Discussietopic "aankoopadvies alfetta's"

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Tevens NON Alfetta projecten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Discussietopic "aankoopadvies alfetta's"

Bericht door Melvivio »

Motoren & Aandrijf techniek;

Algemeen Onderhoud Schema;

Algemene Controle Punten;

- Brandstoffilter aantoonbaar gewisseld?
- Motor is bij aankomst koud? (~20graden C.)
- Tijdens warmdraaien word de radiateur overal warm?
- De uitlaat blaast nergens? (hand op einddemper, druk opbouwen)


Tijdens het rijden;
- Springen de richtingaanwijzers vanzelf uit als het stuurwiel in de rechtuit stand teruggedraaid word?


Weer iets verder gekomen. Maar ik lees graag iets over de 4cilinders!! & algemene controlepunten, onderhoudsschema's! Ik heb geen idee of ik met m'n intervallen goed zit! Ik ben nog steeds relatief nieuw & on ervaren met originele Alfetta's. Dus echt elke tip e.d. is welkom! :thumbs:
Laatst gewijzigd door Melvivio op 27 okt 2011, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Frans
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 214
Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
Locatie: Stein

Re: Discussietopic "aankoopadvies alfetta's"

Bericht door Frans »

Even een paar snelle op/aanmerkingen.

Zwarte olie zegt op zich niks, krijg je ook bij veel korte ritten.
Te oude (organische) olie stinkt.
Chronisch te lang met dezelfde olie blijven rijden resulteert in sludge vorming, makkelijk te zien als je de olie vuldop verwijdert (alles wat je daarbinnen ziet moet brandschoon zijn).
Check ook of de olie niet naar benzine ruikt (benzine in de olie sloopt de motor volledig).
De zogenaamde “Mayonaise” ontstaat pas als er al lang water in de olie zit, olie waar veel water in zit kleurt wel vrij snel wit, olie waar wat water in zit voelt stroef aan als je ze tussen je vingers wrijft.
Je kunt ook een aansteker onder de tip van de peilstok houden, als het knettert zit er water in, als het in brand vliegt zit er benzine in.

Castrol RS is de beste olie, niet de juiste, dat is namelijk de olie die in het instructieboekje vermeld staat (Agip Sint 2000 10W/50 of Shell Super 100 10W/50 in mijn geval) :wink:

Bougies zitten zo diep dat het merk/type niet te bepalen is zonder ze te verwijderen, zelf zou ik er niet op zitten te wachten dat een potentiële koper bougies uit de motor begint te draaien (en bij het herplaatsen mogelijk de schroefdraad om zeep helpt).

Officiële distributieriem vervangingsinterval is 60.000 Km, voor de maximale standtijd staat (algemene regel) zeven jaar (normale levensduur van rubber).
Verstandig is gewoon om het ding elke keer dat je de klepspeling/timing checkt te vervangen (officieel elke 20.000 Km).

De originele koppakkingen kenden inderdaad hun problemen, als die ooit vervangen zijn dan is dat inderdaad een plus, exact hoeveel xx duizend kilometer geleden ze vervangen zijn doet er echter weinig toe.

Klepgeleiding was inderdaad ook een probleem, verkeerde materiaal combinatie van kleppen en geleiders, of die ooit vervangen zijn is moeilijk te controleren.
Als de motor 100.000+ kilometer op de klok heeft en niet begint te roken bij wat langer stationair draaien kun je er wel redelijk zeker van zijn dat het ooit gebeurd is.

Motor dient koud te starten zonder dat je zelfs maar bij het gaspedaal in de buurt komt, dit gaat overigens niet altijd op voor drie liters in combinatie met het originele injectie systeem, die kunnen bij een erg koude start wat gas nodig hebben.

Netjes ingevulde onderhoudsboekjes zijn een plus, maar vergeet nooit dat papier geduldig is.
Het feit dat er een aantekening en/of rekening aanwezig is van een of andere beurt of revisie x jaar geleden wil niet zeggen dat dit ook daadwerkelijk gebeurt is……

:thumbs:
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Discussietopic "aankoopadvies alfetta's"

Bericht door Melvivio »

Frans dank je wel! Had je vorige aankoop 'verhaal' ook al opgenomen bij deze check-list vragen & dit komt er ook bij :smile:
Zal de check-lijst zo snel mogelijk aanpassen zodat het voor de gtv V6 vollediger & correcter word!
:thumbs: :thumbs:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Frans
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 214
Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
Locatie: Stein

Re: Discussietopic "aankoopadvies alfetta's"

Bericht door Frans »

En nog twee die er door geglipt waren:
De motor heeft geen distributie kettingen.
De motor heeft merktekens, nokkenaskalibers heb je dus niet nodig.

