Giulietta projectje...

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Tevens NON Alfetta projecten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

Ze worden zeldzaam dus wees er snel bij.. :wink:

Vandaag nog wat kleine dingen gedaan tussendoor. :smile:

2.5 155 motor staat nu op blokken voor de auto om er de laatste hand aan te leggen. Wil de motor deze week klaar hebben en in de auto leggen op zaterdag. Voor die tijd moet ik dan wel de remleidingen en koppelingsleiding nog even vervangen. :neutral:

Ik heb de oplossing voor mijn cardanas al in het hoofd zitten. Moet alleen even de motor in de auto hebben om de exacte lengte e.d. goed te kunnen zien en te zien hoe ik precies uitkom. Daarna kan ik de as afmaken en de adapter maken. :smile: Dan de as eronder en het schakelmechaniek pas maken.

Nog veel werk dus... :neutral:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Giulietta projectje...

Bericht door twinnyspark »

Gaaf ding Remco :thumbs:
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Re: Giulietta projectje...

Bericht door stefgtv6 »

giuliettaevo schreef: Nog veel werk dus... :neutral:
Het is nog lang geen 14 april Remco dus tijd zat! :mrgreen:
Meane Giulietta..........goed bezig! :thumbs:
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

Vanavond de 2.5 motor voorzien van de chromen inlaatbochtjes en verzamelkamer van mijn 164 3.0 motor. Dit omdat die inlaat al aanpepast was voor een transaxle en dit lager is als een 75/GTV6 inlaat en ik dus niet aan de motorkap hoef te slijpen. :smile: Ook de kleppendeksels van die motor meegepakt omdat die er beter uitzien.

Een van de grondplaten waar de chromen bochtjes op zitten geschroefd had een dolgedraaid boutgat erin, daar kwam ik natuurlijk pas achter toen ik de bochtjes erop aan het zetten was :neutral: . Je kunt een moertje eronder doen maar dan moet je er wel bij kunnen, wat natuurlijk niet gaat met dikke vingers :roll: . Uiteindelijk heb ik een moertje met secondelijm op een 12" zaagblad gelijmd en deze eronder gefrot. Zo kon ik het moertje op zijn plek krijgen en de bout aandraaien. :mrgreen: Dit bedacht ik pas na 10 minuten stuntelen en 3 gevallen moertjes die in de V van de motor liggen... :lol:

Vanmiddag wat bochtjes en pijp gehaald voor mijn voorpijpen. Morgen even een distributieriem bestellen en wat ander klein spul. Morgenavond (vanavond inmiddels... :roll: ) zal ik wel niet zo veel doen... :mrgreen:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door pe1ryx »

Enne nog proficiat he fettabier.gif
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

Dank u.... :mrgreen:

Helaas wel een avond sleutelen verloren daardoor... :roll:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Yuri75
Novizio
Novizio
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 mar 2012, 19:47

Re: Giulietta projectje...

Bericht door Yuri75 »

giuliettaevo schreef:Morgen even een distributieriem bestellen en wat ander klein spul.
Ook een nieuwe spanner?
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

Neuh... heb hier een heel stel oude liggen voor als deze niet goed mocht zijn. Maar degene die op het blok zit is vrij redelijk volgens mij. :smile:

Als ik me een keer verveel maak ik een nieuwe spanner mbv een spanner van een andere auto denk ik... :wink:

Riem, bougies en filters zijn morgen binnen in ieder geval. Nu nog mijn vriendin 2 kannetjes Action olie laten meebrengen. :mrgreen: Mooie olie om de motor een keer mee te spoelen straks :wink: ... Ik wil eerst een paar liter diesel door de motor heen spoelen en hem even rondstarten met de diesel erin. Daarna action-olie erin en warm laten lopen. Vervolgens aftappen en dan een nieuw filter erop en betere olie erin. :smile:

Vanavond helaas laat thuis van het werk. Heb net maar even het schema bekeken van de Motronic 1.7 van de 155 v6. Ziet er niet heel moeilijk uit in ieder geval. Vrijdagavond ga ik de kabelboom maken, dan moet ik namelijk een paar uur op mijn dochter passen omdat mijn vriendin moet werken ( koopavond). :mrgreen: De rest van vrijdag ga ik aan de Giulietta besteden, ben namelijk vrij dan... :cool:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
marco75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 335
Lid geworden op: 14 sep 2011, 18:48
Locatie: Stiens

Re: Giulietta projectje...

