Akieromeo's gtv6
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
Zo weer een avondje klussen
- oil catch tank bevestigd
- d-riem kappen passend gemaakt (dat paste dus ook niet in een keer)
- lucht inlaat er weer op
- Koelvloeistof erin, maar ik had net niet genoeg, morgen even extra halen
- computer op zijn plek gehangen en alvast wat interieur dingen ervoor.
Foto's
Adapterplaat conisch luchtfilter, zelf gemaakt
Oil Catch tank (moet nog een breather op)
En het oliepeil slangetje zit wat dicht bij de uitlaat. Even ondervinden hoe goed dat slangetje is
de tor
Binnenkort maken we nog een alu luchtfilter bak
gr Jeroen
- oil catch tank bevestigd
- d-riem kappen passend gemaakt (dat paste dus ook niet in een keer)
- lucht inlaat er weer op
- Koelvloeistof erin, maar ik had net niet genoeg, morgen even extra halen
- computer op zijn plek gehangen en alvast wat interieur dingen ervoor.
Foto's
Adapterplaat conisch luchtfilter, zelf gemaakt
Oil Catch tank (moet nog een breather op)
En het oliepeil slangetje zit wat dicht bij de uitlaat. Even ondervinden hoe goed dat slangetje is
de tor
Binnenkort maken we nog een alu luchtfilter bak
gr Jeroen
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
Ja we zijn lekker bezig, ook de loshangende bami linksvoor is flink gesnoeid en weer netjes.giuliettaevo schreef:Ziet er al een stuk beter uit als de laatste keer dat ik hem zag...
Die persluchtslang zal het zo niet zo lang volhouden gok ik... wordt hard en breekt. Stukje van die rvs taper eromheen doet wonderen denk ik.
Doet hij het nog?
Die persluchtslang was het eerste wat ik kon vinden op t werk. Is even een ''nood'' oplossing. Verder heb ik alleen maar veel te stugge en dikke hydrauliek leiding.
Wat is dat rvs taper? Je bedoelt zon rvs onmantelde slang?
En ja hoor, zojuist nog even gestart, en zelfs alle verlichting doet t nog.
Alleen nog even uitzoeken of het ruitensproeier motortje nog stroom krijgt. En ook nog een klein reservoir zoeken. Jij nog ideeen?
gr Jeroen
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
ik bedoelde tape ... waar die r vandaan komt weet ik ook niet.
iets zoeken dat onder het binnenscherm kan hangen? Fiat Panda.s hebben zo'n rubberen zak, is ook wel handig.
Of een flink eind pneumatiek slang gebruiken en een sterk pompje en dan het ding in de koffer plaatsen.
iets zoeken dat onder het binnenscherm kan hangen? Fiat Panda.s hebben zo'n rubberen zak, is ook wel handig.
Of een flink eind pneumatiek slang gebruiken en een sterk pompje en dan het ding in de koffer plaatsen.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
Weer een avondje klussen gehad,
Gedaan:
-Afdekkapje voor ts schakelmechanisme gepoten, gemonteerd en gekit
-Aansluiting kachel op de thermostaat gemaakt
-Goeie wielen eronder met spacers achter (10mm)
-De motor gestart en wat warmer laten worden
Toen geconstateerd dat de temperatuurs meter in het dash niet uitslaat. Tevens blijft het bovenzittende lampje continu rood branden (moet uitgaan na starten geloof ik??)
een paar foto's van de stoffige gtv
Gedaan:
-Afdekkapje voor ts schakelmechanisme gepoten, gemonteerd en gekit
-Aansluiting kachel op de thermostaat gemaakt
-Goeie wielen eronder met spacers achter (10mm)
-De motor gestart en wat warmer laten worden
Toen geconstateerd dat de temperatuurs meter in het dash niet uitslaat. Tevens blijft het bovenzittende lampje continu rood branden (moet uitgaan na starten geloof ik??)
een paar foto's van de stoffige gtv
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
draden omwisselen? klinkt tenminste alsof je de meter en het lampje op de verkeerde sensoren hebt zitten.
