track Jet
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
- Locatie: Lommel Belgie
track Jet
Ik heb er sinds kort een nieuw speeltje bij, de voor de meesten wel bekende Martini Jet
Bedoeling is om af en toe eens op Zolder uit te laten tijdens het vrijrijden en de auto ondertussen wat beter af te werken, basis is goed maar kan allemaal net wat netter
Martini striping gaat er op termijn ook vanaf als de auto technisch goed is, niet echt mijn smaak en slordig geplakt
Bedoeling is om de wagen, basis is wit, een midden jaren 80 race look te geven, eventueel laten beletteren met reclame uit die tijd oid
Iemand nog leuke foto's van Italiaanse racewagens uit die periode ???
Bedoeling is om af en toe eens op Zolder uit te laten tijdens het vrijrijden en de auto ondertussen wat beter af te werken, basis is goed maar kan allemaal net wat netter
Martini striping gaat er op termijn ook vanaf als de auto technisch goed is, niet echt mijn smaak en slordig geplakt
Bedoeling is om de wagen, basis is wit, een midden jaren 80 race look te geven, eventueel laten beletteren met reclame uit die tijd oid
Iemand nog leuke foto's van Italiaanse racewagens uit die periode ???
trasforma il meglio in massimo
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
- Locatie: Lommel Belgie
Sorry voor de onduidelijkheid maar is idd de ex Martin en daarna Martijn Giulietta, heeft idd erg lang te koop gestaan, is ook niemand naar gaan kijken, vreemd, is nml een leuk ding voor weinig geld
De Marti(j)n stickers heb ik er al afgepulkt, de striping blijft voorlopig even zitten totdat de auto technisch op een wat hoger plan getild is
Vandaag op de NBR eens goed rondgekeken maar eigenlijk niet echt iets gezien wat inspiratie geeft
Enne, voor het werk is er een braadwurst of een Focus RS
De Marti(j)n stickers heb ik er al afgepulkt, de striping blijft voorlopig even zitten totdat de auto technisch op een wat hoger plan getild is
Vandaag op de NBR eens goed rondgekeken maar eigenlijk niet echt iets gezien wat inspiratie geeft
Enne, voor het werk is er een braadwurst of een Focus RS
trasforma il meglio in massimo
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
- Locatie: Lommel Belgie
Heb vandaag wat aan de Jet gesleuteld, wat kleine dingetjes
Moet alvorens de baan op te kunnen mijn stoel nog op mijn maat zetten, wagen aan voorzijde een paar cm's verhogen, remmen eens goed nazien
Kan iemand me vertellen wat de dikte is van GTV6 1ste serie Torsie ??
Auto moet van voor 2 a 3 cm omhoog en indien nog niet v.v. van GTV6 torsies is het dan het moment, weet alleen niet welke dikte ze hebben
Moet alvorens de baan op te kunnen mijn stoel nog op mijn maat zetten, wagen aan voorzijde een paar cm's verhogen, remmen eens goed nazien
Kan iemand me vertellen wat de dikte is van GTV6 1ste serie Torsie ??
Auto moet van voor 2 a 3 cm omhoog en indien nog niet v.v. van GTV6 torsies is het dan het moment, weet alleen niet welke dikte ze hebben
Laatst gewijzigd door Giulia Bianca op 18 aug 2010, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
trasforma il meglio in massimo
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8883
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Heb je hier wat aan....
http://www.alfetta-gt.nl/forum/viewtopic.php?t=185
Tis wel een illegaal projectje wat je hier opstart
Vind je het erg als ik deze in het cafe plaats ?
http://www.alfetta-gt.nl/forum/viewtopic.php?t=185
Tis wel een illegaal projectje wat je hier opstart
Vind je het erg als ik deze in het cafe plaats ?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
- Locatie: Lommel Belgie
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8883
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
- Locatie: Lommel Belgie
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
Weer een reden meer om de fijne 116 serie transaxle Giulietta toe te laten op dit forum.AlfettaOwner schreef:Ja zeker en een super fijne transaxle, mijn vader heeft jarenlang zo een bakje gereden met veel plezier. 1serie met stalen bumpers nog meen '79 tiger, kan dat?
Maar tis geen Alfetta Transaxle.....vandaar
Transaxle loos!
