Alfetta TS 1976 ...Turbo it is ;-)
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
niets schokkends, maar hier nog het deepdish Momo stuurtje, wat toch veel prettiger stuur/beter zithouding creeert
krijg helaas geen filmpjes van mijn telefoon op de comp. had anders nog een stukje accelereren over een slingerdijkje
krijg helaas geen filmpjes van mijn telefoon op de comp. had anders nog een stukje accelereren over een slingerdijkje
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
Stephen,
Ik zag dat je ook powerflex hebt gebruik voor de bovenste draagarmen aan de voorzijde.
Gezien jij ook wel eens een circuitje pakt, raad ik het aan deze rubbers in de gaten te houden. Ik heb ze er al uit gereden
Oplossing is simpel: zie mijn topic op SCARB forum
(Oja hetzelfde geld voor de powerflex rubber in de wybert van de watstangen, die rijd je er ook zo uit)
groeten Jeroen
Ik zag dat je ook powerflex hebt gebruik voor de bovenste draagarmen aan de voorzijde.
Gezien jij ook wel eens een circuitje pakt, raad ik het aan deze rubbers in de gaten te houden. Ik heb ze er al uit gereden
Oplossing is simpel: zie mijn topic op SCARB forum
(Oja hetzelfde geld voor de powerflex rubber in de wybert van de watstangen, die rijd je er ook zo uit)
groeten Jeroen
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Ships, das balen, dan had ik dus beter de orginele kunnen laten zitten, die waren nog zeer goed
vond die v/d bovenste draagarmen wel soepel vergeleken met het orgineel, als ze de volgende keer weer op de brug staat zal ik zeker even kijken.
bedankt voor de tip
vond die v/d bovenste draagarmen wel soepel vergeleken met het orgineel, als ze de volgende keer weer op de brug staat zal ik zeker even kijken.
bedankt voor de tip
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
Snap ik niet, met mijn N'ring 75 en al 7 jaar hoofdzakelijk circuit kilometers... heb ik geen problemen met de powerflex rubber in de centrale vlieger van de watt stangen.Akieromeo schreef: (Oja hetzelfde geld voor de powerflex rubber in de wybert van de watstangen, die rijd je er ook zo uit)
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
Ja ik vond het ook vreemd, maar de centrale rubber zit aan de voorkant goed opgesloten door een grote stalen ring, maar aan de achterkant zit origineel een kleine (bronse??)ring tegen de stalen bus.maurizio schreef:Snap ik niet, met mijn N'ring 75 en al 7 jaar hoofdzakelijk circuit kilometers... heb ik geen problemen met de powerflex rubber in de centrale vlieger van de watt stangen.Akieromeo schreef: (Oja hetzelfde geld voor de powerflex rubber in de wybert van de watstangen, die rijd je er ook zo uit)
Dat was in mijn geval dus niet genoeg. Mijn rubber is vooral aan de bovenkant eruit gekomen en is om de stalen pen van de triangel gaan zitten.
Ik had partick franken gesproken en die er wel eens vaker van gehoord.
Verder ben ik het nog nooit tegen gekomen
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
heb nu weer wat opgepakt wat in de ijskast lag
wil een 5-gats achteras met TSbak, en had het LSD al uit elkaar gehaald en voorzien van extra sperplaatjes en met andere shims weer op juiste voorspanning gebracht maar daarna niets meer mee gedaan
nu dus de bak verder schoongemaakt en uit elkaar genomen
de schakel vorken/stangen verwijderd en kwam er toen achter dat sleuteltje 36 nog in de loods was, dus deze net opgehaald
hier wat sfeer plaatjes
pennetjes en palletjes
wat er verder in de garage staat
en zo ligt het tot morgen te wachten, wil dan de synchromeshen en schakelmoffen inspecteren, ook al ziet alles er tot nu toe erg netjes uit vlg. mij.
morgen ook alvast maar wat keerringen regelen
wil een 5-gats achteras met TSbak, en had het LSD al uit elkaar gehaald en voorzien van extra sperplaatjes en met andere shims weer op juiste voorspanning gebracht maar daarna niets meer mee gedaan
nu dus de bak verder schoongemaakt en uit elkaar genomen
de schakel vorken/stangen verwijderd en kwam er toen achter dat sleuteltje 36 nog in de loods was, dus deze net opgehaald
hier wat sfeer plaatjes
pennetjes en palletjes
wat er verder in de garage staat
en zo ligt het tot morgen te wachten, wil dan de synchromeshen en schakelmoffen inspecteren, ook al ziet alles er tot nu toe erg netjes uit vlg. mij.
morgen ook alvast maar wat keerringen regelen
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
vandaag wilde ik het verder demonteren, maar een v/d moeren wilde niet los dus eerst maar alles van dichtbij goed bekeken.
synchromeshen zien er nog netjes uit, profiel loopt nog rond, die van de 2 natuurlijk ietsje minder , schakel moffen hebben allen nog puntige tandjes en binnenkant leek aardig, voor zover met klein lampje te beoordelen,en hebben allen bijna gelijke weerstand met schuiven van mof over de synchromesh, dus alles maar weer teruggeplaatst daarna bakhuizen schoongemaakt en de keerringen verwijderd evenals ophangrubber,zodat het alvast in elkaar zou kunnen, en er later de nw. keerringen en ophangrubber alleen maar hoef in te tikken.
misschien dat ik nog een andere TS bak even demonteer, om te zien hoe die er van binnen uitziet
synchromeshen zien er nog netjes uit, profiel loopt nog rond, die van de 2 natuurlijk ietsje minder , schakel moffen hebben allen nog puntige tandjes en binnenkant leek aardig, voor zover met klein lampje te beoordelen,en hebben allen bijna gelijke weerstand met schuiven van mof over de synchromesh, dus alles maar weer teruggeplaatst daarna bakhuizen schoongemaakt en de keerringen verwijderd evenals ophangrubber,zodat het alvast in elkaar zou kunnen, en er later de nw. keerringen en ophangrubber alleen maar hoef in te tikken.
misschien dat ik nog een andere TS bak even demonteer, om te zien hoe die er van binnen uitziet
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
hoi Alessandro. heb de bak gewoon weer in elkaar gezet, alleen een rubber sluitrubber uitgewisseld daar die gebroken was het lose stukje op de bankschroef
vandaag een andere TS bak open geschroefd waarvan al verteld was dat deze naar 2 wat kraakte.
daar wilde de moer wel los en deze even nader bekeken, maar hiervan kon ik niets gebruiken, alle synchromeshen gesleten, en de schakelmof van 5/R was blijkbaar al eens gewisseld met 1/2 want die was aan binnenzijde glimmend en rond gesleten.
wel sluitrubber gebruikt voor de andere bak.
daarna beide bakken weer dichtgeschroefd, en nu wachten op de keerringen en dan kan het diff. er ook weer in.
tevens eens zien of ik voor de koppeling nog wat nodig heb, heb 2 drukgroepen, dus zit vast nog wel wat bruikbaars bij
op zich wel een leuk klusje als je door hebt hoe het in elkaar steekt
vandaag een andere TS bak open geschroefd waarvan al verteld was dat deze naar 2 wat kraakte.
daar wilde de moer wel los en deze even nader bekeken, maar hiervan kon ik niets gebruiken, alle synchromeshen gesleten, en de schakelmof van 5/R was blijkbaar al eens gewisseld met 1/2 want die was aan binnenzijde glimmend en rond gesleten.
wel sluitrubber gebruikt voor de andere bak.
daarna beide bakken weer dichtgeschroefd, en nu wachten op de keerringen en dan kan het diff. er ook weer in.
tevens eens zien of ik voor de koppeling nog wat nodig heb, heb 2 drukgroepen, dus zit vast nog wel wat bruikbaars bij
op zich wel een leuk klusje als je door hebt hoe het in elkaar steekt
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Absoluut! Ik vind versnellingsbakken altijd leuk om te doen. Alleen die olie stinkt zo.
Drukgroepen van trans-axles zijn doorgaans goed. (heb nog nooit een versleten gezien en er liggen er hier diverse gebruikte..) Druklagers gaan wel speling vertonen.... Oh en uiteraard kunnen platen ook gewoon verslijten. Heb wel ook een keer een druktafel met heel veel warmtescheurtjes gezien... geen idee, wat daar mee gebeurd was.
Drukgroepen van trans-axles zijn doorgaans goed. (heb nog nooit een versleten gezien en er liggen er hier diverse gebruikte..) Druklagers gaan wel speling vertonen.... Oh en uiteraard kunnen platen ook gewoon verslijten. Heb wel ook een keer een druktafel met heel veel warmtescheurtjes gezien... geen idee, wat daar mee gebeurd was.
