GTV4 '81 Anteun

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

GTV4 '81 Anteun

Bericht door twinnyspark »

Zoals enkelen misschien al hadden gezien heb ik 2 GTV's op de kop getikt die allebei al jaren hebben stilgestaan.
Ze hebben allebei rond de 12 jaar in een werkplaats gestaan waar ook diverse exoten ondertussen een nieuw leven hebben gekregen.
(zal proberen om van die auto's binnenkort even wat plaatjes te schieten.)
Hetgeen natuurlijk wel betekend dat ze er niet echt representatief uitzagen.

Begin hier even een topic over de Type 2.
De Type 1 moet nog gehaald worden, hier zal ik t.z.t. wel een ander topic voor starten.
De T2 wil ik zover hebben dat ie weer technisch goed is, optisch komt later wel. Hier is ie overigens ook nog niet echt aan toe.
De T1 zal een totale restauratie worden.

Zo hebben ze jaren gestaan:

Afbeelding

Onderweg naar huis:

Afbeelding

Na het wassen en voor het cleanen

Afbeelding

Eerst maar eens de buitenkant gecleand met Commandant en Paintrenovator.
Daarna ons maar eens gestort op het interieur, de stoelen waren haast te smerig om er met een overall op te gaan zitten :evil:

Stoel tijdens het schoonmaken:

Afbeelding

Na het schoonmaken:

Afbeelding

Eerst moest de eerste lift (zie Alfetta Cafe of/en projecten scarb sprint88) nog even klaar dus daar de hele Zaterdag nog zo'n beetje mee bezig geweest, en zie later hierover meer maar die werkt nu dus ook. :grin: :grin:
Laatst gewijzigd door twinnyspark op 12 mar 2010, 21:23, 3 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Zo Dashboard ook weer schoon :)

Afbeelding


Even de nieuwe lift uittesten, gelijk de bodem van de GTV even goed bekijken.
Lijkt allemaal erruggg goed, geen roest en narigheid, klein gaatje in de achterdemper, remmen lopen zwaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Mooi project.
Geen roest aan de vloer?
Ik zou wel ff alle flexibelebenz.slangen vevangen na zo'n lange tijd stilstaan, bij die mij van kwam overal de benzine uit :cry:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8877
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Ziet er weer netjes uit die stoel, ik vind de dat de hele auto een heel goede indruk nalaat :wink:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

GTV schreef:Mooi project.
Geen roest aan de vloer?
Ik zou wel ff alle flexibelebenz.slangen vevangen na zo'n lange tijd stilstaan, bij die mij van kwam overal de benzine uit :cry:
Is ook de bedoeling, remleidingen en benzineleidingen komen er nieuw aan.
Ook het blok gaat eruit, keeringen etc. worden vervangen en de remmen worden gereviseerd.
Verder geen roest, zelfs de kriksteunen nog gaaf. :grin:
Aan de bodem is nog nooit gelast.
Aan de onderzijde van de A stijl is een keer gerommeld en aan de rechterzijde zit nu een klein gaatje plus een blaar op het spatbord thv de veerpoot rechts hier is ook het binnenscherm iets roestig. das alles. :grin:
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

AlfettaOwner schreef:Ziet er weer netjes uit die stoel, ik vind de dat de hele auto een heel goede indruk nalaat :wink:
Zo'n 2 uur soppen, boenen en wrijven op 1 stoel, maar ze zijn nu wel weer netjes.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Jens Hoorn
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
Locatie: Wanneperveen
Contacteer:

Bericht door Jens Hoorn »

Ziet er al goed uit.

Succes!
Alfa 90 Quafrifoglio Oro '85
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Ziet er zeer goed uit voor een project! :grin:
Zo te lezen, komend voorjaar weer rijden. :cool:

Succes! :wink:
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Dat ie het voorjaar weer rijd is wel de planning, kan deze winter de puntjes mooi rustig bij langs, maar er staat ook nog een Giulia te wachten op wat afronden van laswerk, strak maken spuiten en opbouwen.

