Alfetta TS 1976 ...Turbo it is ;-)

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1451
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Alfetta TS 1976 ...Turbo it is ;-)

Bericht door stephen » 31 okt 2009, 12:16

het topic liep al op de Scarb, maar zal hier ook wat stukjes proberen te plaatsen
aanschaf augustus 2008hier maar een beginnetje maken over de nieuwe aanwinst die ik vandaag pas opgehaald heb ivm. vakantie e.d. :wink:

het is de alfetta van Elmer die er niet aan toegekomen was om de auto klaar te maken , en ik hoop dit wel klaar te spelen.
specificaties zover nu bekend
alfetta 1.6
met orginele 1.6 bak...ondertussen TS-bak met 45%LSD dmv extra frictieplaatje :grin:
2.0 TS motor met dubbele webers
andere stabi 27 mm
gele BILSTEIN schokkers voor
rode Koni schokkers achter
2x 4-punt gordel
geen achterbank ivm. gordelbevestiging
15" Ronal banden
uitlaat uit 1 stuk met afgeplatte voordemper en middendemper(kleinere diameter als org.TS)verv. door spaghetti met simpson mid.demper en ts einddemper CHECK
doelstelling is eerst maar APK klaarmakenCHECK en dan kijken hoe de auto is en bevalt :wink:

heb eerste serie alfetta altijd al leuk gevonden , zeker na vorig jaar een mooie rooie gezien te hebben 8)
bedoeling is om de auto low budget te houden daar ik eigenlijk met mijn Giulia aan de gang zou

auto is geschorst, dus nog niet veel mee gereden, maar klinkt gewoon erg lekker als ze warm is en loopt snel door de versnellingen heen ook al zal het geluid het wel sneller laten lijken dan het misschien in werkelijkheid is.
zodra auto gekeurd is zal ik eens metingen verrichten om haar met de 75TS te kunnen vergelijken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



auto heeft een mooie en een minder fraaie kant maar krikpunten en koffer e.d. zijn echt hard
onder voorraam zit werk,kijken of dit zonder demontage aan te pakken is??CHECK
later wel meer plaatjes
things to do , at first sight

handrem hendel blijft niet bediend staan,CHECK
gaten in deuren eerst maar duck tape Check later lassen of vervangen deuren gelast check
wielrand Rechts lassen CHECK
wielkasten voor lassen.CHECK
stoelen voor vervangen indien wat low budget gevonden of iets uit voorraad CHECK en 1 stoel achterin plaatsen zodat beide kids meekunnen
hoor druklager, misschien nog ff laten zitten
1 band zit verkeerd (binnenkant zit buiten :oops: )CHECK
casterkogels van 105 plaatsen,vulplaatjes maken CHECK
rem voelt alsof bekrachtiging niet werkt dus nalopen/testen zal die van een 75 TS passen??na olie verversen/verse blokken remt ze zelfs gretig dus CHECK
achterveren komen los te liggen bij uitveren, dit begrenzen Check
achterste ophangrubber bak gaar Check
claxon schakelaar stuur springt steeds los,stuur vervangen Check
nalopen voor APK en zien wat dit brengtcheck

wanneer tijd over komt er een ANSA spaghetti onder CHECKdie ik laatst van theoromeo overgenomen heb met de grotere diameter als wat er nu onder zit
Laatst gewijzigd door stephen op 28 jan 2018, 18:27, 6 keer totaal gewijzigd.
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1451
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen » 31 okt 2009, 12:19

wielkast R.A. gelast
in wielkast R.V -dorpelaansluiting gelast tijdrovend klusje
-klein plekje onder caster bevestiging gelast
-boven schokbreker gelast, was in motorruimte plaat ingelast maar in wielkast niks aan gedaan :?
paar kleine gaatjes in L.A wielkast gelast
Links klein plekje onder casterstang gelast
moet in L.V wielkast ook nog plaat lassen boven schokbreker(wel al uitgeslepen)
achterveren liggen los met uitveren,dit nog oplossen ws. met staalkabeltje

verder r.v remmen bekeken/schoongemaakt, deze zijn gangbaar alleen stofkapjes wel stuk.
zitten PAGID 554 FF blokken in :?: is dit std. :?: EDIT 2e kant was versleten dus vervangen door wat ik toevallig had liggen

stabi ff gemeten is een 27mm stabi

bus achteras ophanging is vergaan,dus zal nw. halen

verder zijn wiellagers e.d. oke
kogelhoesjes oke

auto heeft een opmerkelijk harde bodem :wink met weinig tectyl,dus das een meevaller
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1451
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen » 31 okt 2009, 12:21

achterremmen gesteld ,handrem werkt nu na 4 a 5 klikjes

achterste rubber van bak aangepast,rubber is nu stijver en bak hangt minder door.

ophangrubbertje uitlaat vervangen/aangepast

ooh ja :roll: gister ook nog de veeruitslag achter begrenst met staalkabel en ogen

bewerkte plekken carrosserie met rode verf wat ik nog vond geschildert , vallen ze iets minder op :lol:

kale plekken onderkant van RX 5 voorzien

Afbeelding
Afbeelding


de platte delen van de verweerde lak gepoetst, is nog niet diep rood maar begint er op te lijken
Afbeelding


auto naar garage gereden voor APK a.s donderdag , en goh wat reageert dat toch fijn op het gas.
zitten alleen nog wel wat geluidjes in de auto,maar dat is lastig beoordelen daar de auto geschordt is en ik dus niet ff lekker kan testrijden :cry:
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1451
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen » 31 okt 2009, 12:22

had spaghetti liggen met voor/midden pijp van 75TS,dus dacht zo gefixed.

spaghetti liep op haar na tegen motorsteun die trouwens ook slecht was en dus moest vervangen.

bestaande uitlaat uit 1 stuk(voorpijp t/m brulpijp) paste niet op spruitstuk dus eronder vandaan geslepen.
steun voorpijp verandert
middendemper gelast(was gecheurd)
einddemper 75TS geplaatst ophanging aangepast

voorpijp zit nog niet lekker op spruitstuk en middendemper zit nog lager als eerst :cry: waardoor deze aanloopt met brug op/af rijden.
auto is stuk stiller geworden, lees minder racy met einddemper

moet dus nog 1 en ander veranderen.
wil mid.demper wel weghalen maar wordt dan wat rumoerig denk ik omdat eerste potje ook al plaats heeft gemaakt voor flexibel stuk :?: :idea:
of zal dit meevallen
voorlopig resultaat
Afbeelding
voorpijp hangt wel lekker hoog
Afbeelding
Afbeelding
middendemper lijkt toch redelijk hoog te hangen want uitlaatklem zit bijna tegen de bodem!!
Afbeelding
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1451
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen » 31 okt 2009, 12:24

wilde vandaag eigenlijk de deuren gaan lassen, maar daar ik benzine in de auto rook leek het me verstandiger eerst wat zaken te controleren :wink:

was geen overbodige luxe :?
carbs.(die veel trilde) rusten met de luchtfilters op omgebogen steun met een tire-rip zodat deze er niet onderuit kon vallen :!:
andere steun aangepast zodat aluminium tussenplaat hieraan vast gemaakt kon worden
inlaat rubbers zien er niet fris uit maar lekken nog niet(moet nog ergens een setje hebben)
carbs. liep tijdens draaien de benzine uit,leek achter een plaatje vandaan te komen maar verwachtte meer dat het het overlopen v/d vlotter zou zijn.
zat alleen een electrische pomp op.
dus orgineel filter/drukregelaar geplaatst en toen was het euvel verholpen
en kleine tegenvaller, de nokkenasversteller lijkt gewoon via contact geschakeld te zijn:oops: hoopte dat het leuk opgelost was om dit te schakelen, zeker daar het verhaal was dat hij met veel werk omgebouwd was,maar blijkbaar toch nog niet helemaal af.

op de achter klep zaten wat zwellingen, en daarstukje uitgeslepen en dus maar een plaatje ingelast.

dus was wel een zinvolle dag ook al heb ik niet gedaan wat de planning was.

de remblokken voor doen het goed,remt gretig.kreeg deze nw.remblokken (hollands product) omdat niet bekend was voor welk alfa type ze waren en zijn dus voor Alfetta geschikt

nog even rondje gereden, maar vind wel dat binnenste wiel snel spint/doorslipt in bochten, dit ben ik v/d 75 niet gewend dus wil eigenlijk sper in dit 1600 bakje hebben moet alleen even bedenken of dit haalbaar is qua budget :?: :idea:
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1451
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen » 31 okt 2009, 12:25

gister en vandaag me met de rechterdeuren bezig gehouden, zodat het Ducktape eraf kon :lol:
gaat toch altijd weer meer tijd in zitten dan gewenst, maar ben toch tevreden met het eindresultaat ook al moet ik de deuren nog strakmaken :wink:

nu blijkt bij demontage deurpanelen en verwijderen rot plaatwerk dat de auto dus nog geen druppel ML o.i.d. gezien heeft :?
dus moet alle holle ruimten maar gaan behandelen voordat ze weer naar buiten gaat.

voordeur

Afbeelding
Afbeelding

achterdeur

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

onder/zij-kanten alle randen netjes omgefelsd en met chassiskit gemonteerd en een paar hechtjes bovenzijde met verzetje en gelast
wel telefoon kwaliteit foto's
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1451
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen » 31 okt 2009, 12:27

de nokkenas versteller die via contact geschakeld stond :oops: , wordt nu gestuurd door een schakelaar die weer door bedieningstang v/d carburateur bediend wordt.
is niet de ideale oplossing, maar nu loopt de motor iig. mooi stationair en als je 120 rijdt en gas loslaat vervroegd ze niet extra.

bij de TS even globaal gekeken wanneer hij geschakeld werd en bleek dat dit niet alleen door toerental bepaald werd zoals ik gedacht had, maar bij goed op het gas gaan en wanneer je motor op vast toerental (on/licht-belast) laat draaien 3-5000/min hij stopt met vervroegen :idea:
zal wel bepaald worden door verhouding gasklepstand en toerental .ML in deuren/dorpels/achterschermen/achterklep/gedeelte motorkap en wat in de motorruimte :wink:
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1451
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen » 31 okt 2009, 12:28

net ff een beetje aan het plaatwerken geweest , om het gat bij het achterraam te dichten

gaatje open
Afbeelding
en gaatje dicht
Afbeelding
en gelast
Afbeelding

en nog een klein stukje
Afbeelding

daarna thuis alles schoongemaakt,nu alles ff drogen en v/d week raam trachten terug te zetten
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1451
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen » 31 okt 2009, 12:30

meer plannen als daden op het moment.ben ook met de Giulia bezig
wel nog even de SF broodtrommeltjes vervangen door aangepast 105 filter behuizing met mooi SF filter :wink:
moest wel een andere steun wat verlengen, en de schakelaar voor nokkenasverstelling weer overzetten, maar ze klinkt nu wat beschaafder en het belangrijkste, ze zuigt nu geen warme lucht meer aan vanuit de motorruimte.

heb nu alleen het idee dat met de andere uitlaat en ander filter ze wat meer brandstof /grotere sproeiers zou willen :roll:
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1451
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen » 31 okt 2009, 12:32

toch maar weer begonnen met voorbereidingen voor de verdere aanpassingen, geen schokkende zaken , maar weer een beginnetje :wink:

