Alfetta TS 1976 ...Turbo it is ;-)

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Mooi verhaal :thumbs:

Altijd leuk om te lezen wat alfisten allemaal knutselen. :grin:
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen »

niets schokkends, maar hier nog het deepdish Momo stuurtje, wat toch veel prettiger stuur/beter zithouding creeert

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


krijg helaas geen filmpjes van mijn telefoon op de comp. had anders nog een stukje accelereren over een slingerdijkje :oops:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

Stephen,

Ik zag dat je ook powerflex hebt gebruik voor de bovenste draagarmen aan de voorzijde.
Gezien jij ook wel eens een circuitje pakt, raad ik het aan deze rubbers in de gaten te houden. Ik heb ze er al uit gereden :wink:

Oplossing is simpel: zie mijn topic op SCARB forum

(Oja hetzelfde geld voor de powerflex rubber in de wybert van de watstangen, die rijd je er ook zo uit)

groeten Jeroen
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen »

Ships, das balen, dan had ik dus beter de orginele kunnen laten zitten, die waren nog zeer goed :evil:

vond die v/d bovenste draagarmen wel soepel vergeleken met het orgineel, als ze de volgende keer weer op de brug staat zal ik zeker even kijken.
bedankt voor de tip :thumbs:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
maurizio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 293
Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
Locatie: 153.1 km van de N'ring
Contacteer:

Bericht door maurizio »

Akieromeo schreef: (Oja hetzelfde geld voor de powerflex rubber in de wybert van de watstangen, die rijd je er ook zo uit)
Snap ik niet, met mijn N'ring 75 en al 7 jaar hoofdzakelijk circuit kilometers... heb ik geen problemen met de powerflex rubber in de centrale vlieger van de watt stangen.
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d Afbeelding
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!

AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

maurizio schreef:
Akieromeo schreef: (Oja hetzelfde geld voor de powerflex rubber in de wybert van de watstangen, die rijd je er ook zo uit)
Snap ik niet, met mijn N'ring 75 en al 7 jaar hoofdzakelijk circuit kilometers... heb ik geen problemen met de powerflex rubber in de centrale vlieger van de watt stangen.
Ja ik vond het ook vreemd, maar de centrale rubber zit aan de voorkant goed opgesloten door een grote stalen ring, maar aan de achterkant zit origineel een kleine (bronse??)ring tegen de stalen bus.

Dat was in mijn geval dus niet genoeg. Mijn rubber is vooral aan de bovenkant eruit gekomen en is om de stalen pen van de triangel gaan zitten.

Ik had partick franken gesproken en die er wel eens vaker van gehoord.
Verder ben ik het nog nooit tegen gekomen
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen »

heb nu weer wat opgepakt wat in de ijskast lag :wink:
wil een 5-gats achteras met TSbak, en had het LSD al uit elkaar gehaald en voorzien van extra sperplaatjes en met andere shims weer op juiste voorspanning gebracht maar daarna niets meer mee gedaan

nu dus de bak verder schoongemaakt en uit elkaar genomen

de schakel vorken/stangen verwijderd en kwam er toen achter dat sleuteltje 36 nog in de loods was, dus deze net opgehaald :wink:

hier wat sfeer plaatjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pennetjes en palletjes

Afbeelding

wat er verder in de garage staat :wink:

Afbeelding

en zo ligt het tot morgen te wachten, wil dan de synchromeshen en schakelmoffen inspecteren, ook al ziet alles er tot nu toe erg netjes uit vlg. mij.
morgen ook alvast maar wat keerringen regelen :wink:
Afbeelding
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen »

vandaag wilde ik het verder demonteren, maar een v/d moeren wilde niet los :evil: dus eerst maar alles van dichtbij goed bekeken.
synchromeshen zien er nog netjes uit, profiel loopt nog rond, die van de 2 natuurlijk ietsje minder , schakel moffen hebben allen nog puntige tandjes en binnenkant leek aardig, voor zover met klein lampje te beoordelen,en hebben allen bijna gelijke weerstand met schuiven van mof over de synchromesh, dus alles maar weer teruggeplaatst daarna bakhuizen schoongemaakt en de keerringen verwijderd evenals ophangrubber,zodat het alvast in elkaar zou kunnen, en er later de nw. keerringen en ophangrubber alleen maar hoef in te tikken.

misschien dat ik nog een andere TS bak even demonteer, om te zien hoe die er van binnen uitziet
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Hee Stephen, zoals jij het omschrijft, klinkt het wel goed... het mooiste zou zijn (als de bak nog niet eerder open geweest is) om wat schkelmoffen en synchromeshes om te zetten (bijv. die van 5/R op 1/2) Maar als alles goed is, kan zo natuurlijk ook. :wink: :wink:
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen »

hoi Alessandro. heb de bak gewoon weer in elkaar gezet, alleen een rubber sluitrubber uitgewisseld daar die gebroken was het lose stukje op de bankschroef

vandaag een andere TS bak open geschroefd waarvan al verteld was dat deze naar 2 wat kraakte.
daar wilde de moer wel los en deze even nader bekeken, maar hiervan kon ik niets gebruiken, alle synchromeshen gesleten, en de schakelmof van 5/R was blijkbaar al eens gewisseld met 1/2 want die was aan binnenzijde glimmend en rond gesleten.
wel sluitrubber gebruikt voor de andere bak.