Bericht door marco75 »

Oppassen op je eigen kinderen :?: :mrgreen: :mrgreen:
Marco,

Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition

Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door pe1ryx »

:roll: Nog betere kwaliteit dan de Action olie :?: :lol:
Yuri75
Novizio
Novizio
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 mar 2012, 19:47

Re: Giulietta projectje...

Bericht door Yuri75 »

pe1ryx schreef::roll: Nog betere kwaliteit dan de Action olie :?: :lol:
Het kan niet anders of dat spul is hartstikke goed. Of althans, erg lekker, afgaande op mijn daily driver 75TS :blue_lol: Die drinkt er gewoon een liter van weg op 1200 km.
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

Vandaag niet zo veel kunnen doen als ik gepland had. :neutral: Het zat me niet allemaal mee vandaag... :evil:

Maar ik heb de spuitstukken van de uitlaat pas gemaakt en ook voorpijpen gemaakt en de middenpijp daar weer op pas gemaakt. Nu alleen nog de dempers achter er onder maken en de boel aflassen en afwerken en dan is de uitlaat ook klaar.

Vanavond ben ik met de kabelboom aan het vechten geweest. Die komt uit mijn Alfetta sedan waar een 3.5 in heeft gelegen met een 155 v6 kabelboom. Degene die die kabelboom pas gemaakt heeft is echt een beunhaas... :oops: Draden die te lang zijn dubbelvouwen en allerlei knijpstekkers erin getaped. En een hele hoop goedkope tape eromheen.

Nu hangt het spul even los op de motor zodat ik kan zien hoe lang de verschillende stukken moeten worden. Morgen even wat krimpkous halen en dan alles opnieuw solderen en de gehele kabelboom opnieuw intapen. Ziet het er meteen weer fatsoenlijk uit. :smile:

Morgen ook even kijken hoe ik een brandstofleiding en een retourleiding door de auto kan laten lopen en waar ik de pomp kan laten. Zal ook maar een filter halen om er tussen te zetten. :roll: Dan nog een paar draden trekken om de pomp aan te sturen.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: Giulietta projectje...

Bericht door kareltjeknetter »

haha, ik ken die beunhaas............(nee ik niet)
verbaasd me niets dat het zon zooi is
goed bezig!!!
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

Van het weekend helaas veel andere verplichtingen gehad. :evil: Daardoor veel minder kunnen doen als eigenlijk gewenst was. :cry:

Maar inmiddels is de kabelboom zo goed als klaar, moet enkel de kabel van de gaskleppositiesensor weer verlengen, heb ik te kort gemaakt. :neutral:

Vanavond nog even met de uitlaat bezig geweest. Heb 1 van de dempers 10cm korter gemaakt zodat ze nu samen onder de kont passen. Moet nu enkel nog de bocht van de middenijp naar de dempers maken maar dat wil ik pas doen als er weer een bak en remklauw e.d. onderzit, anders kan ik dat straks ook 2x doen. :roll:

De BBQ zal ik waarschijnlijk niet gaan halen. :cry: Zaterdag moet ik op de kleine letten omdat Monique moet werken, dan kan ik maar weinig doen ben ik bang. En deze twee weken alleen 's avonds sleutelen is niet genoeg ben ik bang. :neutral: Maar ik blijf doorgaan om het te proberen te halen. :wink: Doel is om in ieder geval zondag de motor lopend te hebben. :smile:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Giulietta projectje...

Bericht door GTV42.0 »

Hoop dat je oppas kan krijgen Remco en dat je wel even komt eten. Succes met de vorderingen van dit monster. :thumbs:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door pe1ryx »

Met de gtv6 dan maar :twisted:

Alleen terug :schrik: fettabier.gif :driving:
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

het is nog niet zo ver... :wink:

met de bbq ben ik er wel, dan is Monique vrij. :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door pe1ryx »

vorderingen :?: :oops:
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

Kleine... :neutral:

Nieuwe brandstofleidingen gelegd. Stalen tank gepakt en nippel opgelast voor 12mm brandstofslang. motor uit de auto gehaald. oude remleidingen voor verwijderd. 2 plaatjes gelast (remslangbevestiging-binnenscherm en groot doorvoergat schutbord). Koppelingsleiding verwijderd. Motorruimte met benzine gereinigd (stinken... :twisted: ). remklauwen voor erop gezet. schokdempers voor gemonteerd. kabelboom in motorruimte opnieuw ingetaped.

Kwam erachter dat mijn remblokken voor Ferodo DS 3000 zijn, misschien iets te veel van het goede voor op straat. :?

Wil overigens toch graag dat 3.0 vliegwiel gebruiken... :oops:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door pe1ryx »

kleine :blue_lol:
Plaats reactie