Watt-stangen "maurizio" een likje verf gegeven net als de Wybert, nu nog wachten op de Powerflex bus
Brembo remtangen gereinigd, waren gelukkig gewoon netjes gangbaar,1 al voorzien van nw. rubbertjes, morgen de 2e maar even doen en dan wachten op de braadwurst remblokjes(ferrodo 2500), morgen maar eens over bellen waar ze blijven.
en moet de schijven nog wegbrengen om om te boren naar 4x98 wel een mannetje gevonden hiervoor, een motorframebouwer die ook lmv velgen last/richt en in de buurt :wink:
mochte het met de schijven niet op tijd lukken zet ik er voor wel tijdelijk 5x98 velgen op.
na vanochtend remblokken gehaald te hebben ferrodo 2500 Alfetta GTV6 ook braadwurst e21(iets groter dan TS )
en motorkap v/d GTV sluitend gemaakt te hebben in de middag aan de remmen upgrade v/d Alfetta begonnen.

bedoeling
-bovenste draagarmen met powerflex plaatsen
-RVS remslangen
-Ferrodo 2500 remblokken Alfetta GTV6
-fusees vervangen door 75 TS versie
-nieuwe schijven
-stabi botjes vervangen door kogelversie
-4x98 behouden dmv omgeboorde schijven
-spatplaten v/d schijven verkleinen ivm koeling
-verse ATE Blue remolie

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

beetje tijdrovend, alles lekker schoonmaken, wat prettiger monteert.
wielbouten weer in de omgeboorde schijven geperst
bovenste draagarmen lagen al klaar, kon ik evengoed arm rechts v/d Alfetta klaarmaken daar de caster stang rechts 1 montage gat heeft en diegene die ik al klaar had liggen er drie had :oops: niet erg, kost alleen weer extra tijd
wil ik de naaf met schijf op de fusee zetten, past dit niest :evil:
zit er verschil in de diameters v/d astappen van mijn Alfetta en TS ophanging, had ik dus ook de naven van TS om moeten laten boren :twisted:

moet dus maar even 5-gats worden met een paar slicks of regenbanden, of setje 14" wielen met gladde banden :twisted:

nu maar even bedenken wat te doen, wilde graag 4-gats houden omdat ik de Ronals daarvan mooi vind en daar zgan Michelin banden op zitten, en deze pas in september ofzo gekocht had.
TS naven omboren naar 4x98, of overstappen naar 5x98 , maar dan moet ik ook de achteras naar 5x98 veranderen wat weer extra werk is.

of zijn er 4x98 naven die wel op TS fusees passen, omdat ik een oud type Alfetta heb, en daar wel meer dingen van afwijken tov nieuwere Alfetta's en 75's met 4x98

morgen maar weer verder, of eigenlijk dadelijk :lol:
rechts afmonteren en dan met links beginnen.
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1451
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen » 31 okt 2009, 12:33

hehe
ging niet vanzelf allemaal met dat ff remmetjes aanpassen :oops:

had diverse spullen verzameld , echter hiervan is niet alles bruikbaar gebleken :cry:
1x fusee al wat aan gelast , stang waar stuurkogel in moet stond onder afwijkende hoek
1x gebruikte schijf zgan, echter wel met een lichte slingering (voor tijdelijk)
1x fuseekogelhoes van bovenste draagarm met gaatje dus gelijk maar de kogel vervangen

gelukkig heb ik aantal zaken paar keer dubbel dus is allemaal wel goed gekomen, maar kost alleen wat extra tijd natuurlijk

verder zitten er nu 5x98 naven op dus ook andere wielen.
ga een setje TS naven aanpassen denk ik zodat ik donderdag ook weer wat te doen heb :wink:
moet nog een keer ontluchten, want voelt nog niet super aan.
uniballs zitten op de stabi
rvs remslangen zitten er voor op
powerflex zit erop op de bovenste draagarmen, vind het niet veel anders aanvoelen dan wat erin zat, als je het wat heen en weer beweegt :shock:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kom er trouwens net achter dat Alfetta GTV6 en braadwurst E21 dezelfde blokken gebruiken :idea:
dus ik heb geen braadwurst blokken maar Alfetta blokken 8)
75 TS/turbo/V6 ferodo 2500=FCP 448H
GTV6 ferodo 2500= FCP116H
en ze zijn nog goedkoper ook, dat is bewust tunen :mrgreen:
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1451
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen » 31 okt 2009, 12:36

