Akieromeo's gtv6

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

Zo weer een avondje klussen
- oil catch tank bevestigd
- d-riem kappen passend gemaakt (dat paste dus ook niet in een keer)
- lucht inlaat er weer op
- Koelvloeistof erin, maar ik had net niet genoeg, morgen even extra halen
- computer op zijn plek gehangen en alvast wat interieur dingen ervoor.

Foto's

Adapterplaat conisch luchtfilter, zelf gemaakt
Afbeelding

Oil Catch tank (moet nog een breather op)
En het oliepeil slangetje zit wat dicht bij de uitlaat. Even ondervinden hoe goed dat slangetje is :wink:
Afbeelding
Afbeelding

de tor
Afbeelding

Binnenkort maken we nog een alu luchtfilter bak

gr Jeroen
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2915
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

Ziet er al een stuk beter uit als de laatste keer dat ik hem zag... :razz:

Die persluchtslang zal het zo niet zo lang volhouden gok ik... wordt hard en breekt. Stukje van die rvs taper eromheen doet wonderen denk ik. :wink:

Doet hij het nog? :oops:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

giuliettaevo schreef:Ziet er al een stuk beter uit als de laatste keer dat ik hem zag... :razz:

Die persluchtslang zal het zo niet zo lang volhouden gok ik... wordt hard en breekt. Stukje van die rvs taper eromheen doet wonderen denk ik. :wink:

Doet hij het nog? :oops:
Ja we zijn lekker bezig, ook de loshangende bami linksvoor is flink gesnoeid en weer netjes.
Die persluchtslang was het eerste wat ik kon vinden op t werk. Is even een ''nood'' oplossing. Verder heb ik alleen maar veel te stugge en dikke hydrauliek leiding.
Wat is dat rvs taper? Je bedoelt zon rvs onmantelde slang?

En ja hoor, zojuist nog even gestart, en zelfs alle verlichting doet t nog.
Alleen nog even uitzoeken of het ruitensproeier motortje nog stroom krijgt. En ook nog een klein reservoir zoeken. Jij nog ideeen?

gr Jeroen
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2915
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

ik bedoelde tape :oops: ... waar die r vandaan komt weet ik ook niet. :lol:

iets zoeken dat onder het binnenscherm kan hangen? Fiat Panda.s hebben zo'n rubberen zak, is ook wel handig. :smile:

Of een flink eind pneumatiek slang gebruiken en een sterk pompje en dan het ding in de koffer plaatsen. :idea:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
gerhARd
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 277
Lid geworden op: 13 nov 2008, 19:01
Locatie: Beverwijk

Bericht door gerhARd »

Die motor is echt verblindend mooi. :shock: :cool: <== tegen de verblinding
GTV6 1985 rood
33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

Weer een avondje klussen gehad,

Gedaan:
-Afdekkapje voor ts schakelmechanisme gepoten, gemonteerd en gekit
-Aansluiting kachel op de thermostaat gemaakt
-Goeie wielen eronder met spacers achter (10mm)
-De motor gestart en wat warmer laten worden

Toen geconstateerd dat de temperatuurs meter in het dash niet uitslaat. Tevens blijft het bovenzittende lampje continu rood branden (moet uitgaan na starten geloof ik??)

een paar foto's van de stoffige gtv
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2915
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

draden omwisselen? klinkt tenminste alsof je de meter en het lampje op de verkeerde sensoren hebt zitten.

De meter zit op een sensor die in weerstand toeneemt of afneemt als de temperatuur verandert. de lamp zit op een sensor die bij een bepaalde temperatuur als het ware 'schakelt'. Op de sensor van de meter meet je dus een bepaalde weerstand bij koude motor en bij warme motor een heel andere waarde. De sensor van het lampje meet je bij koude motor oneindige weerstand(schakelaar uit) en bij hete motor bijna geen weestand(schakelaar aan). :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

giuliettaevo schreef:draden omwisselen? klinkt tenminste alsof je de meter en het lampje op de verkeerde sensoren hebt zitten.

De meter zit op een sensor die in weerstand toeneemt of afneemt als de temperatuur verandert. de lamp zit op een sensor die bij een bepaalde temperatuur als het ware 'schakelt'. Op de sensor van de meter meet je dus een bepaalde weerstand bij koude motor en bij warme motor een heel andere waarde. De sensor van het lampje meet je bij koude motor oneindige weerstand(schakelaar uit) en bij hete motor bijna geen weestand(schakelaar aan). :wink:
Zou goed kunnen, ik zal het morgen even testen.
De sensor op de thermostaat geeft toch de temperatuur aan? Die heeft een dikke en een dunne aanluitpin, dwz de stekkers kunnen er maar op 1 manier op

De sensor in de radiateur geeft dan het rode lampje aan?? Die kunnen wel verkeerd om zitten
Ik ga even wat oude foto's checken :smile:
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

Als ik naar de oude foto's kijk moet het zo kloppen.
dat wordt doormeten :wink:
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

Akieromeo schreef: Toen geconstateerd dat de temperatuurs meter in het dash niet uitslaat. Tevens blijft het bovenzittende lampje continu rood branden (moet uitgaan na starten geloof ik??)
Afbeelding
De rode lamp boven de temp meter moet niet branden tijdens starten, dat is misschien alleen je oliedruk lampje en je dynamolampje.

