Even voorstellen

Hier kun je je voorstellen aan de rest van de leden en forumgebruikers.
Plaats reactie
Quadrifoglio Romeo
Novizio
Novizio
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 nov 2011, 19:12

Even voorstellen

Bericht door Quadrifoglio Romeo »

Mede Transaxle-liefhebber,

Ik ben een student Automotive op de Fontys uit Eindhoven. Zoals iedere autoliefhebber weetn wat is er dan beter voor een student om een oldtimer Alfa te hebben?
Na het behalen van mijn rijbewijs heeft mijn pa me aangestoken met het alfa-virus, ook hij heeft er in het verleden genoeg ‘versleten’; Alfetta 2.0 serie 3, AlfaSud Ti, Giulietta 2.0 en een Alfetta GTV6. Hij heeft er veel van geleerd zegt hij, combinatie van gedwongen door de beroerde kwaliteit en interesse in het merk.

Ben sinds kort verliefd geworden op de Alfetta GTV4 1e serie, alfa rosso, kenteken FG-77-xx. Hiervoor stond er een Alfetta 1.8L uit '75 op de oprit (moest helaas weg wegens ruimtegebrek..)
de GTV was volgens de verkoper al bekend op het forum, dus mocht iemand info hebber over onderhoud of een leuke foto, dan zijn deze altijd welkom :D

De GTV wordt een rollend project/restauratie.
Het is de bedoeling dat de auto m.u.v. een aantal dagen blijft rijden en ondertussen opgeknapt wordt.
Motorisch is er op wat afstellen na niks ernstigs mis mee (binnenkort eens proberen kleprubbers te vervangen en kleppen te stellen), momenteel nog aan het nadenken om er LPG in te laten bouwen.
De carroserie heeft 1 slecht voorscherm welke aan vervanging toe is en hier en daar wat plekken die nodig aandacht vragen.
Ook de bodem heeft wat plekjes, maar gelukkig nergens ernstig of doorgerot, moet niet al te moeilijk zijn om op te lossen.

Waarschijnlijk zijn de meningen verdeeld over mijn look die ik de auto wil ga geven, ik wil er namelijk een semi-rally/race look aan geven.
Dit houdt in: geschikt voor dagelijk gebruik (uitgezonderd midden-winter), maar toch weer eens wat anders dan de fabrieksuitvoering.
Het worden overigens geen permanente wijzigingen, ik wil de auto wel weer origineel kunnen krijgen mocht dit ooit weer nodig zijn. Het zou zonde zijn weer een originele GTV 1e serie minder te hebben.
Een complete spuitbeurt zit ik te overwegen, maar met dezelfde kleur de auto gedeeltelijk bij te spuiten heeft ook zijn charme bij deze look en bespaart me gelijk een hoop geld.
De meeste plekken zitten dan ook uit het zicht of onderaan de auto.
De bumpers liggen er al af en er komen voor op de auto 2 verstralers (de 'normale' verstralers zijn reeds vervangen door dimlicht, dus 4 dimlichten in de grill, wat er toch goed uit ziet)

Verder zijn er nog veel kleine dingen waar ik over na moet denken, zoals het nieuwe 'kleurenschema van de auto'.
Momenteel is de auto compleet alfa rosso, maar ben misschien van plan de motorkap zwart te maken (ziet dit er net zo mooi uit als op de foto's?) en/of witte (Viper-achtige) striping.

Er is dus nog een hoop werk voor de boeg, maar eerst de auto rijdend zien te krijgen (ontsteking moet nog worden afgesteld)

Afbeelding
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Even voorstellen

Bericht door giuliettaevo »

Welkom hier! :grin:

Heb je zelf ook nog een naam? :oops: Praat wat makkelijker.. :mrgreen:

Race uiterlijk hou ik wel van... :cool:

Groeten Remco
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Even voorstellen

Bericht door Fetta »

welkom.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Quadrifoglio Romeo
Novizio
Novizio
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 nov 2011, 19:12

Re: Even voorstellen

Bericht door Quadrifoglio Romeo »

Haha natuurlijk! Robin is de naam ;)

zal als het uiterlijk begint te veranderen wel wat foto's plaatsen.
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Even voorstellen

Bericht door Melvivio »

Hey Robin welkom hier!
Goede instelling heb je als student zijnde. Een gedeelde mening, ik vond ook dat je als student best een volwassen auto mag hebben ipv alle golfjes & andere. Weer een nieuwe lid uit het zuiden van het land! :thumbs:
Woon je ook in Eindhoven? Of ergens in de nabije regio?

