Alfetta GTV6 3.1. Naar Finland

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

Bedankt heren voor alle tips:
Nu is het zo dat ik in Spanje zit (eerst Ibiza en nu Figueres) en niet direct aan Alfa onderdelen kan komen. In Barcelona zit een goede "klassieke" Alfa sleutelaar Medi Garriga.
Maar dat is tch weer 2 uur verder. Daarnaast weet ik wel zeker dat ook hij nooit van de 3.1 SaVaLi heeft gehoord. De motor is vlak voor de vakantie door BS-tuning (JS-Racing) goed afgesteld. Zowel ontsteking als LMM. De motor liep in Nederland ook als het spreekwoordelijke zonnetje. Of de 3.1 anders afgesteld moet worden, dat weet ik niet.
Dat zal ik eens bij Fred van Lingen navragen.

De schroefjes van de gasklep heb ik goed vast gedraaid (het zijn trouwens wel geborgde schroefjes, die komen nooit helemaal los, zie foto). Natuurlijk wel op het optimale punt waarbij de gasklep vrij kan bewegen.

Ik zal straks de verdeler eens openen om de twee (wist ik niet) vervroegers te bekijken.
Het centrale veertje? Ik neem aan dat deze op de wiek zit?

@giuliettaevo bedankt voor je aanbod. Echter het komt voor dat spullen opgestuurd naar ons adres in Spanje niet aankomen. Liever wacht ik tot ik terug ben in Nederland. ok?
Misschien heb je ook een Cycloon die ik van je kan overnemen (bij de TS achter het plenum).

En nu weer het zwembad in.
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Als ik het goed zie dan heb je een bosch ontsteking, de centrifugaal vervroeger zit dan meestal onder in de behuizing. Dus niet zomaar zichtbaar.
Maar een simpele eerste test is om te kijken of je de rotor een aantal graden kan verdraaien.
Je moet een veerkracht voelen en bij het loslaten moet de rotor weer terug naar zijn oorspronkelijke stand springen.

De vacuüm vervroeger is simpel te testen. Als je aan het slangetje zuigt moet je de grondplaat zien verdraaien. Als je het slangetje op vacuüm houd moet de grondplaat blijven staan. Verlies je vacuüm dan is wss het membraam gescheurd.
Als de grondplaat niet mee verdraaid dan ligt het hefboompjhe misschien los.

Met een lamp is 1 en ander natuurlijk nog op een betere werking te controleren.
Transaxle loos!
midi
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:22
Locatie: alkmaar

Bericht door midi »

Ik zou eerst de vervroeging controleren met een onstekingslamp. Dan weet je zeker of het werkt of niet., en of deze goed staat afgestelt. daarna kun je altijd nog dingen/ onderdelen uit elkaar schroeven!! :grin:

Bij een warme motor en bij stationair toerental moet de letter F gelijkstaan met het pikkie boven je krukas pully (Let op dit kun jer alleen controleren met een onstekings lamp!!). Als je nu het toerental met de gasklep verhoogt zie je de onsteking verschuiven naar de letter M (je vacuum vervroeging werkt in dat geval) bij 5000 toeren moet i bij de letter M staan. als dit klopt dan is je onsteking oke. (er van uitgaande dat dit niet is aangepast i.v.m. de hogere compressie!!!)

Heb je de orginele LMM van een gtv6??? wat is daar aan aangestelt? inprinciepe kun je er niets aan afstellen (behalve een schroef voor het afstellen van CO) dit moet je alleen als laatste redmiddel gebruiken....Als deze schroef gebruikt is om het stationair toerental af te stellen heb je een probleem. het is een bypaas schroef/ opening over je LMM.

Kijk alle luchtslangen goed na, of er niet iets een beetje valse lucht aanzuigt. controleer ogf alle slangen klemmen goed aangedraaid zitten!! ook die van je plenieum naar je cilinders. Heeft de wagen een lambda sonde??? (de mijne niet namelijk) . succes i.i.g

gr martijn
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

Ik ga alle tips uitvoeren.
Daarnaast ben ik niet zeker van het volledig luchtdicht zijn van mijn aanzuigsysteem.
Het minst vertrouw ik de rubberen huls tussen de LMM en de gasklephuis.
Deze heeft een aantal zichtbare scheuren door (ik vermoed) uitdroging.
Of deze scheuren helemaal door zijn kan ik niet zien omdat ik het niet verder wil opentrekken.
Is het nog mogelijk om deze zaken nieuw of zo goed als nieuw te verkrijgen?

