Akieromeo's gtv6

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

joekel lmm. check
nokkenas lift 10.4mm check
compressie nog niet gecheckt. maar 301 blok.

tot morgen. :grin:

gr jeroen
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Akieromeo schreef:joekel lmm. check
nokkenas lift 10.4mm check
compressie nog niet gecheckt. maar 301 blok.
:biggrin:

Succes! :thumbs: Kom vanavond nog wel even buurten (en medenken en de uitlaat bewonderen, etc.)
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Hij loopt. :cool:
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8883
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

:cool: Mooi.
Wat is een 301 blok ? :?
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

Hij loopt :cool:

Een 301 blok is het deel van het motornummer dat aangeeft dat je een 164 QV motor hebt. (QV= hogere compressieverhouding, snellere nokkenstokken, grotere LMM)
Een foto ergens in het begin van mijn topic laat het volledige motornummer zien

gr Jeroen
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2915
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

Gelukkig wel... :lol:

Na een paar opstartprobleempjes ( wat heb je toch met die dynamo uitgespookt?? :lol: ) startte hij vlot en soepel.

Nog iets voor op je lijstje is het nakijken van de accu/startmotor, vooral die laatste.. :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

giuliettaevo schreef:Gelukkig wel... :lol:

Na een paar opstartprobleempjes ( wat heb je toch met die dynamo uitgespookt?? :lol: ) startte hij vlot en soepel.

Nog iets voor op je lijstje is het nakijken van de accu/startmotor, vooral die laatste.. :wink:
Ja klopt,
ik zal eerst kijken of het probleem met een andere accu nog steeds voordoet. Daarna de startmotor bekijken (ik heb die van de 2.5v6 ook nog op het blok zitten, die is zowieso goed) Zou het nog te maken kunnen hebben met die zwarte stuurdraad van de startmotor??
Uitlijning van de startmotor??

Zo eerst maar eens de dynamo eraf :neutral: vreemd

gr Jeroen
En nogmaals bedankt
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

Akieromeo schreef:
giuliettaevo schreef:Gelukkig wel... :lol:

Na een paar opstartprobleempjes ( wat heb je toch met die dynamo uitgespookt?? :lol: ) startte hij vlot en soepel.

Nog iets voor op je lijstje is het nakijken van de accu/startmotor, vooral die laatste.. :wink:
Ja klopt,
ik zal eerst kijken of het probleem met een andere accu nog steeds voordoet. Daarna de startmotor bekijken (ik heb die van de 2.5v6 ook nog op het blok zitten, die is zowieso goed) Zou het nog te maken kunnen hebben met die zwarte stuurdraad van de startmotor??
Uitlijning van de startmotor??

Zo eerst maar eens de dynamo eraf :neutral: vreemd

gr Jeroen
En nogmaals bedankt
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2915
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

Je kunt die stuurdraad eens rechtstreeks op de + houden en kijken of hij dan beter reageert. In dat geval zit het probleem in het aansturen en niet in de startmotor zelf.

Met dat relais verminder je de kans op problemen met de aansturing. :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

Ik heb de dynamo uit elkaar.
Ik zie dat de plus in contact staat met het alu buitenhuis van de dynamo.
Volgens mij moeten hier rubbertjes tussen zodat alleen die bout + heeft en niet het huis raakt.

gr Jeroen
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2915
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

Zit daar normaal niet een kunststof bus oid omheen? rubber zou in mijn ogen te snel vergaan voor zo'n belangrijke isolatie. :?
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

giuliettaevo schreef:Zit daar normaal niet een kunststof bus oid omheen? rubber zou in mijn ogen te snel vergaan voor zo'n belangrijke isolatie. :?
er zit een rubber huls om de bout zag ik,
En er zit een harde kunstof ring die moet voorkomen dat je geen massa maakt :wink:
Probleem dynamo opgelost en ook al getest, en betere stekker erop gemaakt :thumbs:

