Banden

Bijzonderheden en verschillen tussen de verschillende modellen.
Plaats reactie
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Banden

Bericht door GTV42.0 »

Hallo mannen.

Stiekum ben ik al wat aan het neuzen naar autobanden voor onder mijn GTV6.
Ik weet dat de topbanden en merken je van het zijn,maar ook erg duur.
Ik zoek een beetje de gulden middenweg in dit verhaal. Wat zijn merken(onbekend is ook welkom)
zijn jullie bekend mee in positieve en negatieve zin?

Pirelli
Fulda
Westlake
Hankook
Dunlop

Groet Jeroen
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Banden

Bericht door AlfettaOwner »

Persoonlijk heb ik goede ervaring met Pirelli P7, hele fijne band, goede grip zowel nat als droog.
Op de 164 dus...zelf in de winter dik tevreden ermee.

Maar de maatvoering is vaak bepalend voor de kostprijs, als je een gangbare maat neemt scheelt dat best wel.
Ik neem aan dat het niet de bedoeling is om in erg natte periodes te gaan rijden?
Probeer daar je keuze bijv. op af stemmen.

Ik zou in elk geval een merk nemen en geen bamipangwangbanden, goedkoop is duurkoop.
Als je niet te veel km draait lijkt mij een band met een iets zachtere compound de betere keuze ook met het oog op vaker stil staan gedurende langere periodes. Heb daar geen ervaring mee maar banden verouderen ook als ze liggen en ze worden nooit zachter.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Banden

Bericht door twinnyspark »

Kumho is normaal ook vet okee, merken als westlake en goodride met een bocht omheen, alleen geschikt om onder een astra te zetten die naar de Oekraïne gaat voor export
Laatst gewijzigd door twinnyspark op 27 jul 2014, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Banden

Bericht door twinnyspark »

Marangoni, italiaanse en redelijke band, niet in alle maten heel voordelig maar in veel maten een goede prijs / kwaliteit
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Banden

Bericht door Melvivio »

My 2 cents. Heb de laatste tijd ook stevig gezocht voor mijn daily. De prijzen zijn voor de banden maat van de daily, en liggen waarschijnlijk lager dan die voor de gtv6 (215/40/17)

Goede A-merk band in jou maat (neem aan voor de Milano's) kost afhankelijk van de webshop waar je ze koopt (pop-gom, promobanden.nl) allemaal grofweg hetzelfde.
iemand die rally's & sportieve toerritten uitzet schreef:Een goede band is een band met veel grip. Wat betekend dat die harder mag slijten. 25d KM en dan moet het nieuwe er toch wel af zijn.

Mijn persoonlijke favoriet is Michelin Pilot Sport 3. Heb nog nooit een slechte Michelin gehad. Ook op het circuit, zijn Michelins meestal seconde of 2 sneller.
PS3 zijn wat moeilijk te krijgen, maar zijn er nog wel. Anders is de Michelin exalto een alternatief. Deze band is speciaal voor de Renault Clio sport editie van 2005 ontwikkelt.

Pirelli hebben nu de nieuwe band ontwikkeld voor de 4c. Anders de pZero Nero.
Op de Alfa heb ik nu gebruikte pZero Rosso's en hebben best goed grip!

Fulda ben ik onbekend mee.
Westlake ook onbekend mee.

Hankook preseteren op slicks niveau kwa response net zo goed als Michelin, maar gaan minder lang mee. Voor op de weg is de v12 de betere sportieve straat keus.

Dunlop heeft een nieuwe band, die ik wel had willen proberen omdat die stil zou zijn. De Sport Maxxx.

Continental heeft ook goede banden (vrienden van mij zijn er positief over). De Sport Contact3 word nog gelevert en doet niet veel onder voor de nieuwere sp5.

Kuhmo leek me goed. Word fabrieks af onder zeer sportieve MINI's gemonteerd, dus zullen wel fijne banden zijn.
Bridgestone vast ook wel, maar heb ik geen ervaring mee.


B-merken:
Mijn ervaring daarmee is voornamelijk Toyo. (t1-S. t1-R. R1R)
Toyo's zijn de laatste jaren stuk duurder geworden, met name door het succes van de R888.
De R1R staat hoog op het lijstje voor de Alfa. Slijten in het begin hard. Zacht rubber, maar wel lekker veel grip. Op de gtv6 heb ik achter gebruikte t1-S liggen. Banden zijn oud, en hard, maar kwamen op het circuit nog goed mee! V-profiel banden, cuppen wel vlug op niet aangedreven assen!!

C-merk:
Afgelopen trackday, had een vriend van mij Federals 595 RSR (semislicks) geprobeert. Voor de prijs, een fantastische band. Comfort genoeg, grip meeeer dan voldoende. Helaas waren de RSR er niet in de maat voor mijn daily, dus ben ik gegaan voor de 595 EVO. (vermijd de 595-SS, die schijnen echt ruk te zijn). Heb er nu 150KM mee gereden, en de EVO heeft even veel grip als een Toyo T-1R, is comfortabeler door een zachtere wang, stiller en gezien 70€/stuk 40euro goedkoper dan een Toyo & 50€ goedkoper dan een Michelin.
Waarom Federal 595 & geen Michelin?? Mijn auto heeft een straatwaarde van 500-1000€, 90pk en is een diesel. Dusja. Gezien ik de auto waarschijnlijk nog slechts een jaar houd vond ik PS3's overkill.

Hopelijk kan je hier iets mee Jeroen! Vermijd alles wat echt budget is, en wat uit China/korea komt. Atlas, Achilles dat soort bocht :neutral:

http://www.autobandenmarkt.nl is redelijk duur!
http://www.promobanden.nl hebben alternatief assortiment en is goed geprijst.
http://www.banden-popgom.nl hebben alternatief assortiment en zijn goed geprijst.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Banden

Bericht door GTV42.0 »

Bedankt mannen tot nu. Let wel, deze GTV6 gaat niet de baan meer op. Te veel geld en tijd in gaan zitten en ik ken mij zelf al te goed.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Banden

Bericht door giuliettaevo »

Achilles banden zijn mijn vrienden nog best over te spreken... Eigenlijk alleen bedoeld om mee te driften maar tegenwoordig monteren zij ze ook op de vooras. :smile:

Ik rij altijd op goedkope banden, net wat ik tegen kom. Voorbanden wil ik goeie,achter maakt niet zoveel uit.zwaaiende kont hoort er bij. :mrgreen:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
gtv1981
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1123
Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
Locatie: Sint Niklaas Belgie

Re: Banden

Bericht door gtv1981 »

bij mij liggen er deze op de F109
http://www.bandenleader.be/auto-band/mi ... oC1Efw_wcB" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

doen wat ze moeten doen (ik heb ze nog niet tot op het uiterste getest)
gr sven
Gebruikersavatar
Beretta
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1268
Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
Locatie: Beek Lb

Re: Banden

Bericht door Beretta »

Jeroen,

als je de maat even doorgeeft, zal ik je wat prijzen doormailen!

Groeten,

Maurice
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Plaats reactie