daarna beide bakken weer dichtgeschroefd, en nu wachten op de keerringen en dan kan het diff. er ook weer in.
tevens eens zien of ik voor de koppeling nog wat nodig heb, heb 2 drukgroepen, dus zit vast nog wel wat bruikbaars bij :wink:

op zich wel een leuk klusje als je door hebt hoe het in elkaar steekt :wink:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Absoluut! Ik vind versnellingsbakken altijd leuk om te doen. :cool: Alleen die olie stinkt zo. :?

Drukgroepen van trans-axles zijn doorgaans goed. (heb nog nooit een versleten gezien en er liggen er hier diverse gebruikte..) Druklagers gaan wel speling vertonen.... Oh en uiteraard kunnen platen ook gewoon verslijten. :lol: Heb wel ook een keer een druktafel met heel veel warmtescheurtjes gezien... geen idee, wat daar mee gebeurd was. :shock:
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen »

gister nog een setje Ronal turbo opgehaald, is wel nog een projectje want moeten nog gespoten en/of gepolijst worden

staat ook al in te koop, maar hoort hier meer thuis daar ze ws. onder de sedan gaan en niet op de GTV.maar goed heeft geen haast


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Vrees dat het supper gaaf gaat worden onder de sedan. :lol:
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Bericht door kareltjeknetter »

gaaf onder elke alfa!!!
ik had ze onder mn 75 en onder mn gtv
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen »

daar heb ik idd ook een foto van op mijn comp. van de Blauwe GTV Turbo met Turbo velgen :cool:

vandaag een beetje met tellers bezig geweest, ging niet vanzelf :twisted:
wilde eerst van de GTV6 teller alleen het printje wisselen, maar dit gaf niet het gewenste reultaat,dus uiteindelijk het printje en achterdeel overgezet op de GTV6 teller en weer in elkaar geflanst, morgen maar eens proberen of dit nu wel werkt :twisted:

wat een gepiel om alles passend te krijgen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Je blijft lekker bezig Stephan. :lol:

Mooi werk! :thumbs:
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Een echte doorzetter :cool:
Ben benieuwd of je het aan de gang krijgt, iig veel suc6 :thumbs:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen »

hoort eigenlijk bij de GTV te staan zie ik net :oops:

het is goed weer om aan de eettafel te knutselen,en als de kids er zijn ga ik toch niet de garage in
maar de teller werkt, alleen liep vlg mij het naaldje nu wat zwaarder, en net even een klein rondje na het terugplaatsen schokkerd de teller tot 30 km/h en daarna lijkt deze wat weinig aan te geven.

dadelijk met de kids naar Avatar, dus dan een wat groter stukje rijden en kijken of het beter word, en anders moet de teller nog een keer uit elkaar.
maar in principe kan dus de achterkant van een TS teller op die van een GTV6 geplaatst worden :cool:

v/d week de bak maar eens afmaken, koppeling schoonmaken/controleren e.d. moet alleen weten of druklager met veer aan de gaffel vast hoort of niet, want zat los en heb ws. geen veer.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen »

dacht ik vandaag even lekker te gaan vrij-rijden op zandvoort, haal ik de Alfetta op om ff te tanken, en shit de oliedrukmeter blijft op 0 staan :oops:

ik klein rondje, en blijft zo, dus snel de loods in, olie moest wel bijgevuld, maar dat was het natuurlijk niet.

andere oliedruksensor uit ander blokje gedraaid en hoppa, daar was de druk weer :)))
dat was even schrikken, gelijk nog een lekkage opgelost, de sensor achter de dynamo lekte door de sensor heen :?
ondertussen fijn ouwehoeren, en er dan achterkomen dat het al weinig zin meer heeft om nog naar zandvoort te rijden. :cry:

daar er nu toch volk in de loods was, gelijk maar met een maatje een nieuw rubber in de 5x98 Dion-as geperst, wat een naar klusje :evil: om een bus met kunstof buitenkant van bijna 63mm in een gat van 60mm te persen.
maatje kreeg lamme armen van de Dion vasthouden terwijl ik bijna half uur aan het persen was :lol:
maar hij zit erin, en gaan dus langzaam beginnen met achteras ombouw naar 5x98 & TS-bak met 45/50% sper.
meeste bouten al laten oplossen door de hulptroepen, daar dit met mijn nek een beetje lastig is.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

stephen schreef:maatje kreeg lamme armen terwijl ik bijna half uur aan het persen was :lol:
maar hij zit erin
Tja, soms kun je beter een kind krijgen :jumping:
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Plaats reactie