11, bij veel op snelheid en stadsverkeer is 1 : 5 ook niet ondenkbaar.
6) Melvivio, hij heeft nog een mooie ook.


Verders ook nog een welkom op het forum natuurlijk.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: GTV6 droom

Bericht door Peter GTV-6 »

"mechanisch en motorisch gemakkelijk op te lossen...."....!!!!????
Je moet idd nog een hoop lezen hier op het Forum..!!
Een GTV-6 ( op gas...) als dagelijks vervoer voor de langere afstanden is uitstekend te doen......als je een behoorlijk goed gevulde portomonee hebt...!!
Reken maar dat het grofweg 2X zo veel kost als het rijden in een 156, ondanks het houderschaps belasting vrij zijn...!!
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: GTV6 droom

Bericht door Melvivio »

Hallo! En welkom! Eventjes een toevoeging op ^^ :grin: :grin:

- het voor dagelijks gebruik rijden van een GTV6 (mijn garagehouder raadt het me af)?
- wat denken jullie van rijden op gas (lekker goedkoop aangezien je geen wegenbelasting meer betaald)?
- hoe zit het met de betrouwbaarheid?

Dit heb ik even uit een andere thread gehaald :
Peter GTV-6 schreef:Door de bijzondere constructie met twee bovenliggende nokkenassen, waarvan maar 1 (de inlaat) rechtstreeks door de distributie riem wordt aangedreven en de uitlaat door (korte) stoterstangen bovenin de kop, ontstaat door de "schuine" plaatsing cq aandrijving van die stoterstangen een grote eenzijdige belasting van de uitlaatklepsteel en dus ook de geleider.
De oorspronkelijke geleiders waren van een zachter materiaal, brons of een koperlegering oid, wat dus snel sleet, waardoor er via die ruime geleiders, olie in de cilinder kon komen met alle gevolgen ( roken, koolaanslag etc) van dien...!
Alfa heeft toen een oplossing gevonden in geleiders van een staal legering, veel harder dus, en minder slijtage gevoelig.
Vergeet niet dat Alfa toen een relatief kleine onderneming was, en het ontwikkelen van een nieuwe motor kost nogal wat, dus wat je wel vaker zag in dat soort situaties, was dat de klant min of meer testrijder was ( is..??)...!!
In de loop van de productie werd er nogal wat gewijzigd aan bv. de motoren.
Ik zal nooit vergeten hoe ik eens, begin jaren '90 een plaatselijke Alfa dealer binnenstapte, en tot mijn verbazing zag, hoe een aantal monteurs bezig waren om uit een nieuwe, onverkochte Alfa 164 de motor te verwisselen, ernaast stond een krat met een complete nieuwe motor erin.
Volgens die dealer had Alfa een fout ontdekt in die serie motoren, ( was ook een 3.0 V-6 overigens...!!) en werd het onder garantie vervangen door een volledig nieuw exemplaar...!!
Ik heb nog geprobeerd om de ( ook nieuwe, kon volgens mij nooit zoveel mee mis zijn..) motor die uit die 164 kwam, te kopen, maar dat ging niet door, die moest terug naar de importeur...!
&
Peter GTV-6 schreef:Veel originele 2,5L V-6 'en zijn voortijdig kapot gedraaid, niet alleen door die klepgeleiders, maar ook doordat het lang duurde voordat er koppakkingen kwamen die langer dan 10.000 km dicht bleven, er kwamen verschillende modificaties, maar alleen de laatste versie, pakkingen uit 1 stuk, was ( is) effectief.
Ook brekende distributie riemen tgv lekkage via de hydraulische (ont)spanner zorgde voor veel malheur. in den beginne..!!
Ik heb wel eens gehoord, van een bevriend Alfa monteur, dat er zelfs oliepompen met een lagere opbrengst op importeurs advies door dealers werden ingebouwd om koppakkings en spanner problemen op te lossen cq te voorkomen...!!

Mijn 2,5 L is nu voorzien van stalen klepgeleiders+ kleppen, de juiste koppakingen, en de spanner is reeds 3X gereviseerd in 50.000 km ( en drupt nog...)
Ik ben UITERST voorzichtig na de start, als de olie koud en dik is ( synthetische Castrol RS 10W60), laat de motor enige minuten stationair lopen, en blijf de daarop volgende 10-20 km onder de 3000 toeren, pas als de motor ( + bak) door en door opgewarmd is, gaat het gas erop....!!

Als je een nieuwe gas instalatie in gaat bouwen, ben je toch zeker zo'n 900euro kwijt. Dus zal je er veel mee moeten rijden.


- wat zou het kosten om een GTV6 in te voeren vanuit Belgie of Duitsland (daar is het aanbod wat groter zag ik)?

