jelle stelt zich voor

Hier kun je je voorstellen aan de rest van de leden en forumgebruikers.
Plaats reactie
Jelle
Novizio
Novizio
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2012, 00:25

Re: jelle stelt zich voor

Bericht door Jelle »

Daar heb je een punt om het door hem te laten opknappen. Moet eens even goed nadenken.
Hoe werkt dat eigenlijk met zo'n savali auto en in dit geval een 3.1?. Is zo'n auto als nieuw door savali op kenteken gezet of kon je dat ook achteraf doen?.
Aangezien deze nog als 2.5 in de boeken staat...... dan kan de km stand van de asuto wel kloppen maar als er een savali vlok in hangt met 3 ton gelopen zegt het nog niets.....
En hoe herken ik een savali blok eigenlijk?.

En de auto van Anteun zal ook goed zijn, daar durf ik niet aan te twijfelen maar wil ook eigenlijk een beetje een pittig ding dus met bv zo'n 3.1 of een 24v en ben niet vies van een beetje werk wat eraan moet gebeuren maar het moet niet verrot zijn.
En dan vind ik het eigenlijk zonde om zo'n originele wagen te gaan verbouwen met een ander blok.

Het grote voordeel van autobedrijf vd wereld is dat ik met de groene platen de 156 breng en dus niet gelijk hoef te keuren, wegenbelasting, verzekering betalen en dat hij hem voor mij verkoopt en dat is een stuk gemak wat ik heb. Daarintegen heb ik wel mijn twijfels bij zijn gtv6.....moeilijk moeilijk!.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: jelle stelt zich voor

Bericht door GTV42.0 »

Heb zelf een 2.5 en een 3.0 v6 en de 3.0 is een 12v en daar ben ik uiterst te spreken over. Men verteld dat een 12v betrouwbaarder is en sneller oppakt. Waar je het aan kan zien, geen idee. Zal denk ik een opgeboorde 2.5 zijn. Kenteken hoeft niet de cilinderinhoud te staan, maar wel het aantal cilinders. Heb zelf ook nog 2.5 er op staan. Hoe dat met een ongeluk komt te zitten? Geen ervaring mee gelukkig. Maar je kan het als de motor er in zit bijna ook niet op de koppen lezen. Maar als die van "jou" een opgeboorde 2.5 is kan men dit nooit anders beoordelen lijkt mij.

Wat AlfettaOwner al aangeeft en ik ook, is dat als het redelijk rot er meer ellende achter zit. Spatbord voor en dan de onderkant zijn losse stukken voor te verkrijgen. Maar dit zit vast gelast op de dorpel en vaak is deze dan ook deels rot. Achterschermen is een ander probleem. Dit komt van binnen uit door zeer slecht afvoer van het water over de wielkasten en dit loopt dan weer in het dubbele plaatwerk van binnen en buitenspatbord. Als dit klaar is gemaakt gelijk behandelen met een roestwerend product dat er niets meer tussen kan aan water en vocht. Ook bij een goede GTV/GTV6 gelijk bij aanschaf doen! Zou men het achterscherm "repareren" dan zou ik voor een RX product gaan of Fertan. Maar dit is uitstel en het is het beste het aangetaste er uit te slijpen. Als je daarna de boel behandeld met bv een RX product gaat het zeer lang mee en zal je dit af en toe bij moeten houden met het inspuiten van RX7 bv.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Jelle
Novizio
Novizio
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2012, 00:25

Re: jelle stelt zich voor

Bericht door Jelle »

Dus de cilinderinhoudt werd vroeger ook niet veranderd op papier als er zo'n blok van savali in kwam?.
Ik
Ben ook in contakt gekomen met quoresportivo die ook nog 2 auto heeft staan in redelijke staat.
Maar het blijft een voordeel dat ik bij vd wereld ook in 1 keer de 156 kwijt ben.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: jelle stelt zich voor

Bericht door GTV42.0 »

Op je vraag, geen idee eerlijk gezegd.

Ik zou eerst een goed gaan praten met de eerste partij en iemand meenemen met verstand van dit type Alfa's. Geen algemeen kenner, maar echt dus iemand met verstand van de 116.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Jelle
Novizio
Novizio
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2012, 00:25

Re: jelle stelt zich voor

Bericht door Jelle »

Ik hoop ook hier iemand te vinden :wink: tegen onkostenvergoeding uiteraard!.
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: jelle stelt zich voor

Bericht door AlfettaOwner »

Ik woon te ver weg anders was ik wel meegegaan :smile:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
mars
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 83
Lid geworden op: 31 aug 2007, 20:52
Locatie: Maarssen

Re: jelle stelt zich voor

Bericht door mars »

Deze auto heeft in het verleden ook al met een 3.5 v6 rondgereden, is namelijk de oude auto van de eigenaar van Arca Breukelen. Tot een paar weken geleden werd deze auto nog aangeboden als GTV6 3.5 door Alfaas uit Ankeveen.
GTV6 3.0 RS
GTV6 2.5 RS racer
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: jelle stelt zich voor

Bericht door GTV42.0 »

Wil heus wel mee, maar als jij de benzine wilt vergoeden vanaf Drenthe heen en weer?

