Arese

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Tevens NON Alfetta projecten.
Plaats reactie
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Arese

Bericht door Peter GTV-6 »

OK, de GT jtd is er klaar voor, op zoek naar de geboorte plaats van z'n oudere broer, de GTV-6....!!
Brembo Max schijven voor en achter, Ferodo Performance blokken V+A, Wiegers veerpootbrug, Ultersport dubbele einddemper, nwe distributie, waterpomp, accu , verse APK, olie en filters, van binnen en buiten gepoetst,etc. etc. ( het mag wat kosten....!!)
Zondag as.richting Italia, over de bergpassen ( Splugenpas heen en Tjimmeltjochpas terug...), gaan proberen of het Alfa museum in Arese nog open is, en kijken naar de restanten van de fabriek waar de GTV-6 in 1983 gebouwd is, schijnt een bouwval te zijn tegenwoordig...!
Verder gaan we bezoeken: Moto Guzzi, Lamborghini en Ducati......!!
Italiaanse auto en motor cultuur voor zoon van 7....!!
Angro
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Arese

Bericht door Angro »

Heb vorig jaar ook zo'n trip gemaakt naar Italie ( met het gezin ), vele musea ( Alfa en andere ) bezocht.
Hoop dat je voor Lamborghini een afspraak heb gemaakt ( daar waren wij niet van op de hoogte ) anders kom je er niet in.
Veel plezier met de geplande trip.
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Arese

Bericht door Peter GTV-6 »

Het Lamborghini museum is vrij toegankelijk, fabrieksbezoeken zijn niet mogelijk ivm vakantie.....!!
Idem voor Ducati, zelfs het museum daar is gesloten, dat wordt dus alleen de buitenkant bekijken...
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Arese

Bericht door AlfettaOwner »

Peter, alvast een fijne vakantie toegewenst :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Arese

Bericht door Melvivio »

Maak maar mooie foto's die je hier kan posten :wink: Fijne vakantie!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Arese

Bericht door AlfettaOwner »

Hij is al 3 dagen onderweg ::-)
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Arese

Bericht door Peter GTV-6 »

En alweer terug...!!
Italie was bloedheet en druk, en van het aanblik van de ( voormalige) fabriek in Arese wordt je bepaald niet vrolijk.
Stond tijdens mijn laatste bezoek in 2000 het AR embleem nog boven op de fabriek, en was er een en al bedrijvigheid, was daar nu niets meer van over...!
Het embleeem van dak, de gebouwen behoorlijk verwaarloosd, en het museum gesloten, alleen doodse stilte....!!
Er zat iemand van een particuliere beveiligings dienst in de portiersloge, en die wist te vertellen dat het museum in 2012 weer zou worden geopend, maar daarover heb ik zo m'n twijfels...!!
De GT jtd heeft zich perfect gehouden, ca.5000 km uit en thuis incl. uitstapjes naar Venetie, Bologna ( Ducati en Lamborghini), het Zwarte Woud, Legoland Duitsland etc. etc.....
Het enige wat absoluut niet beviel waren de nieuwe Brembo Max voorschijven.
Ik had ze vlak voor vertrek gemonteerd samen met Ferodo Performance blokken, en netjes, volgens voorschrift, ca.300 km ingereden.
Na ca. 1500 km, rijdend door het Zwarte Woud, begon het stuur bij remmen te trillen, eerst lichtjes, maar al snel veel erger, kromme schijf dus.
Ik ben altijd een fan van Brembo geweest,maar de liefde is nu over, diezelfde Brembo Max houden het op onze Fiat Palio niet meer dan 40.000 km uit, dan zijn ze op, en nu op de GT zelfs krom.
Kwalitatieve rommel dus, voor mij niet weer, voor de Palio liggen al een set ATE sportschijven klaar, en voor de GT ga ik nu ook een ander merk zoeken.
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Re: Arese

Bericht door GTV »

Ik heb dezelfde ervaring met die schijven op mijn JTD, ik hoef die rotzooi niet meer.
Ik heb nou Zimmerman sportschijven / Textar blokken geen trillen meer en eigenlijk Te goede remmen :lol:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Arese

Bericht door Peter GTV-6 »

Had je ook Brembo Max?
Ik vind het echt ongelofelijk dat zoiets binnen 1500 km kan optreden, bij normaal gebruik, ik ga met vrouw en kind in de auto echt niet als een gek zitten remmen natuurlijk...
Zou Brembo zo gemakkelijk z'n reputatie op het spel zetten..??
Zou het nog helpen om de naaf nog eens goed te reinigen/schuren, en de betreffende schijf te verdraaien tov de naaf, dus op een andere positie monteren ( nadat ik uitgevogeld heb welke krom is natuurlijk...)
Verder lijken de gegroefde en zwart gecoate schijven van deze Engelse fabriek me wel iets:
http://www.mtecbrakes.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
100 euro voor een setje sportschijven incl. verzendkosten...
(NIET geboord, misschien wel "gedimpeld"...?)
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Re: Arese

Bericht door GTV »

Peter GTV-6 schreef:Had je ook Brembo Max?
Ik vind het echt ongelofelijk dat zoiets binnen 1500 km kan optreden, bij normaal gebruik, ik ga met vrouw en kind in de auto echt niet als een gek zitten remmen natuurlijk...
Zou Brembo zo gemakkelijk z'n reputatie op het spel zetten..??
Zou het nog helpen om de naaf nog eens goed te reinigen/schuren, en de betreffende schijf te verdraaien tov de naaf, dus op een andere positie monteren ( nadat ik uitgevogeld heb welke krom is natuurlijk...)
Verder lijken de gegroefde en zwart gecoate schijven van deze Engelse fabriek me wel iets:
http://www.mtecbrakes.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
100 euro voor een setje sportschijven incl. verzendkosten...
(NIET geboord, misschien wel "gedimpeld"...?)
Ik heb ze nog eens laten afdraaien +/- 1500Km,s toen begon hij weer te trillen in het stuur.
Ik monteer vaker Tarox en wilwood op nader niet te noemen merken hier :lol: , daar heb ik tot nu toe geen problemen mee.
Vroeger was Brembo ook prima............
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
maurizio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 293
Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
Locatie: 153.1 km van de N'ring
Contacteer:

Re: Arese

Bericht door maurizio »

Ik heb nou Zimmerman sportschijven / Textar blokken geen trillen meer en eigenlijk Te goede remmen
Met de textar blokken, op onze daily TS in de winter problemen gehad dat de blokken de schijven begonnen op te eten. En metaal zich in het blok nestelde.
Oorzaak: de rest van de familie remt niet zoals het hoort :twisted:
Lees remmen niet kort en hard genoeg en te vroeg, resultaat en remmen kwamen niet op temp. Na een spoed cursus fatsoenlijk remmen geen last meer :blue_lol:
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d Afbeelding
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!

AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
Plaats reactie