Ik heb net even goed gekeken met een zaklamp en inderdaad zitten er scheuren in de verschillende aansluit uitstulpingen.
Ik ga nu ook dit deel goed ontvetten en dat met sikafles zwarte botenkit proberen alles zo goed als dat kan weer dicht te kitten.

De veer van de toerental afhankelijke vervroeger doet het.
Ik hoor ook wat klikken in het membraam. Deze zou ik ook los kunnen schroeven (doe ik liever niet). Het verdraaien van de grondplaat is alleen te zien bij het volledig uit elkaar halen van de verdeler neem ik aan.

Ik heb geen lamp, die koop ik wel ben een doe het zelfzaak. Een lamp uit de knakenbak voldoet toch ook?
midi
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:22
Locatie: alkmaar

Bericht door midi »

Je hebt echt een onstekings lamp modig , hierbij gaat er een klem over de bougie kabel van cilinder 1, een klem op de + van de accu en een op aarde (als ik me niet vergis). op het moment dat cilinder 1 een vonk krijgt, dan geeft de lamp eveneen "flits". Schijn je de lamp op de krukas poly dan zal je zien dat i oplicht/flitst op het moment dat een van de merktekens op de krukas poly het vaste markeer punt passeerd. Een garage in de buurt zal vast nog wel ergens zo'n lamp hebben liggen.....denk ik. Scheuren in rubbers van aanzuig delen zijn funest voor het goed lopen van het blok. Het lucht brandstof mengsel is onjuist als er vals lucht aangezogen wordt.

succes......

Al deze wijsheid heb ik niet van mezelf hoor... als je deze site goed doorleest en stap voor stap volgt dan kun je al een hoop oorzaken elimineren .

http://www.hiperformancestore.com/Ljetronic.htm

gr martijn
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Alfa-corazon schreef:I

De veer van de toerental afhankelijke vervroeger doet het.
Ik hoor ook wat klikken in het membraam. Deze zou ik ook los kunnen schroeven (doe ik liever niet). Het verdraaien van de grondplaat is alleen te zien bij het volledig uit elkaar halen van de verdeler neem ik aan.

Ik heb geen lamp, die koop ik wel ben een doe het zelfzaak. Een lamp uit de knakenbak voldoet toch ook?
Een afstellamp (stroboscoop) is iets anders dan een zaklamp. :lol:

De grondplaat zou je toch moeten zien bewegen als je de verdelerkap demonteert,
In ieder geval je moet iets zien bewegen. Als je aan de vacuüm slang zuigt en je sluit dan de slang af moet de vervroeger de grondplaat vasthouden. Als je het slangetje weer vrij laat en je hoort dan een tik dan is dat wss de grondplaat die terug op zijn plaats springt.
Dus in orde!

Misschien kun je je beter richten op valselucht.
Koop een busje remmenreiniger en spuit dat over de luchtslangen bij een lopende motor.
Waar het toerental verhoogd heb je een luchtlekkage.
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Gtv4 schreef:
Alfa-corazon schreef:I

De veer van de toerental afhankelijke vervroeger doet het.
Ik hoor ook wat klikken in het membraam. Deze zou ik ook los kunnen schroeven (doe ik liever niet). Het verdraaien van de grondplaat is alleen te zien bij het volledig uit elkaar halen van de verdeler neem ik aan.

Ik heb geen lamp, die koop ik wel ben een doe het zelfzaak. Een lamp uit de knakenbak voldoet toch ook?
Een afstellamp (stroboscoop) is iets anders dan een zaklamp. :lol:

De grondplaat zou je toch moeten zien bewegen als je de verdelerkap demonteert,
In ieder geval je moet iets zien bewegen. Als je aan de vacuüm slang zuigt en je sluit dan de slang af moet de vervroeger de grondplaat vasthouden. Als je het slangetje weer vrij laat en je hoort dan een tik dan is dat wss de grondplaat die terug op zijn plaats springt.
Dus in orde!