De startmotor heb ik even de stuurdraad direct op de + gehad.
Geen verbetering. Het lijkt wel of de tandwieltjes niet in elkaar schieten ofzo.
Zo klinkt t.
Ik heb ook al de gtv6 startmotor klaarliggen. Die is zowieso goed.
Zit de startmotor trouwens met speciale pasbouten in het staartstuk bevestigd?
Dit was iig niet het geval bij mijn 2.5 blok

Electro bami gehaald
- 2x hella relais met voet en pinnetjes om alles passend te maken
- 1x multistekker 4 polig

Nu nog tape bestellen (volgens mij heeft Rick Donkers vakantie :neutral: )


gr Jeroen
Laatst gewijzigd door Akieromeo op 06 aug 2010, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2915
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

Volgens mij zijn dat normaal wel speciale bouten ja... :?
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

giuliettaevo schreef:Volgens mij zijn dat normaal wel speciale bouten ja... :?
Bij de 164 startmotor is de bevestiging van de startmotor anders toch.
Als ik t goed heb is dat met een flens en pasbussen die al in het huis van de startmotor zitten.

Ik heb al meer gekke dingen meegemaakt met mijn 2.5liter blok. Er zijn echt een stel beunhazen mee bezig geweest.
Ik heb iig geprobeerd mijn startmotor zo goed mogelijk uit te lijnen
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2915
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

Zal wel eens in de schuur kijken morgen. volgens mij heb ik nog een startmotor rondzwerven met die bouten erin. :wink:

164 startmotor past niet zomaar op de GTV6, gaten zitten op andere plaatsen. heb al wel aanpassingen gezien waarbij ze hem toch gebruiken omdat het toch een betere startmotor is.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

giuliettaevo schreef:Zal wel eens in de schuur kijken morgen. volgens mij heb ik nog een startmotor rondzwerven met die bouten erin. :wink:

164 startmotor past niet zomaar op de GTV6, gaten zitten op andere plaatsen. heb al wel aanpassingen gezien waarbij ze hem toch gebruiken omdat het toch een betere startmotor is.
Ik ga kijken of ik morgen de startmotor van de 2.5 erop kan zetten en even testen.
De bevestiging zelf zal toch wel goed genoeg zijn denk ik

gr Jeroen
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

Jeetje wat had ik de bouten van de startmotor goed vastgezet :mad:
Even lekker klooien om de boel los te krijgen, bijna nergens ruimte om een slag te maken.
Maargoed de oude startmotor is eruit en de startmotor van de 2.5 zit er weer op

Even getest, en het startmotorprobleem is opgelost :lol:

Ohja en doordat er spaghetti spruitstukken op zitten past het hitteschildje van de startmotor niet niet, dus heb ik dat relais ding ingetapet met alu tape

zo weer de schuur in!!
Laatst gewijzigd door Akieromeo op 08 aug 2010, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2915
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

Inmiddels al een nette kabelboom er in liggen :wink: ? en die relais geruild? :twisted:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

Vrijdag, zaterdag en zondag op de N-ring geweest.
AVD-oldtimer Grandprix. Was weer zeer mooi :lol:

Gister eind van de middag thuis gekomen en savonds nog even de kabelboom netjes gelegd.
Vandaag gaan we ermee verder. Ben ook de oude bami die niet nodig is eruit aan het knippen.
Elektroboer is met vakantie, dus nog geen andere relais gehaald

Tevens na het werk nog even bezig geweest met het afdekkapje voor de TS-schakelstang

gr Jeroen
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

Zo weer een avondje klussen zit erop,

wat gedaan:
- kabelboom van de auto wat gesnoeid
- Daarna opnieuw ingetaped
- houdertje voor de relais vast gemaakt en mooi kapje er over
- staalplaatje voor tsbak schakelmechnisme beter op maat gemaakt
- koelvoeistof leidingen allemaal vast gelegd
en zo nog wat kleine dingen, waar veel tijd in gaan zitten

morgen weer verder

gr Jeroen
Plaats reactie