led lampen

Bedrading, verlichting etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gtv1981
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1123
Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
Locatie: Sint Niklaas Belgie

led lampen

Bericht door gtv1981 »

iemand al ervaring mee :?:

en geraak je hiermee door de keuring :?:
http://www.miniinthebox.com/nl/auto-led-lampen_c3103" onclick="window.open(this.href);return false;
gr sven
Gebruikersavatar
Rob D
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 76
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:10
Locatie: Geleen

Re: led lampen

Bericht door Rob D »

Voor de 166 heb ik het stadslicht vervangen door leds (steekt niet zo af naast xenon). Geen probleem bij de Nederlandse apk. België kent andere eisen, zou dus wel een probleem kunnen zijn.
Persoonlijk vind ik dit niet bij mijn GTV passen, daar zitten de ouderwetse lampen in. Volgende stap is de echte stenen zekeringen.


24-12 aangepast tav de keuringseisen
Laatst gewijzigd door Rob D op 24 dec 2013, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
1985 Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0 - 762 Grigio Chiaro met.
2015 Jaguar XE 2.0t Prestige Firenze Red
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:43
Locatie: Andijk

Re: led lampen

Bericht door @PM »

Ligt eraan wat je ermee wilt. Op een klassieker... tja... nee...

Ik heb ook ledjes in de stadslichten in m'n GT 937, past idd beter naast de xenon. Moet het alleen wel heel blijven :evil:

Ik zie ook al H4 en H7 e.d. staan, die zijn waarschijnlijk niet geschikt voor in de koplampen (staat ook alleen mistlicht bij in de productomschrijving) omdat daarvoor naast de kleur ook eisen gelden voor het lichtbeeld. En je wilt natuurlijk zelf ook een beetje fatsoenlijk licht hebben 's avonds en dat gaat echt niet gebeuren met zo'n lampje van een paar euro.

Als je ze voor een moderne auto wilt gebruiken moet je er ook rekening mee houden dat de boordcomputer denkt dat de lampjes kapot zijn, vanwege het lage stroomverbruik. Er zijn ledlampjes op de markt die de boordcomputer voor de gek houden (dan staat er iets over canbus in de omschrijving), zodat deze geen "kapotte" lampjes detecteert. Nadeel daarvan is natuurlijk weer dat je geen melding krijgt als er wél iets kapot gaat.
easyrider
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 mei 2013, 21:16
Locatie: Vught
Contacteer:

Re: led lampen

Bericht door easyrider »

Ik heb led in de kentekenplaatverlichting gehad van mijn 156.
Ik vond de nummerplaat veel te fel verlicht.
Plaats reactie