:thumbs:
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Discussietopic "aankoopadvies alfetta's"

Bericht door Melvivio »

Heeft de waterpomp ook een geupdate variant? (voor de 24v zijn de kunststofschoepen vervangen door metalen. Is er ook zoiets voor de 12v?)

Herziene versie!
2,5L v6 L-Jetronic;
- Is de eerste indruk van het motorcompartiment goed? (Netjes & schoon?)
- Is de isolatie bekleding aanwezig & heeft deze alle kuststof drukkers, plaatjes etc?
- Is aantoonbaar onderhoud verricht? (Zijn er boekjes/facturen lees ze ook!)
- Bij de oliedop, onder het kleppendeksel, pijlstok, carter slangen & koelvloeistof is geen ‘mayonaise’ substantie waarneembaar?
- Het olie is op pijl & ruikt niet bedorven, stinkt naar benzine of ziet wittig van eventueel water?
(Als je een vlam onder de tip van de peilstok houd &: De olie vat vlam; Sporen van benzine. De olie knettert; Sporen van water.)
- Zijn de olie & filter wissel intervallen correct? (10dKM/Eens per jaar?)
- Is de olie conform het instructie boek gebruikt voor de smering van het motorblok?
(Agip Sint 2000 10w50 & Shell Super100 10w50 of een hogere kwaliteit olie zoals bijvoorbeeld Synthetische Castrol RS 10w60.)
- Een eventuele carter ontluchting aanpassing is deugdelijk gedaan?
- Koelvloeistof is mooi helder & op het juiste niveau?
- Waterpomp lijkt niet te lekken & is een keer vervangen?
- Is de gehele vooronderzijde droog van oliesporen die ‘zweten’ overschrijden?
- Is er geen excessief olielekkage waarneembaar rondom de nokkenaskeringen,
- Is de motorruimte droog & schoon?
(Controleer achter/onder de radiator op grijze verbrande koelvloeistofresten.)
- Bekabeling oogt origineel & is zonder kroonsteentjes of dergelijke?
- Zijn vacuüm leidingen niet week? Ook niet bros of breekbaar?
- Lucht aanzuigbuis niet gescheurd of porreus maar flexibel & fris?
- Luchtfilter doet nieuw/recentelijk vervangen aan? (Wisselinterval 20dKM.)
- Verdelerkap & rotor vernieuwd of in goede staat?
- Bougiekabels vertonen geen slijtage plekken?
- De bougies zijn Golden Lodge of Bosch W(R) 78 Super 4 of NGK BP6ES?
(Aantoonbaar via factuur & zijn max. 60dKM oud?)
- Er is geen olie/vocht in de bougiekelken?
(Als de verkoper het toelaat, controleer de bougies of deze niet nat, zwart, grijs, maar koffiebruinig zijn)
- De V-snaren zien er vers uit, of zijn recentelijk vervangen?
- De distributie riem is nog niet langer dan 60dKM of 3jaar geleden vervangen?
(Wie heeft dit gedaan? Alfetta specialist of Universeel zonder kennis?)
- De hydraulische distributieriem Ontspanner is NIET droog gelegd? (Huidige lekt niet of nauwelijks & is gereviseerd of vernieuwd?)
- Klepspeling/timing is in afgelopen 20dKM nog gecontroleerd?
- Cilinderkop is ooit gereviseerd? (Zijn klepgeleiders ed. vervangen door stalen varianten?)
(Als de motor na enkele minuten stationair draaien niet walmt is het waarschijnlijk in orde.
- Koppakking aantoonbaar vervangen door het liefst de geüpdate variant?
- Lijkt de staat van de motor overeen te komen met het onderhoudsschema?
(Geen beschadigingen van schroeven, bouten, etc?)

