Even voorstellen

Hier kun je je voorstellen aan de rest van de leden en forumgebruikers.
Plaats reactie
Quadrifoglio Romeo
Novizio
Novizio
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 nov 2011, 19:12

Even voorstellen

Bericht door Quadrifoglio Romeo »

Mede Transaxle-liefhebber,

Ik ben een student Automotive op de Fontys uit Eindhoven. Zoals iedere autoliefhebber weetn wat is er dan beter voor een student om een oldtimer Alfa te hebben?
Na het behalen van mijn rijbewijs heeft mijn pa me aangestoken met het alfa-virus, ook hij heeft er in het verleden genoeg ‘versleten’; Alfetta 2.0 serie 3, AlfaSud Ti, Giulietta 2.0 en een Alfetta GTV6. Hij heeft er veel van geleerd zegt hij, combinatie van gedwongen door de beroerde kwaliteit en interesse in het merk.

Ben sinds kort verliefd geworden op de Alfetta GTV4 1e serie, alfa rosso, kenteken FG-77-xx. Hiervoor stond er een Alfetta 1.8L uit '75 op de oprit (moest helaas weg wegens ruimtegebrek..)
de GTV was volgens de verkoper al bekend op het forum, dus mocht iemand info hebber over onderhoud of een leuke foto, dan zijn deze altijd welkom :D

De GTV wordt een rollend project/restauratie.
Het is de bedoeling dat de auto m.u.v. een aantal dagen blijft rijden en ondertussen opgeknapt wordt.
Motorisch is er op wat afstellen na niks ernstigs mis mee (binnenkort eens proberen kleprubbers te vervangen en kleppen te stellen), momenteel nog aan het nadenken om er LPG in te laten bouwen.
De carroserie heeft 1 slecht voorscherm welke aan vervanging toe is en hier en daar wat plekken die nodig aandacht vragen.
Ook de bodem heeft wat plekjes, maar gelukkig nergens ernstig of doorgerot, moet niet al te moeilijk zijn om op te lossen.

Waarschijnlijk zijn de meningen verdeeld over mijn look die ik de auto wil ga geven, ik wil er namelijk een semi-rally/race look aan geven.
Dit houdt in: geschikt voor dagelijk gebruik (uitgezonderd midden-winter), maar toch weer eens wat anders dan de fabrieksuitvoering.