La bomba.......GTV8 met Montrealmotor

Foto's specificaties en bijzonderheden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

Had m eerst in het cafe geplaatst, maar hier past de link natuurlijk beter!

Op het AlfaBB forum vond ik deze post:

http://www.alfabb.com/bb/forums/showthread.php?t=22167

Er staan onder andere fotos van de achter remmerij in etc...misschien leuk voor iemand hier?

Steven
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Steven schreef:Had m eerst in het cafe geplaatst, maar hier past de link natuurlijk beter!

Op het AlfaBB forum vond ik deze post:

http://www.alfabb.com/bb/forums/showthread.php?t=22167

Er staan onder andere fotos van de achter remmerij in etc...misschien leuk voor iemand hier?

Steven
Jeetje wat is GTVke daar aktief :cool:
Wel apart die remmen, dr zit ook een andere bak onder zo te zien :?:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Bericht door GTVke »

Even voor de duidelijkheid , de foto's van de remmen die ik geplaatst heb op Alfa BB zijn niet van '' La Bomba '' maar van de ex-Obendorfer GR.A GTV6 genomen tijdens de ADAC Rennen op Zolder een jaartje ofzo geleden , het is dus helemaal niet zeker of dit systeem ( dat volgens Gabor pas in '76 gehomologeerd werd ) effectief op de GT V8 werd toegepast .
Sommige bronnen waaronder het KB spreken zelfs van een remsysteem van een Motreal waaraan ik persoonlijk sterk twijfel , misschien in een zeer vroege experimentele fase , maar competitie ????
Gabor K. is trouwens de Noor naar wie ik een mail stuurde met de vraag over het remsysteem van de door Autodelta geprepareerde Alfetta Sedans ( zie Topic over Alfetta Race Sedans ) , Gabor stelde de vraag gewoon op het BB omdat er onzekerheid was .
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Bericht door kareltjeknetter »

ik heb zelf een poging gedaan iets dergelijks te bouwen met 75techniek, redelijk gelukt geloof ik (zie alfetta.nl/charles gtv turbo) :razz:
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Bericht door GTVke »

Ik ben er pas achter gekomen dat ook het achterremsysteem van de GR.4 Turbodeltas voorzien was van 4 remtangen , 2 ''gewone '' tangen op de normale positie en 2 4-pots AP remtangen verder naar onder toe ter hoogte van de De Dion as .
Later vinden we deze AP remtangen terug op de GR.A GTV6'en op precies dezelfde plaats . ( deze keer niet icm de gewone remtangen )
Plaats reactie