Groet Jeroen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Jelle
Novizio
Novizio
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2012, 00:25

Re: jelle stelt zich voor

Bericht door Jelle »

Maar als het een paar weken geleden nog een 3.5 was en nu in eens een 3.1 dan is dat toch wazig of ben ik gek?.
En wat de brandstofvergoeding betreft: als ik daardoor een knappe gtv6 koop ipv een bonk ellende dan is dat niet duur :wink:
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: jelle stelt zich voor

Bericht door GTV42.0 »

PB mij je 06 maar en dan bellen we morgen wel even.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: jelle stelt zich voor

Bericht door giuliettaevo »

Over het koetswerk zal ik mijn mond houden maar over technische wijzigingen kan ik wel iets zeggen. :mrgreen:

Wijziging in cilinderinhoud hoef je niet echt om te keuren aangezien de motorcode daardoor niet wijzigt. Bij de RDW is de motorcode leidend namelijk. officieel zit je nog wel met een vermogensstijging van een bepaald percentage waarboven je moet omkeuren maar dat meten ze niet bij de RDW, men kijkt enkel naar de motorcode. Als je een motor met een andere motorcode inbouwt moet je ten alle tijden omkeuren. Dat is tegenwoordig meer een formaliteit van ongeveer 60 euro, niet echt iets om je heel druk om te maken dus. :wink:

3,1 is waarschijnlijk gemaakt van een 2,5 v6 met 100/101 mm boring. Roy (Alfacorazon)had ook een 3,1 en dat was oorspronkelijk ook een 2,5 geweest. lekker blokje maar in veel gevallen is de afstelling van de Jetronic niet echt optimaal en loopt hij ook niet optimaal. Ook zitten er dure zuigers, cilinderbussen en koppakkingen in, als het blok een keer los moet wordt het al gauw prijzig. Of het een 2,5 of een 3,1 is kun je niet zien van buitenaf! Om het 100% zeker te weten moet je er een cilinderkop afhalen om de boring op te meten. Alternatief is een van de cilinders met een injectiespuit volspuiten met dikke olie en meten hoeveel er in gaat. Aan de hand daarvan kun je dan de inhoud van die cilinder bepalen, dat maal zes geeft je de inhoud van de motor ( bij benadering). Makkelijkste is een direct vergelijk met een 2,5 v6, dus met beiden rijden. :smile:

Een verse 3.0 12v uit een 75 is een beter alternatief in mijn ogen, wat kosten vriendelijker vooral. 24v is heel veel werk en niet zo makkelijk voor de meesten.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Jelle
Novizio
Novizio
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2012, 00:25

Re: jelle stelt zich voor

Bericht door Jelle »

Bedankt voor deze nuttige informatie!. Maar als zo'n savali blok goed is dan blijft het toch ook gewoon heel bij normaal gebruik?. Ik ga hem straks af en toe pakken voor een ritje maar dat worden geen duizenden km's per jaar, voordat het dan versleten is?.
En als dit echt serieus wordt gaat gtv42.0 mee om te kijken hoop ik en die zal wel kunnen voelen tijdens het rijden of dit een fris blok is denk ik?. Hij heeft een referentie en ik niet!.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: jelle stelt zich voor

Bericht door GTV42.0 »

Hé Jelle.

Heb je de verkooptekst ook gelezen? Zit een 2000,- geschat werk in o.a de roest en het spuiten.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Jelle
Novizio
Novizio
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2012, 00:25

Re: jelle stelt zich voor

Bericht door Jelle »

Nou mensen, ik heb de afgelopen 2 avonden de 156 netjes gemaakt zodat hij naar dat autobedrijf toe kon.
Bel ik hem daarstraks, heeft hij de gtv6 al verkocht!. Maar hij heeft eventueel nog wel interesse in de 156.
Misschien maar beter ook zo, had ook een beetje dubbel gevoel bij die auto...... nu rustig verder kijken en hopen dat hij een beetje geld geeft voor de 156.
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: jelle stelt zich voor

Bericht door AlfettaOwner »

Mooi toch, alles is ergens goed voor zeg ik altijd :grin:
De 156 is weer helemaal in orde EN je had al een minder goed gevoel bij de GTV6.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Jelle
Novizio
Novizio
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2012, 00:25

Re: jelle stelt zich voor

Bericht door Jelle »

Nou ja, dat zeg ik ook een beetje om de pijn te verzachten :wink: .
Maar ik zie ook dat die 24v van kareltjeknetter te koop staat sinds 2012 maar in zijn topic is hij er gewoon nog steeds mee bezig dus ik weet niet of hij hem nog wil verkopen?.
Karel is alleen sinds october niet meer op dit forum geweest, en ik kan geen mailtje naar hem toesturen ook?. Iemand een idee?.

Mvg Jelle
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: jelle stelt zich voor

Bericht door AlfettaOwner »

Dat is een instelling Jelle voor nieuw geregistreerden meen ik, zal dit weekend eens kijken waar de beperking zat en deze aanpassen.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: jelle stelt zich voor

Bericht door kareltjeknetter »

heb inmiddels geantwoord
-squadragrunn-
carry on waywards......
Plaats reactie