even voorstellen, zoekende naar GTV6

Hier kun je je voorstellen aan de rest van de leden en forumgebruikers.
Plaats reactie
guznax
Novizio
Novizio
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 nov 2016, 15:33

even voorstellen, zoekende naar GTV6

Bericht door guznax »

hoi,

Laat ik me even voorstellen. Mijn (tweeling)broer en ik hebben samen passie voor Europese sportwagens uit de jaren 80.
We hebben samen een Porsche 911 sc en we zoeken een originele GTV6 erbij en we rijden ook allebei op een Moto Guzzi le Mans 1000. Hier een filmpje van de mijne toen ik startproblemen had :neutral: https://www.youtube.com/watch?v=c9zyFIyc25U

We vinden allebei de giugaro-GTV één van de mooiste auto's ooit gemaakt. Mijn broer heeft eerder een Alfa 75 America en een 33 QV gehad.
We zijn rustig aan het rondkijken en hopen jullie op meetings te treffen. Mocht iemand erover denken zijn of haar GTV6 te verkopen, stuur me gerust een PM

Ik heb alvast een eerste vraag. Weten jullie de samenstelling bumpers-spoilers voor en achter ergens te koop zijn?

groeten en dank,

Xander
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: even voorstellen, zoekende naar GTV6

Bericht door AlfettaOwner »

Hoi Xander van harte welkom op ons forum. :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: even voorstellen, zoekende naar GTV6

Bericht door GTV42.0 »

Hallo Alexander.

Welkom hier. Had jij deze vraag ook bij Michiel Noteboom gesteld? Een originele GTV6 is lastig te vinden, maar ze zijn er wel. Maar dan moet je wel rekenen op een stevige prijs.
Hoop dat je het zal gaan vinden en we elkaar treffen op een evenement.

Groet Jeroen Nijmeijer (registerleider)
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Beretta
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1268
Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
Locatie: Beek Lb

Re: even voorstellen, zoekende naar GTV6

Bericht door Beretta »

Hoi Xander,

welkom hier op ons gezellige forum!

Maurice
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Gebruikersavatar
modellisimo
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1008
Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:13
Locatie: Beesel

Re: even voorstellen, zoekende naar GTV6

Bericht door modellisimo »

Welkom hier Xander.
Alfa Giulietta
guznax
Novizio
Novizio
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 nov 2016, 15:33

Re: even voorstellen, zoekende naar GTV6

Bericht door guznax »

GTV42.0 schreef:Hallo Alexander.

Welkom hier. Had jij deze vraag ook bij Michiel Noteboom gesteld? Een originele GTV6 is lastig te vinden, maar ze zijn er wel. Maar dan moet je wel rekenen op een stevige prijs.
Hoop dat je het zal gaan vinden en we elkaar treffen op een evenement.

Groet Jeroen Nijmeijer (registerleider)

Klopt. dat was ik
Een paar jaar geleden kocht ik een skelter van zijn zoon. Tijdens de aankoop zag ik zijn mooie GTV6 in de garage staan. augenreib.gif
Het hele gesprek ging ineens niet meer over de skelter :wink:

We zoeken geen concoursstaat zoals laatst bij Prins stond. Van ons mag de aankoop best wat gebruikssporen hebben, maar we zoeken wel een originele schadevrije met grotendeels kloppende historie. Het liefst kopen we van een Nederlandse liefhebber. Gewoon iemand die de GTV al jaren heeft en bijvoorbeeld weer eens wat anders wil. dat vinden we leuker.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: even voorstellen, zoekende naar GTV6

Bericht door GTV42.0 »

Ik heb via hem een prijsindicatie gekregen mbt jou zoektocht, maar gaat spannend worden.
Mag ik iets tegen komen dan meld ik mij.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
guznax
Novizio
Novizio
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 nov 2016, 15:33

Re: even voorstellen, zoekende naar GTV6

Bericht door guznax »

