Hallo!

Hier kun je je voorstellen aan de rest van de leden en forumgebruikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Al_Dopp
Novizio
Novizio
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2018, 21:22

Hallo!

Bericht door Al_Dopp »

Hallo iedereen, ik zal me eens even voorstellen, om te beginnen heet ik Alfred. Ik heb op mijn 19e een Alfetta GTV uit 1978 gekocht met mijn kraakverse rijbewijs:
Al_Dopp1.jpg
Nu 15 jaar later rij ik er nog steeds in (waarom nu pas lid worden van het forum??). En sinds 4 jaar mag de Alfa eindelijk binnen staan in zijn eigen garage. Het Nederlands klimaat heeft wel echter zijn tol geëist en onze gezamenlijk rood-bruine vijand begint de opperhand te krijgen. Dus wordt het eens tijd om goed onder handen te nemen; ik ga de Alfa helemaal strippen en dat roest eens goed aanpakken. Als ik toch aan het lassen ben en de motor er ook uit is, speel ik nu met de gedachte om een (3.0 12v) v6 blok in te bouwen. Na wat onderzoek weet ik nu al dat het geen plug-en-play, dus een kleine project wordt het niet.
Ik zal de komende tijd vast jullie kennis af en toe aanroepen. :)

Op dit moment staat de Alfa zo ongeveer bij:
Al_Dopp2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Beretta
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1268
Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
Locatie: Beek Lb

Re: Hallo!

Bericht door Beretta »

Van harte welkom hier op het forum Alfred.
Uiteraard zullen we je graag ondersteunen!

Maurice
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Hallo!

Bericht door GTV42.0 »

Ook namens mij welkom hier Alfred. Ik hoop ook dat je je wilt inschrijven bij het register.
Een v6 is erg leuk, maar wel erg zwaar in de neus, maar succes met de ombouw en ben erg benieuwd
naar de vorderingen van jou project.

Groet Jeroen
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Hallo!

Bericht door AlfettaOwner »

Halllo Alfred, van harte welkom op het forum, goed dat het als nog gelukt is met inloggen.
Weer een rode 1ste serie :thumbs:

Wil je een project opstarten dan kun je hier een topic aanmaken. :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Al_Dopp
Novizio
Novizio
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2018, 21:22

Re: Hallo!

Bericht door Al_Dopp »

Bedankt voor het welkom! Als er wat interessante vorderingen in het project komen zal ik zeker een topic beginnen.

Een V6, tsja, ik heb ooit een 156 v6 gehad en sindsdien een beetje verslaafd geraakt...
De informatie is een beetje incompleet en niet erg specifiek (wel of niet drooggewicht, accessories erop, etc), maar het verschil in gewicht van de 2 liter nord en V6 12v lijkt mee te vallen:

2 liter nord = 135 kg (http://www.alfabb.com/bb/forums/engine- ... eight.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
V6 12v = 170 kg (https://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Rome ... team.net-4" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.team.net/sol/tech/engine.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
easyrider
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 mei 2013, 21:16
Locatie: Vught
Contacteer:

Re: Hallo!

Bericht door easyrider »

Hartelijk welkom :thumbs
Van je project zien we graag fotos verschijnen op dit forum, daar houden we van.
Plaats reactie