De meter zit op een sensor die in weerstand toeneemt of afneemt als de temperatuur verandert. de lamp zit op een sensor die bij een bepaalde temperatuur als het ware 'schakelt'. Op de sensor van de meter meet je dus een bepaalde weerstand bij koude motor en bij warme motor een heel andere waarde. De sensor van het lampje meet je bij koude motor oneindige weerstand(schakelaar uit) en bij hete motor bijna geen weestand(schakelaar aan).
De meter zit op een sensor die in weerstand toeneemt of afneemt als de temperatuur verandert. de lamp zit op een sensor die bij een bepaalde temperatuur als het ware 'schakelt'. Op de sensor van de meter meet je dus een bepaalde weerstand bij koude motor en bij warme motor een heel andere waarde. De sensor van het lampje meet je bij koude motor oneindige weerstand(schakelaar uit) en bij hete motor bijna geen weestand(schakelaar aan).
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
Zou goed kunnen, ik zal het morgen even testen.giuliettaevo schreef:draden omwisselen? klinkt tenminste alsof je de meter en het lampje op de verkeerde sensoren hebt zitten.
De meter zit op een sensor die in weerstand toeneemt of afneemt als de temperatuur verandert. de lamp zit op een sensor die bij een bepaalde temperatuur als het ware 'schakelt'. Op de sensor van de meter meet je dus een bepaalde weerstand bij koude motor en bij warme motor een heel andere waarde. De sensor van het lampje meet je bij koude motor oneindige weerstand(schakelaar uit) en bij hete motor bijna geen weestand(schakelaar aan).
De sensor op de thermostaat geeft toch de temperatuur aan? Die heeft een dikke en een dunne aanluitpin, dwz de stekkers kunnen er maar op 1 manier op
De sensor in de radiateur geeft dan het rode lampje aan?? Die kunnen wel verkeerd om zitten
Ik ga even wat oude foto's checken
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
De rode lamp boven de temp meter moet niet branden tijdens starten, dat is misschien alleen je oliedruk lampje en je dynamolampje.Akieromeo schreef: Toen geconstateerd dat de temperatuurs meter in het dash niet uitslaat. Tevens blijft het bovenzittende lampje continu rood branden (moet uitgaan na starten geloof ik??)
Dit rode lampje wordt aangestuurd door de sensor vooraan het thermostaathuis. Bij jou met de zwarte rubberen bescherming op de stekker.
De temperatuuraanduiding door de sensor aan de zijkant. Bij jou geen bescherming en een extra aarde draad.
Ben ik ook mee aan het klooien geweest:
Thermostaathuis met vooraan de sensor voor het "te heet koelvloeistof temperatuur" en rechts daarvan (bruine draad met blauwe stekker) de temperatuur sensor.
Het zilverkleurige tape dekt de scheur af die we hebben gesneden om in de draad te prikken voor een meting (was dus onnodig geweest).
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
die sensor vooraan is volgens mij toch echt voor de ECU... Die vertelt de motor of hij op temperatuur is of niet.
De andere sensor heeft twee draden. Hou die eens voorzichtig 1 voor 1 aan massa en kijk wat er gebeurt.... ik vermoed dat bij de ene draad de meter gaat oplopen en bij de andere draad de lamp gaat branden.
De andere sensor heeft twee draden. Hou die eens voorzichtig 1 voor 1 aan massa en kijk wat er gebeurt.... ik vermoed dat bij de ene draad de meter gaat oplopen en bij de andere draad de lamp gaat branden.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
Zo het eerste testritje zit erop,
-Remmen zijn slecht dus dat zal nogmaals onluchten worden met de kont verder omhoog
-koelvloeistof lekte op een aantal plekken--> oplossing slangenklemmen harder aandraaien
-Accu is na een aantal keer starten leeg, dus ik denk dat de dynamo de accu niet bijlaad. OF de accu is gewoon echt dood.
Hoe kun je meten of de accu wordt bijgeladen door de dynamo?
