Rob's GTV6
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: Rob's zwarte GTV6
volgens mij zit er in de tank een speciale beschermlaag/coating.
Kans is groot dat er geen andere laag op hecht....
Kans is groot dat er geen andere laag op hecht....
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Rob's zwarte GTV6
Misschien lost de nieuwe laag op na langdurig contact met benzine?
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Rob's zwarte GTV6
zink lost niet op door benzine volgens een chemist die ik gevraagd heb...
in het zuurbad weet ik niet wat er met die beschermlaag gebeurt,wellicht wordt het niet schoon (genoeg)en hecht er dus geen zink
dan heb je wel een perfecte buitenkant en dan kan ik mischien weer een nieuwe binnencoating erin gieten?
verzin het nu wel allemaal ter plekke
de tank is nu in slechte conditie,mislukt het dan is er geen man overboord...
heb er een keer een in het thermische bad gehad,ging op zich goed....werd alleen onmundig zwaar en de schroefdraden reinigen ging niet goed...
vandaar dat ik nu in het hoofd heb om het elektrolitisch te doen...eerst lassen en danne het bad in...
in het zuurbad weet ik niet wat er met die beschermlaag gebeurt,wellicht wordt het niet schoon (genoeg)en hecht er dus geen zink
dan heb je wel een perfecte buitenkant en dan kan ik mischien weer een nieuwe binnencoating erin gieten?
verzin het nu wel allemaal ter plekke
de tank is nu in slechte conditie,mislukt het dan is er geen man overboord...
heb er een keer een in het thermische bad gehad,ging op zich goed....werd alleen onmundig zwaar en de schroefdraden reinigen ging niet goed...
vandaar dat ik nu in het hoofd heb om het elektrolitisch te doen...eerst lassen en danne het bad in...
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: Rob's zwarte GTV6
ik zou gewoon de buitenkant goed conserveren, bijv. verzinken, en de binnenkant behandelen met zo'n speciale tank-sealer.
Ik hoor daar goede berichten over:
http://www.japparts.nl/index.php?main_p ... s_id=11071" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rustbuster.nl/Fertan/Tapox.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik hoor daar goede berichten over:
http://www.japparts.nl/index.php?main_p ... s_id=11071" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rustbuster.nl/Fertan/Tapox.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Rob's zwarte GTV6
verzinken blijkt niet te kunnen,er moeten gaten geboord worden anders blijft de zooi erin(dit had ik kunnen oplossen) en binnenin komt geen zink vanwege het elektrolitische proces...
dan ga ik hem stralen en schooperen en lakken...binnen idd een frisse tankcoating...
vind het toch wel jammer....had zo mooi kunnen zijn
dan ga ik hem stralen en schooperen en lakken...binnen idd een frisse tankcoating...
vind het toch wel jammer....had zo mooi kunnen zijn
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Rob's zwarte GTV6
Jammer, maar de oplossing is al voor handen zo hoor ik!
Ik heb nog een vraag, Bij mijn werk worden producten vaker gepoedercoat. Als dingen buiten gehangen worden, brengen ze een "KTL" beschermlaag aan (epoxy??) en daarna nogmaals gepoedercoat (verf)
Het klonk goed, maar wat is volgens jou de kwaliteit van deze behandeling? Goed genoeg voor draagarmen, watt-stangen en etc? Zelf kies je voor verzinken en dan coaten toch?
Ik heb nog een vraag, Bij mijn werk worden producten vaker gepoedercoat. Als dingen buiten gehangen worden, brengen ze een "KTL" beschermlaag aan (epoxy??) en daarna nogmaals gepoedercoat (verf)
Het klonk goed, maar wat is volgens jou de kwaliteit van deze behandeling? Goed genoeg voor draagarmen, watt-stangen en etc? Zelf kies je voor verzinken en dan coaten toch?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Rob's zwarte GTV6
onderste draagarmen hangen hier gestraald - primer - 2k lak...
waarom?
Simpel kan ik allemaal zelf doen en zo houd ik het goedkoper...
bovenste draagarmen worden bijvorbeeld thermisch verzinkt en verder niet meer behandeld...
waarom?
goedkoop proces! maximale roestwering!verder raak je met de zink binnen en buitenkant in tegenstelling tot poedercoaten waar alleen de in het zicht delen worden behandeld,dus niet tussen de dubbelingen...de ktl komt er wel tussen ,ken het niet maar zal zeker goed zijn...denk wel dat het niet goedkoop zal zijn...ter illustratie ik betaal van de week 95 euro voor de gehele ophanging en god wat allemaal nog meer...daarvoor zul je geen ktl hebben
Om deze redenen verkies ik overal waar thermisch verzinken mogelijk is voor thermisch verzinken...
als je het wil kun je na de zink wel een kleur ofzo erop spuiten maar dan moet je eerst de zinkzouten kwijtraken liefst door aanstralen SA1,MAAR
als men toch SA 1,5 of hoger straalt(gebeurt vaak)dan raak je laagdikte kwijt van de zinklaag en dat wil ik absoluut voorkomen...
waarom?
