Alessandro's Alfetta sedan '81
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Alessandro's Alfetta sedan '81
Zo, het heeft even geduurd, maar ik was de afgelopen dagen weer lekker bezig aan de Alfetta, dus dacht ik: laat ik op het alfettaforum ook maar eens een projecttopic aanmaken.
Even in het kort wat geschiedenis:
Het is oorspronkelijk een rosso 501 sedan 1.6, origineel geleverd in nederland. Er is het nodige aan veranderd toen ie gerestaureerd werd zo'n tien jaar geleden. Zo zijn er de oude chrome klinkjes op gekomen en ook de tochtraampjes in de voordeuren.
Gril en bumbers horen zowel bij bouwjaar '80-'81, als bij bouwjaar '78-'79.
Uiterlijk is eigenlijk helemaal conform 1.6/ 1.8 bouwjaar '78-'79.
Ik heb er wel een 2.0 nord in en in de loop van de jaren tal van modificaties aan met name de techniek gebracht. hier ga ik later wel wat dieper op in en zal dat laten zien a.d.h.v. foto's. (daar gaat het uiteindelijk toch om.
Momentel ben ik bezig met koeling aan te brengen op de remmen.
Ik ben begonnen met de achterremmen. Links achter is nu klaar.
Er is eindeloos kijken, bedenken, passen met slangen, mallen maken van karton (meten, tekenen, knippen, passen, aanpassen, enz.) aan voorafgegaan. Dit is het uiteindelijk geworden. Best wel netjes geworden, al zeg ik het zelf.
Blaasmond links achter:
Aanzuigmond links achter:
Ik heb de auto niet gewassen.
Nu nog rechts achter........ en links voor.... en rechts voor....
Even in het kort wat geschiedenis:
Het is oorspronkelijk een rosso 501 sedan 1.6, origineel geleverd in nederland. Er is het nodige aan veranderd toen ie gerestaureerd werd zo'n tien jaar geleden. Zo zijn er de oude chrome klinkjes op gekomen en ook de tochtraampjes in de voordeuren.
Gril en bumbers horen zowel bij bouwjaar '80-'81, als bij bouwjaar '78-'79.
Uiterlijk is eigenlijk helemaal conform 1.6/ 1.8 bouwjaar '78-'79.
Ik heb er wel een 2.0 nord in en in de loop van de jaren tal van modificaties aan met name de techniek gebracht. hier ga ik later wel wat dieper op in en zal dat laten zien a.d.h.v. foto's. (daar gaat het uiteindelijk toch om.
Momentel ben ik bezig met koeling aan te brengen op de remmen.
Ik ben begonnen met de achterremmen. Links achter is nu klaar.
Er is eindeloos kijken, bedenken, passen met slangen, mallen maken van karton (meten, tekenen, knippen, passen, aanpassen, enz.) aan voorafgegaan. Dit is het uiteindelijk geworden. Best wel netjes geworden, al zeg ik het zelf.
Blaasmond links achter:
Aanzuigmond links achter:
Ik heb de auto niet gewassen.
Nu nog rechts achter........ en links voor.... en rechts voor....
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
netjes gedaan, die koeling
wordt zo langzaam aan een sleeper trackday alfetta
accu achterin voor hoofdremcil. te koelen volgende stap dan kan ik dat afkijken nl.
daar moet ik zelf nog aan beginnen, en als jij dat voorkauwt, hoef ik het alleen maar na te apen.
mooi dat je al weer lekker aan de gang bent.
wordt zo langzaam aan een sleeper trackday alfetta
accu achterin voor hoofdremcil. te koelen volgende stap dan kan ik dat afkijken nl.
daar moet ik zelf nog aan beginnen, en als jij dat voorkauwt, hoef ik het alleen maar na te apen.
mooi dat je al weer lekker aan de gang bent.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
@ stephen: koeling op de hrc gaat er ook nog komen, maar de accu blijft op z'n plaats.
@ GTV boy: terechte kritiek, stoort mij ook eigenlijk. Ik broed nog op een mooie bevestiging, liefst zonder gaten te moeten boren in de koets. Voorlopig hangt het best zo.
@ Jens: gaas niet nodig, kan alleen maar verstoppen. Steentjes en water zal echt niet helemaal to boven komen en er weer uitlopen, als ik weer stil sta. (wat met koele remmen wel zal lukken)
(ander kant is ook al zo goed als af, morgen weer foto's, wellicht met fraaiere bevestiging )
@ GTV boy: terechte kritiek, stoort mij ook eigenlijk. Ik broed nog op een mooie bevestiging, liefst zonder gaten te moeten boren in de koets. Voorlopig hangt het best zo.
@ Jens: gaas niet nodig, kan alleen maar verstoppen. Steentjes en water zal echt niet helemaal to boven komen en er weer uitlopen, als ik weer stil sta. (wat met koele remmen wel zal lukken)
(ander kant is ook al zo goed als af, morgen weer foto's, wellicht met fraaiere bevestiging )
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Wel half werk!GTV schreef:Nice job, geen half werk
Maar de andere helft is ook al klaar.
Blaasmondje(s):
Aanzuigmond + slang rechts achter:
(ik heb nu wel een beetje schoongemaakt voor de foto )
@ GTV boy: de tyraps blijven...... (kan geen betere oplossing bedenken en moet het toch echt ophangen) heb ze wel wat verdraaid, zodat het uiteinde er niet zo onder bengelt.
-
- Novizio
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 21:16
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Op zich niet eens zo'n slecht idee.... moet ik wel iets dikker alu gebruiken om wat stijfheid te hebben. (ik ga geen staal gebruiken) maar denk wel, dat die tyrap daar moet blijven, de boel moet namelijk niet gaan klapperen en schuren tegen de koets.... (de slangen zitten inmiddels ook met een tyrap aan de stabi vast)Gtv4 schreef:Kun je geen steuntje bij de bouten van de dion schroeven?
Die achterste bout zit toch halverwege de aanzuigmond.
@ brolli21: je mag het namaken.
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
Alessandro schreef:Op zich niet eens zo'n slecht idee.... moet ik wel iets dikker alu gebruiken om wat stijfheid te hebben. (ik ga geen staal gebruiken) maar denk wel, dat die tyrap daar moet blijven, de boel moet namelijk niet gaan klapperen en schuren tegen de koets.... (de slangen zitten inmiddels ook met een tyrap aan de stabi vast)Gtv4 schreef:Kun je geen steuntje bij de bouten van de dion schroeven?
Die achterste bout zit toch halverwege de aanzuigmond.
@ brolli21: je mag het namaken.
Je kunt natuurlijk een soort van T-steun maken.
Dus een lange zijde richting de slang en dan een klemband gebruiken zoals aandrijfashoezen vast zitten.
(of tyrap vervangen door zo'n mooie klemband van ijzer)
Transaxle loos!
-
- Novizio
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 21:16
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
@GTV4: Op zich valt er wel wat voor te zeggen, maar ik vind het bij nader inzien toch allemaal nodeloos omslachtig. (en nodeloos extra gewicht ) Bovendien: op andere plaatsen moe(s)t ik het ook vastzetten aan resp. rem- bandstofleiding en stabilisatorstang.... tja en op die punten ga ik zeker geen metalen bandje gebruiken. (remleiding doorschuren vind ik geen fijn idee ;) )
@Carbo: Voorkomen is altijd beter dan genezen. Ik twijfel nog...
Nadeel van dat isolatieband is, dat het vocht vasthoudt en dat komt de levensduur van de uitlaat bepaald niet te goede. Daarnaast denk ik, dat het aandeel van de uitlaatwarmtestraling in de totale warmteontwikkeling het kleinste deel is... vergis je vooral niet in de warmte door het remmen zelf en daarnaast door convectiewarmte van de bak. Ik zit ook nog te denken aan een hitteschildje tussen remmen en uitlaat.... Wat het ook wordt, het zal als laatste komen. (of helemaal niet)
Bedankt voor de input allen!
@Carbo: Voorkomen is altijd beter dan genezen. Ik twijfel nog...
Nadeel van dat isolatieband is, dat het vocht vasthoudt en dat komt de levensduur van de uitlaat bepaald niet te goede. Daarnaast denk ik, dat het aandeel van de uitlaatwarmtestraling in de totale warmteontwikkeling het kleinste deel is... vergis je vooral niet in de warmte door het remmen zelf en daarnaast door convectiewarmte van de bak. Ik zit ook nog te denken aan een hitteschildje tussen remmen en uitlaat.... Wat het ook wordt, het zal als laatste komen. (of helemaal niet)
Bedankt voor de input allen!
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
RVS! Ik heb nog wel een mooi adresje zie mijn project topic.Nadeel van dat isolatieband is, dat het vocht vasthoudt en dat komt de levensduur van de uitlaat bepaald niet te goede.
Je hebt natuurlijk gelijk ik denk dat het een combinatie is van alle factoren. Als je ooit een klein serie'tje overweegt heb ik zeker interesse!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
De echte jongens ( ) hebben het gisteren al gezien:
Nog ere remmen!
beugeltje:
Rechter zijkant en bodemplaat:
Voorkant, linker zijwand en de ontbrekende stukjes bodemplaat:
Best een net ding geworden, al zeg ik het zelf.
De slang komt uit (of eigenlijk begint) bij een gat in het frontpaneel, net naast de radiator/ onder de accubak. (maar dat laat zcht niet echt makkelijk/ duidelijk fotograferen)
@stephen: veel bouwplezier!
Nog ere remmen!
beugeltje:
Rechter zijkant en bodemplaat:
Voorkant, linker zijwand en de ontbrekende stukjes bodemplaat:
Best een net ding geworden, al zeg ik het zelf.
De slang komt uit (of eigenlijk begint) bij een gat in het frontpaneel, net naast de radiator/ onder de accubak. (maar dat laat zcht niet echt makkelijk/ duidelijk fotograferen)
@stephen: veel bouwplezier!