Misschien kun je je beter richten op valselucht.
Koop een busje remmenreiniger en spuit dat over de luchtslangen bij een lopende motor.
Waar het toerental verhoogd heb je een luchtlekkage.
ik kon het al niet volgen, dacht "ligt het nu aan mij of...." :blue_lol:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Eeeuh... nu kan ik mij vergissen natuurlijk... het is maar een aanname, maar ik denk, dat Roy jullie mooi voor de gek houdt met die opmerking over die (stroboscoop)lamp. :wink:
Indien ik het fout heb: zie het als een poging om Roy's 'eer' te redden. :lol:

(kon het niet laten :oops: )

Maar even resumé: is het probleem met de gasklep nu opgelost? (is nij niet helemaal duidelijk)
Het is belangrijk om te weten, dat de vervroeging niet alleen werkt, maar ook goed werkt. |Er is al het e.e.a. geschreven natuurlijk. Tip: neem een redelijke spuit en sluit daar een slangetje op aan. Sluit dit aan op het vacuüm potje en trek de spuit een stuk open, zodat je het stiftje ziet bewegen. (verdeler hoeft er dus niet uit of verder uit elkaar) Houdt de spuit in die positie => het stiftje mag niet terug bewegen! (vandaar die spuit op de foto in mijn topic :wink: )

En hebben we het echt over pingelen (knikkerend geluid)?? Of over beroerd lopen met hortren en stoten, geen vermogen, etc.?

Bedrading tussen verdeler en onstekingskastje (in de GTV6 linksvoor onder de motorkap, geloof ik???) in orde?

*even wat losse gedachtespinsels/ aandachtspunten, ik hoop, dat je er wat mee kan/ aan hebt*

Succes! :thumbs:
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Alessandro schreef:Eeeuh... nu kan ik mij vergissen natuurlijk... het is maar een aanname, maar ik denk, dat Roy jullie mooi voor de gek houdt met die opmerking over die (stroboscoop)lamp. :wink:
Indien ik het fout heb: zie het als een poging om Roy's 'eer' te redden. :lol:
Ik ging er ook van uit dat Roy het verschil wel kent. :lol:

Die spuit is idd een leuk idee, ik ben niet vies van een gepoetst slangetje en zuig er zelf aan. Met mijn tong hou ik het slangetje dicht om te kijken of de vervroeger op positie blijft. :oops:
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

Fetta schreef:
Gtv4 schreef:
Alfa-corazon schreef:I

De veer van de toerental afhankelijke vervroeger doet het.
Ik hoor ook wat klikken in het membraam. Deze zou ik ook los kunnen schroeven (doe ik liever niet). Het verdraaien van de grondplaat is alleen te zien bij het volledig uit elkaar halen van de verdeler neem ik aan.

Ik heb geen lamp, die koop ik wel ben een doe het zelfzaak. Een lamp uit de knakenbak voldoet toch ook?
Een afstellamp (stroboscoop) is iets anders dan een zaklamp. :lol:

De grondplaat zou je toch moeten zien bewegen als je de verdelerkap demonteert,
In ieder geval je moet iets zien bewegen. Als je aan de vacuüm slang zuigt en je sluit dan de slang af moet de vervroeger de grondplaat vasthouden. Als je het slangetje weer vrij laat en je hoort dan een tik dan is dat wss de grondplaat die terug op zijn plaats springt.
Dus in orde!

Misschien kun je je beter richten op valselucht.
Koop een busje remmenreiniger en spuit dat over de luchtslangen bij een lopende motor.
Waar het toerental verhoogd heb je een luchtlekkage.
ik kon het al niet volgen, dacht "ligt het nu aan mij of...." :blue_lol:
Die bedoelde ik ook, zaklamp heb ik standaard bij mij. Maar een stroboscooplamp, dat hoeft toch geen topper te zijn? Ik bedoel maar om even te gebruiken in Spanje om de ontsteking te controleren hoef ik toch geen topper aan te schaffen.

Remmenreiniger is twee weken geleden aangeschaft en ga ik nu ook hiervoor gebruiken.
De rubberenhuls is helemaal ontvet en klaar om te kitten.