(Op contact, lampjes gaan aan, start de motor, lampjes gaan uit!)
- Motor start onmiddellijk zonder dat gas bij gegeven hoeft te worden?
(3L 12v motoren met 2,5L injectie kunnen bij erg koude start wel wat extra brandstof nodig hebben)
- Werkt de oliemeter in het interieur & geeft deze reële waardes?
- Stationair motor toerental (koud &warm) word geregeld & is niet erg wisselend?
- Motor schud niet? (Is dit wel het geval dan mist een cilinder.)
- Tijdens stationair draaien zijn er geen vreemde geluiden? (Ook niet bij iets verhoogd toerental?)
(Denk aan geluiden van kleppen, stoters, achterste krukas lager.)
- Motor komt snel op temperatuur & blijft ook op temperatuur?
- Welke kleur heeft de uitlaat van binnen?
(Grijs = goed, zwart duid op: Korte ritjes of slechte verbranding & olie verbruik.)
- De uitlaatspruitstukken vertonen geen roetplekken (& dus scheurtjes) & blaast niet?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Frans
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 214
Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
Locatie: Stein

Re: Discussietopic "aankoopadvies alfetta's"

Bericht door Frans »

Om nog even op het olie verhaal terug te komen:
De enige “juiste” olie is dus degenen die in het instructieboekje vermeld staat, de beide aldaar vermelde olie typen zijn echter inmiddels al lang niet meer leverbaar (moderne Agip Synt 2000 is 10W40 en de Shell Super 100 bestaat helemaal niet meer).
Belangrijk is dus dat er een olie gebruikt is die minimaal aan de voorgeschreven eisen voldoet: SAE 10 W/50 API SE
Ik vind het verder persoonlijk ook belangrijk dat er een “merk” olie gebruikt is, en niet een of ander “witmerk” uit de supermarkt, maar daar verschillen de meningen dus over.
Wat ik hier wel belangrijk in vind voor de 2dehands Alfa koper, los van of merk olie nu wel of niet beter is dan witmerk olie, is dat eigenaren die bij elke beurt voor 75~100 Euri aan Castrol RS in het carter gemikt hebben alle andere vloeistoffen en filters ook wel tijdig vervangen zullen hebben, en ook hier wel fatsoenlijke kwaliteit materiaal voor gebruikt zullen hebben.
Bij eigenaren die stevig op de gebruikte olie bezuinigd hebben moet je jezelf daarentegen juist afvragen waar verder nog allemaal stevig op bezuinigd is, en dat stopt uiteraard niet bij vloeistoffen en filters, dat vind je dan mogelijk ook terug in de onderhoudsintervallen en gebruikte vervangdelen (uitlaat / remblokken / remschijven / koppeling / etc.).
Belangrijk is natuurlijk ook om je te realiseren dat het feitelijk niet te controleren is welke olie er gebruikt is, verkopers kunnen veel beweren, en papieren bewijs bewijst feitelijk helemaal niets.
Wat je echter wel kunt controleren zijn merken van op de auto aanwezige slijtage onderdelen, zoals de banden en het olie en lucht filter bijvoorbeeld, als iemand die budget banden en budget filters gebruikt beweert dat er Castrol RS in het carter zit dan kun je daar rustig eens een flink vraagteken bij zetten :blue_lol:
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Discussietopic "aankoopadvies alfetta's"

Bericht door twinnyspark »

Met alle respect voor het vele werk :thumbs: , toch een kritische noot.

Wordt de lijst zo niet erg lang, veel belangrijke punten raken ondergesneeuwd door puntjes wat totaal niet interessant of minder interessant is.
Misschien een primaire en secundaire lijst een optie??
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
Frans
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 214
Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
Locatie: Stein

Re: Discussietopic "aankoopadvies alfetta's"

Bericht door Frans »

Yep, vind ik ook.
Mijn eigen “lijstje” is al erg lang, en dit gaat nog veel verder, waardoor ik betwijfel of je het wel in de praktijk zult kunnen brengen.
Ik denk dus dat je bij een Alfetta primair naar de carrosserie moet kijken, en dat het daarbij handig is om een lijstje te hebben van zaken die niet meer, of zo goed als niet meer, te krijgen zijn, en waar je dus op moet letten dat ze aanwezig en in orde zijn.
Een goede motor is leuk, maar een bij nader inzien slechte motor geen enorm probleem, en dat geld eigenlijk zo’n beetje voor de complete aandrijflijn.
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Discussietopic "aankoopadvies alfetta's"

Bericht door Melvivio »

Primaire & secundaire lijst lijkt mij (nu ik de omvang begin door te krijgen) inderdaad beter voor de orienterende Alfetta koper. Misschien dat een potentieel eigenaar ook wel schrikt & denkt "laat maar".
Dat moeten we niet hebben natuurlijk. De uitgebreide lijst word dan secundair & als naslagwerk gezien, maar dan moet er alsnog een Primaire lijst gemaakt worden die de belangrijkste punten aankaart.

