restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Hier kun je je voorstellen aan de rest van de leden en forumgebruikers.
Plaats reactie
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 274
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:43
Locatie: Andijk

restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door @PM »

Sommigen kennen mij al, maar anderen vast ook niet, dus: ik ben Arnout, rij in het dagelijks leven in iets oosters Mazda 323F (wel met een Alfa-kleur momenteel: multirosso) en heb daarnaast een Alfetta GT in bouwpakketvorm (zo gekocht, de vorige eigenaar is al aardig aan het strippen geweest). Niet de beste basis om een eerste restauratie te doen, maar de auto is van 1985 tot 2003 van mijn ouders geweest, dus er zit een zekere emotionele waarde aan vast.

Nou komt de vraag: ik heb bij mijn huis een garage staan, die eigenlijk net groot genoeg is om een auto in te zetten (met ruimte om er omheen te lopen). Wel met L-vorm, voor een werkbank e.d. Plattegrondje, niet op schaal, maar het geeft een idee:

Code: Selecteer alles

 ________________________
|                        |
|                        |
|                        |
|                        |_______________________________
|                                                        |
|                                                        |
|                                                        |
|                                                        |
|                                                        |
|                                                        |
|                                                        |
|                                                        |
|                                                        |
|                                                        |
|                                                        |
|                                                        |
|                                                        |
|________________________________________________________|
Het gedeelte waar de auto kan staan is 5,11m bij 2,79m. Niet dat je noemt ruim, maar stel dat ik de auto aan zo'n kantelframe bevestig (vooropgesteld dat er een variant te vinden is die niet teveel ruimte voor- en achter de auto opsnoept), zou het dan te doen zijn? Of is een restauratieproject ook te doen zonder zo'n kantelframe (dan moet de auto natuurlijk wel een groot deel van de tijd op z'n wielen kunnen staan).

Andere bijkomende aandachtspunten zijn brandveiligheid (lassen in een houten gebouwtje??) en geluidsoverlast (midden in een woonwijk). En ik kan geen eventuele donor kwijt (iig niet binnen), maar misschien is dat sowieso niet nodig/nuttig (want eveneens op de nodige plaatsen rot)?

Losse onderdelen wou ik dan elders opslaan (dingen als motorblok in m'n schuurtje, dozen met klein spul kunnen overal staan en evt kan ik grote losse onderdelen (deuren, bumpers etc zijn er al af) achterlaten in de caravanstalling waar het hele bouwpakket nu staat).

Alternatief is uiteraard ergens een (betaalbare :roll: ) ruimte gaan huren. Ben nog niet actief op zoek overigens, alleen orienteren.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door GTV42.0 »

Ten eerste welkom op het forum. Ten tweede zijn we gek op foto's. Ten derde graag zou ik jou GT inschrijven bij het register. :mrgreen: :mrgreen:
Ik heb zelf een garage (steen) Met een lengte van beina 6 meter bij 3 meter. Heb de auto in een kantelbok hangen die je om de 30 graden kan verzetten en dit gaat perfect. Die van mij gaat er tzt uit en komt dan op een ander verrijdbare bok te staan. Ik zit er aan te denken mijn bok in een soort van verhuur te doen en dan met de eventuele huurder een nette prijs af te spreken.
Voor foto's van mijn bok moet je even kijken in mijn topic :wink:

Groet Jeroen
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 274
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:43
Locatie: Andijk

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door @PM »

1 Danku :thumbs:
2 Houden jullie tegoed, moet ik ff bij elkaar zoeken (op deze pc staat niks) :oops:
3 Daar staat-ie al heel lang in, vraag maar aan André :mrgreen: Je mag mijn forumnaam er trouwens wel bij zetten in het register-foto-topic als je dat wil (foto 7, volgens mij ook door André gemaakt, of iig heb ik die van hem gekregen).

Jouw topic is 50 pagina's lang, wil hem best een keer doorlezen (heb ook al andere topics zitten doorkijken) maar heb je voor nu een totaalfoto bij de hand? 5,11m of bijna 6m scheelt toch al gauw een cm of 80, gaat dat nog passen? Verrijdbaar is wel handig, kun je hem nog eens richting de ene of de andere wand duwen.

En tja mijn garage is zoals gezegd van hout... geïmpregneerd weliswaar, maar of het brandveilig is?
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door GTV42.0 »

Je kan deze gewoon rollen :blue_cool: Kijk maar eens naar pagina 12, 16, 20 en het beste zie je het op pagina 22.

Groet Jeroen
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 274
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:43
Locatie: Andijk

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door @PM »

Oh ok omdat je het over verrijdbaar had voor je nieuwe bok ;)

Ziet er goed uit op zich, alleen steekt-ie nog wel aardig uit voor en achter met z'n onderstel... vraag me af of dat bij mij zou gaan passen.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door Carbo »

Hallo @PM,

Ook in mijn topic Carbo's GTV6 Grand Prix kun je zien hoe dat werkt in een verrijdbare kantelbok. Zo'n kantelbok is simpel zelf te maken. Ik wil je eventueel wel helpen met afmetingen en de constructie. Auto hangt aan de bumpersteunen. Mijn bokken steken voor en achter maar 30cm uit (korter gaat constructief niet)

Ik ben zelf druk bezig een oplossing te creëren in een mix van zelf doen en laten doen. Dus een "do it yourself" restauratiebedrijf. Daarbij geef ik direct een stukje begeleiding / opleiding. De plannen zijn in een ver gevorderd stadium en ik ga in het najaar van start. Mijn bedrijfje zal gevestigd worden in de directe omgeving van Rotterdam. Ik weet natuurlijk niet of dat een beetje in de buurt is.