Dat valt wel mee. We hebben de tijd.
We willen sowieso niet te snel beslissen. We hebben inmiddels ervaring met aanschaf van een oude Porsche 911 SC dat je er heel veel (10-20 auto's) gezien moet hebben voordat je weet dat een auto past. We hoeven er ook maar één nietwaar? :blue_lol:

Dit is bv een goeie. Die hebben we nog niet gezien.
http://www.kapaza.be/nl/alfa-romeo/alfa ... 645971.htm

Die bij ER classics is bijna onrealistisch mooi qua lak, maar die SaVaLi 3.1 aanpassing zie ik niet zo zitten en deze heeft 5jr stilgestaan. die koppakkingen gaan een keer komen. Hij loopt wel heel mooi en de klepzittingen zijn gedaan. https://www.erclassics.nl/oldtimer-te-k ... 985-a5048/

Deze zwarte in Ransdaal is ook mooi hard maar we worden niet zo warm van zwart en hij is overgespoten.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/29 ... asrc=st|as
Gebruikersavatar
gtv1981
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1123
Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
Locatie: Sint Niklaas Belgie

Re: even voorstellen, zoekende naar GTV6

Bericht door gtv1981 »

Hee welkom hier

Die op de site van kapaza ziet er goed uit
Maar volgens mijn klopt hen interieur niet met het jaartal als het een is uit 1981
gr sven
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: even voorstellen, zoekende naar GTV6

Bericht door AlfettaOwner »

Die bij ER classics is bijna onrealistisch mooi qua lak, maar die SaVaLi 3.1 aanpassing zie ik niet zo zitten en deze heeft 5jr stilgestaan. die koppakkingen gaan een keer komen. Hij loopt wel heel mooi en de klepzittingen zijn gedaan. https://www.erclassics.nl/oldtimer-te-k ... 985-a5048/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;



:thumbs: mooi man
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
guznax
Novizio
Novizio
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 nov 2016, 15:33

Re: even voorstellen, zoekende naar GTV6

Bericht door guznax »

ik wordt zelf niet zo blij van de SaVaLi aanpassingen. Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Is dat onder Alfa-rijders anders? maw: is dat een gewilde aanpassing?
guznax
Novizio
Novizio
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 nov 2016, 15:33

Re: even voorstellen, zoekende naar GTV6

Bericht door guznax »

hoi,

ik heb een vraag over de kleur van de bumpers van de Jaren 80 gtv.
In de folder zijn ze donkergrijs met een zwarte strip. het deel van de spoiler is dan donkergrijs.
Soms zie ik ook dat het grijze deel net als de strip zwart is. zie:http://www.motorlegend.com/occasion-voi ... 94218.html of http://gijsvangeloven.nl/autos/alfa-romeo-gtv6-2-5/

Weten jullie of dat gespoten is of standaard zo geleverd?

groet en dank!

Xander
Gebruikersavatar
joy
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 152
Lid geworden op: 23 sep 2007, 14:03

Re: even voorstellen, zoekende naar GTV6

Bericht door joy »

Is gespoten. Af fabriek zijn bumpers en skirts en voorspoiler zelfde kleur donkergrijs.

Wat Savali betreft; is maar net waar je voor gaat. Origineel of niet. Ben in de gelukkige omstandigheid geweest dat ik vele tienduizenden km's heb mee mogen rijden in een 3,1 Savali. Reden altijd samen op met een standaard 2,5. Verschil in trekkracht is aanzienlijk kan ik melden. Wat een geweldige motor. (Busso sowieso natuurlijk :thumbs: ) En ja toendertijd met de koppakkingen van toen (weet niet of dat nu anders/beter is) na +/- 50000 km 'even' vervangen.
guznax
Novizio
Novizio
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 nov 2016, 15:33

Re: even voorstellen, zoekende naar GTV6

Bericht door guznax »

joy schreef:Is gespoten. Af fabriek zijn bumpers en skirts en voorspoiler zelfde kleur donkergrijs.