Het is voor mij een bekende opleiding, die Fontys automotive studie! Ikzelf heb daar 2jaar de Engineering gedaan & ben nu bij het 944 raceteam daar. (iedere dinsdag avond, met E. Groenendijk &co. Kom maar kijken :smile: )
Welke richting volg je? Management of Engineering?

De carroserie bij houden is voornaam, zeker als je vanplan ben veel met de auto te rijden.
Hoe erg de meningen verdeeld zijn over de semi-rally/race look zou nog wel eens mee kunnen vallen. Er is best veel foto materiaal terug te vinden op het forum van rallyende auto's & in het Alfetta cafee Het leuke plaatjes / filmpjes topic! worden regelmatig rally-films gepost! Kijken dus! pe1ryx is zijn auto aan het opbouwen volgens Totip schema. Maw, warm nestje :cool:

Rollende restauratie is wel het beste. Zelf zit ik in het traject om de auto te laten spuiten, dus mocht je een keer willen meet&greeten live hoor ik het wel!

Groeten & nogmaals welkom hier!
Melcher
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Even voorstellen

Bericht door Enrico »

Welkom Robin,

Mooie kar !!

Veel succes ermee..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
gtv1981
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1123
Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
Locatie: Sint Niklaas Belgie

Re: Even voorstellen

Bericht door gtv1981 »

Welkom Robin,

Mooie bella trouwens !!

:thumbs:
en veeeeel fotos maken aub :jumping:
gr sven
Quadrifoglio Romeo
Novizio
Novizio
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 nov 2011, 19:12

Re: Even voorstellen

Bericht door Quadrifoglio Romeo »

Woon in Eindhoven en de GTV gaat daar nog vaak gezien worden.

Ja ik doe 2e jaars Engineering daar!
Ben bekend met het Porsche race team, zeker een mooi project. Ben benieuwd naar het resultaat, maar dat gaat wel goed komen als ik de onderdelen zie die er in gaan.

De carrosserie gaat nog veel tijd kosten, daarom ben ik van plan de auto stukje voor stukje aan te passen en misschien pas volgend jaar een complete nieuwe laklaag.
En een rally look mag wel wat afwijkingen in de lak hebben, dan lijkt het alsof die net is opgeknapt van een rit :wink: Ook blijven de kosten zo lekker laag.
Ben ook wrappen aan het overwegen, de kosten vallen mee en het is weer eens wat anders. Alleen zijn de meningen verdeeld of wrappen goed gaat met wat oudere lak (vooral als ik wat delen moet ontroesten en op zijn minst moet bewerken met de primer). Meeste bedrijven waarmee ik contact heb opgenomen beginnen niet aan een oudere auto, gelukkig ken ik via via iemand die kan wrappen en iemand die kan spuiten voor me, dus als de kosten ongeveer gelijk komen te liggen wordt het nog een lastige keuze. Over het tijdelijk bijwerken van de plekken ben ik nog aan het twijfelen tussen de spuitbus en een compressor, het handige van een compressor is natuurlijk dat ik gelijk ook stukjes kan zandstralen, wat eigenlijk wel nodig is. De roest kruipt op plekken waar ik er met een staalborstel net niet bij kan.. Ook is het leuk eens te experimenteren met het wrappen van een oldtimer, er moet immers iemand de eerste zijn..

Zal de GTV wel eens op een dinsdagavond meenemen als ik een brug kan gebruiken, werkt toch net wat fijner dan buiten op de oprit gaan liggen met dit weer.

Binnenkort maar eens foto's gaan maken wanneer de auto rijdt, ontsteking moet hoognodig worden afgesteld.
Zal dan gelijk de auto tussen de projecten zetten en een logboek bij houden (altijd leuk om de geschiedenis van de auto te weten).

1 spatbord is overigens zeer slecht (linksvoor doorgeroest en flinke deuk). ben dan toch goedkoper uit als ik hem vervang en dan is meteen de roest verdwenen, 2 vliegen in 1 klap.
Ben al zo slim geweest een lasapparaat aan te schaffen, helaas vertelde iemand me laatst dat deze te sterk was voor plaatwerk. Het rare is weer dat ik hem van iemand heb overgekocht welke hem juist voor plaatwerk heeft gebruikt (?). Achja, binnenkort maar eens uittesten in de reservewielbak, als het daar fout gaat zie je er van buiten niks van :smile:
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Even voorstellen

Bericht door Melvivio »

Klinkt goed! Je hebt plannen genoeg! Mooi! Pb me anders als je van plan bent een dinsdag te komen. Dan heb ik eens een reden om optijd te komen :wink: Er gaat redelijk geld in de Porsche zitten ja. Maar de onderdelen worden wel met sponsoring gegeven of zijn gekocht met geld van verkochte onderdelen.