De andere GTV zal wel een paar jaar in beslag gaan nemen.
Op moment bezig met het inventariseren wat er allemaal gebeuren moet.
Kost wel meer tijd dan geld.
Zal er zsm wel wat fotootjes van posten
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Hierbij de beloofde plaatjes:

Gelijk ff binnen gezet (een 80 van de 130 km in de regen gereden :cry: )

Afbeelding

Even de voor en achterzijde gedemonteerd om te kunnen zien wat er zoal achter zit

Afbeelding
Afbeelding

Als de losse delen buiten beschouwing worden gelaten valt het nog goed te doen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dus met elkaar 2 deuren, kofferklep, motorkap (want dikke deuk) achterpaneel en voorfront zijn krokant.
Dit is allemaal redelijk simpel te vervangen
Rond de kriksteun rechts voor is er ook wat staal op vakantie
Langs de dakrand wat gaatjes
Dus met elkaar betekent dit compleet kaal maken en de koets aan het spit.
Kan ik ondertussen mooi de delen bij elkaar sparen (hobbygeld is nu echt bijna op Sad )

BTW de kleur is Olijfgroen (Verde Olivio), zijn er daar nog meer van?
Who knows?


Gister- en vanavond eerst maar eens bezig geweest om de motor aan de praat te krijgen.
Wel zo handig als je weet wat het is voor je hem demonteert en later weer monteert. :roll:
Dus eerst maar eens verse olie op het blok gedaan, Heb altijd zo'n idee dat bij minerale olie van 20 jaar oud de wietplanten uit de vuldop groeien.
Daarna een bobine gemonteerd, deze was in 20 jaar samen met 4 wielbouten gaan wieberen.
Na het zo even te hebben geprobeerd zat er nog totaal geen leven in.
Toen de carbs maar uit elkaar gesleuteld, dat ie niet lopen wou was niet zo verwonderlijk.
De sproeiers en het carb. huis was een en al opgedroogde benzine, bagger en kalk kwam er uit.
Na de schoonmaak kwam er geen benzine meer uit de tank (had er toch echt een liter of 5 ingekwakt)
Dus maar wat in een flesje en weer eens proberen, en toen pruttelend en hoestend begon er wat te draaien.
Met veel geplof gesis en wat backfire werd het steeds beter na een paar minuten liep hij mooi rustig zonder raar geklepper en getik.
Erg snelle respons op het gas heeft ie nog niet, maar durf hem eerst niet boven de 1500 - 2000 toeren te laten komen.
Na een 10 minuten rustig laten lopen maar eens een stukje geprobeerd te rijden.
Koppeling en versnellingsbak voelen nog erg goed aan, geen vreemde bijgeluiden etc. :grin:
Het is de bedoeling om hem nog eens wat vaker te laten draaien dan weer de motorolie aftappen, frisse olie er op en dan demonteren voor de restauratie.

FF een paar fillmpies kiekn

Na 20 jaar echt net wakker en een flink ochtendhumeur
Afbeelding

Enorme lekke uitlaat
Afbeelding

Na een 10 minuutjes lopen
Afbeelding
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8877
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Als ik de carroserie zie :shock: :shock: denk ik aan onderdelen eraf en los verkopen of als spare gebruiken.
NIet allemaal makkelijk verkrijgbaar en toch serieus werk aan.

Zeker omdat je al een nette GTV voor weinig hebt!

De motor lijkt goed te lopen zo op de film maar ook daar zal toch eea aan moeten gebeuren.
Wel koud om een testrit mee te maken :lol:


Goed dat je eraan wilt beginnen, ga dit project zeker volgen :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Daar is idd serieus werk aan, alles is natuurlijk te maken.

Dat wordt een leuk project om te volgen!
Transaxle loos!
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Lijkt inderdaad behoorlijk erg (en is het ook wel)

Ik wil hem gewoon 100% gaaf en goed hebben.
Met de betere carrosserieën kom je vaak dezelfde plekken tegen zij het in mindere staat van ontbinding.
Roest is in mijn beleving net kanker als er iets zit gaat het vanzelf verder,
Al te vaak meegemaakt dat er bij iemand de gedachte leeft van "dit is nog goed en gaaf genoeg" en dat het een jaar of 3 later toch weer roest.
Wat bij de ene auto doorgerot is is bij de andere auto in ieder geval een zwakke plek.