Wat is het beste plan van aanpak?

Eerst de laatste hand leggen aan deze lijsten? Dan is het vanuit daar makkelijk dingen selecteren?
Of nu al beginnen aan de Primaire?

Afgezien van de checklisten zie ik ook graag het forum goed vertegenwoordigt bij aankoop advies, tevens het beheer van een Alfetta.

Bovendien is al het eerder geschreven spul BETA, dus ben er nog wel paar avonden zoet mee. Heb geen deadline dus dat is goed O:)
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Frans
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 214
Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
Locatie: Stein

Re: Discussietopic "aankoopadvies alfetta's"

Bericht door Frans »

Zoals al gezegd, primair is eigenlijk de carrosserie waarbij de aandachtspunten roest, slecht restauratie werk, roest, (eventueel slecht gerepareerde) aanrijdingschades en, had ik het al gezegd, roest zijn.
Daarnaast is het dus heel interessant om te weten welke onderdelen er niet meer te krijgen zijn, en wat die onderdelen die nog wel verkrijgbaar zijn ongeveer kosten.
Je wilt tenslotte, alvorens tot aanschaf over te gaan, weten of al hetgeen dat niet aan jouw persoonlijke verwachtingen voldoet nog vervangen kan worden, en wat daar dan zo’n beetje voor kosten aan verbonden zijn.
Als de auto verder goed start, goed rijd, en er geen duidelijk olie en/of koelvloeistof verlies plaatsvindt (om het even in welke vorm), dan hoef je jezelf wat de mechanische kant betreft niet zo heel veel zorgen te maken.

Ik denk dat een primaire lijst de hoogste prioriteit heeft.
Deze “primaire lijst” zou dus een uitgebreide “carrosserie inspectie” handleiding moeten omvatten, een lijst met niet meer verkrijgbare onderdelen en slecht verkrijgbare onderdelen (de laatste met een prijsindicatie), en een korte checklist om echte ernstige en veel voorkomende mechanische gebreken op te sporen.
Alles wat mechanisch diepgravender is vereist meestal ook een goed inzicht in de mechanische werking van het automobiel en kun je volgens mij beter in de vorm van een (aantal) technische handleiding(en) gieten :wink:
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Discussietopic "aankoopadvies alfetta's"

Bericht door twinnyspark »

Kan hier wel eens neerplempen hoe ik al 30 jaar auto's koop, daar zitten de meeste primaire dingen wel in ??

Ben na 29 jaar en 80 auto's verder verleden jaar voor het eerst op mijn bek gegaan, dus zuiver betrouwbaar is het niet.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
Frans
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 214
Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
Locatie: Stein

Re: Discussietopic "aankoopadvies alfetta's"

Bericht door Frans »

Zuiver betrouwbaar is het nooit :wink:
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Discussietopic "aankoopadvies alfetta's"

Bericht door Carbo »

Nog even een late opmerking van mijn kant over motorolie en de staat van de motor. Als je twijfelt aan de staat van de motor gewoon een oliemonster trekken. Er zijn een paar laboratoria in Nederland die hier een analyse op los laten naar o.a. de diverse metaal deeltjes, brandstof, water etc. die achterblijft in de olie. Uit de aangetroffen hoeveelheid in combinatie met het type motor en opgegeven kilometerstand is een betrouwbaar beeld te geven over de daadwerkelijke staat van de motor.

Ik ben zelf verantwoordelijk voor een behoorlijke vloot bedrijfsvoertuigen. Hier is mijn beleid maximaal in te zetten op preventief onderhoud. Ieder voertuig met een kilometerstand van 250k of hoger krijgt bij ons bij iedere natte beurt een oliemonster analyse. Afhankelijk van de uitslag kan de beslissing zijn dat wij het blok preventief vervangen door een revisie blok!

Dus zekerheid over de staat is een oliemonster trekken! :wink:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Discussietopic "aankoopadvies alfetta's"

Bericht door Melvivio »

Dat is wel interessant! Welk bedrijf is dit dan? Kan ik opnemen in een uiteindelijke versie.

