Gtv4 ook aan de alfetta sedan
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
Voor mij zou de alfetta een 2e en 3e wagen worden.Alessandro schreef:Ik wist het wel! Heb je als ik me niet vergis meteen LPG op je kenteken!
Hopla, gebruikte LPG installatie erin en karren maar. Geen gezeik met keuren en lekker goedkoop genieten van het rijden in de Alfetta.
De Gtv mag dan niet buiten komen in de winter, voor de slechte hobby dagen een leuke sedan.
Dus LPG is voor mij niet echt belangrijk, aan de andere kant misschien toch weer iets om over na te denken.
Voor de keuring maak ik mij geen zorgen, ben zelf ook nog steeds keurmeester. En het gaat om 2 eerlijk gekochte auto's toch.
Transaxle loos!
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
AlfettaOwner schreef:Verkeerd antwoord in verkeerd topic?Fetta schreef:wat een gez**k.
Probeer die vent op te sporen via het scarb-forum, daar kent vast iemand 'm.
Denk het niet. Maar inmiddels heb ik besloten om gewoon een zoektocht voort te zetten en proberen om het origineel te achterhalen.
Ik geloof nog steeds niet dat er opzet in het spel is. En het zal niet liggen aan die 30 euro wat nieuwe papieren kosten.
Transaxle loos!
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
2 maandjes rustig geweest en de speurtocht heeft ook niets opgeleverd. Niet op het SCARB en ook niet op de 155 club.
Na lang nadenken toch besloten om met de koets van Steven verder te gaan. Inmiddels alles omgebouwd en heeft de Alfetta vandaag weer het eerste levenslicht gezien en een wasbeurt gehad.
En omdat plaatjes meer zeggen dan woorden...........
Huidige status; plaatwerk matig, lak slecht, techniek 100%.
(op de foto's is ie nog nat van het wassen, dan blinkt ie wel lekker)
Wat ik nog moet doen?
* LPG inbouwen
* naar de APK
* Wss toch bumpers monteren.
* Paar kleinigheden w.o. massa naar de claxon en radio aansluiten e.d.
Als laswerk heb ik alleen dit stukje over gedaan, lijkt me duidelijk waarom.
Verder de motor een keer goed onderhanden genomen, ontsteking met puntjes terug geplaatst en goed afgesteld. Andere carbs gemonteerd en afgesteld, maar ook de distributie goed gesteld. (stond een paar graden verkeerd) Klepjes gecontroleerd en staan perfect gesteld voor de komende LPG. Motortje loopt nu heerlijk!
Remmen achter ook gereviseerd en juist gesteld, remolie ververst en hele systeem gespoeld. (hoop dat het voldoende is anders moet ik toch aan een nieuwe HRC)
Ook de torsies op een betere hoogte gezet en door het ontbreken van merktekens is dat nog wel even een gedoe geweest. (3x scheepsrecht)
Ook de eerste 2 uitlaat dempers heb ik vervangen door 1 rechte pijp omdat ik mijn garage niet in kon komen zonder krik. Dus een bak herrie nu, wel leuk maar denk toch dat ik er nog iets anders voor moet verzinnen.
En als laatste natuurlijk een setje ronals gemonteerd.
Dus alles bij elkaar genoeg werk gehad maar met nog wat geluk en na een goede proefrit gaat deze Fetta misschien toch nog naar Assen.
Na lang nadenken toch besloten om met de koets van Steven verder te gaan. Inmiddels alles omgebouwd en heeft de Alfetta vandaag weer het eerste levenslicht gezien en een wasbeurt gehad.
En omdat plaatjes meer zeggen dan woorden...........
Huidige status; plaatwerk matig, lak slecht, techniek 100%.
(op de foto's is ie nog nat van het wassen, dan blinkt ie wel lekker)
Wat ik nog moet doen?
* LPG inbouwen
* naar de APK
* Wss toch bumpers monteren.
* Paar kleinigheden w.o. massa naar de claxon en radio aansluiten e.d.
Als laswerk heb ik alleen dit stukje over gedaan, lijkt me duidelijk waarom.
Verder de motor een keer goed onderhanden genomen, ontsteking met puntjes terug geplaatst en goed afgesteld. Andere carbs gemonteerd en afgesteld, maar ook de distributie goed gesteld. (stond een paar graden verkeerd) Klepjes gecontroleerd en staan perfect gesteld voor de komende LPG. Motortje loopt nu heerlijk!
Remmen achter ook gereviseerd en juist gesteld, remolie ververst en hele systeem gespoeld. (hoop dat het voldoende is anders moet ik toch aan een nieuwe HRC)
Ook de torsies op een betere hoogte gezet en door het ontbreken van merktekens is dat nog wel even een gedoe geweest. (3x scheepsrecht)
Ook de eerste 2 uitlaat dempers heb ik vervangen door 1 rechte pijp omdat ik mijn garage niet in kon komen zonder krik. Dus een bak herrie nu, wel leuk maar denk toch dat ik er nog iets anders voor moet verzinnen.
En als laatste natuurlijk een setje ronals gemonteerd.
Dus alles bij elkaar genoeg werk gehad maar met nog wat geluk en na een goede proefrit gaat deze Fetta misschien toch nog naar Assen.
Transaxle loos!
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer: