Alfetta GTV6 3.1. Naar Finland

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.

Bericht door giuliettaevo »

Alfa-corazon schreef:Toch zorgen dit soort (relatief kleine) problemen voor veel ergernis.
En met een beetje pech zorgt zo'n defecte injector voor motorschade... :neutral:

Mooi dat je het gevonden hebt. :thumbs: Een stethoscoop kan heel handig zijn voor dit soort dingen. :smile:

Geweldig systeem is dat toch die cardanas met al die donuts erin :roll: ... Maar wel prettig dat je die onbalans kwijt bent geraakt. :smile:

Nu weer genieten van de auto! :driving:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
lodewijkje
Novizio
Novizio
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 dec 2007, 19:34

Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.

Bericht door lodewijkje »

Hoe staat het nu met deze prachtige gtv6?
Nog altijd van plan deze te verkopen?
Post nog eens wat plaatjes als je wil, het blijft een pracht wagen.
Soms overweeg ik mijn gtv 2.0 liter te verkopen en op zoek te gaan naar een gtv6, maar ik weet niet of ik het over
mijn hart kan krijgen de mijne te verkopen.
Hoe rijdt dat eigenlijk zo een 3.1?
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.

Bericht door GTV42.0 »

Hoe gaat het met jou GTV Lodewijkje?

En weer terug on topic :mrgreen:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.

Bericht door Alfa-corazon »

De GTV6 staat nu stil in de garage.
Ik vind het niet zo erg om af en toe door de regen te rijden, maar door de pekel rijden gaat echt niet gebeuren.
De laatste keer dat ik reed regende het en sloeg de ventilatormotor vast. Ik hoorde al een tijdje af en toe een schroefje oid rammelen van binnen.

Balen, balen, balen. Nu moet het dashboard eruit. Als iemand nog tips heeft dat hoor ik het graag.

Hoe de wagen rijdt? Het is een echte koppelmotor. Laag in de toeren iets gas geven laat de wagen al wegsprinten. Veel feller dan de SZ en nog veel feller dan een 24 klepper.
Maar hoog in de toeren komt ie lucht te kort. Je voelt het vermogen rond de 6000 toeren afvlakken daar waar de SZ nog wat extra's heeft een een (gechiptunde) 24 klepper pas echt los gaat.

Nog steeds te koop. Het geld dat ik er in heb getopt komt er nooit meer uit. Dat weet ik wel.
Dus doe eens een goed bod.

Nog één ding, door de dikke RS Stabi en de sportstoelen kun je 'm nu echt de bochten omhoeken.
Ik ben benieuwd hoe de wagen het op CPZ doet.
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: Alfetta GTV6 3.1. Naar Finland

Bericht door Alfa-corazon »

De GTV6 is eindelijk verkocht.
Na een aantal geïnteresseerden in Nederland, een Deen is het uiteindelijk een Fin geworden die de wagen heeft gekocht.
Ongezien heeft hij een aanbetaling van 25% gedaan en ik moest nog even een maand wachten voordat hij de GTV6 zou ophalen.
Hij had alleen de wens dat ik er nog een nieuwe distributieriem op zou zetten omdat hij de wagen zelfs voorbij Helsinki zou rijden.
Dat is een rit van +2000 km.

We hebben de motorkap losgehaald en de radiateur verwijderd zodat we er makkelijker bij konden.
Nadat we de riem verwisseld hadden sloeg de GTV6 niet meteen aan. Bij de tweede startpoging wel.

Eerst rustig naar huis gereden en daarna steeds wat harder om te kijken of alles wel goed vast zat.
Inde garage heb ik de accu losgekoppeld en daar bleef ie dan stilstaan voor een maand.

De wagen exporteren ging nu veel sneller dan bij de SZ omdat er geen wachtrij was bij de RDW op dinsdagmorgen.
Ik heb ook nog een groene kaart voor hem geregeld (verzekerd €125 voor 14 dagen) dat kan alleen als de wagen nog een APK heeft.