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
gister nog een setje Ronal turbo opgehaald, is wel nog een projectje want moeten nog gespoten en/of gepolijst worden
staat ook al in te koop, maar hoort hier meer thuis daar ze ws. onder de sedan gaan en niet op de GTV.maar goed heeft geen haast
staat ook al in te koop, maar hoort hier meer thuis daar ze ws. onder de sedan gaan en niet op de GTV.maar goed heeft geen haast
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
daar heb ik idd ook een foto van op mijn comp. van de Blauwe GTV Turbo met Turbo velgen
vandaag een beetje met tellers bezig geweest, ging niet vanzelf
wilde eerst van de GTV6 teller alleen het printje wisselen, maar dit gaf niet het gewenste reultaat,dus uiteindelijk het printje en achterdeel overgezet op de GTV6 teller en weer in elkaar geflanst, morgen maar eens proberen of dit nu wel werkt
wat een gepiel om alles passend te krijgen
vandaag een beetje met tellers bezig geweest, ging niet vanzelf
wilde eerst van de GTV6 teller alleen het printje wisselen, maar dit gaf niet het gewenste reultaat,dus uiteindelijk het printje en achterdeel overgezet op de GTV6 teller en weer in elkaar geflanst, morgen maar eens proberen of dit nu wel werkt
wat een gepiel om alles passend te krijgen
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
hoort eigenlijk bij de GTV te staan zie ik net
het is goed weer om aan de eettafel te knutselen,en als de kids er zijn ga ik toch niet de garage in
maar de teller werkt, alleen liep vlg mij het naaldje nu wat zwaarder, en net even een klein rondje na het terugplaatsen schokkerd de teller tot 30 km/h en daarna lijkt deze wat weinig aan te geven.
dadelijk met de kids naar Avatar, dus dan een wat groter stukje rijden en kijken of het beter word, en anders moet de teller nog een keer uit elkaar.
maar in principe kan dus de achterkant van een TS teller op die van een GTV6 geplaatst worden
v/d week de bak maar eens afmaken, koppeling schoonmaken/controleren e.d. moet alleen weten of druklager met veer aan de gaffel vast hoort of niet, want zat los en heb ws. geen veer.
het is goed weer om aan de eettafel te knutselen,en als de kids er zijn ga ik toch niet de garage in
maar de teller werkt, alleen liep vlg mij het naaldje nu wat zwaarder, en net even een klein rondje na het terugplaatsen schokkerd de teller tot 30 km/h en daarna lijkt deze wat weinig aan te geven.
dadelijk met de kids naar Avatar, dus dan een wat groter stukje rijden en kijken of het beter word, en anders moet de teller nog een keer uit elkaar.
maar in principe kan dus de achterkant van een TS teller op die van een GTV6 geplaatst worden
v/d week de bak maar eens afmaken, koppeling schoonmaken/controleren e.d. moet alleen weten of druklager met veer aan de gaffel vast hoort of niet, want zat los en heb ws. geen veer.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
dacht ik vandaag even lekker te gaan vrij-rijden op zandvoort, haal ik de Alfetta op om ff te tanken, en shit de oliedrukmeter blijft op 0 staan
ik klein rondje, en blijft zo, dus snel de loods in, olie moest wel bijgevuld, maar dat was het natuurlijk niet.
andere oliedruksensor uit ander blokje gedraaid en hoppa, daar was de druk weer
dat was even schrikken, gelijk nog een lekkage opgelost, de sensor achter de dynamo lekte door de sensor heen
ondertussen fijn ouwehoeren, en er dan achterkomen dat het al weinig zin meer heeft om nog naar zandvoort te rijden.
daar er nu toch volk in de loods was, gelijk maar met een maatje een nieuw rubber in de 5x98 Dion-as geperst, wat een naar klusje om een bus met kunstof buitenkant van bijna 63mm in een gat van 60mm te persen.
maatje kreeg lamme armen van de Dion vasthouden terwijl ik bijna half uur aan het persen was
maar hij zit erin, en gaan dus langzaam beginnen met achteras ombouw naar 5x98 & TS-bak met 45/50% sper.
meeste bouten al laten oplossen door de hulptroepen, daar dit met mijn nek een beetje lastig is.
ik klein rondje, en blijft zo, dus snel de loods in, olie moest wel bijgevuld, maar dat was het natuurlijk niet.
andere oliedruksensor uit ander blokje gedraaid en hoppa, daar was de druk weer
dat was even schrikken, gelijk nog een lekkage opgelost, de sensor achter de dynamo lekte door de sensor heen
ondertussen fijn ouwehoeren, en er dan achterkomen dat het al weinig zin meer heeft om nog naar zandvoort te rijden.
daar er nu toch volk in de loods was, gelijk maar met een maatje een nieuw rubber in de 5x98 Dion-as geperst, wat een naar klusje om een bus met kunstof buitenkant van bijna 63mm in een gat van 60mm te persen.
maatje kreeg lamme armen van de Dion vasthouden terwijl ik bijna half uur aan het persen was
maar hij zit erin, en gaan dus langzaam beginnen met achteras ombouw naar 5x98 & TS-bak met 45/50% sper.
meeste bouten al laten oplossen door de hulptroepen, daar dit met mijn nek een beetje lastig is.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer: