Alfetta V6 QO
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
GTV6 heeft dezelfde bakverhoudingen, als de 1.8/ 2.0 Alfetta's.... raar maar waar. (dus ongeveer 100 bij een goede 3000rpm... hele andere koek dus.) De 90 QO is heeft van de benzine transaxles wel de langste bak, denk ik.....Jens Hoorn schreef:Ik ken de verhouding van een GTV6 bak niet, maar met mijn 90 rij ik 135 bij 3000 toeren. Is in ieder geval beter dan een Alfettabak!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer:
Nou, ik voel ook wel iets voor een 2.4 TD bak.Dat wordt zoeken naar een 90 QO versnellingsbak
Alle bakken die ik vergeleken heb, hebben dezelfde versnellingsverhoudingen.
Standaard heeft mijn Alfetta 10/43 eindoverbrenging: 34,5 km/u/1000 tpm, ofwel 3474 tpm bij 120.
En America heeft dezelfde verhoudingen als de 90 QO (11/39), wat neer komt op 41,9 km/u/1000 tpm, ofwel 2865 tpm bij 120 km/u.
Een 75 2.4 TD heeft 13/40, 48,3 km/u/1000 tpm, ofwel 2486 tpm bij 120.
Tja, we zullen zien. Met mijn 164 12v heb ik altijd rond de 1:11 gezeten, met mijn 164 24v net boven de 1:10 en met de 156 GTA net onder 1:10 (da's boven de 1:10 op de boordcomputer, maar dat is vast zo geprogrammeerd ter geruststelling van de werderhelft).met een alfetta bak en dan 1 op 10...interessant...
De Alfetta heeft kortere overbrengingen, da's waar. Maar weegt toch ook weer 150 kilo minder dan een '89 164 12v.
Ofwel, ik schat in dat ik zuiniger rijd dan de gemiddelde Alfa V6-rijder.
Daarvoor moet het meterwerk uit een America gebruikt worden, schat ik in. Daarvoor ga ik even rustig zitten als de rest klaar is.toerenteller gaat niet ok werken ....
Stuurbekrachtiging komt er niet op. Accu kan blijven zitten dan.accu verplaatsen indien ook stuurbekrachtiging moet je hem naar achteren zetten dus in de kofferbak...
De kabelboom van de America staat redelijk op zich. En de Alfetta QO met Spica heeft niet zo veel spannende bedrading.bedrading veranderen...
Betekent ook dat de tank niet voorbereid is op een retourslang, maar dan kan een 75 eventueel een oplossing voor leveren (Alessandro)
Vertel... Je bedoelt de steun aan het staartstuk?achterste motorsteun (botje) sleufgaten maken
Tja, ik heb verschillende mensen "gesproken" die deze ombouw gedaan hebben en ik durf het ook. Er zijn zelfs clubleden die het vaker gedaan hebben, dus is het ze niet zo tegen gevallen dat ze het niet weer doen.bezint eer ge begint...
En soms moet je gewoon beginnen... Het is uiteindelijk geen 24v
Ik heb een werklijstje, lijstje met stukjes van andere fora. Dan nog zal het niet compleet zijn, maar onoplosbaar is het allemaal niet. Zou alleen leuk zijn als je zo min mogelijk dubbel hoeft te doen.
Op SCARB-forum toen verteld: Belgische 90 met 164 V6. Deal was rond voor 1000,- Euro (Per mail en telefoon), maar ineens was ie verkocht. Paar weken later duikt ie in Nederland weer op bij een bekende 90-rijder, die er een duizend of 4 voor betaald heeft aan een handelaar in de buurt van Rotterdam en er op Marktplaats nog winst mee wil halen.wil wel graag wat info over die 90 voor rond de 1000 euro...mischien iets voor mijn 24v motor...
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
accu kan niet blijven zitten maar je moet hem dan naar de andere kant verplaatsen in de motorruimte..
heb wel meer gedaan dan 1 projectje hoor...weet waar ik over praat...als je het netjes en goed aanpakt kost het een veelvoud van 1000 euro en veel tijd..
alleen al je dash veranderen tbv toerenteller...ben je ff zoet...trouwens als je over gaat naar een 75 bak werkt ook de km teller niet
zelf allemaal weten hoor ,trouwens een 24V conversie is heel wat easyer dan een alfetta v6 ombouw mits je het goed doet
heb wel meer gedaan dan 1 projectje hoor...weet waar ik over praat...als je het netjes en goed aanpakt kost het een veelvoud van 1000 euro en veel tijd..
alleen al je dash veranderen tbv toerenteller...ben je ff zoet...trouwens als je over gaat naar een 75 bak werkt ook de km teller niet
zelf allemaal weten hoor ,trouwens een 24V conversie is heel wat easyer dan een alfetta v6 ombouw mits je het goed doet
Ik neem alle goede raad ter harte.accu kan niet blijven zitten maar je moet hem dan naar de andere kant verplaatsen in de motorruimte..
heb wel meer gedaan dan 1 projectje hoor...weet waar ik over praat...als je het netjes en goed aanpakt kost het een veelvoud van 1000 euro en veel tijd..
alleen al je dash veranderen tbv toerenteller...ben je ff zoet...trouwens als je over gaat naar een 75 bak werkt ook de km teller niet
zelf allemaal weten hoor ,trouwens een 24V conversie is heel wat easyer dan een alfetta v6 ombouw mits je het goed doet
Waarom past de accu dan wel aan de ene kant en niet aan de andere? Of is de kabelboom van de America ingericht op een accu rechts?
Het idee is om de toerenteller van een 75 te gebruiken in de tellerbak van de Alfetta. En daar zal ik best even mee bezig zijn ja.
Heb je ook al een 164 inlaat gebruikt i.c.m. Jetronic?
Plan B, als de inlaat van de America niet past is dus de 164-inlaat. Maar dan mis je een paar aansluitmogelijkheden.
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
164 inlaat met buizen kan zomaar met jetronic,of dan de motorkap dicht kan weet ik niet maar denk het eerlijk gezegd niet...bij mij kon je nog geen vloeitje er meer tussendoor krijgen en dan zit ik in het midden met de inlaat van een 75v6 tov de versteviging van de kap..ik vermoed dat je met de 164 inlaat te ver naar links moet...maar mischien valt dat wel mee...
als je de accu laat zitten ,waar komt dan het luchtfilter
draadboom kun je van een jetronic zo plaatsen zowel gtv6 als 75v6..
motronic weet ik echter niet...nooit gehad zelf..
jetronic draadboom is gewoon kleur bekennen,je houd wel wat draden over maar die zijn onschuldig
je moet ook alle toeters en bellen hebben die aan de boom komen
verder check
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... highlight=
als je de accu laat zitten ,waar komt dan het luchtfilter
draadboom kun je van een jetronic zo plaatsen zowel gtv6 als 75v6..
motronic weet ik echter niet...nooit gehad zelf..
jetronic draadboom is gewoon kleur bekennen,je houd wel wat draden over maar die zijn onschuldig
je moet ook alle toeters en bellen hebben die aan de boom komen
verder check
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... highlight=
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Met een lambdageregeld systeem lukt het wel! (dus een zwitserse L-jettronic bijvoorbeeld) Maar goed, die zal je niet hebben nu.... maar als je de comp. en kabelboom weet te bemachtigen.... als ik die verschillen hoor/ lees, loont dat wel! (1:7/8 of 1:9/10 scheelt best!)joy schreef:De auto van pe1ryx is nu in mijn bezit als daily driver alleen vrees ik dat je 1 op 10 wel kunt vergeten. Ik rij zo tussen 1 op 7 & 1 op 8.
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
heb ook zwitserssys gehad met kat etc...maakte bij mij geen moer uit,lag gewoon aan mijn voet ..mijn gtv6 behandel ik netjes en rijd 1op 9,5 a10...op lpg is het 1op 6...a6,5...gastoevoer staat te ver open ,moet nog wat bijgesteld worden ...1op 7,5 moet je kunnen halen op gas...
helaas kreeg de alfetta op zijn kop...en verklaar ik daar ook de 1op6 mee...maar ook met die auto kon je 1op9 rijden...
helaas kreeg de alfetta op zijn kop...en verklaar ik daar ook de 1op6 mee...maar ook met die auto kon je 1op9 rijden...
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
- joy
- Alfetta Novizio
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 23 sep 2007, 14:03
Even over de overbrengverhoudingen. Persoonlijk vond ik mijn gtv zessen prettiger in het dagelijks verkeer dan nu de Alfetta v6 met ,denk ik, 3 liter 75 bak.
De gtv6 is ,zonder terug te schakelen naar de 4e, gevoelsmatig sneller tussen de 120 en 180 km/u dan de Alfetta. En dan heb ik het over een standaard 2.5 gtv6.
De gtv6 is ,zonder terug te schakelen naar de 4e, gevoelsmatig sneller tussen de 120 en 180 km/u dan de Alfetta. En dan heb ik het over een standaard 2.5 gtv6.
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
Dit is wel een gaaf project natuurlijk. Als het gaat lukken. Want de kosten zullen toch torenhoog zijn als je veel uitbesteed. De uren zullen zich opstapelen lijkt mij. Of heb je iemand gevonden die het als vriendendienst gaat uitvoeren? Ik hoop dat het wat wordt. Ik blijf het zeker volgen. Succes.
http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/
Roelof heeft het blok ligt er op proef in gelegd.
Motorsteuen met een klein lasje vast.
Past de kap net dicht of net niet???
Misschien maar de inlaatbuizen een stukje inkorten. Eén à anderhalve centimeter lijkt er af te kunnen, en dat zou zeker voldoende ruimte moeten geven voor de motorkap.
En sowieso een reactiestang om kantelen te beperken.
Het is begonnen...
Oh, bij de demontage van de thermostaat is één van de bouten afgebroken. Nieuwe thermostaat heb ik al bij Robert gevonden, maar wie heeft een thermostaathuis liggen (de onderkant, waar de slangen aan vast zitten)?
En nog een lastig kleinigheidje: De "rubber" brandstofslang gaat niet van de metalen leiding. En als dat met geweld wel lukt, hoe maak je dan de nieuwe er op? Deze lijkt er op gekrompen te zitten.
Motorsteuen met een klein lasje vast.
Past de kap net dicht of net niet???
Misschien maar de inlaatbuizen een stukje inkorten. Eén à anderhalve centimeter lijkt er af te kunnen, en dat zou zeker voldoende ruimte moeten geven voor de motorkap.
En sowieso een reactiestang om kantelen te beperken.
Het is begonnen...
Oh, bij de demontage van de thermostaat is één van de bouten afgebroken. Nieuwe thermostaat heb ik al bij Robert gevonden, maar wie heeft een thermostaathuis liggen (de onderkant, waar de slangen aan vast zitten)?
En nog een lastig kleinigheidje: De "rubber" brandstofslang gaat niet van de metalen leiding. En als dat met geweld wel lukt, hoe maak je dan de nieuwe er op? Deze lijkt er op gekrompen te zitten.
Laatst gewijzigd door Romeo op 12 mar 2010, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer: