Spanningsregelaar

Bedrading, verlichting etc...
Plaats reactie
grunge
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 238
Lid geworden op: 10 feb 2011, 18:39
Locatie: Heerenveen

Spanningsregelaar

Bericht door grunge »

Wie weet hoe je de spanningsregelaar van een gtv4 kan kontroleren/ doormeten?
Ben alles weer aan het opbouwen en heb er een hekel aan om er dingen af te halen die ik er eerst op heb gezet.
Als het niet lukt moet je beter
je best doen!
grunge
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 238
Lid geworden op: 10 feb 2011, 18:39
Locatie: Heerenveen

Re: Spanningsregelaar

Bericht door grunge »

Geen enkele techneut??
Als het niet lukt moet je beter
je best doen!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Spanningsregelaar

Bericht door AlfettaOwner »

Heb je een losse of zit hij vast gemonteerd op de dynamo?
In geval dat je een losse hebt gewoon testen na montage, uitgangsspanning moet ca. 12 volt zijn.
Loopt de spanning tijdens gasgeven op naar 13.8v is ie kaduuk.

Zit hij op de dynamo gemonteerd is het iets meer werk met in en uitbouwen.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Spanningsregelaar

Bericht door Melvivio »

Volgens mij is de laadspanning voor een 12v Accu/auto 13.8-14.4 volt. Is dit veel hoger, dan is het niet goed, is het veel lager, dan ook niet.
Spanningsregelaar is over het algemeen gaar (of ander defect met dynamo) als je onder verschillende belasting en toerentallen niet de 13.8-14.4 volt kan halen of afregelen.
Belasting is, elektrische verbruikers aan (lampen, airco, ramen bedienen, kachel ventilator, ontwaaseming achterruit, mistlamp etc. etc.).
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
grunge
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 238
Lid geworden op: 10 feb 2011, 18:39
Locatie: Heerenveen

Re: Spanningsregelaar

Bericht door grunge »

Hij is dus niet zo te kontroleren zonder Inbouw?
Gaan ze vaak kapot?
Als het niet lukt moet je beter
je best doen!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Spanningsregelaar

Bericht door AlfettaOwner »

Komt wel eens voor, 2x meegemaakt tot nu toe.
Heb je een losse?
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Spanningsregelaar

Bericht door stephen »

Als je de dynamo los hebt liggen, kun je spanningsregelaar demonteren, en staat van lagers, en collector inspecteren, en of de borstels nog lang genoeg zijn.

Collector is het koperen gedeelte waar de borstels over lopen..mag niet zwart geblakert zijn, en niet te diep gegroefd, en er moet nog een verdieping zitten tusssen de koperen lamellen zitten.

Voor de rest zoals reeds gemeld, spanning meten met lopende motor , en daarna lopende motor en licht en kachel en verwarming a.raam aan ..
Spanning moet iig boven 12.8V , en niet hoger dan pak hem beet 14.4V zijn, en dan kun je ervan uitgaan , dat hij wel oke is..
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
grunge
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 238
Lid geworden op: 10 feb 2011, 18:39
Locatie: Heerenveen

Re: Spanningsregelaar

Bericht door grunge »

Dank voor het delen van jullie praktische kennis.
Ben de gtv aan het opbouwen dus heb binnenkort vast wel weer iets wat niet duidelijk is
Als het niet lukt moet je beter
je best doen!
Plaats reactie