Simpel kan ik allemaal zelf doen en zo houd ik het goedkoper...
bovenste draagarmen worden bijvorbeeld thermisch verzinkt en verder niet meer behandeld...
waarom?
goedkoop proces! maximale roestwering!verder raak je met de zink binnen en buitenkant in tegenstelling tot poedercoaten waar alleen de in het zicht delen worden behandeld,dus niet tussen de dubbelingen...de ktl komt er wel tussen ,ken het niet maar zal zeker goed zijn...denk wel dat het niet goedkoop zal zijn...ter illustratie ik betaal van de week 95 euro voor de gehele ophanging en god wat allemaal nog meer...daarvoor zul je geen ktl hebben
Om deze redenen verkies ik overal waar thermisch verzinken mogelijk is voor thermisch verzinken...
als je het wil kun je na de zink wel een kleur ofzo erop spuiten maar dan moet je eerst de zinkzouten kwijtraken liefst door aanstralen SA1,MAAR
als men toch SA 1,5 of hoger straalt(gebeurt vaak)dan raak je laagdikte kwijt van de zinklaag en dat wil ik absoluut voorkomen...
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8883
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Rob's zwarte GTV6
Wat een luxe als je het allemaal zelf kunt uit voeren
Kost je normaal toch een vermogen om alles te laten stralen en verzinken.
Kost je normaal toch een vermogen om alles te laten stralen en verzinken.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Rob's zwarte GTV6
de partij op de foto verzinken kost 95 euro...
dan heb je alleen het stralen nog
de spaghettispruitstukken zijn ook verzinkt,of het eraf gaat met de hitte weet ik niet,een experiment dus...
voor de rest nu her en der wat schroefdraad optappen en snijden en dan is deze party klaar
dan heb je alleen het stralen nog
de spaghettispruitstukken zijn ook verzinkt,of het eraf gaat met de hitte weet ik niet,een experiment dus...
voor de rest nu her en der wat schroefdraad optappen en snijden en dan is deze party klaar
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Rob's zwarte GTV6
Mooi hoor!
Ziet er goed uit Rob! Laat de roestaanval maar komen
Gr,
Carl
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Rob's zwarte GTV6
dank,geef 100 jaar garantie denk maar aan een lantaarnpaal
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
Re: Rob's zwarte GTV6
Dat ziet er heel mooi en verzorgd uit. Zeker weten dat ik dit topic van de zomer meeneem naar Ibiza.pe1ryx schreef: de spaghettispruitstukken zijn ook verzinkt,of het eraf gaat met de hitte weet ik niet,een experiment dus...
Als ik het goed bekijk denk ik dat jij ook CSC spruitstukken hebt (kan ik mij ook herinneren gehoord te hebben van jou).
Deze zijn toch van rvs? Kun je testen met een magneet, want die heeft er geen "vat" op.
Ik denk dat je zinklaag gaat bladderen omdat de hechting niet sterk genoeg is.
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Rob's zwarte GTV6
Op mijn rode gtv zitten ze idd van csc,echter deze waren verchroomd en van een ander merk ...welk is mij niet bekend...bij de csc zitten er flexdelen...dat hebben deze niet.
het is normaal staal...de zink hecht prima maar het smeltpunt ligt rond de 420 graden...maar omdat je ook met rijwind koelt weet ik niet wat er aan de buitenkant mee gebeurt.,binnen zal het wel zeker eraf vloeien ben ik bang...
trouwens die ik heb van csc zijn ook geen rvs,maar ik meen dat ze wel bestaan...
het is normaal staal...de zink hecht prima maar het smeltpunt ligt rond de 420 graden...maar omdat je ook met rijwind koelt weet ik niet wat er aan de buitenkant mee gebeurt.,binnen zal het wel zeker eraf vloeien ben ik bang...
trouwens die ik heb van csc zijn ook geen rvs,maar ik meen dat ze wel bestaan...
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Rob's zwarte GTV6
Vermoedelijk AW-Delta uit Duitsland die de spruitstukken geleverd heeft. Ik heb exact dezelfde gehad, staal verchroomd. Die spruitstukken die leverbaar zijn voor de transaxle v6 zijn allemaal kopieen van elkaar volgens mij.
Dat wordt een rijdende smeltoven straks Rob.. Maar je verzikt op die manier wel meteen de rest van de uitlaat van binnen.
Dat wordt een rijdende smeltoven straks Rob.. Maar je verzikt op die manier wel meteen de rest van de uitlaat van binnen.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Rob's zwarte GTV6
geweldig hoe de bouten,moeren,beugeltjes ed terug zijn van de verzinkerij...
gewoon eraf gehaald meteen in een emmer er niks aan gedaan en zie hier hoe het er bij staat..
gewoon eraf gehaald meteen in een emmer er niks aan gedaan en zie hier hoe het er bij staat..
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8883
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Rob's zwarte GTV6
Daar fleur je weer van op, helemaal als je strakjes alles kunt monteren
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: Rob's zwarte GTV6
van zo'n foto's wordt ik spontaan erg blij!
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Rob's zwarte GTV6
idd daar word je blij van
echter ik moet nog een keer terug,krijg het nog verder op de heupen...ga iig ook de raamlijsten laten doen en heb nog een heleboel plannen met de elektrolitische verzinkerij
heerlijk schoon werk allemaal
echter ik moet nog een keer terug,krijg het nog verder op de heupen...ga iig ook de raamlijsten laten doen en heb nog een heleboel plannen met de elektrolitische verzinkerij
heerlijk schoon werk allemaal