Even voorstellen GTV6
- desmo
- Alfetta Novizio
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 30 jun 2011, 17:31
- Locatie: B - Westmalle
Even voorstellen GTV6
Na enige tijd op dit forum zal ik mij even voorstellen !
Ik ben Andy wonend te Westmalle - België.
Het Alfa virus is toegeslagen door de aanschaf van een 33 1.3V
Hierna heb ik een Fiat coupe 2.0 16v turbo gehad, een 145 1.6 TS en een 156 2.0 TS Sportwagon met sportpack.
Hiertussen heb ik nog met een paar ducati's gereden als extra: 900 SuSp van '94 en een 996 van '01.
Nu rijd ik met een 159 1750 TBI met Ti pakket Sportwagon.
Na de verkoop van mijn 996 (Kinderen die niet mee kunnen) heb ik mij na lang zoeken een GTV6 van'82 aangeschaft van een lid van dit forum Romeo Han, zoon van BBC.
Deze GTV6 was al in uitstekende staat, enkel onderaan de voorste spatborden kleine herstellingen onder de production kit.
Bijna direct na aanschaf ben ik met een kameraad van Highfidelitaly, begonnen aan een volledig nazicht van de motor.
Nieuwe dichtingen nokkenassen, ontstekingspoulie, krukas, nieuwe mechanische riemspanner met uiteraard nieuwe riemen.
Kleppen gesteld, nieuwe thermostaat, een paar voelers vervangen, nieuwe oliedruksensor, radiator opnieuw gespoten, fans uit elkaar gehaald en gereviseerd, nieuwe olie ( Agip Racing 10w60), carterpan gedemonteerd en nieuwe pakking.
Interieur volledig laten herstikken, velgen opnieuw laten poedercoaten, nieuwe banden,nieuwe wiellagers vooraan,...
Bumpers en spoiler kit verwijderd en opnieuw gespoten, alle onderliggende delen nagekeken en eventueel bijgewerkt.
In de achterste kokerbalken roestwerende epoxyprimer gespoten met slangetje en daarna volledig in de tectyl wax...
De wagen volledig gepolierd met Meguiars polish en daarna in de wax ook van Meguiars.
Nu zijn we al een tijdje wat aan het genieten van de V6, en de komende winter gaan we weer wat verbeteringen toepassen.
Op het verlanglijstje: volledige uitlaat van CSC met spaghetti-collector, nieuwe schokdempers Billstein, onderdelen ophanging laten stralen en poedercoaten, enz...
Wordt vervolgd :-)
Ik ben Andy wonend te Westmalle - België.
Het Alfa virus is toegeslagen door de aanschaf van een 33 1.3V
Hierna heb ik een Fiat coupe 2.0 16v turbo gehad, een 145 1.6 TS en een 156 2.0 TS Sportwagon met sportpack.
Hiertussen heb ik nog met een paar ducati's gereden als extra: 900 SuSp van '94 en een 996 van '01.
Nu rijd ik met een 159 1750 TBI met Ti pakket Sportwagon.
Na de verkoop van mijn 996 (Kinderen die niet mee kunnen) heb ik mij na lang zoeken een GTV6 van'82 aangeschaft van een lid van dit forum Romeo Han, zoon van BBC.
Deze GTV6 was al in uitstekende staat, enkel onderaan de voorste spatborden kleine herstellingen onder de production kit.
Bijna direct na aanschaf ben ik met een kameraad van Highfidelitaly, begonnen aan een volledig nazicht van de motor.
Nieuwe dichtingen nokkenassen, ontstekingspoulie, krukas, nieuwe mechanische riemspanner met uiteraard nieuwe riemen.
Kleppen gesteld, nieuwe thermostaat, een paar voelers vervangen, nieuwe oliedruksensor, radiator opnieuw gespoten, fans uit elkaar gehaald en gereviseerd, nieuwe olie ( Agip Racing 10w60), carterpan gedemonteerd en nieuwe pakking.
Interieur volledig laten herstikken, velgen opnieuw laten poedercoaten, nieuwe banden,nieuwe wiellagers vooraan,...
Bumpers en spoiler kit verwijderd en opnieuw gespoten, alle onderliggende delen nagekeken en eventueel bijgewerkt.
In de achterste kokerbalken roestwerende epoxyprimer gespoten met slangetje en daarna volledig in de tectyl wax...
De wagen volledig gepolierd met Meguiars polish en daarna in de wax ook van Meguiars.
Nu zijn we al een tijdje wat aan het genieten van de V6, en de komende winter gaan we weer wat verbeteringen toepassen.
Op het verlanglijstje: volledige uitlaat van CSC met spaghetti-collector, nieuwe schokdempers Billstein, onderdelen ophanging laten stralen en poedercoaten, enz...
Wordt vervolgd :-)
Laatst gewijzigd door desmo op 18 jan 2013, 12:15, 5 keer totaal gewijzigd.
159 Sportwagon 1750 TBi TI 2010
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8883
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Even voorstellen GTV6
Welkom Andy, prachtig mooi GTV6 heb
Aparte spoilerset en mooi ook.
Als je de vorderingen van je GTV6 verder wilt laten zien open dan een nieuw topic in de projectenrubriek
Aparte spoilerset en mooi ook.
Als je de vorderingen van je GTV6 verder wilt laten zien open dan een nieuw topic in de projectenrubriek
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 22:56
- Locatie: Alfacity
Re: Even voorstellen GTV6
Prachtig! Één van m'n favoriete uitvoeringen.
Heb je de production striping er bewust niet meer opzitten?
Erwin
Heb je de production striping er bewust niet meer opzitten?
Erwin
Alfa 164 Qv 24v 3.0v6 '93 - Alfa 164 3.0 12v aut. '89
Alfa 164 Qv 12v 3.5v6 '91 - Lancia Zeta 2.0 (family)
Alfa 164 Qv 12v 3.5v6 '91 - Lancia Zeta 2.0 (family)
- marco75
- Alfetta Membro
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 18:48
- Locatie: Stiens
Re: Even voorstellen GTV6
Welkom
Is dit de GTV die op het Alfa Forum en op Marktplaats te koop stond?
Is dit de GTV die op het Alfa Forum en op Marktplaats te koop stond?
Marco,
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Even voorstellen GTV6
Hallo! Mooie foto's! Ziet eruit als een mooie 6!
Welkom hier!
Welkom hier!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Re: Even voorstellen GTV6
Is dit niet de voormalige Han Ooms GTV6 ?
- desmo
- Alfetta Novizio
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 30 jun 2011, 17:31
- Locatie: B - Westmalle
Re: Even voorstellen GTV6
Inderdaad, de vorige eigenaar was Han Ooms.
Ivm production striping, deze gtv is voorzien van de spoiler kit van een production.
Geen originele production, maar wel een zeer goed alternatief voor de Zender kit.
Grtz
Ivm production striping, deze gtv is voorzien van de spoiler kit van een production.
Geen originele production, maar wel een zeer goed alternatief voor de Zender kit.
Grtz
159 Sportwagon 1750 TBi TI 2010
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Even voorstellen GTV6
Ook namens mij van harte welkom hier op het forum en veel plezier gewenst met deze zeer mooie GTV6
Hoop dat je je ook gaat inschrijven bij het Nederlandse register zoals al vele uit België hebben gedaan.
Groet Jeroen
Hoop dat je je ook gaat inschrijven bij het Nederlandse register zoals al vele uit België hebben gedaan.
Groet Jeroen
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Even voorstellen GTV6
Welkom Andy op dit forum.
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: Even voorstellen GTV6
Welkom, welkom.
Schitterende wagen!
Schitterende wagen!
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Re: Even voorstellen GTV6
Benvenuto
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Even voorstellen GTV6
Welkom!
Mooie GTV6
Gr,
Carl
Mooie GTV6
Gr,
Carl
- Performa
- Alfetta Membro
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 22:42
- Locatie: Antwerpen
Re: Even voorstellen GTV6
Welkom
mvg, Xavier
[url=http://www.alfaforum.nl/forum/garage_vehicle.php?do=view_vehicle&id=60][color=red]--> GTV6 <--[/color][/url]
[url=http://www.alfaforum.nl/forum/garage_vehicle.php?do=view_vehicle&id=429][color=darkblue]--> 75 <--[/color][/url]
[url=http://www.alfaforum.nl/forum/garage_vehicle.php?do=view_vehicle&id=60][color=red]--> GTV6 <--[/color][/url]
[url=http://www.alfaforum.nl/forum/garage_vehicle.php?do=view_vehicle&id=429][color=darkblue]--> 75 <--[/color][/url]
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Re: Even voorstellen GTV6
Welkom,
Denk erom dat je de wagen NOOIT in de versnelling weg zet.