Niet veel, Als alle papieren op orde zijn, komt er geen bpm meer bij. Hier hebben oldtimers vrijstelling van. Met halen uit zuiden van Duitsland euro of 600?

- wat voor een verbruik halen jullie op benzine?

Niet heel veel, 1L:10km als ik rustig rijd. Fanatieker rijden en het daalt naar 1:6

- woont er iemand in mijn buurt met een GTV6?

Yes sir, Ik woon in Heeze. (~15 km van Eindhoven af) Maar mijn 6 is niet helemaal een goed referentie punt omdat er bijna niks origineel is aan de gtv. Ik kan altijd langs komen hoor! En bent natuurlijk ook van harte welkom voor een bakje koffie en wat te kletsen :cool:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: GTV6 droom

Bericht door Fetta »

Hallo & welkom.

Dagelijks hangt ook af van de omstandigehden: wat ga je ermee rijden?
Woon-werk over behoorlijke afstand, of veel korte stukjes?

Onderhoudstechnisch moe je toch e.e.a. voor lief nemen, of het nu een 6-cilinder is of een 4-cilinder, het blijven oudere auto's met de nodige gebruiksaanwijzingen en pijntjes.
Je zal van tijd tot tijd de nodige extra aandacht moeten (uit)besteden, zeker als je overweegt om de winter ermee door te rijden, want dan kan het hard gaan. Zeker qua koetswerk.

Een goed koets is idd het voornaamste. Maar da's tegenwoordig ook al aardig wat zoekwerk.

Ik zou zeker niet over 1 nacht ijs gaan.

Heb je al eens gereden in zo'n 6, en dan langere stukken over langere tijd?
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: GTV6 droom

Bericht door Peter GTV-6 »

Blijf nou maar lekker dromen, want voor dat je het weet veranderd die mooie droom in een (financiele) nachtmerrie...!!
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: GTV6 droom

Bericht door Peter GTV-6 »

In alle ernst: schaf je nu eerst maar eens een redelijke GTV-6 aan, stuur daar eens een zomer hobbymatig in, en bepaal dan aan de hand van je praktijkervaring of het de auto voor dagelijks gebruik is...!!
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: GTV6 droom

Bericht door giuliettaevo »

Peter GTV-6 schreef:Blijf nou maar lekker dromen, want voor dat je het weet veranderd die mooie droom in een (financiele) nachtmerrie...!!
Dat kan je met een 156 ook gebeuren :neutral: ... de roesten ook flink en de blokken zijn veel kwetsbaarder als de oudere Nord en v6. :wink:

Bekijk eerst eens hoeveel km je denkt te gaan rijden per jaar en ga eens zitten in een GTV(6), en kijk dan of je dat al die km's vol kunt houden. Het is immers een hele andere auto als een 156, ook met sturen en remmen e.d.

En wat ga je in de winter doen? ze roesten hard als ze niet goed voorbereid de winter doorgereden worden. Die mooie harde koets ziet er dan zo wat minder mooi uit. :cry:

technisch zijn het goede auto's, mits het onderhoud goed uitgevoerd wordt en je niet naar de garage op de hoek gaat bij problemen ( die bv niet weten dat als ze de remblokken achter vervangen ook de klauwen af moeten stellen :wink: ).
Succes met de beslising in ieder geval. :thumbs:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: GTV6 droom

Bericht door Gtv4 »

Doe mij maar een moderne auto voor woon-werk km's.
Mijn 156 gaat lekker door de pekel, en de 10 jaar zal ie wel halen.
De 156 sloop ik eerder als dat ik moet gaan lassen. O:)

De 30dkm p/j met de 156 zijn goedkoper dan 30dkm met een wegenbelasting vrije Gtv6 op LPG.
Laatst gewijzigd door Gtv4 op 24 jan 2011, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: GTV6 droom

Bericht door Gtv4 »

dubbel post :oops:
Transaxle loos!
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Re: GTV6 droom

Bericht door stefgtv6 »

Peter GTV-6 schreef:In alle ernst: schaf je nu eerst maar eens een redelijke GTV-6 aan, stuur daar eens een zomer hobbymatig in, en bepaal dan aan de hand van je praktijkervaring of het de auto voor dagelijks gebruik is...!!
eusa_clap.gif +1

Één van de redenen dat ik er een mooie GTV6 als liefhebbersauto op na kan houden is het feit dat ik mij dagelijks voortbeweeg in zo'n Toyota Corolla uit de tijd dat ze nog niet stuk gingen...... :oops:
Mijn GTV6 zag er zeer strak uit toen ik hem kocht en toch was ik grofweg de helft van de aanschafprijs kwijt aan laswerk etc. om hem door de volgende apk te krijgen. Nu staat ie met een lelijke schade bij een Alfa specialist om weer opgelapt te worden. Gaat goed komen want ik heb een leuk bedrag van de verzekering gekregen maar toch zal er opnieuw een heleboel geld bij moeten om hem zo te krijgen als ik hem wil hebben. Dus dat betekent dat ik straks voor het geld van 2 GTV's er nog steeds maar 1 heb! :blue_lol:

Ja, het klopt dat er hier enkelen zijn die hun GTV dagelijks en ook in de winter gebruiken. Dat kan prima als jezelf je hele GTV uit elkaar kan halen, je hele carrosserie tot in de puntjes restaureert en tegen de roest beschermt en hem daarna ook weer in elkaar kunt zetten.
Kun je dat niet dan heb je na een jaartje of 3 geen GTV6 meer gok ik..... :twisted:

De kilometers naar je werk rijdt je niet voor de lol. Alhoewel het een stuk leuker zal zijn om elke dag met een blitse GTV6 naar het werk te rijden zou ik juist zo weinig mogelijk uitgeven aan een dagelijkse auto omdat je droomauto een GTV6 is!!

Zoals al eerder gezegd; pb naar GTV42.0 ivm de door twinnyspark bedoelde GTV6.
Is een hele mooie die uitstekend geschikt is om in het weekend of na een drukke werkdag echt voor je plezier een stukje in te gaan sturen. En als de mussen dan van het dak vallen kun je hem ook nog een keer gebruiken om op je werk de blits te maken.

Succes! :thumbs:
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
mulderij3
Novizio
Novizio
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:58
Locatie: Eindhoven

Re: GTV6 droom

Bericht door mulderij3 »

Tja

Allereerst bedankt voor jullie overweldigende hoeveelheid antwoorden. Natuurlijk stom om meteen zoveel vragen tegelijk te stellen, maar ja je moet ergens beginnen nietwaar.

Ervaring met een GTV6 heb ik absoluut nog niet (behalve als je kwijlend rondlopen in de tarzanbocht op Zandvoort afgelopen SSAR meeteld). Inderdaad zou ik graag eens wat kennismakings kilometertjes willen maken, maar ik denk niet dat de combinatie van Alfa-achterwielaandrijving-transaxle-en looks me van dat droombeeld af zullen krijgen !!

Het is tot nu toe echt een soort droom-auto die ik graag ooit eens zou willen bezitten.
Voor een hobby auto voor erbij heb ik het geld niet (zeker niet als ik er ook nog bijvoorbeeld een 147 JTDm voor woon-werk bij zou moeten hebben). Mijn (misschien idioote) plan was om er het hele jaar door zo'n 100 snelweg kilometers per dag mee te gaan maken (Eindhoven - Turnhout), hiervoor leek me gas dan een leuke optie. Natuurlijk gaat hij dan op SSAR op benzine om echt te kunnen genieten van de power op de achterwielen (was geweldig afgelopen jaar met de 156, maar toch net wat anders)!!!

Heeze is inderdaad lekker dicht bij, die koffie lijkt me dus een prima idee !!

Groeten
Ton.

PS dat van die gas installatie had ik al nagevraagd en volledig laten inbouwen en keuren hier in Eindhoven zou €1050,- kostten.
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: GTV6 droom

Bericht door Peter GTV-6 »

Als de originele 2,5L V-6 met Bosch L-Jetronic er nog in zit, blijft 'ie op gas gegarandeerd niet lang heel...!!
Denk overigens ook niet dat er nog veel gasinbouw stations zijn, die zich daaraan willen wagen...??
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: GTV6 droom

Bericht door twinnyspark »

mulderij3 schreef: Voor een hobby auto voor erbij heb ik het geld niet (zeker niet als ik er ook nog bijvoorbeeld een 147 JTDm voor woon-werk bij zou moeten hebben).

Ik weet niet wat jou budget is, maar dit is niet het moment dat de GTV's wereldprijzen moeten kosten.
Waar ze een jaar of 3 voor weg gingen wordt nu alleen van gedroomd.
Dat vertaalt zich in een absoluut gaaf en mooi exemplaar voor rond de 6 -7 K wat een paar jaar geleden gerust 10K opbracht.
Geldt overigens voor alle klassiekers niet alleen Alfa, deze markt trekt ook wel weer aan.

Geeft in de huidige markt wel de mogelijkheid om binnen het budget een winterdiesel als een Corrrrollla ding van 2000 euri erbij te kunnen nemen.

Gebruik zo'n Dieselzonderbelevingding gewoon een half jaar, zet hem geschorst in een hoekie uiteraard ergens buiten en geniet dan van de GTV, is met elkaar ook nog eens een stuk voordeliger in de running cost.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: GTV6 droom

Bericht door Peter GTV-6 »

OK, 7000 aanschaf, 1000 gas, 1000 anti-roest behandeling, 1000 beurt+smaak aanpassingen, achterstallig onderhoud, misschien audio...
Samen ook al weer 10.000 euro....!!
En dan staat 'ie alleen nog maar voor de deur...!!
mulderij3
Novizio
Novizio
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:58
Locatie: Eindhoven

Re: GTV6 droom

Bericht door mulderij3 »

Peter GTV-6 schreef:"mechanisch en motorisch gemakkelijk op te lossen...."....!!!!????
Je moet idd nog een hoop lezen hier op het Forum..!!
Een GTV-6 ( op gas...) als dagelijks vervoer voor de langere afstanden is uitstekend te doen......als je een behoorlijk goed gevulde portomonee hebt...!!
Reken maar dat het grofweg 2X zo veel kost als het rijden in een 156, ondanks het houderschaps belasting vrij zijn...!!
Hoezo, zo veel reparaties nodig ofzo, qua verbruik lijkt het me wel een goed idee. Maar als het blok er niet tegen kan dan kan ik begrijpen wat je bedoeld ja... Maar ik begreep dat er toch al iemand was die nu ook op gas rijdt?

groeten
Ton.
mulderij3
Novizio
Novizio
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:58
Locatie: Eindhoven

Re: GTV6 droom

Bericht door mulderij3 »

giuliettaevo schreef: Bekijk eerst eens hoeveel km je denkt te gaan rijden per jaar en ga eens zitten in een GTV(6), en kijk dan of je dat al die km's vol kunt houden. Het is immers een hele andere auto als een 156, ook met sturen en remmen e.d.
Mooi toch dat het een heel andere auto is dan een 156, echte auto moeten mijns inziens geduwd worden en niet getrokken. Ik verheug me zowizo op de andere wegligging in combinatie met de achterwiel aandrijving !!!
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: GTV6 droom

Bericht door giuliettaevo »

mulderij3 schreef:
Mooi toch dat het een heel andere auto is dan een 156, echte auto moeten mijns inziens geduwd worden en niet getrokken. Ik verheug me zowizo op de andere wegligging in combinatie met de achterwiel aandrijving !!!
Helemaal met je eens.. maar sommigen schrikken hier toch van terug. Vooral in regen of winterse omstandigheden is niet iedereen even gecharmeerd van achterwielaandrijving. :wink:

En vergeet ook niet dat de auto geen moderne veiligheidskenmerken heeft zoals airbags. Ik zit daar zelf niet zo mee maar het is wel een overweging natuurlijk. :neutral:

v6 op gas ken ik weinig problemen mee. Hier in het dorp reed een 164 3.0 12v rond op gas en die had 550.000 km gelopen met de originele motor. Nooit geen problemen gehad. het ding liep overigens na die km's als een TS. :lol:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: GTV6 droom

Bericht door pe1ryx »

op LPG gaat prima alleen is een goede installatie wel een stuk duurder dan hier genoemd...dit komt door de enorm dure ringtank die erin moet en die alleen kost al 650 euro...
een goede installatie kost al gauw 1750 euro...dan loopt ie 1op 6 tot 1op 7,5 ...
ik rijd gewoon de hele tijd door sinds 4maanden(ook door de pekel) en bevalt goed..idd als de boel slecht wordt dan ben ik in de gelegenheid om alles weer (grondig )aan te pakken...

een 156 roest harder dan een gtv6 :wink:

welkom op dit forum trouwens... :-({|=
Gebruikersavatar
joy
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 152
Lid geworden op: 23 sep 2007, 14:03

Re: GTV6 droom

Bericht door joy »

Een gtv in concoursstaat moet je niet dagelijks willen rijden. Komt er volgens mij op neer hoe hoog je de lat wilt leggen. Koop een ietwat ruige gtv6 en maak de techniek (wat in mijn optiek niet een vermogen hoeft te kosten) 100%. Als je vervolgens de boel een beetje bijhoudt hoeft het echt niet meer te kosten dan de kosten die je maakt om een bv 156 op de weg te houden.
Indien je je stoort aan dingen zoals slechte verwarming cq ventilatie,aanjagergeluid,windgeruis,vocht in auto,slingerende dashbordmeters,matige ruitewisserinstallatie,vochtige deurpanelen e.d. dan moet je niet voor de gtv gaan.
Ben je gevoelig voor een echte rijdersauto met een wat mij betreft enorm snelheidsgevoel en een niet te evenaren geluid dan is de gtv6 DE auto.
Deze auto geeft je een snelheidsGEVOEL. De prestaties liggen natuurlijk op een niveau wat tegenwoordig bij een niet geblazen diesel hoort. :cry: Maar wat geeft een beter gevoel dan onderweg te zijn met het idee dat je elk moment je roze papiertje kwijt kunt raken terwijl je je in werkelijkheid netjes aan de snelheid houdt.
Plaats reactie