Het project wat geen project zou gaan worden, wordt het toch

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
chevron
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 sep 2009, 22:33

Het project wat geen project zou gaan worden, wordt het toch

Bericht door chevron »

Tja we weten allemaal hoe het gaat :wink:

De eerste avond dat de Alfetta voor de deur stond is er gelijk ingebroken, moet je ook maar niet zo dom zijn om het dashbordkastje open te laten staan :cry:
Er lag ook verder niks van waarde in, buiten dat de sukkels de radio cd speler onder de stoel niet eens gevonden hadden, hebben ze toch allebei de sloten en de klinken weten te vermoeren :evil:
Maar goed die heb ik dan wel weer op reserve, alleen zo zonde van het werk.

Ik had van buurman Ed een setje rappe nokkestokken gekregen om iets meer pit uit het 2 litertje te kunnen halen.
Gister met frisse moed aan de gang om de stokjes te monteren, echter stuite ik al vrij snel op een primaire ketting die wel aan het einde van het latijn was.
Ook is de axiale speling van de kruk verre van maar enige tolerantie :wink:
Conclusie blok is dus gewoon op.
Alhoewel de olie druk perfect is en toch best nog wat pit in het blok zit, weet ik dat een complete revisie onvermijdelijk is.

Nu spelen er weer allemaal ondeugende gedachte door mijn hoofd :wink:
V6,TS, 18T of toch maar orgineel.

Bak moet ik ook zeker wat aan gaan doen, het is iig de lange QV bak waar natuurlijk de 2e synchromes uit ligt.
Persoonlijk vind ik de bak te lang, maar zou met een evt 18T wel heel erg mooi uit komen.

Dilemma,s dilemma,s...
Wordt vervolgd!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Oei minder mooi begin voor een project :roll:

Wat had je dan in het dashboardkasje liggen dat ze in hebben gebroken :shock:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
chevron
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 sep 2009, 22:33

Bericht door chevron »

Dat was het trieste juist, een schroevendraaier, waterpomptang, en wat reserve relais.
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Dikke buit.

Hier in het dorp was het vrijdagnacht ook weer raak.



Hoop ooit zo'n teringlijer met ze fikke aan me wagen aan te treffen...
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
chevron
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 sep 2009, 22:33

Bericht door chevron »

Ja ik kan me er heel erg druk over maken maar dat helpt verder toch niks, kan beter mijn aandacht besteden aan de Alfetta...
Dan komt het iig goed terecht :wink:
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Fetta schreef:Hoop ooit zo'n teringlijer met ze fikke aan me wagen aan te treffen...
Ik geloof niet, dat de gemiddelde autentieke inbreker de tering onder de leden heeft. :razz:

Wat heb je gezien/ gemerkt aan de ketting als ik vragen mag? (die hoeft niet per sé los om nokkenassen te vervangen volgens mij....)
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Ik geloof niet, dat de gemiddelde autentieke inbreker de tering onder de leden heeft.
:roll: :?:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
chevron
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 sep 2009, 22:33

Bericht door chevron »


Wat heb je gezien/ gemerkt aan de ketting als ik vragen mag? (die hoeft niet per sé los om nokkenassen te vervangen volgens mij....)
Is mij ook verteld, maar vond het wel zo makkelijk.
De primaire ketting is zo rot dat je de kruk al een paar graden kan draaien voor dat de nokkenassen aangedreven worden.
Romeo

Bericht door Romeo »

Persoonlijk vind ik de bak te lang, maar zou met een evt 18T wel heel erg mooi uit komen.
Tja, ik vind echt dat je een bak niet kunt vervangen. Kan je niet maken.

Dus dan maar een 1.8 T :wink:
chevron
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 sep 2009, 22:33

Bericht door chevron »

Tja... Als dat echt not done is dan doe ik dat ook maar niet :wink:
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

Fetta schreef: Hoop ooit zo'n teringlijer met ze fikke aan me wagen aan te treffen...
Heb ik ooit mogen meemaken. Toen ik zijn lieve opgeschoren koppie tussen de deur en het stijl klemde probeerde hij mij door de spleet met zijn schattige mesje in de ogen te steken. Heb de vriendelijke meneer helaas moeten laten gaan. Ach ja het ging tenslotte ook maar om een Chrysler/Talbot/Simca Horizon.

Ik zou gaan voor een V6 of een 1.8-2.0 Nord. Geen TS en geen Turbo.
- V6 alleen al voor het honingzoete geluid.
- Nord voor de sportieve brul (heeft in deze mijn voorkeur omdat je dan het minste werk hebt).

TS motor vind ik geen mooi geluid hebben en te weinig "bottom power", het eindschot is wel weer leuk.

1.8 Turbo geeft mogelijk veel meer ellende dan plezier (maar daar heb ik eerlijk geschreven totaal geen verstand van).

Succes met het herstel en je motoren keuze.
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1514
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen »

:? Alfa-Corazon schreef:TS motor vind ik geen mooi geluid hebben en te weinig "bottom power", het eindschot is wel weer leuk. :?

rijdt zelf met TS op Carb's en hoor toch meestal wat anders v/d mensen die haar gehoord en/of gereden hebben :cool:

dus lijkt me een beetje voorbarig oordeel, is niet orgineel, maar wel betaalbaar wat meer Powerrrr

heb zelf geen ervaring met 1.8T en V6, en denk dat alles valt of staat met perssonlijke voorkeur, en wat de bedoeling/wens is met de auto :wink:

vind V6 fantastisch klinken en 1.8T lijkt me een fantastische kick dus wie weet ooit
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

Ik gebruikte als vergelijkend materiaal de TS uit de 164 en 75. Die waren beide met injectie en niet echt spannend. Daar tegenover staat dat ik geen ervaring heb met een carburateur TwinSpark. Dat zal mogelijk het verschil wel zijn.

Hoewel mijn 1.8 Nord ook injectie had en de 2.0 Nord Alexander carburateurs. Vond ik ze beide lekker klinken.

Maar ja, smaken kunnen verschillen.
Ik zou willen schijven... overtuig mij maar eens tijdens een lente ritje :driving:
Laatst gewijzigd door Alfa-corazon op 19 jan 2010, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

De NORD heeft gewoon een UBER-geluid voor een 4 pitter,
uiteraard een GTV6 is heerlijkheid ten top :grin:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
chevron
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 sep 2009, 22:33

Bericht door chevron »

De 2.0 Nord heeft old school getunend heeft mijn voorkeur, vooral omdat het er dan orgineel uitziet en je toch net even wat meer pit hebt.
18T kan je gewoon veel meer vermogen uithalen in mijn ogen, moet ik wel eerlijk toegeven dat ik die motoren niet ken.

Heb al genoeg met turbo blokken gespeeld, en bracht een 2.0 psa turbo richting de 250 pk met het standaard onderblok.
Heb alleen een andere turbo, injectoren en een piggyback gebruik.
Blok had standaard 147pk en was ruim 2 ton oud.
Ergens moet ik nog de uitdraai hebben van van Beek tuning waar ie toen gerold is.

Ondanks dat het blok zo gaar is als boter houd ik hem liever standaard cq licht gekieteld, alleen die bak is zo laaaaaang :wink:

Iemand nog een 1600 bak over :wink:
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Een carbs 1600 nee, een IE1600 heel misschien :wink:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
chevron
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 sep 2009, 22:33

Bericht door chevron »

Kijk :lol:
Je moet me even helpen hoor, ik ken de gegevens van de transaxle bakken niet.
Hoe zit het met de bakken, zijn zoals de meeste bakken 1/2 een groep of zijn alle tandwielen los?

Iemand weleens zelf een bak samen gesteld uit verschillende bakken?
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Daar kan GTV je beter antwoord opgeven :wink:
Die is daar helemaal in thuis :lol:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

chevron schreef:Kijk :lol:
Je moet me even helpen hoor, ik ken de gegevens van de transaxle bakken niet.
Hoe zit het met de bakken, zijn zoals de meeste bakken 1/2 een groep of zijn alle tandwielen los?

Iemand weleens zelf een bak samen gesteld uit verschillende bakken?
ja.... ben ik mee bezig geweest.... tandwielen kan je zo omwisselen, maar dan wel van hetzelfde soort. Ga je pignonas wisselen, dan kom je op een probleem... uitshimmen van kroonwiel/ pignon. Daar struikel ik nog over.. heeft iemand de speciale alfa meet-hulpstukken hiervoor? :razz:

1.6ie bak is hetzelfde, als 1.6 carb van een 75, toch?
chevron
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 sep 2009, 22:33

Bericht door chevron »

Van de week maar eens aan de gang gegaan om de uitlaatspruitstuk pakkingen te vervangen, ik weet dat mijn blok gaar is maar de uitlaatgassen in het interieur waren niet te harden.
Via buurman Ed de benodigde pakkingen gekregen, echter bij demontage kwam ik er gelijk achter dat het niet alleen de pakkingen betrof maar ook het spruitstuk van 1 en 4 die bij de flens van de downpipe afgebroken bleek te zijn.

Strip bij de vlampijp zat gewoon vast, breken de spruitstukken vaker?
Plaats reactie