Als je meer wilt weten kun je contact opnemen via PB!

Gr,
Carl
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 274
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:43
Locatie: Andijk

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door @PM »

Hoi Carl,

Bedankt voor je reactie en het aanbod. Ik zie dat ik idd m'n woonplaats niet heb ingevuld in m'n profiel, zal ik zo nog ff doen. Ik woon in Andijk (da's nabij Enkhuizen), dus Barendrecht/Rotterdam is niet echt om de hoek. Maar ik zal het evengoed in gedachten houden, een (paar) keertje(s) langskomen voor uitleg / hulp met losse dingen (waar dan zo'n kantelbok ook onder valt) kan evengoed natuurlijk. Toevallig had ik net vandaag in je topic zitten kijken (ben gewoon links en rechts wat topics aan het open klikken geweest) dus ik had hem net gezien, zag er wel goed uit :grin:

Hier op m'n werk had ik nog wat foto's op de pc rond slingeren, dus bij deze. De foto's met gele nummerplaten zijn gemaakt toen mijn ouders de auto verkochten in 2003. De foto met blauwe nummerplaat is rond 2005 in Assen gemaakt, volgens mij Viva Italia, hij was toen in bezit van André van GTV Demoruns. De binnenfoto's in gedeeltelijk ontmantelde staat heb ik gemaakt toen ik bij de vorige eigenaar ging kijken eind 2008 en in maart 2009 zijn de buitenfoto's gemaakt toen ik hem opgehaald had. In totaal is-ie tussen 2003 en 2009 6x :eek: van eigenaar verwisseld, waarbij hij 2x van André is geweest.

Ergens in die tijd is de trekhaak verdwenen en is het skai interieur vervangen door stof.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door @PM op 14 mei 2012, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door GTV42.0 »

Heeeeeeeeeee, deze is nog van mij en André geweest :shock: augenreib.gif augenreib.gif augenreib.gif
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 274
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:43
Locatie: Andijk

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door @PM »

Dat zei ik toch :lol: (nouja, van André zei ik, ik wist niet dat jij mede-eigenaar was).
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door GTV42.0 »

Vond dit een zeer fijne GT toen. Er was wel iets mee, maar weet zo niet meer wat het was. Zou hem graag hebben gekocht toen maar had al een GTV oen een Alfetta sedan en een derde vond ik not done toen gezien de situatie waar ik in zat. Ik durfde toen ook niet aan een auto te beginnen voor rstauratie wat wel moest gebeuren bij deze. Geweldig dat ik nu weet dat hij nu bij een liefhebber is.

Groet Jeroen
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 274
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:43
Locatie: Andijk

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door @PM »

Wat er mee is: er zit een 2.0 in uit een 75 :lol:

Begin jaren '90 in de plaats gekomen van de originele 1.6 die in korte tijd 1 liter olie op 400 km was gaan gebruiken i.p.v. de gebruikelijke 1:1000.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door GTV42.0 »

Ik weet het niet meer zo. Maar grweldig dat jij er mee door gaat. Ik vond deze orgineel erg mooi ook incl. de spatlappen e.d. Gewoon GEWELDIG :cool:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 274
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:43
Locatie: Andijk

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door @PM »

Schoot me later nog te binnen: jullie dachten dat-ie gerold was op sommige plaatsen (voor zover ik weet is m'n vader met een spuitbus in de weer geweest, maarja dat komt er ook vaak nogal dof uit te zien).
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door Carbo »

Mooi projectje :thumbs:

Als wat wilt weten hoor ik het wel.

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door Melvivio »

Van harte welkom!

Hopelijk dat de GTV je lang van plezier blijft voorzien :smile:

Groetjes! M.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 274
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:43
Locatie: Andijk

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door @PM »

Dank je Melcher, ik hoop het ook!

Wordt nog wel een uitdaging hoor :eek:
Angro
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
Locatie: Hellevoetsluis

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door Angro »

Welkom op het forum.
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door Enrico »

Hoi Arnout..

Welkom... en super dat je de auto van je ouders op de kop heb getikt.
Super... ooit had iki ooit de auto van mijn vader overgenomen.. Ik wou dat ik die nog had..
Super.. Veel succes..
Enne... mensen met Alfetta spullen genoeg hier...

Veel succes... Mooie kar... mooi kenteken... (volgens mij 1977, het jaar dat ik mijn rijbewijs haalde !)
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 274
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:43
Locatie: Andijk

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door @PM »

1977 idd (21 jaar voordat ík mijn rijbewijs haalde :razz:)

Zeker weten nu je dit ziet dat je je ZE-kenteken (vervanging van een zoekgeraakt kenteken volgens mij, maargoed iig letters tussen de cijfers) gaat wegdoen? ;)
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door GTV »

Welkom, suc6 met het project :thumbs:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Plaats reactie