Ben je toevallig lid van de Fontys classics? Die houden wel van rally rijden. De eerste keer dat ik met hun mee reed kwam ik meteen op een lekker stuk onverhard uit, waarbij de bodem meerdere malen de onderkant geraakt heeft. :oops:
Zit je mij Mark vd Zande in de klas? Misschien heb ik je wel al eens gezien?

Officieel zou ik nou 3e jaars zijn & met stages begonnen, maar die fase heb ik nooit gehaald.
Dat terzijde. Mocht je ooit een garage willen gebruiken, of gewoon zo komen kletsen, altijd welkom!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Even voorstellen

Bericht door GTV42.0 »

Ook namens mij welkom hier en ik zie dat je gebruik hebt gemaakt van mijn link :thumbs:
Is de oude auto van Rob Hofman uit Roden deze. Veel plezier er mee en tot Assen en vergeet niet je in te schrijven :mrgreen:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Angro
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Even voorstellen

Bericht door Angro »

Robin, van harte welkom op het forum.
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Re: Even voorstellen

Bericht door GTV »

Welkom :wink:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Even voorstellen

Bericht door pe1ryx »

welkom vanuit Cuijk
Bertje Alfetta
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 88
Lid geworden op: 23 aug 2011, 11:33
Locatie: Eindhoven

Re: Even voorstellen

Bericht door Bertje Alfetta »

Uitlaatdemper hebben we het nog wel over. Zoek je nog een stageplaats?
Ik heb nog wel een plek voor een Alfa minded Automotive Engineer.

Saluti

Eindhoven de gekste!!
Gehad:
Sei,
Alfetta 1.6, 1.8 '72 (nu), 2000 & 2.0 QO, GT(V) 1800 & 2000,
GTV6 2,5, 3.1 Savali
Alfa 90 v6 3.1 Savali,
Alfa 75 1.8, TS, 3.0('89 nu),
164 TS, 146 TS
Race: Alfetta 2.0 & GTV 2000 Trofeo, 75TS trackd, Alfetta '73 hist (straks)
Quadrifoglio Romeo
Novizio
Novizio
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 nov 2011, 19:12

Re: Even voorstellen

Bericht door Quadrifoglio Romeo »

Bedankt voor het warme welkom allemaal :thumbs:

stageplek komt volgend jaar een keer (nog veel onduidelijk over), dus kan ik nu nog niks over kwijt..

Zal binnenkort de auto aan projecten toevoegen, natuurlijk met foto's :grin:
Gebruikersavatar
modellisimo
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1008
Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:13
Locatie: Beesel

Re: Even voorstellen

Bericht door modellisimo »

Hoi Robin.
Ook namens mij hartelijk welkom. Erg mooie GTV. Veel succes met het verbeteren van jouw Bella en natuurlijk foto's grag.
Alfa Giulietta
Gebruikersavatar
gtv tijntje
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 jan 2010, 20:44
Locatie: Ommen

Re: Even voorstellen

Bericht door gtv tijntje »

Welkom vanuit Ommen,

grt Martijn
Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3

Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
Gebruikersavatar
marco75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 335
Lid geworden op: 14 sep 2011, 18:48
Locatie: Stiens

Re: Even voorstellen

Bericht door marco75 »

Welkom vanuit Stiens eusa_clap.gif :banana:
Marco,

Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition

Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Even voorstellen

Bericht door stephen »

Welkom Robin,

een Rode chroombumper GTV is altijd leuk om te zien in een beetje Rally look :wink:
(ook al ben ik zelf meer v/d sedan modellen qua gebruik)

veel fijne km's gewenst :thumbs:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Gebruikersavatar
Coniglio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 okt 2008, 21:18
Locatie: Limburg (B)

Re: Even voorstellen

Bericht door Coniglio »

Hi Robin, welkom. Net als jou was mijn eerste auto een Alfetta GTV. Ze was een nogal, euh, speciale kleur groen. Wou ze dus rood of Alfa blauw laten spuiten, en eea aan te passen, had zelfs al sparco's gekocht, maar op aanraden van familie toch maar zo origineel mogelijk gelaten. Ook de gedeuktje bumper ging er na spuiten gewoon terug op. En daar ben ik steeds gelukkiger mee. Maar het blijft jou auto en daar doe jij mee wat je wil, elke auto heeft nu eenmaal zijn verhaal.
Mijn eerste auto is er dus nog altijd en met wat geluk is het ook de laatste waar ik mee rijd. Veel succes met je projecten, komt zeker goed. Raampje naar beneden en vlammen maar :thumbs:
Plaats reactie