Ik kan geen passend bakje kopen voor de karterontluchter.
Ik heb wat mooie kunststof 1 liter houders (heeft motorolie in gezeten).
Deze wil ik gaan gebruiken of wordt het veel te heet onder de motorkap.
Dan gebruik ik een verfbus en prik ik daar wat gaten in.
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Alfa-corazon schreef:Ik kan geen passend bakje kopen voor de karterontluchter.
Ik heb wat mooie kunststof 1 liter houders (heeft motorolie in gezeten).
Deze wil ik gaan gebruiken of wordt het veel te heet onder de motorkap.
Dan gebruik ik een verfbus en prik ik daar wat gaten in.
Ligt er natuurlijk aan, waar je 'm kan plaatsen.... gaat bij mij al járen goed:
Afbeelding
Afbeelding
Maar hier zit ook geen uitlaat spruitstuk natuurlijk. :wink:
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Wat is daar het voordeel van ?
Niet negatief bedoelt of zo maar gewoon nieuwsgierig :wink:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Normaal voert die slang carterdampen terug naar de inlaat, in carterdampen zitten vaak ook wel druppeltjes olie die dan weer in je luchtfilter terecht kunnen komen. (dus vervuiling van je filter)

Bij een goede motor zou het eigenlijk niet nodig zijn om je slang los te maken.
Maar heb je veel carterdampen door bv versleten zuigerveren dan zou je motor slechter gaan lopen door de grote hoeveelheid (warme) carterdamp.

Heel vroeger hadden bijna alle personenauto's een open cartersysteem, vanwege milieu eisen moest de carterdamp terug naar de motor. :?
Vergelijk het systeem met het huidige EGR systeem, het is niet echt nuttig maar gewoon verplicht door de EU.
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Gtv4 schreef:Normaal voert die slang carterdampen terug naar de inlaat, in carterdampen zitten vaak ook wel druppeltjes olie die dan weer in je luchtfilter terecht kunnen komen. (dus vervuiling van je filter)

Bij een goede motor zou het eigenlijk niet nodig zijn om je slang los te maken.
Maar heb je veel carterdampen door bv versleten zuigerveren dan zou je motor slechter gaan lopen door de grote hoeveelheid (warme) carterdamp.

Heel vroeger hadden bijna alle personenauto's een open cartersysteem, vanwege milieu eisen moest de carterdamp terug naar de motor. :?
Vergelijk het systeem met het huidige EGR systeem, het is niet echt nuttig maar gewoon verplicht door de EU.
en de oplossing zoals aangedragen door Alessandro werkt prima, en da's beter als zo'n lullig carterontluchtingsfiltertje van K&N e.d., dat kan ik je echt afraden.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Oke, dus minder warme lucht terug je motor in want dat wil je niet hebben :grin:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

AlfettaOwner schreef:Oke, dus minder warme lucht terug je motor in want dat wil je niet hebben :grin:
Precies, maar maak de slang lang genoeg zodat je dampen onder de auto weg kunnen.
Mijn Gtv heeft nogal last van veel damp en met zo'n K&N filtertje hoog op de motor gaat het nogal stinken in de auto. :oops:

Onze vrachtwagen diesels, 13 ltr motoren doen op een vollast als snel 200 tot 300 ltr per minuut aan carterdampen. :shock: We hebben het dan wel over 500 pk en meer dan 2000NM bij nog geen 1500rpm. :twisted:
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

Alessandro schreef:Eeeuh... nu kan ik mij vergissen natuurlijk... het is maar een aanname, maar ik denk, dat Roy jullie mooi voor de gek houdt met die opmerking over die (stroboscoop)lamp. :wink:
Indien ik het fout heb: zie het als een poging om Roy's 'eer' te redden. :lol:

(kon het niet laten :oops: )
He Sander bedankt jongen. Met de zaklamp heb ik in de rubberen buis/huls gekeken om scheuren te achter halen. Op de naam van de flitslamp om je ontsteking goed af te stellen kon ik inderdaad niet opkomen. :thumbs:Kan mij niet voorstellen dat ik heb geschreven dat ik hier een zaklamp voor wilde gebruiken (aan - uit - aan - uit - et cetera). Hmmm.... zal volgende keer wat netter typen.

Kan wel tips gebruiken van goedkopere merken die het toch goed doen.

Ik heb even terug gelezen en dit had op opgeschreven:

Ik heb net even goed gekeken met een zaklamp en inderdaad zitten er scheuren in de verschillende aansluit uitstulpingen.
Ik ga nu ook dit deel goed ontvetten en dat met sikafles zwarte botenkit proberen alles zo goed als dat kan weer dicht te kitten.

De veer van de toerental afhankelijke vervroeger doet het.
Ik hoor ook wat klikken in het membraam. Deze zou ik ook los kunnen schroeven (doe ik liever niet). Het verdraaien van de grondplaat is alleen te zien bij het volledig uit elkaar halen van de verdeler neem ik aan.