Oja even terug komend op het vorige.
De tempratuursensor doet het, hij loopt op tot 80 en iets er voorbij. Hij is nog niet zo warm geworden dat de fan aan moet slaan.
Het lampje boven de temp meter brand nog steeds continu
gr Jeroen
-Remmen zijn slecht dus dat zal nogmaals onluchten worden met de kont verder omhoog
-koelvloeistof lekte op een aantal plekken--> oplossing slangenklemmen harder aandraaien
-Accu is na een aantal keer starten leeg, dus ik denk dat de dynamo de accu niet bijlaad. OF de accu is gewoon echt dood.
Hoe kun je meten of de accu wordt bijgeladen door de dynamo?
Oja even terug komend op het vorige.
De tempratuursensor doet het, hij loopt op tot 80 en iets er voorbij. Hij is nog niet zo warm geworden dat de fan aan moet slaan.
Het lampje boven de temp meter brand nog steeds continu
gr Jeroen
- gtv tijntje
- Alfetta Membro
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 15 jan 2010, 20:44
- Locatie: Ommen
Goed bezig jeroen,
Om de accu, lees Bijladen van de dynamo te meten moet eerst de accu spanning meten. de waarde zal tussen de 12 en 12.7 volt moeten zitten.
Als je de auto laat lopen,dus de dynamo laat werken dan moet de waarde die je op de accu meet +/- 1.3 volt hoger liggen dus tussen de 13 a 14 volt.
Wat ook nog een mogelijkheid is dat de spanning hoger komt dan 14 volt , dan is bijna zeker de spanningsregelaar niet fris meer.
grt Martijn
Om de accu, lees Bijladen van de dynamo te meten moet eerst de accu spanning meten. de waarde zal tussen de 12 en 12.7 volt moeten zitten.
Als je de auto laat lopen,dus de dynamo laat werken dan moet de waarde die je op de accu meet +/- 1.3 volt hoger liggen dus tussen de 13 a 14 volt.
Wat ook nog een mogelijkheid is dat de spanning hoger komt dan 14 volt , dan is bijna zeker de spanningsregelaar niet fris meer.
grt Martijn
Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3
Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3
Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
Volgende probleem
De bougiegaten lopen vol met olie
Dit kan twee oorzaken hebben,
1 rubbers zijn heel slecht en te weinig vloeibare pakking
2 Kleppendeksels zijn krom getrokken door het poedercoaten
Potverdikkie, bougiegat 6 zit bijna tot de nok toe vol
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt??
De bougiegaten lopen vol met olie
Dit kan twee oorzaken hebben,
1 rubbers zijn heel slecht en te weinig vloeibare pakking
2 Kleppendeksels zijn krom getrokken door het poedercoaten
Potverdikkie, bougiegat 6 zit bijna tot de nok toe vol
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt??
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8883
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
even op een glasplaat leggen, dan weet je of ze krom zijn.
die rubbers in het midden zijn waarschijnlijk te hard oid. als je hele dikke klependekselpakkingen hebt willen ze ook eerder lekken. knap irritant in ieder geval.
Die dynamo is niet jouw vriend geloof ik..
die rubbers in het midden zijn waarschijnlijk te hard oid. als je hele dikke klependekselpakkingen hebt willen ze ook eerder lekken. knap irritant in ieder geval.
Die dynamo is niet jouw vriend geloof ik..
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
Ja klopt dat idee had ik ook.giuliettaevo schreef:even op een glasplaat leggen, dan weet je of ze krom zijn.
die rubbers in het midden zijn waarschijnlijk te hard oid. als je hele dikke klependekselpakkingen hebt willen ze ook eerder lekken. knap irritant in ieder geval.
Die dynamo is niet jouw vriend geloof ik..
De rubber zelf zijn niet porreus of hard. Ik heb ze vast gehad en zien er goed uit.
Ik heb indd wel een erg dikke nieuwe kleppendekselpakking. Dat zal mede de oorzaak zijn.
en die dynamo wil ik wel een keertje door de schuur heen gooien ja.
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk