Alessandro's Alfetta sedan '81
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Re: Alessandro's Alfetta sedan '81
*kuch* (even dit topic afstoffen)
Het euvel zat 'm uiteindelijk in het draadje van de kofferbakverlichting, welke steeds sluiting maakte, omdat ie klem kwam/ zat tussen het kofferdeksel scharnier. Begin April had ik er de moed voor/ zin in om het uit te zoeken en gelukkig vrij snel gevonden.
Eind vorig jaar nog 'even' de circuitbandjes klaargemaakt voor dit seizoen. Wat een rotwerk!
Maar ja, zo gaf het veel onbalans en zo en met natte weg en lage temperaturen, rij je het er op de snelweg niet even vanaf.
De vangst van één band:
Verder afgelopen April wat kleine roestplekjes weggewerkt rond de gril, na de oorzaak (scherpe randen van de gril/ geen rubber strip rond hartje) verholpen te hebben.
Voorbeeldje:
(nat van de Fertan, na schuren, borstelen, etc.)
Vakantievoorbereidingen..... (ja zal maar stranden op een besneeuwde pas en dan honderden km's om moeten rijden)
..... to be continued
Het euvel zat 'm uiteindelijk in het draadje van de kofferbakverlichting, welke steeds sluiting maakte, omdat ie klem kwam/ zat tussen het kofferdeksel scharnier. Begin April had ik er de moed voor/ zin in om het uit te zoeken en gelukkig vrij snel gevonden.
Eind vorig jaar nog 'even' de circuitbandjes klaargemaakt voor dit seizoen. Wat een rotwerk!
Maar ja, zo gaf het veel onbalans en zo en met natte weg en lage temperaturen, rij je het er op de snelweg niet even vanaf.
De vangst van één band:
Verder afgelopen April wat kleine roestplekjes weggewerkt rond de gril, na de oorzaak (scherpe randen van de gril/ geen rubber strip rond hartje) verholpen te hebben.
Voorbeeldje:
(nat van de Fertan, na schuren, borstelen, etc.)
Vakantievoorbereidingen..... (ja zal maar stranden op een besneeuwde pas en dan honderden km's om moeten rijden)
..... to be continued
Laatst gewijzigd door Sander op 09 jul 2011, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter bekend onder forumnaam Alessandro!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Re: Alessandro's Alfetta sedan '81
Na de Italiëtrip van afgelopen mei (mille miglia) nog een keer mee naar mijn werk genomen en toen weer goed bevonden en weggezet, tot afgelopen Italia a Zandvoort.... daar zou ik wat rondjes circuitrijden, maar helaas brak op de heenweg de uitlaat finaal door midden en dat zou dus resulteren in de zwarte vlag.
Aldus afgelopen week de uitlaat maar eens grondig aangepakt, waarover later meer.
Nu de carterbeschermer eraf was, heb ik die meteen maar weer in model gebeukt en gebogen en weer geel gemaakt (stond al op het programma, na Italiëtrip 2010 )
Aldus afgelopen week de uitlaat maar eens grondig aangepakt, waarover later meer.
Nu de carterbeschermer eraf was, heb ik die meteen maar weer in model gebeukt en gebogen en weer geel gemaakt (stond al op het programma, na Italiëtrip 2010 )
Laatst gewijzigd door Sander op 09 jul 2011, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter bekend onder forumnaam Alessandro!
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Alessandro's Alfetta sedan '81
ziet er goed uit allemaal ,hoe was de mille miglia?
maarre die band
maarre die band
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Re: Alessandro's Alfetta sedan '81
Mille Miglia was super! (kwam ook door het gezelschap)
Niks mis met die band hoor, kijk jij nooit op cicuits?
Semi-slick + een boel veul pick-up.... is er allemaal weer af inmiddels.
Niks mis met die band hoor, kijk jij nooit op cicuits?
Semi-slick + een boel veul pick-up.... is er allemaal weer af inmiddels.
Beter bekend onder forumnaam Alessandro!
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Alessandro's Alfetta sedan '81
ik rijd altijd vooraan dan heb je daar geen last van
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Re: Alessandro's Alfetta sedan '81
Oké, het verhaaltje over de uitlaat....
Allereerst dit jaar voor de tweede keer was de voorpijp losgetrild van het spruitstuk..... dat gaat vervelen...
Daarnaast had ik altijd al last van scheurende middendemper(s)
En tot slot brak dus een middenpijp, welke nog heel erg goed was finaal door!
Tijd voor grondige analyse en dito maatregelen!
Conclusie: de voorste pijp, welke destijds door de vorige eigenaar aangepast was i.v.m. bobemvrijheid, kwam niet helemaal juist uit, ter plaatse van de aansluiting op de middendemper.
Dus hing de uitlaat er altijd al onder spanning onder => spanning + trilling = breuk.
Voor de rest van het verhaal: zie foto's!
Breuk:
En ja, deze pijp was/ is echt nog gewoon goed hard, zie maar:
Eindeloos meten en vergelijken tussen de originele voorpijp en de andere:
Als je goed kijkt, zie je het verschil in breedte maat (2cm) ook.
gecorrigeerd en klaar om vastgehecht te worden:
het flexibele deel, had ik al eerder bedacht, om invloed van trillingen in de toekomst te beperken, maar de echte oplosing is natuurlijk de betere maatvoering nu. Flexstuk is bonus ;)
Daarna onder de auto gepast met verschillende dempers:
De bovenste twee heb ik al eerder onder de auto gehad en passen nu perfect!
De derde is een originele AR en past goed, maar komt wat lager uit.
De onderste is een Descam en past voor geen meter!
Enfin, de demper weer netjes gemaakt en nog wat verstevigd (voor en achter de pot) en de voorpijp afgelast.
Let ook op de handige bevestigngsboutjes en de zelfborgende koperen moeren:
Allereerst dit jaar voor de tweede keer was de voorpijp losgetrild van het spruitstuk..... dat gaat vervelen...
Daarnaast had ik altijd al last van scheurende middendemper(s)
En tot slot brak dus een middenpijp, welke nog heel erg goed was finaal door!
Tijd voor grondige analyse en dito maatregelen!
Conclusie: de voorste pijp, welke destijds door de vorige eigenaar aangepast was i.v.m. bobemvrijheid, kwam niet helemaal juist uit, ter plaatse van de aansluiting op de middendemper.
Dus hing de uitlaat er altijd al onder spanning onder => spanning + trilling = breuk.
Voor de rest van het verhaal: zie foto's!
Breuk:
En ja, deze pijp was/ is echt nog gewoon goed hard, zie maar:
Eindeloos meten en vergelijken tussen de originele voorpijp en de andere:
Als je goed kijkt, zie je het verschil in breedte maat (2cm) ook.
gecorrigeerd en klaar om vastgehecht te worden:
het flexibele deel, had ik al eerder bedacht, om invloed van trillingen in de toekomst te beperken, maar de echte oplosing is natuurlijk de betere maatvoering nu. Flexstuk is bonus ;)
Daarna onder de auto gepast met verschillende dempers:
De bovenste twee heb ik al eerder onder de auto gehad en passen nu perfect!
De derde is een originele AR en past goed, maar komt wat lager uit.
De onderste is een Descam en past voor geen meter!
Enfin, de demper weer netjes gemaakt en nog wat verstevigd (voor en achter de pot) en de voorpijp afgelast.
Let ook op de handige bevestigngsboutjes en de zelfborgende koperen moeren:
Laatst gewijzigd door Sander op 09 jul 2011, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter bekend onder forumnaam Alessandro!
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Alessandro's Alfetta sedan '81
Ziet er weer goed en strak uit Sander
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Alessandro's Alfetta sedan '81
goh dat zon harde pijp toch op deze manier scheurt
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Re: Alessandro's Alfetta sedan '81
Nog wat foto's van een versteviging en van het geheel:
Het spul hangt inmiddels weer mooi strak en spanningsvrij onder de Alfetta.
Voila, handige boutjes, hoef je niks tegen te houden en kan je in je eentje de voorpijp monteren:
Het spul hangt inmiddels weer mooi strak en spanningsvrij onder de Alfetta.
Voila, handige boutjes, hoef je niks tegen te houden en kan je in je eentje de voorpijp monteren:
Laatst gewijzigd door Sander op 09 jul 2011, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter bekend onder forumnaam Alessandro!