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
tja, ze zijn wel zo'n beetje uit dezelfde periode
maar Giulietta wordt weer nieuw gebouwd en de Alfetta's niet
maar je hebt er iig. een leuke trans-axle aan
maar Giulietta wordt weer nieuw gebouwd en de Alfetta's niet
maar je hebt er iig. een leuke trans-axle aan
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
- Locatie: Lommel Belgie
Heb ondertussen niet echt stilgezeten maar door drukke werkschema ook niet echt veel gedaan aan de Jet
Heb de auto aan de voorzijde een 40 mm omhooggebracht, een ophanging moet kunnen werken nml, wel wat moeite gehad om de veren los te krijgen, ik gebruik altijd overvloedig kopervet oid, had me veel ergernis en energie gescheeld hadden de vorige sleutelaars dat ook gedaan, btw de torsies onder de auto zijn 21,6 mm dik
Heb de remmen eens goed onder de loep genomen, alles opengehad, wat zuigers moeten vervangen door roest pitjes, nieuwe laten maken van inconel, en gelijk de achterklauwen vervangen voor exemplaren van een Giulia, ben ik van dat stelsysteem af, handrem zat er toch al niet meer in, 4 gegroefde en geperforeerde schijven gemonteerd, systeem afgevuld met Ate Blue racing remvloeistof
Aluminium hitteschild geknutseld om de hoofdremcylinder en booster wat koeler te houden, stoel op maat gezet, brandblusser gemonteerd
Auto v.v. 16 inch wielen met frisse straatbandjes, de 15"met semi's gaan we volgend seizoen oprijden, wil de velgen eerst laten coaten
Hier en daar zit er nog een rammeltje oid, uitlaat raakt de achterste stabilinks, bout zit nml verkeerd om, bij schakelen naar 1 en 2 raakt de schakelstang de cardan, dit samen met uitlijnen zijn dingetjes die ik het komende week-end wil aanpakkenen dat zal voorlopig moeten volstaan voor zijn eerste ritje op Zolder 13 oktober, de eventuele waslijst van dingen die daaruit ontstaan is voor in de winter
Heb de auto aan de voorzijde een 40 mm omhooggebracht, een ophanging moet kunnen werken nml, wel wat moeite gehad om de veren los te krijgen, ik gebruik altijd overvloedig kopervet oid, had me veel ergernis en energie gescheeld hadden de vorige sleutelaars dat ook gedaan, btw de torsies onder de auto zijn 21,6 mm dik
Heb de remmen eens goed onder de loep genomen, alles opengehad, wat zuigers moeten vervangen door roest pitjes, nieuwe laten maken van inconel, en gelijk de achterklauwen vervangen voor exemplaren van een Giulia, ben ik van dat stelsysteem af, handrem zat er toch al niet meer in, 4 gegroefde en geperforeerde schijven gemonteerd, systeem afgevuld met Ate Blue racing remvloeistof
Aluminium hitteschild geknutseld om de hoofdremcylinder en booster wat koeler te houden, stoel op maat gezet, brandblusser gemonteerd
Auto v.v. 16 inch wielen met frisse straatbandjes, de 15"met semi's gaan we volgend seizoen oprijden, wil de velgen eerst laten coaten
Hier en daar zit er nog een rammeltje oid, uitlaat raakt de achterste stabilinks, bout zit nml verkeerd om, bij schakelen naar 1 en 2 raakt de schakelstang de cardan, dit samen met uitlijnen zijn dingetjes die ik het komende week-end wil aanpakkenen dat zal voorlopig moeten volstaan voor zijn eerste ritje op Zolder 13 oktober, de eventuele waslijst van dingen die daaruit ontstaan is voor in de winter
trasforma il meglio in massimo
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
- Locatie: Lommel Belgie
De eerste meters afgelopen woensdag
http://www.youtube.com/watch?v=N1arS3fhfwE
Weinig grip, slechte syncros en belabberde remmen, voor de rest ging het wel, heb iig nog genoeg te doen komende winter
http://www.youtube.com/watch?v=N1arS3fhfwE
Weinig grip, slechte syncros en belabberde remmen, voor de rest ging het wel, heb iig nog genoeg te doen komende winter
trasforma il meglio in massimo
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
- Locatie: Lommel Belgie
Re: track Jet
Ben weer wat verder met het ding
Bak is opgefrist, nieuwe syncro's, een lager en verse olie
De remmen worden ook aangepakt, met hulp van mede alfist wordt de voorzijde nu 305x28 mm met 4 pots klauwen en luchtkoeling, achterzijde worden de remmen naar buiten gezet, 270x20 mm geventileerd met 2 pots klauwen, 25 mm HRC en een Tilton remdrukregelaar
Hopenlijk is dit wel afdoende voor Zolder
Bak is opgefrist, nieuwe syncro's, een lager en verse olie
De remmen worden ook aangepakt, met hulp van mede alfist wordt de voorzijde nu 305x28 mm met 4 pots klauwen en luchtkoeling, achterzijde worden de remmen naar buiten gezet, 270x20 mm geventileerd met 2 pots klauwen, 25 mm HRC en een Tilton remdrukregelaar
Hopenlijk is dit wel afdoende voor Zolder
trasforma il meglio in massimo