adjesalfa schreef:heb je bij deze modificatie niet nog meer last van trillingen?
Dit lijkt een beetje een kansspel te zijn. Dit is wat Greg Gordon/Hi Performance Store er over schreef:
'To prevent the forward transaxle mounts from flexing and eventually failing I suggest cross bolting them. This is pretty simple. Drill a hole through all three of the metal plates, shove a bolt through and put a nut on the other side. That mount will no longer flex and probably won't ever fail. There will be an increased amount of vibration felt in the car, but it's minimal, in fact I don't even notice it. Just in case you do want to remove the bolts I suggest welding the nut to the forward side and inserting the bolt from the back. This way you can install and remove the bolts as desired. We have done this on three cars with total success. However at least one person encountered an unacceptable amount of driveline vibration with this method so there may be some unknown variable here. Use caution'.
Op zich duidelijk! De persoon die an unacceptable amount of driveline vibration encountered kan er een van het AlfaBB zijn. Bij de opbouw van zijn budget (inmiddels al lang niet meer!) race 75 heeft hij de steunen als op de foto aangepast. Vervolgens een vibratie in de auto waar je kennelijk letterlijk ziek van werd. Bouten eruit vibratie weg. De oorzaak is uiteindelijk wel gevonden. Ik dacht dat er bij de ophanging achter 'ergens' 1 of 2 bouten los zaten. Na het vastdraaien was de vibratie dan ook weer weg.
Afgelopen weekend weer wat tijd gevonden voor de alfetta
motor ligt eruit en de 2 ltr. ben ik weer aan het opbouwen.
er moest het een en ander op maat gemaakt worden:
De cardan-as is ook weer voorzien van nieuwe rubbertjes
voorwiel ophanging zit er weer compleet onder
next: cardan-as, motor en andere remmen
AlfettaOwner schreef:Dat ziet er netjes uit
Heb je overal vloeibare pakking gebruikt
Gaat ie zeker niet meer lekken!
Kon je de inlaatpakking niet meer uithalen?
Zit toch normaal in een set!
Er is inderdaad vloeibare paking gebruikt voor de optimale verdichting
de inlaatpakking moest iets op maat gemaakt worden.
De inlaatpoorten (kop, inlaat)zijn 2mm vergroot en gepolijst.
In de pakkingsets van R&G zitten bijna alle pakkingen normaal gesproken.
Maar zelf knutselen INclusief vloeibare pakking is vaak ook goed, zelfs soms beter.
Mooi werkje
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
misschien hebben jullie het gelezen op het scarb forum maar ze loopt!!!!!!!! na 2 dagen prullen kwam er weer leven
Toen we alles gingen controleren kwamen we nog iets leuks tegen
inlaat nokken-as met een lift van 11.0mm
remklauwen monteren stabi eronder enuh... na 2,5 jaar
langere lift wil dus zeggen:
inlaat kleppen langer open dus meer bezine en lucht
hiervoor hebben ze de inlaat nokken-as weer een paar graden later gezet
ook hebben ze de inlaatkanalen (lucht en benzine)2 mm groter gemaakt
De klepspeling staat op 0,4mm inlaat
Ik heb me laten vertellen dat je deze ook op 0,2 kunt zetten om de laatste pk eruit te halen maar bij dit durf ik het niet zo goed.
Bij de 1300 SS heeft meneer (ben eve zijn naam kwijt) vroeger alles gedaan om die 10 pk extra eruit te halen waaronder die nauwe klepspeling. Te heet worden kan bij de inlaat niet omdat hij toch wel gekoeld wordt door de benzine en lucht.
Het einde komt in zicht.
De remmen zijn nu ook weer fris en is alleen nog kwestie van ontluchten
en dan
Ik wilde eerst mijn geheel nieuw gepoedercoat 5-gaats onderstel eronder maar had dit al helemaal gedaan dus kan dat even wachten op een volgend project misschien in de toekomst geventileerd en brembo's
Komende werkzaamheden
stabi monteren
rem en kopelings olie
eind demper
en maar eens meters maken
Vraagje: Zou je voor mij een closeup kunnen maken van de c-stijl? Op die plek komt bij mijn alfetta een nieuw paneel erin. ik ben daarom erg benieuwd hoe dat eruit ziet!
Succes met de eerste echte meters....en die velg links voor
Vraagje: Zou je voor mij een closeup kunnen maken van de c-stijl? Op die plek komt bij mijn alfetta een nieuw paneel erin. ik ben daarom erg benieuwd hoe dat eruit ziet!
Succes met de eerste echte meters....en die velg links voor
AlfettaOwner schreef:Mooi werk Martijn, ik persoonlijk had wel ff die schokbrekers opnieuw gespoten
Zijn de velgen in de kleur van de carroserie?
Hey, Sandro
De schokdempers zijn inderdaad nog niet behandeld
Maar er komt binnenkort toch iets anders op dus had het nog geen zin
Ik ben zo benieuwd naar de eerste meter