De nodige delen ga ik ook inderdaad eerst bij elkaar sparen, het enige wat echt verrot is en niet zelf te maken is zijn de deuren.
evt. type 2 deuren gebruiken.

De andere GTV zou in de eerste instantie ook als donor dienen maar daar ie die gewoonweg veel te goed voor, maar als het aan mij ligt gaat ook deze over een paar jaar totaal uit elkaar.

Dat ik de type 1 weer klaar wil hebben is dat ik hem veeeeel mooier vind dan de type 2 (en die is al mooi)
En de type 1 is nog 100% origineel en nooit versleuteld, zoals de chroomlijsten nooit gedemonteerd geweest en niet bekrast ofzo, de deurpanelen, dashboard, stoelen, hemel en vloer bekleding niet beschadigd. bumpers zonder deuken enz.
Dus eigenlijk buiten de carrosserie geen bijkomende narigheden, dat als je hem 1 x klaar hebt denkt van het is hem nog net niet.

Het blok klinkt nadat hij een keer of wat even warm is geweest al goed gezond.
Gaat uiteraard wel ff uit elkaar om de rubbers en keerringen te vervangen.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

:shock:
Leuke foto's,....maareh....deze koets heeft toch wel serieus pijn op nare plekken.
Uitkijken voor een donor koets zou geen overbodige luxe zijn lijkt mij.
Zekers: alles valt te doen, en als je een beetje handig bent met de lastoorts is het zekers te doen, maar er zijn betere koetsen te krijgen denk ik. Het is waar je voor kiest.

Zoals AlfettaOwner zegt: gebruik deze voor spare parts.

En voor wat betreft het bij elkaar zoeken van benodigd plaatwerk: dat gaat een hel-of-a-job worden. Maak een seen lijst met ebnodigde stukken, en inventariseer die eerst eens wát er überhaupt momenteel verkrijgbaar is.

Die andere GTV lijkt me een dankbaarder project, die oogt echt goed.

Maar erg leuk om te volgen dit projectje. Ben benieuwd wat je gaat doen....

:thumbs:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Daar is serieus werk aan :shock:
Vooral aan dat dak is minder, vooral omdat strak te krijgen.
Hoe is hij nog vanonder?
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Ik zie idd dezelfde plekken als ik op mijn 1e serie van 80 zie.
Alleen zijn de plekken bij mij in veel mindere mate rot en nog gewoon te herstellen zonder nieuwe plaatdelen.

Ik zou deze koets eerst eens goed uit elkaar trekken om te kijken hoe erg de schade is. Eventeel een goede donor zoeken waar je plaatwerk van kan wisselen of waarvan je de koets kan gebruiken.

De deuren zijn vaak toch wel te herstellen, bij mij zijn die al eens gemaakt en doe het nu weer overnieuw.

Ik deel jou mening dat de 1e serie zoveel mooier is als de 2e serie en daarom zonde om zomaar snel op te geven. Maar je moet wel realistisch blijven. :cry:
Transaxle loos!
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Voor wat de onderdelen betreft heb ik de delen al bijna bij elkaar gesprokkeld.
:smile:
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Bericht door Enrico »

Je hebt gelijk als je zegt als je het goed aanpakt weet je wat je hebt.
Het zal je heel wat tijd (is hobby dus niet rekenen) en geld kosten.
Maar als hij zo origineel is ... Go for it !!
Andere koets is misschien dan wel een goed idee.
(liggen vast ook niet in elke boerenschuur !)
Heel veel succes !!
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Ja succes en hou ons op de hoogte van de vorderingen en met foto's :cool:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Als het gaat zoals ik wil, gaat het idd ontzettend veel tijd kosten.
Wil het op dezelfde manier lassen als ik nu met mijn Giulia ook doe.
Dat betekend dat de nodige plaat er tussen wordt gelast en beslist niet overlap op de oude plaat, dan afslijpen dat er nog net iets las staat en de plaat niet geraakt wordt. daarna uitgloeien / navloeien aan de andere kant met TIG lassen en tegengas.
Als je dit goed doet zie je bijna geen overgangen meer :grin:
Ik reken dan ook voor het laswerk wel een jaar. ach ja hobby :smile:
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Plaats reactie