Kleine update van mijn kant, heb er afgelopen tijd nog enkele keren naar gekeken, maar niet grote stappen gemaakt. Helaas andere prioriteiten moeten stellen. Wil het zeker afmaken & eigenlijk zo snel mogelijk. Liefts toch wel voor nieuwe rijders seizoen.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
GTVTS
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 218
Lid geworden op: 19 nov 2007, 21:44

Re: Discussietopic "aankoopadvies alfetta's"

Bericht door GTVTS »

Melvivio schreef:Chronologie van Alfetta modellen, specificaties en bijzonderheden:
1972:
In juni dit jaar vond de presentatie plaats van de nieuwe Alfa Romeo sedan & modellenreeks.
1974 tot 1976:
Vanaf Mei was de Alfetta GT 1.8 122 PK voor het eerst leverbaar.
1976/1978:
De verkoop van de Alfetta GTV 2.0 ging van start na de introductie in Mei dat jaar. De naam GT kreeg een V van Veloce & word voor het eerst toegepast sinds dit jaar. Een nieuwe motor met 120 PK en enkele uiterlijke verschillen met GT waren kenmerkend. Belangrijkste zijn:
- Het rooster onder de C-stijl vervangen zijn door een GTV logo.
- De grille heeft een dubbel rooster.
- En andere bumpers
1976/1980:
De Veloce uitvoering was duidelijk sneller dan de ook in Mei geïntroduceerde Alfetta GT 1.6.
Deze nieuwe motor heeft 109 PK.
1977:
Is het jaar waar de Alfetta door Autodelta word gemodificeerd. De motor van de Montreal word gebruikt om een GTV 8 2,6L te maken. Met 200 PK heeft deze Alfetta een topsnelheid van 235kmph! Niet heel veel zijn er gemaakt & verkocht.
1978/1980:
In Juli word 2.0 vervangen door de Alfetta GTV 2000 L (Lusso) uitgebracht. De motor word aangepast en produceert nu 130 PK.
1979:
Mei brengt een nieuw model, namelijk de GTV 2000 Turbodelta. Gebruik word gemaakt van een Group 4 turbo van KKK. Deze motorvariant heeft 150 PK.
1980/1986:
Alfetta GTV 2.0 II Serie Kunstofbumpers
1980/1983:
Alfetta GTV V6 2.5 Verschijnt in autosalon Turijn de v6 van de Alfa 6. De gtv6 is geboren.
1983/1986:
Alfetta GTV V6 2.5 III Serie Met enkele kleine verschillen in het interieur, opties en onderhuidse veranderingen.
1983/1986:
Alfetta GTV V6 3.0 III Serie Zuid Afrika.

Speciale uitvoeringen:
Amerikaanse Versie voor de I & II Serie.
Sprint Veloce
GTV SE (GB)
GTV STRADA (GB)
1979/1980 ALFETTA GTV TURBO DELTA
1981 GTV GRANDPRIX
GTV TURBO (GER)
III SERIE ZAGATO (MUSEUM ALFA ROMEO)
GTV 3.0 MONACO (FR)

Aftermarket

GTV TURBOCAR (DOVE HICKS)
GTV TURBO BELL & COLVILL (GB)
GTV V6 CALLAWAY TWIN TURBO (USA)
GTV 2000 AUTOTECHNIC (GER)


Is dit zinnig? ^^ Hoor het graag!
Ja dit is zinnig ::-) alfetta is moeilijk te vinden :--:
2.0 GTV 1977
Twin Spark ,carburateur en C&B stage 1
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Discussietopic "aankoopadvies alfetta's"

Bericht door Melvivio »

Heb hier nog wel vaker aan zitten te denken hoe ik hier eens fatsoenlijk mee verder kan gaan.
Helaas heb ik door mijn beperkte tijd alfetta beheer *en dan nog niet eens een origineel iets* nauwelijks kennis van het pre-gtv6 tijd perk.
Wat alle kleine verschillen zijn is echt een speurtocht. Dus als iemand informatie heeft, vul aan vul aan.

Ook met de checklist lijsten. Ze zijn al vrij uitgebreid, maar omvatten nog lang niet alles zodat ze een eenduidig aankoop advies zijn...
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:43
Locatie: Andijk

Re: Discussietopic "aankoopadvies alfetta's"

Bericht door @PM »

Je noemt bij 1976 netjes details zoals het "GTV"-rooster, maar in 1980 waren er natuurlijk veel meer wijzigingen dan alleen de kunststof bumpers. Andere achterlichten, knipperlichten voor in de bumper, stadslichten in de koplampen, ander dashboard, andere stoelen, andere motorkap op de GTV6 en vast nog veel meer (de kleine verschillen ken ik ook niet :mrgreen: ).
Plaats reactie