Mijn GTV-6 (met 3.0 V6)
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Stefan
- Alfetta Membro
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 22:34
- Locatie: Gramsbergen
- Contacteer:
Mijn GTV-6 (met 3.0 V6)
Zoals ik tijdens mijn voorstelrondje al aangaf, ben ik met een project bezig. Inmiddels is de opbouwfase bereikt en daar heb ik wat hulp bij kunnen krijgen.
Het gaat om deze GTV
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... highlight=
Het gaat om deze GTV
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... highlight=
Huidige Alfa:
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
- Stefan
- Alfetta Membro
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 22:34
- Locatie: Gramsbergen
- Contacteer:
De afgelopen paar weken is de GTV weer een klein beetje meer auto geworden.
Natuurlijk zijn de vrienden van de Demoruns er ook weer bijgeweest. Het bewijs, dat ze ook echt wat doen staat op één van deze foto's.
Inmiddels is de transaxle gemonteerd, de cardansas gemonteerd en de voorwielophanging is deels gemonteerd.
Langzaam maar zeker wordt het wel wat.
Natuurlijk zijn de vrienden van de Demoruns er ook weer bijgeweest. Het bewijs, dat ze ook echt wat doen staat op één van deze foto's.
Inmiddels is de transaxle gemonteerd, de cardansas gemonteerd en de voorwielophanging is deels gemonteerd.
Langzaam maar zeker wordt het wel wat.
Huidige Alfa:
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
- Stefan
- Alfetta Membro
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 22:34
- Locatie: Gramsbergen
- Contacteer:
Na alle vakanties weer verder gegaan met de GTV.
Het project staat zoals bekend ook op het SCARB-Forum en ik vraag me af of ik de postings daar zo kan overzetten naar dit Forum.
Dan hoef ik niet alle tekst en foto's dubbel te plaatsen.
Iemand die een tip heeft?
Het project staat zoals bekend ook op het SCARB-Forum en ik vraag me af of ik de postings daar zo kan overzetten naar dit Forum.
Dan hoef ik niet alle tekst en foto's dubbel te plaatsen.
Iemand die een tip heeft?
Huidige Alfa:
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8883
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Stefan
- Alfetta Membro
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 22:34
- Locatie: Gramsbergen
- Contacteer:
Afgelopen Dinsdagavonden weer druk met Jan en Jeroen met GTV bezig geweest.
Alle wielophangingen zijn gemonteerd. De remmen en de koppeling van nieuwe vloeistof voorzien en alles ontlucht. Alle aansluitingen in de motorruimte aangesloten.
Nu hadden we het plan om afgelopen Dinsdagavond eens te kijken of we het blok tot leven konden wekken [-o< .
Nieuwe olie in het blok en toen de het koelsysteem vullen. Bijna het hele systeem gevuld en toen drup, drup .
Alles maar eens nalopen en nattigheid opzoeken. De nattigheid bleek bij de waterpomp te zitten. Alle aansluitingen zaten goed vast en toch nog lekkage.
Het bleek onder de pomp vandaan te komen en toen toch maar eens extra kijken.
Tot onze verbazing bleek de pomp gewoon zonder een pakking aan het blok gemonteerd te zijn .
Alles rond de pomp er maar weer af en daar ging het grootste deel van de verse koelvloeistof.
Nu eerst maar op zoek naar een pakking of eventueel een vloeibare pakking gebruiken?
Binnenkort maar weer een poging wagen.
Akieromeo en AlfettaOwner bedankt voor de uitleg.
Zoals jullie zien, is het gelukt . Dit stukje staat namelijk ook op het SCARB-Forum
Alle wielophangingen zijn gemonteerd. De remmen en de koppeling van nieuwe vloeistof voorzien en alles ontlucht. Alle aansluitingen in de motorruimte aangesloten.
Nu hadden we het plan om afgelopen Dinsdagavond eens te kijken of we het blok tot leven konden wekken [-o< .
Nieuwe olie in het blok en toen de het koelsysteem vullen. Bijna het hele systeem gevuld en toen drup, drup .
Alles maar eens nalopen en nattigheid opzoeken. De nattigheid bleek bij de waterpomp te zitten. Alle aansluitingen zaten goed vast en toch nog lekkage.
Het bleek onder de pomp vandaan te komen en toen toch maar eens extra kijken.
Tot onze verbazing bleek de pomp gewoon zonder een pakking aan het blok gemonteerd te zijn .
Alles rond de pomp er maar weer af en daar ging het grootste deel van de verse koelvloeistof.
Nu eerst maar op zoek naar een pakking of eventueel een vloeibare pakking gebruiken?
Binnenkort maar weer een poging wagen.
Akieromeo en AlfettaOwner bedankt voor de uitleg.
Zoals jullie zien, is het gelukt . Dit stukje staat namelijk ook op het SCARB-Forum
Huidige Alfa:
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Gisteren weer aan het werk geweest bij Stefan. Jorn was er ook en stak ook een helpende hand toe waar het kon. Het was de bedoeling dat de GTV voor het eerst weer gestart ging worden,maar dit is spijtig genoeg niet gelukt. er zijn wat problemen met de electronica Maar als er iemand bij komt die daar verstand van heeft komt het vast allemaal goed en kunnen Stevan Jan en ik weer verder met het project,en dan kan het snel gaan en kan Stevan lekker gaan genieten.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Stefan
- Alfetta Membro
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 22:34
- Locatie: Gramsbergen
- Contacteer:
Dat was even een domper op de feestvreugde .
Alles aangesloten en de sleutel omdraaien................ er gebeurde helemaal NIKS .
We hoorden wel wat tikken in een relais, maar dit was dan ook alles.
Dus als er iemand is met wat kennis van de elctronica mag hij ons graag even wat tips geven.
Tevens nog wat vreemde dingen bij de bedrading voor de verlichting gevonden, waardoor nog niet alles werkt.
Alles aangesloten en de sleutel omdraaien................ er gebeurde helemaal NIKS .
We hoorden wel wat tikken in een relais, maar dit was dan ook alles.
Dus als er iemand is met wat kennis van de elctronica mag hij ons graag even wat tips geven.
Tevens nog wat vreemde dingen bij de bedrading voor de verlichting gevonden, waardoor nog niet alles werkt.
Huidige Alfa:
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer:
- Stefan
- Alfetta Membro
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 22:34
- Locatie: Gramsbergen
- Contacteer:
Voor zover we hebben kunnen zien, zitten de kabels er op.Jens Hoorn schreef:Zitten er wel 2 kabels aan de startmotor? Hoofdstroom en stuurstroom voor het relais? En zit het kleine kabeltje tussen het relais en de startmotor wel goed vast? En zit de startmotor niet vast?
En...het je de hamer geprobeerd?
Of de startmotor zelf vastzit, weten we nog niet.
Je hoort namelijk ook geen enkel geluid vanuit de startmotor. Dus ook geen tik. We horen alleen een tik bij een relais.
We zullen hier voor de zekerheid nog een keertje goed naar kijken.
Huidige Alfa:
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
- Stefan
- Alfetta Membro
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 22:34
- Locatie: Gramsbergen
- Contacteer:
Vorige week kwamen we er achter dat de brandstofpomp vastzat, dus die moest vervangen worden.
Vanavond een pomp en een nieuw stuk brandstofslang gemonteerd en opnieuw proberen of er leven in de motor komt.
Mooi niet dus..........
De startmotor draait mooi rond, maar voor de rest gebeurt er helemaal niks. Ik heb wel langer doorgestart om brandstof naar het blok te krijgen, maar waarschijnlijk krijgt het blok toch geen brandstof.
Waarschijnlijk krijgt de pomp geen stroom
Vanavond een pomp en een nieuw stuk brandstofslang gemonteerd en opnieuw proberen of er leven in de motor komt.
Mooi niet dus..........
De startmotor draait mooi rond, maar voor de rest gebeurt er helemaal niks. Ik heb wel langer doorgestart om brandstof naar het blok te krijgen, maar waarschijnlijk krijgt het blok toch geen brandstof.
Waarschijnlijk krijgt de pomp geen stroom
Huidige Alfa:
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
- Stefan
- Alfetta Membro
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 22:34
- Locatie: Gramsbergen
- Contacteer:
In ieder geval moet ook het dubbelrelais vervangen worden.
Deze lijkt niet goed te schakelen waardoor de pomp niet voldoende stroom krijgt.
In het relais heeft Rogier (Sprint88) wat doorverbonden en toen ging de pomp lopen en hebben we geprobeerd om leven in het blok te krijgen.
Zoals Jeroen al aangaf heeft het blok wat geprutteld maar moet de ontsteking afgesteld worden.
Deze lijkt niet goed te schakelen waardoor de pomp niet voldoende stroom krijgt.
In het relais heeft Rogier (Sprint88) wat doorverbonden en toen ging de pomp lopen en hebben we geprobeerd om leven in het blok te krijgen.
Zoals Jeroen al aangaf heeft het blok wat geprutteld maar moet de ontsteking afgesteld worden.
Huidige Alfa:
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
- Stefan
- Alfetta Membro
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 22:34
- Locatie: Gramsbergen
- Contacteer:
Vanavond samen met Jeroen een beetje aan het stoeien geweest met wat electrische delen, deuren afgehangen en de kofferklep gesteld.
We zijn in ieder geval zo ver dat de 4 electrische ramen, de ruitenwissers en de aanjager (gedeeltelijk) werken.
De aanjager werkt nu alleen op de hoogste stand.
We hebben nu nog wel wat problemen met de verlichting. Niet alles werkt (en voor de bijdehandjes er zitten wel lampjes in ), dus daar moeten we nog mee aan de slag.
Waarschijnlijk hebben we Zaterdagochtend wat hulp om de motor op tijd te zetten, zodat deze ook goed moet draaien.
Zo komt beetje bij beetje het einde in zicht .
We zijn in ieder geval zo ver dat de 4 electrische ramen, de ruitenwissers en de aanjager (gedeeltelijk) werken.
De aanjager werkt nu alleen op de hoogste stand.
We hebben nu nog wel wat problemen met de verlichting. Niet alles werkt (en voor de bijdehandjes er zitten wel lampjes in ), dus daar moeten we nog mee aan de slag.
Waarschijnlijk hebben we Zaterdagochtend wat hulp om de motor op tijd te zetten, zodat deze ook goed moet draaien.
Zo komt beetje bij beetje het einde in zicht .
Huidige Alfa:
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen