Diverse vragen wederopbouw Alfetta

Bijzonderheden en verschillen tussen de verschillende modellen.
Plaats reactie
jaccovdzaag
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 feb 2014, 21:37
Locatie: Kollum

Diverse vragen wederopbouw Alfetta

Bericht door jaccovdzaag »

Heren,

Ik ben zoals jullie weten, bezig met m'n Alfetta. Nu zit ik met een paar problemen:

- Achterdeuren: Ik heb de trommel voor m'n raamslingers teruggebouwd, en nu wil ik aan de slag met m'n draad. Het lijkt voor mij veel te lang, hoe dat loopt. Ik heb 2 katrollen, in 1 deur, zoveel heb ik er ook uitgehaald (ik begin al aan mezelf te twijfelen)

Is er iemand, die me daarmee uit de brand kan helpen? Misschien met wat foto's? En als er foto's van de voordeur bijzitten, mag dat ook!
Ik ben al een dag wezen prutsen, maar ik kom niet uit. Het schiet ook continue uit de trommel en dergelijke!

- Staaldraden voor de ramen: Iemand een idee hoe ik zoiets kan verlengen? M'n passagiersvoordeur zit namelijk zonder, dit draad was verrot. Nu heb ik remkabel van een fiets gehaald, maar deze is net te kort. Of heeft misschien iemand een draad liggen voor een voordeur?

Dus kortom, ik heb gedonder met de deuren. Mis ook nog zo'n stripje, voor aan de binnenkant van het buitenste chroomlijstje van de rechterachterdeur. Verder heb ik eigenlijk weinig tegenslagen, maar als iemand wat antwoorden op m'n vragen zou hebben, zou dat gewaardeerd worden! :grin:

Jacco
1986 Fiat Ritmo 130TC Abarth
1992 Alfa Romeo 75 2.0TS
1980 Alfa Romeo Alfetta 2.0
1989 Nissan Sunny 1.6 Coupé
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Diverse vragen wederopbouw Alfetta

Bericht door twinnyspark »

Draad voor de voordeur, ga maar eens naar de fietsenmaker een kabel halen voor een Tandem, denk dat je dan fors over hebt.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
jaccovdzaag
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 feb 2014, 21:37
Locatie: Kollum

Re: Diverse vragen wederopbouw Alfetta

Bericht door jaccovdzaag »

Kabel voor een tandem? Past dat precies?
Een kabel voor een 'gewone' fiets is namelijk te kort :cry:
1986 Fiat Ritmo 130TC Abarth
1992 Alfa Romeo 75 2.0TS
1980 Alfa Romeo Alfetta 2.0
1989 Nissan Sunny 1.6 Coupé
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Diverse vragen wederopbouw Alfetta

Bericht door twinnyspark »

Een tandemkabel is zo uit mijn hoofd (ooit een fietsenzaak gehad) ruim een halve meter langer.

Denhalon kabel werkt ook perfect, zit op een rol van heeeel veeeel meters, alleen lastig te verkrijgen.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Plaats reactie