Kabelboom en motronic 3.5 Savali
-
- Novizio
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 03 jan 2025, 08:57
Kabelboom en motronic 3.5 Savali
Mijn GTV6 met 3.5 Savali motor 1986 project.
Na dik 600 uurtjes bijna klaar (kaal chassis met KTL behandeling en gespoten en vele losse te reviseren onderdelen)
Echter geen vonk en brandstof druk motor uit 164 aangepast met kabelboom van 164 lukte het niet en heb ik Remco Giuliettaevo om hulp gevraagd.
Na enkele avonden is het toch gelukt met wat aanpassingen en loopt ie als een Zwitsers uurwerk.
Nogmaals bedankt Remco zonder jou was het niet gelukt.
Mvg.
Frankie.
Na dik 600 uurtjes bijna klaar (kaal chassis met KTL behandeling en gespoten en vele losse te reviseren onderdelen)
Echter geen vonk en brandstof druk motor uit 164 aangepast met kabelboom van 164 lukte het niet en heb ik Remco Giuliettaevo om hulp gevraagd.
Na enkele avonden is het toch gelukt met wat aanpassingen en loopt ie als een Zwitsers uurwerk.
Nogmaals bedankt Remco zonder jou was het niet gelukt.
Mvg.
Frankie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Novizio
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 03 jan 2025, 08:57
Re: Kabelboom en motronic 3.5 Savali
Motor ruimte.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 3084
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Kabelboom en motronic 3.5 Savali
Was leuk om mee te helpen.
Voor mij was het ook al weer wat jaren terug dat ik met een motronic van een V6 had gestoeid.
Deze GTV6 hoort zeker in de top 3 van de mooiste die ik persoonlijk heb gezien. Helemaal af.
En natuurlijk scheelt het ook als de eigenaar gewoon een beetje fijne vent en echte auto liefhebber is.

Voor mij was het ook al weer wat jaren terug dat ik met een motronic van een V6 had gestoeid.
Deze GTV6 hoort zeker in de top 3 van de mooiste die ik persoonlijk heb gezien. Helemaal af.

En natuurlijk scheelt het ook als de eigenaar gewoon een beetje fijne vent en echte auto liefhebber is.

Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1625
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Re: Kabelboom en motronic 3.5 Savali

top, dat het met de hulp van Remco gelukt is, om je GTV weer operationeel te krijgen

Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1970
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
156 GTA 2002
916 spider 2.0TS 1998
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1970
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
156 GTA 2002
916 spider 2.0TS 1998
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9055
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Kabelboom en motronic 3.5 Savali
Mooi man, ziet er heel netjes en strak uit
En van top van Remco natuurlijk

En van top van Remco natuurlijk

Saluti Alessandro

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: Z Limburg, 161 km van de N'ring
- Contacteer:
Re: Kabelboom en motronic 3.5 Savali
Mooi exemplaar en de hulp is natuurlijk helemaal top!
TerLeerEnVermaak: wat was de oorzaak van geen brandstofdruk en vonk?
TerLeerEnVermaak: wat was de oorzaak van geen brandstofdruk en vonk?
Banned.. ? Daily donky.. ==> braadwurst 325d
braadwurst M336 Ringtool ==> definitely BANNED!
AR 75 24v ('87), 75 TS Ringtool ('90), AR Spider 2000 veloce ('79) SCARB 00114

AR 75 24v ('87), 75 TS Ringtool ('90), AR Spider 2000 veloce ('79) SCARB 00114
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 3084
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Kabelboom en motronic 3.5 Savali
Waren uiteindelijk meerdere factoren.
Frank heeft de auto uit elkaar gekocht en heeft deze zelf opgebouwd. Dat is bepaald geen makkelijke opgave als je het niet zelf gedemonteerd hebt. En als je dan een niet-originele motor hebt met een andere kabelboom dan heb je een uitdaging.
zeker als je wat minder ervaring met elektronica hebt. Gelukkig kon ik daar wel mee helpen.
Enkele van de zaken die we tegenkwamen waren;
Ruitenwissers die het niet deden. Een nieuwe stuur schakelaar die met de auto kwam bleek niet juist te zijn. Met andere schakelaar opgelost.
Knipperlichten werkten alleen op alarmlicht schakelaar. Bleek draadje op de zekeringkast op een verkeerd lipje gestoken te zitten.
Motor liep op 5 cilinders. Bleek van een injectorstekker dat de pinnetjes losgekomen waren en naar binnen getrokken waren en geen contact maakten.
Schakeldraad in de motor kabelboom gaf problemen. Waarschijnlijk draad slecht met veel weerstand. Opgelost door eea anders aan te sturen. Daarna werkte het perfect.
Maar het is een geweldig mooie auto geworden en hij klinkt prachtig.
Frank heeft de auto uit elkaar gekocht en heeft deze zelf opgebouwd. Dat is bepaald geen makkelijke opgave als je het niet zelf gedemonteerd hebt. En als je dan een niet-originele motor hebt met een andere kabelboom dan heb je een uitdaging.

Enkele van de zaken die we tegenkwamen waren;
Ruitenwissers die het niet deden. Een nieuwe stuur schakelaar die met de auto kwam bleek niet juist te zijn. Met andere schakelaar opgelost.
Knipperlichten werkten alleen op alarmlicht schakelaar. Bleek draadje op de zekeringkast op een verkeerd lipje gestoken te zitten.
Motor liep op 5 cilinders. Bleek van een injectorstekker dat de pinnetjes losgekomen waren en naar binnen getrokken waren en geen contact maakten.
Schakeldraad in de motor kabelboom gaf problemen. Waarschijnlijk draad slecht met veel weerstand. Opgelost door eea anders aan te sturen. Daarna werkte het perfect.
Maar het is een geweldig mooie auto geworden en hij klinkt prachtig.

Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 31 aug 2011, 22:43
- Locatie: IRL
Re: Kabelboom en motronic 3.5 Savali
Altijd lachen, electronica.
Zelfs met originele bedrading kun je soms een uitdaging hebben.
Zelfs met originele bedrading kun je soms een uitdaging hebben.
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 3084
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Kabelboom en motronic 3.5 Savali
Als een merk de elektrische schema's op orde en beschikbaar heeft scheelt dat al een hoop. Nog beter is het als er dan ook nog een vorm van logica in het gebruik van bv kabel kleur zit en men niet elk jaar wijzigingen doorvoert.
Helaas staan Italianen eerder bekend om het tegenovergestelde.
Helaas staan Italianen eerder bekend om het tegenovergestelde.

Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 31 aug 2011, 22:43
- Locatie: IRL
Re: Kabelboom en motronic 3.5 Savali
Weet niet of Japanners zoveel beter zijn. Een rode draad aan de ene kant van een stekkerverbinding kan zomaar verbonden zijn met een blauw-met-witte draad aan de andere kant 

- lemarc
- Alfetta Novizio
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 22 feb 2009, 16:28
- Locatie: Balk
- Contacteer:
Re: Kabelboom en motronic 3.5 Savali
Zal een reden voor zijn maar wat ik nooit begrijp is het achterwege laten van de distributiekappen. Je ziet dat wel meer. Doet overigens niks af aan de schoonheid van deze gtv6
.

-
- Novizio
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 03 jan 2025, 08:57
Re: Kabelboom en motronic 3.5 Savali
Controle T belt spanning en recht lopen, met kappen zie je het niet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 3084
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Kabelboom en motronic 3.5 Savali

Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