Ik heb geen lamp, die koop ik wel ben een doe het zelfzaak. Een lamp uit de knakenbak voldoet toch ook?


En hier bedoelde ik echt niet de erboven beschreven zaklamp wat die had ik tenslotte al. :wink: Wel een cheapy one, want ik ben tenslotte toch voor een groot deel een Hollander.
Alessandro schreef: Maar even resumé: is het probleem met de gasklep nu opgelost? (is nij niet helemaal duidelijk)
De twee schroefjes op de gasklep heb ik stevig aangedraaid aan de as. Daar verwacht ik komende tijd geen problemen meer door. De klep sluit nu netjes zonder weerstand. Mocht hier toch nog een probleem ontstaan dan gaat ie eruit.
Alessandro schreef: Het is belangrijk om te weten, dat de vervroeging niet alleen werkt, maar ook goed werkt. |Er is al het e.e.a. geschreven natuurlijk. Tip: neem een redelijke spuit en sluit daar een slangetje op aan. Sluit dit aan op het vacuüm potje en trek de spuit een stuk open, zodat je het stiftje ziet bewegen. (verdeler hoeft er dus niet uit of verder uit elkaar) Houdt de spuit in die positie => het stiftje mag niet terug bewegen! (vandaar die spuit op de foto in mijn topic :wink: )
Deze foto's
Afbeelding
Afbeelding

Ik durf eerlijk gezegd niet zo hard aan de slang te zuigen omdat ik bang ben om het membraam te beschadigen.Zoveel onderdruk is er volgens mij ook weer niet.
Het gaatje zit net 1 mm voor de gesloten gasklep. Dus reageert het op de aanzuigvacuum en op luchtsnelheid. Ik zal ook eens mijn duim aan de aansuiting op het gasklephuis plaatsen om de zuigkracht te voelen. Nu is het zo dat ik het stiftje niet heb zien draaien tijdens het aanzuigen.
Alessandro schreef: En hebben we het echt over pingelen (knikkerend geluid)?? Of over beroerd lopen met hortren en stoten, geen vermogen, etc.?
Bedrading tussen verdeler en onstekingskastje (in de GTV6 linksvoor onder de motorkap, geloof ik???) in orde?
*even wat losse gedachtespinsels/ aandachtspunten, ik hoop, dat je er wat mee kan/ aan hebt*
Succes! :thumbs:
Ja ja het is echt pingelen. Een stuk milder dan voorheen en wellicht alleen te wijten aan de mindere kwaliteit benzine en warmere omgevingstemperatuur. De motor loopt verder netjes rond en als je het gaspedaal maar rustig dieper intrapt dan blijft het pingelen weg. Even een paar cm dieper en het geknikker (over volgens mij alle cilinders) begint. Ik heb gelezen dat het bij volgas kan verdwijnen door de koelende werking van de extra benzine, maar dat durf ik niet aan. De bedrading van de ontsteking heb ik al gecontroleerd en zien er vrij nieuw en netjes uit.

Trouwens nette oplossing om de olie van de carterontluchting op te vangen.
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

Nog even het volgende.
Ik waardeer het zeer jullie zo fantastisch op mijn topic reageren met allerlei tips, trucs en oplossingen. :thumbs: :thumbs: (twee duimen omhoog à la the Fonz of Ed Nijpels, maak zelf je keuze).
Mijn vertrouwen in een goede afloop is alweer zo gegroeid dat ik de vakantiereis heb uitgebreid met een reis naar de Dordogne (of hoe die streek in Frankrijk ook mag heten). Weer een bezoek aan vrienden. Over iets meer dan een week vertrek ik.
Laatst gewijzigd door Alfa-corazon op 02 aug 2010, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

What are friends ( and forums) for? :lol:

Niks mooier als iemand die dezelfde passie deelt te kunnen helpen. :razz: Veel plezier in de Dordogne!
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

Afbeelding
Heeee kijk eens, krijg net deze foto binnen vanuit Ibiza.

Ik sta rechts, Tom links.

Twee!!! GTVzessen op Ibiza, best een hip eiland.
De rode van Tom is de 3.5 SaVaLi. De groene 3.1 zat al helemaal onder het stof.

Leuke anekdote: Ik reed de GTV6 uit de veerboot richting Ibiza stad. Komt er een trimmer naar mij toe en schreeuwt: Nice car man, Fantastic!

Deze was ook genomen op dezelfde avond. Mjammie.
Afbeelding
Plaats reactie