na de remmen up grade nu de wattstangen vervangen door "maurizio" exemplaren :wink:
helaas de Powerflex voor de wyber nog steeds niet binnen , maar kon niet langer wachten, want wilde het er voor Viva op hebben zitten, en wil de Alfetta eigenlijk nog laten uitlijnen als het lukt :wink:

nu de remmen een beetje ingelopen zijn, merk ik dat er toch meer remreactie is gekomen met de Brembo en ferodo 2500, en nu er op de voorstabi nu kogelkop/uniball zit en de wattstangen in de uniballs, merk ik op het slingerdijkje dat de Alfetta al meer als een kart begint te voelen en kan nu ook harder door de bochten zonder te glijden, waar ook weinig ruimte voor is op zo'n smal dijkje :mrgreen:

oke, het is natuurlijk geen race auto, maar ik kan er nu wel al aardig mee boenderen, dus ik blij.

hehe, niet alles zal er staan maar nu staat hier ook wat over mijn Alfetta TS :wink:
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2363
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV » 31 okt 2009, 12:47

Goed bezig :cool:
Mooie upgrades :thumbs:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500

Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 180
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS » 31 okt 2009, 13:12

Wat en gaaf apparaat is dat toch, stukje bij beetje wordt ie steeds beter en mooier.

gr Ron

Gebruikersavatar
KAS
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 632
Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
Locatie: Drenthe.
Contacteer:

Bericht door KAS » 31 okt 2009, 14:38

Mooi verhaal. Zou ook zeker niet misstaan in het klaverblaadje. Ga zo door. :grin:
http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/

Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5921
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta » 31 okt 2009, 18:44

:thumbs:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!

Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1451
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen » 31 okt 2009, 19:37

Dank :wink:

altijd wel leuk als het gewaardeerd wordt, er staan voor sommige misschien interessante ideetjes tussen.
het blijft wel een LowBudget auto anders durf ik er misschien niet meer mee te spelen.

er zitten ondertussen ook andere stoelen in, zal dadelijk wel fotootje zoeken,en wil de Achteras nog eens vervangen door 5x98 met TS bak met 45% LSD maar pas als de GTV als daily ingezet kan worden.

als ik nu in een bocht gas geef gaat het binnen wiel snel spinnen ,en dat valt tegen als je eerder met een 75TS gereden hebt.
net even rondje met de GTV TS test gereden en dat drift gelijkmatig naar buiten :cool: dat wil ik dus ook met de sedan.
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8939
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner » 31 okt 2009, 20:10

Coooooooooooooole bak en rood en fetta.
Welke velgen zitten eronder, MOOI MAN :cool:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1451
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen » 31 okt 2009, 21:36

staat gewoon op 4x98 Ronal A1, die andere velgen zater er tijdelijk op om dat mijn naven nog omgeboord moesten worden naar 4x98.

eigenlijk geen idee wat het is, en er zitten regenbanden op die "not road legal" zijn :wink: had ff nix ander waar profiel op zat :wink:
vind ze niet onaardig, maar hebben wel een opfrisbeurt nodig.
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

Gebruikersavatar
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 721
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander » 31 okt 2009, 23:46

stephen schreef:als ik nu in een bocht gas geef gaat het binnen wiel snel spinnen...
ik heb het gemerkt. :eek:
Gek eigenlijk, heb ik eigenlijk nooit last van bij mijn sedan.... zal de korte eindoverbrenging en zeker ook de TS ( :razz: )flinke duiten in het zakkie doen... vette bak hoor! :thumbs:

Plaats reactie