Wat Savali betreft; is maar net waar je voor gaat. Origineel of niet. Ben in de gelukkige omstandigheid geweest dat ik vele tienduizenden km's heb mee mogen rijden in een 3,1 Savali. Reden altijd samen op met een standaard 2,5. Verschil in trekkracht is aanzienlijk kan ik melden. Wat een geweldige motor. (Busso sowieso natuurlijk :thumbs: ) En ja toendertijd met de koppakkingen van toen (weet niet of dat nu anders/beter is) na +/- 50000 km 'even' vervangen.
Ha joy,

bedankt voor je reactie :thumbs: !

De SaVaLi in Waalwijk heeft sinds 2005 geen onderhoud meer gehad, dus moeten we wel serieus rekening houden met uitgedroogde pakkingen (en ook de distributieriem trouwens :cry: ). Die pakkingen zullen we waarschijnlijk zelf op maat moeten snijden als de kop eraf is. Hoe was bij jouw 3.1 de koelwatertemperatuur tijdens het rijden? En merkte jij verschil over het hele toerenbereik of vooral boven- of onderin?
Gebruikersavatar
joy
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 152
Lid geworden op: 23 sep 2007, 14:03

Re: even voorstellen, zoekende naar GTV6

Bericht door joy »

Mijn Savali was het helaas niet. Van een maat van mij en die 2,5 was van een andere maat van mij.

Koppakkingen e.d. doen we zelf alleen ik weet zoals gezegd niet hoe het tegenwoordig met die pakkingen is/gaat. Toen via Savali zelf te koop maar volgens mij zijn er later andere pakkingen voor gekomen. Wij moesten het toen doen met losse ringen op de cilinder bussen (volgens mij maar is ook zo'n 25 jaar geleden).

M.n. onderin trok de Savali stukken beter maar eigenlijk in elk toerengebied. Zonder toerenbegrenzer (simpele veer op rotor) zo'n 6300 min-1 in 5 wat de 2,5 de net niet deed (6000 min-1).
Zo konden we toen de Ford Sierra Cosworths in Duitsland qua top ook lekker bijhouden. :jumping:

GEweldige tijden als ik er zo even over terugdenk.
guznax
Novizio
Novizio
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 nov 2016, 15:33

Re: even voorstellen, zoekende naar GTV6

Bericht door guznax »

bedankt voor je reactie!

Leuk dat je dat nog zo precies weet na 25 jaar :wink: :thumbs: .
60pk meer op 160pk zou je inderdaad goed moeten merken.
Gebruikersavatar
joy
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 152
Lid geworden op: 23 sep 2007, 14:03

Re: even voorstellen, zoekende naar GTV6

Bericht door joy »

Ach zo bijzonder is dat niet aangezien we al zo'n kleine 30 jaar dag in dag uit hobby matig met de gtv zessen bezig zijn :mrgreen:
ThevanV
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 sep 2016, 08:45
Locatie: Overasselt

Re: even voorstellen, zoekende naar GTV6

Bericht door ThevanV »

koppakkingen kan je tegenwoordig zo op maat laten maken, hoeft ook d ekop niet te kosten. Is als je meer sets wilt helemaal goed te doen denk ik.
guznax
Novizio
Novizio
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 nov 2016, 15:33

Re: even voorstellen, zoekende naar GTV6

Bericht door guznax »

ThevanV schreef:koppakkingen kan je tegenwoordig zo op maat laten maken, hoeft ook d ekop niet te kosten. Is als je meer sets wilt helemaal goed te doen denk ik.
Daar heb je gelijk in.
Ik denk alleen dat je beter één met een koperen ring erin kan hebben vanwege de korte afstand tussen cilinderbus en koelkanalen.
Zoiets als deze onderaan de pagina van Goetze : http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/GTV ... head.shtml
Zou zoiets ook ergens op maat gemaakt kunnen worden?
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: even voorstellen, zoekende naar GTV6

Bericht door stephen »

alsnog welkom. :wink:

lees niet altijd alles haha..

GTV6, en zeker de 2.5, klinkt lekker, maar zou zelf juist een voorkeur voor een 3.0 of een 3.1 hebben, ivm wat meer vermogen :mrgreen:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Plaats reactie