Arthur genaamd en van bouwjaar 1967. Forum naam is ontleent aan de naam van mijn oudste dochter, Mia Giulia. Haar jongere zusje heet trouwens Vera Giulietta.
Het Alfa virus is ooit begonnen via een kennis van mijn ouders, die, een rode Berlina 2000 had. Maar ik wist ruim voordat ik een rijbewijs kon behalen dat een Alfa, en dan een Giulia Super mijn ding was. Mijn eerste auto zou en werd dus ook een Giulia Super, dat was in 1989!!! Realiseer mij alweer dat de tijd en jaren erg snel gaan, maar er staat hier nog steeds een Giulia Super in de garage.
Naast de Giulia zijn er nog wat Alfa’s. In de loop der jaren is er wat bijgekomen, en enkele zijn ook weer vertrokken waaronder een Alfetta QO (carburateur uitvoering).
Als daily driver heeft mijn vrouw een 159SW in Rosso competizione. Voor mij is er als boodschappen auto een 156GTA SW beschikbaar.
Daarnaast nog een GT1300 Junior voorzien van een Alfaholics fastroad kit en een set GTA replica's. Deze GT in 2001 in Forli gekocht van de eerste eigenaar en heeft er nu zo'n 65.000 km op zitten. De lage km stand bij aankoop van rond de 55.000 zijn er in de jaren niet veel bijgekomen. Mogelijk te veel hobby Alfa's en de GT1300 moet voor haar gunsten wedeiveren met een een Giulia Nuova Super.
Deze Giulia Nuova Super hebben wij in 2003 gekocht, wederom van de eerste eigenaar in Italie. Ten tijde van een werkcontract in Trieste heb ik daar zo'n twee jaar mee rondgereden in Italie. In die tijd ook het plan opgevat om de Giulia te voorzien van een Twinspark motor uit de Alfa 75. Deze stonden in die tijd nog in grote getale op de sloop en voor een klein bedrag kon je dus zo'n blok wel opsnorren. Na terugkomst in Nederland deze Giulia voorzien van het TS blok met injectie, Squadra chip, 60mm uitlaatsysteem, Berlina 2000 achteras met sper en langere overbrenging. Verder nog remmen aangepast en ook onder deze Giulia eeen Alfaholics onderstel en andere dempers. GTA replica's in 15' voor de looks en diverse ander aanpassingen. Hierbij is dit wel de fun auto en wordt daarom ook het meeste gebruikt.
Mbt het Tranzaxle gebeuren kriebelt het de laatste tijd om nog eens een leuke GTV te vinden. Met name de zoektocht naar een zo origineel en gaaf exemplaar is natuurlijk voor ons de sport. Wij komen dan al snel terecht in italie, en momenteel heb ik twee GTV's op het oog, een GTV6 eerste serie en een GTV 1.8. Dus via dit forum ben ik mij aan het verdiepen in de specifieke kenmerken, met name aangaande de uitvoeringen van de eerste GTV's met 1.6 en 1.8 motoren. Van de 1.8 ben ik gescharmeerd door de kleine typische dingetjes, zoals het tankklepje, de bumpers zonder rubber blokken. Maar er zijn nog meer kenmerken welke specifiek 1.8 zijn welke ik nog te weten moet komen. dus hierbij de vraag waar ik dit mogelijk op het forum kan vinden?
Wat foto’s toegevoegd want ik moet wel bekennen ben zelf ook wel van de ‘ploaties’....

Mogelijk dat de liefhebbers en SCARB leden die wel eens op een SCARB evenement komen deze Sud gezien in het wild.
Met de Sud twee maal het concours gewonnen bij het SCARB en deze Alfa blijft een ieder gewoon verbazen over hoe een auto met zo'n reputatie na 34 jaar nog zo perfect erbij kan staan. De Sud had een belachelijk lage km stand van bijna 28 duizend km echter deze is eind 2014 verkocht aan een Alfaliefhebber in Apeldoorn.



