restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Hier kun je je voorstellen aan de rest van de leden en forumgebruikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gtv1981
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1123
Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
Locatie: Sint Niklaas Belgie

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door gtv1981 »

welkom ook vanuit belgie

en een knape bella trouwens :thumbs:
gr sven
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door Enrico »

Zeker weten nu je dit ziet dat je je ZE-kenteken (vervanging van een zoekgeraakt kenteken volgens mij, maargoed iig letters tussen de cijfers) gaat wegdoen? ;)
Is idd vervanging want er was eerder een nog moderner kenteken afgegegeven voor deze auto. Een vorige eigenaar heeft het ZE kenteken aangevraagd en gekregen.
Het is geen kenteken van 1977, eerder een van de laatste van de letters tussen 4 cijfers (1978 dan ??). zoals je zegt, ik denk dus net als jij, een vervangingskenteken.
Tja is wel mooi idd, oud kenteken, dus ik denk nog even na wat ik ermee doe..

21 jaar later, :blue_lol: . Alfetta's zijn van alle leeftijden.. :thumbs:
Rijbewijs uit 1977, had ik toen (veul) geld gehad had ik een nieuwe GTV kunnen kopen.
Maarrr.. ik geloof dat ze toen iets van 26000 gulden ofzo nieuw kostten. Dus no way, dat konk nie betaluh als 18 jarige !
Enne.. toen was ik helemaal weg van Giulia nuova 's maar tja die waren zo roestig.. en schreven zo hard af, durfde ik toen niet te kopen..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 274
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:43
Locatie: Andijk

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door @PM »

Voor zover ik weet: na 99-XX-99 zijn ze verder gegaan met DB-01-BB en hebben ze 00-XZ-01 t/m 99-ZX-99 gebruikt voor vervanging van zoekgeraakte kentekens en import. Die waren na een paar jaar op en zijn ze weer verder gaan met uitgifte van normale kentekens in dergelijke gevallen, totdat ze de ergens in de jaren '80 of '90 de duplicaatcode uitvonden voor zoekgeraakte kentekens, en iig in de jaren '80 de DE-serie voor import van auto's van voor '73 (en begin deze eeuw de YA-serie voor import van auto's uit '73-'77).

Volgens mij, maar pin me er niet op vast, zou je voor je ZE-kenteken nog weer het echte 1977 kenteken moeten kunnen terugvragen. Met duplicaatcode weliswaar, maar die wordt op blauwe platen toch niet zichtbaar gemaakt, alleen op het kentekenbewijs.

Of Alfetta's voor alle leeftijden zijn weet ik niet, feit is dat ik min of meer opgegroeid ben met deze auto. Belangrijkste voertuig voor Taxibedrijf Mama in de periode 1985-1995 :mrgreen:
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 274
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:43
Locatie: Andijk

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door @PM »

Sorry hoor, ik negeer hier even de aloude forumregel om niet op jezelf te reageren.

Vorige week heb ik een mailtje gestuurd naar Automobilismo Storico Alfa Romeo. Dit is natuurlijk een origineel Nederlandse auto, waarvan een groot deel van de geschiedenis mij bekend is. Nou dachten mijn ouders alleen dat-ie al in november 1976 geproduceerd is, omdat dat op de binnenkant van de velgen staat. Mijn reactie: dat zal eerder de productiedatum zijn van de velgen, het is best mogelijk dat die een paar maanden in een of ander magazijn stof hebben gevangen. Aldus:
Marco Fazio schreef:According to our documentation files, the chassis number AR 116.04.000**** originally corresponds to an Alfa Romeo Alfetta GT 1.6, manufactured on the 23rd March 1977 and sold on the 25th March 1977 to Alfa Romeo Holland, Amsterdam.
The body colour is Dutch blue, with natural leather tex interiors.
In aanvulling hierop is hij op 29 april 1977 voor het eerst tenaamgesteld. Officieel is hij dus vandaag 35 jaar oud!

Nog een leuk detail: ik lees zo links en rechts wat project topics en ik zoek ook vaak het kenteken even op bij de RDW. Een paar weken terug viel mij daardoor op dat de GTV van Stephen uit Warmenhuizen eveneens van 29 april 1977 is :lol: Of-ie ook op dezelfde dag is geproduceerd is nog maar de vraag natuurlijk, maar toch leuk.
Gebruikersavatar
gerhARd
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 277
Lid geworden op: 13 nov 2008, 19:01
Locatie: Beverwijk

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door gerhARd »

Welkom op het forum en succes met je project. Het blijven leuke auto's :grin:
GTV6 1985 rood
33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
GTVTS
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 218
Lid geworden op: 19 nov 2007, 21:44

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door GTVTS »

Deze ken ik wel,paar keer van dichtbij gezien :grin: bedankt voor het langs brengen !
2.0 GTV 1977
Twin Spark ,carburateur en C&B stage 1
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 274
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:43
Locatie: Andijk

Re: restauratie, waar uitvoeren (en meteen even voorstellen)

Bericht door @PM »

Graag gedaan, leuk om even kennis te hebben gemaakt :thumbs:
Plaats reactie