Milan's GTV6

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KAS
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 631
Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
Locatie: Drenthe.
Contacteer:

Bericht door KAS »

De riem is toch niet versprongen? :shock:
http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Is ie niet gewoon verzopen?
Bougies nat?

Ik vrees inderdaad ook als eerste verdachte een riem die is versprongen.
Als je bedrading fout was aangesloten, zou hij direct slecht / niet lopen.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Het blijft een beetje gokken zo.... en dan gok ik, dat de riem niet versprongen is, maar wel het wiel van de onsteking/ oliepomp een tandje verdraaid is, zodat de ontsteking een graad of 5 fout staat....... Als dat zo is, hoeft de distributie niet los, maar kan je gewoon de verdeler verdraaien. :wink: Even checken met de stroboscooplamp. Maar eerste even de motor met de hand ronddraaien om de timing van de nokkenassen te controlleren. (daarvoor hoeven alleen de ronde kapjes uit de kappen. Er staan mertekens op de nokkenaswielen en kappen. (dus de kleppendeksels hadden helemaal niet los gehoeven)) Succes! :thumbs:
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Milan GTV6 schreef:Ik wilde de waterpomp vervangen, omdat de motor erg heet wordt als de auto lange rit heeft gemaakt.
:arrow: En was er iets aan de waterpomp te zien?
Of zou het misschien ook kunnen zijn, dat de radiateur zijn beste tijd heeft gehad? Denk aan lamellen losgerot of kanalen dichtgeslibt..... Zelfde vraag voor de thermostaat.... (werking daarvan te controlleren in een pannetje water op het fornuis)
Ben benieuwd naar de diagnose, ookal is het achteraf. Zou zonde zijn om goede onderdelen ten onrechte naar de oudijzerbak te verbannen. :?
Gebruikersavatar
Alfa Romeo Kevin
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 198
Lid geworden op: 01 jan 2010, 21:43
Locatie: Onder Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Alfa Romeo Kevin »

Die SCS van voor tot achter waar ga je die bestellen? want ik zou ook wel een mooie pijp eronder willen hebben :wink:
Alfetta GTV 84'' [url=http://www.alfetta-gt.nl/forum/viewtopic.php?t=2111]Even voorstellen[/url]
Alfa 166 01'' [url=http://farm5.static.flickr.com/4055/4453210463_5586569dae_o.jpg]afbeelding: klik[/url]
*Passion for perfection*
Gebruikersavatar
Jurrit
Novizio
Novizio
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 okt 2009, 21:22
Locatie: Maarheeze
Contacteer:

Bericht door Jurrit »

Leuk om zo het project terug te lezen! :smile:

Ik help mijn broer vaak mee, als ik tijd heb. Al veel samen aan gedaan. En ging best goed, weinig ervaring met slutelen. Het project ligt nu tijdelijk stil. Allebei weinig tijd. :?

- Voorstabi hebben we nog niets aan gedaan, eerst de oplossing vinden waarom de motor niet start.
- De radiateur is goed, dat kan het niet zijn.
Zal vragen of hij jullie vragen kan beantwoorden. Bedankt voor de tips! Begint toch wel te jeuken.. :roll:

Gelukkig nog een levende Alfetta. :wink:
SCARB 5411

PROUD TO drive and own a:
Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0 bj 1979
Alfa Romeo Alfetta 1.8 bj 1974
Alfa Romeo Gt 3.2 V6 bj 2004
Plaats reactie