Eén dag voordat de Fin kwam heb ik de GTV6 naar Amsterdam gereden. Opnieuw viel mij op dat de wagen niet in één keer startte maar wel direct na de tweede poging.
En dit gekke startgedrag bleef zich herhalen bij elke koude start. Op het SCARB forum is geopperd dat het de koude start injector kon zijn.
Dat het ik de Fin meegegeven.

Ook zag ik een plasje koelvloeistof onder de wagen. Ik heb alle aansluitingen bij de radiateur en de thermostaat nog even aangedraaid en toen de motor gestart en laten warmdraaien tot de fan aansloeg. Daarna toiletpapier om de aansluitingen heen gewikkeld. De volgende dag was het papier nog steeds droog.

Wel vielen er druppeltje olie op het spruitstuk en was de aansluiting tussen het spruitstuk en de uitlaat weer gaan blazen.
Waarom nu?

Alles schoongemaakt voordat de Fin kwam.
Dat bleek een type Kimi Räikkönen te zijn.
Klein maar breed geschouderd (handig als je geen stuurbekrachtiging hebt) en met een Franse alpinopet (die zag ik niet aankomen)

- Car looks nice, ok.
- I don't want the seats, sell them.
- I have no tools, don't need them
- What do you get from me for the insurrance?
Well nothing, Iam too happy you bought the car.
- Yeah I know

Ik heb een plastic C1000 tas gepakt en gevuld met overtollige gereedschap op de knakenbak van de pompstation en heb hem 3 liter olie meegegeven.
En daar ging ie. Met de scooter heb ik voor hem uit gereden omdat hij niet wist hoe te rijden en heb ik hem over verkeersdrempels heen geholpen.

Mijn god, wat heb ik verkocht?
Het is toch wel een mooie wagen hoor als ik achterom kijk en Jouni (de Fin) erin zie rijden.
Donker groen, met de gele Carello's, alle vier aan.

Na twee dagen kreeg in onderstaande email uit een plaatsje in de buurt van Helsinki Finland:
----------
Hi Roy,
Got home yesterday evening as planned, no major problems on road, car was perfect, fast and reliable. Thanks again, i love it. :)
Cheers,
Jouni

---------
Kijk zo langdradig ik mijn verhaal in tik, zo kort en krachtig verwoordt hij een hele reis van 2000 km in twee dagen.

Veel plezier ermee Jouni, in mijn ogen ben je een held.
Ongezien een wagen kopen door gewoon te bellen vanuit Finland.
Ok, hij heeft waarschijnlijk het verkoop topic door Google translater gehaald maar wat krijgt ie dan te zien.
Starten (niet meteen lopen), nog een keer starten lopen en naar Finland karren
Laatst gewijzigd door Alfa-corazon op 07 jul 2013, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Alfetta GTV6 3.1. Naar Finland

Bericht door Fetta »

Zo môt det!

Geweldig verhaal! :thumbs:

Geen gezeik van 1000 proefritten, een miljoen emails, etc.
Gewoon kopen en gaan met dat ding.

Respect voor die Finn.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Alfetta GTV6 3.1. Naar Finland

Bericht door twinnyspark »

Smakelijk verhaal Roy, de ballen die de Fin had, zouden veel Nederlanders moeten hebben.Dat is bij hem dan wel weer beloond met een mooie GTV6
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: Alfetta GTV6 3.1. Naar Finland

Bericht door kareltjeknetter »

zo heb ik zelf ook al verscheidene wagens gekocht, bieden/kopen, bellen en afspraak maken, met de trein heen, lappen en terug rijden en dan hopen dat de boel niet plof zegt....... :grin:
maarja gelijk 2000km................... :__:
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Alfetta GTV6 3.1. Naar Finland

Bericht door Melvivio »

End of an era. Blij voor je dat hij naar een fanatiek iemand gegaan is. Dat zal ik hem nageven. :thumbs:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Alfetta GTV6 3.1. Naar Finland

Bericht door giuliettaevo »

Hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat je hem elke maand tegenkomt. :razz:

Goed dat er nog mensen zijn met vertrouwen in de medemens en die vervolgens dit vertrouwen beloond zien worden met een behouden terugreis. :cool:

Is de vervanger al gearriveerd? :twisted:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Plaats reactie