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Alessandro's Alfetta sedan '81
Mooi werk, van die pijp sta ik wel ff te kijken
Lijkt wel of het is begonnen rechts van de las maar dan nog
Lijkt wel of het is begonnen rechts van de las maar dan nog
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1515
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Re: Alessandro's Alfetta sedan '81
is weer netjes zo
heb ook deze aanpassingen, omhoog gehaalde voorpijp en flexibel stuk ertussen op die plaats, alleen wanneer achter teveel verlaagd, komt het flexibele stuk op het asfalt wanneer we in de polder in de berm moeten uitwijken, hierom achterzijde alfetta toen weer wat hoger gezet .
heb ook deze aanpassingen, omhoog gehaalde voorpijp en flexibel stuk ertussen op die plaats, alleen wanneer achter teveel verlaagd, komt het flexibele stuk op het asfalt wanneer we in de polder in de berm moeten uitwijken, hierom achterzijde alfetta toen weer wat hoger gezet .
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Re: Alessandro's Alfetta sedan '81
Dat zijn geen fijne situaties en is weinig aan te doen volgens mij..... op een normale weg is het haast onmogelijk (bij mijn Alfetta), want het flexstuk komt niet onder de langsbalken uit.
Beter bekend onder forumnaam Alessandro!
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Alessandro's Alfetta sedan '81
Al je photobucket links van het bovenstaande zijn komen te vervallen. Heb je ze in een andere map geplaatst?
Maar ziet er goed uit!
Maar ziet er goed uit!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Re: Alessandro's Alfetta sedan '81
Naam van de map was aangepast.... en nu zijn de foto's weer zichtbaar.Melvivio schreef:Al je photobucket links van het bovenstaande zijn komen te vervallen. Heb je ze in een andere map geplaatst?
Maar ziet er goed uit!
Beter bekend onder forumnaam Alessandro!
- Peter Nimwege
- Alfetta Novizio
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 21 okt 2009, 07:52
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Alessandro's Alfetta sedan '81
Goede werkschoenenAlessandro schreef:
Gr. Peter
www.nimega100miglia.nl
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
Re: Alessandro's Alfetta sedan '81
Was mij niet eens opgevallen.Peter Nimwege schreef: Goede werkschoenen
Gr. Peter
Type Jezus sandaal? Voor het betere bidwerk.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Re: Alessandro's Alfetta sedan '81
Jezus redt (Alf(ett)a's )Alfa-corazon schreef:Was mij niet eens opgevallen.Peter Nimwege schreef: Goede werkschoenen
Gr. Peter
Type Jezus sandaal? Voor het betere bidwerk.
Beter bekend onder forumnaam Alessandro!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Re: Alessandro's Alfetta sedan '81
Vandaag heerlijk getoerd door Brabant en Flakkee.... betaald door de baas nog wel.
De weken ervoor tussendoor nog wat roest plekjes aangepakt, nu ie toch met de neus omhoog stond.
(in chronologische volgorde)
(na het lakken twee keer tectyl gespoten diep in de naad, dag later oppervlakkig schoongemaakt)
Toen de carrosseriekit er met de vinger diep ingedrukt.
Dezelfde foto serie, heb ik natuurlijk ook gespiegeld.
Ook nog een plekje op de rechter dorpel. Hier is destijds een slecht vormgegeven stukje ingelast en daardoor was er destijds (te) veel plamuur gebruikt, wat na jaren gebarsten was.....
Nu heb ik het dus bewust niet 100% strak gemaakt, zodat het wel langer goed zou moeten blijven..... (uiteindelijk zie je er toch niks van, zo laag)
De weken ervoor tussendoor nog wat roest plekjes aangepakt, nu ie toch met de neus omhoog stond.
(in chronologische volgorde)
(na het lakken twee keer tectyl gespoten diep in de naad, dag later oppervlakkig schoongemaakt)
Toen de carrosseriekit er met de vinger diep ingedrukt.
Dezelfde foto serie, heb ik natuurlijk ook gespiegeld.
Ook nog een plekje op de rechter dorpel. Hier is destijds een slecht vormgegeven stukje ingelast en daardoor was er destijds (te) veel plamuur gebruikt, wat na jaren gebarsten was.....
Nu heb ik het dus bewust niet 100% strak gemaakt, zodat het wel langer goed zou moeten blijven..... (uiteindelijk zie je er toch niks van, zo laag)
Beter bekend onder forumnaam Alessandro!