Dit rode lampje wordt aangestuurd door de sensor vooraan het thermostaathuis. Bij jou met de zwarte rubberen bescherming op de stekker.
De temperatuuraanduiding door de sensor aan de zijkant. Bij jou geen bescherming en een extra aarde draad.

Ben ik ook mee aan het klooien geweest:

Afbeelding
Thermostaathuis met vooraan de sensor voor het "te heet koelvloeistof temperatuur" en rechts daarvan (bruine draad met blauwe stekker) de temperatuur sensor.
Het zilverkleurige tape dekt de scheur af die we hebben gesneden om in de draad te prikken voor een meting (was dus onnodig geweest).
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2915
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

die sensor vooraan is volgens mij toch echt voor de ECU... :? Die vertelt de motor of hij op temperatuur is of niet.

De andere sensor heeft twee draden. Hou die eens voorzichtig 1 voor 1 aan massa en kijk wat er gebeurt.... ik vermoed dat bij de ene draad de meter gaat oplopen en bij de andere draad de lamp gaat branden. :neutral:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

Zo het eerste testritje zit erop, :cool:

-Remmen zijn slecht :smile: dus dat zal nogmaals onluchten worden met de kont verder omhoog
-koelvloeistof lekte op een aantal plekken--> oplossing slangenklemmen harder aandraaien
-Accu is na een aantal keer starten leeg, dus ik denk dat de dynamo de accu niet bijlaad. OF de accu is gewoon echt dood.
Hoe kun je meten of de accu wordt bijgeladen door de dynamo?

Oja even terug komend op het vorige.
De tempratuursensor doet het, hij loopt op tot 80 en iets er voorbij. Hij is nog niet zo warm geworden dat de fan aan moet slaan.
Het lampje boven de temp meter brand nog steeds continu

gr Jeroen
Gebruikersavatar
gtv tijntje
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 jan 2010, 20:44
Locatie: Ommen

Bericht door gtv tijntje »

Goed bezig jeroen,

Om de accu, lees Bijladen van de dynamo te meten moet eerst de accu spanning meten. de waarde zal tussen de 12 en 12.7 volt moeten zitten.
Als je de auto laat lopen,dus de dynamo laat werken dan moet de waarde die je op de accu meet +/- 1.3 volt hoger liggen dus tussen de 13 a 14 volt.

Wat ook nog een mogelijkheid is dat de spanning hoger komt dan 14 volt , dan is bijna zeker de spanningsregelaar niet fris meer.

grt Martijn
Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3

Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

Oke,
Ik heb het volgende geconstateerd:
Accu meten als contact uitstaat: 13.5v
Accu meten wanneer de motor loopt: 12.3v, en loopt af :neutral:

Spanningsregelaar in de dynamo??

gr Jeroen
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

Oke nogmaals iets anders geconstateerd:
los de accu meten 12.3v
Auto laten lopen en accu meten geeft 12.0v

Ik ga nu even de dynamo van het 2.5 blok afschroeven

gr Jeroen
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

Volgende probleem :?
De bougiegaten lopen vol met olie :evil:
Dit kan twee oorzaken hebben,
1 rubbers zijn heel slecht en te weinig vloeibare pakking
2 Kleppendeksels zijn krom getrokken door het poedercoaten

Potverdikkie, bougiegat 6 zit bijna tot de nok toe vol :evil:
Afbeelding

Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt??
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8883
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Oei dat is minder :shock:
zo hoog is de temp. toch niet bij poedercoaten ?
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2915
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

even op een glasplaat leggen, dan weet je of ze krom zijn. :wink:

die rubbers in het midden zijn waarschijnlijk te hard oid. als je hele dikke klependekselpakkingen hebt willen ze ook eerder lekken. knap irritant in ieder geval.

Die dynamo is niet jouw vriend geloof ik.. :lol:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

giuliettaevo schreef:even op een glasplaat leggen, dan weet je of ze krom zijn. :wink:

die rubbers in het midden zijn waarschijnlijk te hard oid. als je hele dikke klependekselpakkingen hebt willen ze ook eerder lekken. knap irritant in ieder geval.

Die dynamo is niet jouw vriend geloof ik.. :lol:
Ja klopt dat idee had ik ook.
De rubber zelf zijn niet porreus of hard. Ik heb ze vast gehad en zien er goed uit.
Ik heb indd wel een erg dikke nieuwe kleppendekselpakking. Dat zal mede de oorzaak zijn.

en die dynamo wil ik wel een keertje door de schuur heen gooien ja. :evil:
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2915
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

Van het poedercoaten zouden ze in mijn ogen ook niet krom kunnen trekken. Daarvoor moet je ze aan 1 kant verhitten lijkt mij en met het coaten worden ze gelijkmatig verhit. :?
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Plaats reactie