De mechanische spanner heeft de vervelende gewoonte dat de inwendige veer gemakkelijk wil breken, als deze veer wat langer onder spanning heeft gestaan.
Er zijn nogal wat V-6'en in de soep gedraaid met deze "made in Canada" spanner.
Ik heb zo'n spanner nieuw in de garage liggen, maar ben zeker niet van plan hem te gaan monteren, ik beschouw het als een mislukte curiositeit....!!
Liever af en toe een drup olie, dan een distributieriem die van de tijd afloopt, met alle gevolgen....!
Denk erom dat je de wagen NOOIT in de versnelling weg zet.
De mechanische spanner heeft de vervelende gewoonte dat de inwendige veer gemakkelijk wil breken, als deze veer wat langer onder spanning heeft gestaan.
Er zijn nogal wat V-6'en in de soep gedraaid met deze "made in Canada" spanner.
Ik heb zo'n spanner nieuw in de garage liggen, maar ben zeker niet van plan hem te gaan monteren, ik beschouw het als een mislukte curiositeit....!!
Liever af en toe een drup olie, dan een distributieriem die van de tijd afloopt, met alle gevolgen....!
- modellisimo
- Advanced Membro
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:13
- Locatie: Beesel
-
- Novizio
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 21 okt 2011, 22:12
Re: Even voorstellen GTV6
Super dikke Gtv
Zou er alleen nog een iets groter wiel onder leggen, 17" ofzo. Maar al goed begonnen zie ik.
Veel plezier ermee
Zou er alleen nog een iets groter wiel onder leggen, 17" ofzo. Maar al goed begonnen zie ik.
Veel plezier ermee
-
- Novizio
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 nov 2011, 19:12
Re: Even voorstellen GTV6
Welkom op het forum, die GTV ziet er strak uit
- desmo
- Alfetta Novizio
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 30 jun 2011, 17:31
- Locatie: B - Westmalle
Re: Even voorstellen GTV6
@ Peter GTV-6
Het probleem van de mechanische spanner is bekend hier, maar is nog altijd beter dan een met olie bevuilde distributieriem die over de wel heel kleine vertanding ook wel de kans krijgt om hierover te springen
Van de winter gaan we de ditributie tandwielen vervangen door die van de 2.0V6 turbo.
Voordelen: Diepere vertanding en past als gegoten.
Dit in combinatie met een vaste riemspanner, waarschijnlijk van een 164 V6 gaat heel het probleem van overspringen met in versnelling gezette bak verhelpen.
En natuurlijk veel betrouwbaarder dan de originele vertanding.
Als het doenbaar is ga ik ook de boutgaten van de nokkenastandwielen laten uitfrezen zodat we de positie 100 % kunnen zetten, nu verschilt het een halve tand
Groeten Andy
Het probleem van de mechanische spanner is bekend hier, maar is nog altijd beter dan een met olie bevuilde distributieriem die over de wel heel kleine vertanding ook wel de kans krijgt om hierover te springen
Van de winter gaan we de ditributie tandwielen vervangen door die van de 2.0V6 turbo.
Voordelen: Diepere vertanding en past als gegoten.
Dit in combinatie met een vaste riemspanner, waarschijnlijk van een 164 V6 gaat heel het probleem van overspringen met in versnelling gezette bak verhelpen.
En natuurlijk veel betrouwbaarder dan de originele vertanding.
Als het doenbaar is ga ik ook de boutgaten van de nokkenastandwielen laten uitfrezen zodat we de positie 100 % kunnen zetten, nu verschilt het een halve tand
Groeten Andy
159 Sportwagon 1750 TBi TI 2010
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Re: Even voorstellen GTV6
Dat is nu net het verschil:
De mechanische is idd een spanner, niet meer.
Terwijl de hydraulische een ONT spanner, en spanner tegelijk is, imo een superieur ontwerp.
De mechanische is idd een spanner, niet meer.
Terwijl de hydraulische een ONT spanner, en spanner tegelijk is, imo een superieur ontwerp.