Signaaldraad claxon

Bedrading, verlichting etc...
Plaats reactie
JoorZ105
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 19 sep 2015, 12:10

Signaaldraad claxon

Bericht door JoorZ105 »

Aangezien het onmogelijk lijkt om bij de claxons te komen, vraag ik me af hoe de bekabeling loopt. Er moet toch een truc zijn om een claxon die blijft hangen onklaar te maken?

Ik wil de claxons loskoppelen en ergens een luchthoorn van italiaanse makelij verstoppen, maar daar heb dus een signaaldraad voor nodig. Iemand een idee?

Waarvoor is bijvoorbeeld de lus met twee groene kabeltjes vlak bij het ruitenwisserreservoir? Lijkt me eerder voor de dynamo?
Ik haak snel af bij elektronica......help! :oops:
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971

Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: Signaaldraad claxon

Bericht door Gtv4 »

Claxons zitten toch recht en links in de neus?
Met wat handigheid kun je er onderlangs wel bij.
De kabels zitten beide in de hoofddraadboom en gaan door het binnenscherm achter de koplampen naar beneden.

Ik dacht dat de claxon massa gestuurd is.
Dus je hebt een constante plus op de claxon en bij het indrukken op het stuur maak je massa. (daarom is het massakabeltje van stuurkolom naar stuurhuis zo belangrijk :idea: )
Gemakkelijk te controleren door bij de claxon even te meten op de kabels.

Gezien je opmerking over ongewild claxonneren, het probleem zit dan meestal in de knop of in de sleepring bij het stuur die ongewild aan de massa liggen.
Transaxle loos!
JoorZ105
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 19 sep 2015, 12:10

Re: Signaaldraad claxon

Bericht door JoorZ105 »

de claxons zitten om een hoekje zeg maar. naast de radiator zit een schotje en daar achter zitten ze. Ook afgeschermd door de wielkuipen.
Het is me niet gelukt om daarbij te komen!

dat ze massa gestuurd zijn dat kan wel, was bij alle alfas die ik tot nu toe gehad heb ook zo.
Vanaf het claxon relais aftappen kan ook, maar ergens halverwege is praktischer.
Blijkbaar zie ik iets over het hoofd?
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971

Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: Signaaldraad claxon

Bericht door Gtv4 »

Ik weet niet beter als dat je onderlangs tussen keivanger en modderplaat naar boven kan met je hand.
Beetje op gevoel de kabels lostrekken.

Modderplaatje demonteren is toch ook geen groot probleem?
Transaxle loos!
Plaats reactie