Gerhards gtv6

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.

Willen jullie foto's ???

Ja !
32
86%
Zeker
5
14%
 
Totaal aantal stemmen: 37

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

gerhARd schreef:De afgelopen week is mijn Alfa 33 motorisch stuk gegaan dus die moet eerst worden gemaakt. Een koppakking is lek maar ook de koppeling is op en de riem moet worden vervangen. Dat moet dus eerst gebeuren.
Ik ken de techniek van zo'n auto niet dus snel zal het niet gaan. Natuurlijk heb ik wel veel threads gelezen over hoe het blok in elkaar zit.
33 is redelijk makkelijk sleutelen. Aangezien je bij de bak en bij een kop moet zijn kun je het beste gewoon de motor eruit laten zakken.

Vervang ook meteen de waterpomp als je de riemen doet, willen nog wel eens slecht zijn.. :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
gerhARd
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 277
Lid geworden op: 13 nov 2008, 19:01
Locatie: Beverwijk

Bericht door gerhARd »

Vaak is het dan het schuine bovenste gedeelte of onderaan. Maar wie weet wat ik nog ontdek. Vandaag dus de motor uit de 33 gehaald. Wat een gedoe.
Morgen van alles demonteren.
Afbeelding[/img]
GTV6 1985 rood
33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
Gebruikersavatar
gerhARd
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 277
Lid geworden op: 13 nov 2008, 19:01
Locatie: Beverwijk

Bericht door gerhARd »

Dat wel een idee ja, die waterpomp. Weet iemand hoe ik kan controleren of de lagers nog goed zijn? Een van de zuigers is een waterkolom tegen gekomen namelijk. En waar kan ik het beste de 2 riemen halen? En een waterpomp?
Het blijft een Alfa en dus binnen de Familie :grin:
GTV6 1985 rood
33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

tientjeswerk bij de Brezan... :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
gerhARd
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 277
Lid geworden op: 13 nov 2008, 19:01
Locatie: Beverwijk

Bericht door gerhARd »

Je zit dus op allebei de fora, aha
Brezan zit vlakbij, dus..
GTV6 1985 rood
33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
Gebruikersavatar
jef75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 252
Lid geworden op: 04 nov 2007, 10:44
Locatie: 75-City

Bericht door jef75 »

Wat is een waterkolom? koelwater in verbrandingsruimte?
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

:lol:

Dat had ik ook al in de gaten ja.. :wink:
Alleen op dat andere forum heb ik wat meer postings als hier. Gebruik wel dezelfde naam om het makkelijk te houden.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

jef75 schreef:Wat is een waterkolom? koelwater in verbrandingsruimte?
Daar ga ik wel van uit dat dat bedoelt wordt. :wink: Als de cilinder vol gelopen is met koelvloeistof heb je als het ware een kolom water. En aangezien water niet samenpersbaar is loop je een aardig risico iets te slopen als je dan de motor draait. :cry:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
gerhARd
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 277
Lid geworden op: 13 nov 2008, 19:01
Locatie: Beverwijk

Bericht door gerhARd »

Daar ben je goed van uit gegaan.
Vanavond dus de koppen eraf gehaald. Eén koppakking is stuk. Morgenavond, dinsdag, proberen te ontdekken of er lagerschade is. Ik maak ook nog wel een fotootje. De "motorolie" was bruine drap. geen slijpsel of wat dan ook verder.Zijn die kopbouten voor eenmalig gebruik of kunnen ze opnieuw worden gebruikt?
GTV6 1985 rood
33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

Geen idee eigenlijk :? ... Ik heb ze altijd gewoon weer terug gezet. :oops:

Zie ze bij Keulen automaterialen niet op de site staan in ieder geval. :smile:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
gerhARd
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 277
Lid geworden op: 13 nov 2008, 19:01
Locatie: Beverwijk

Bericht door gerhARd »

Hier dan een foto van de koppakking.
In de linker bovenhoek van de kop mist het koelvloeistofkanaal een groot stuk materiaal. Naar de buitenkant toe is er dan bijna geen vlees meer. Is het verstandig dit te laten lassen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
GTV6 1985 rood
33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
Gebruikersavatar
gerhARd
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 277
Lid geworden op: 13 nov 2008, 19:01
Locatie: Beverwijk

Bericht door gerhARd »

Tijd voor een beter fototoestel. :neutral:
Dat van die bouten zoek ik nog uit. Ik heb geen rare dingen kunnen ontdekken en ga de motor dus weer opbouwen.
GTV6 1985 rood
33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Als je hem gaat opbouwen met deze kop zou ik wel vloeibare pakking gebruiken op die plek met smalle dam. En dat aan beide zijde.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

We gaan wel erg off-topic, zelfs off-forum zo, maar die bouten kun je zo gebruiken!
Oh en aangezien de koppakking op een andere plek is gesneuveld, dan daar, zou ik de kop ook zo durven monteren, zonder aanpassingen. Maar ja garanties geven kan ik natuurlijk niet. (en zeker niet op een forum) :wink:

Heb altijd met veel plezier in de 33 gereden. :cool:
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Ik zou opzoek gaan naar een leuk gebruikt kopje.
Als dat echt moeilijk of heel duur is dan zou ik deze laten lassen.

Je hebt in ieder geval een serieus probleem (of gehad) met je koelvloestof en/of stroming.

Hoe zijn de rest van de water kanalen en alu aansluitingen, ook last van cavitatie?
Op deze kop zie ik al zeker 4 kanalen die uitgesleten zijn en de pakking heeft zo te zien ook in beide cilinders gelekt. :? Had je alleen water bij de olie of ook witte rook?
Je weet zeker dat je geen verstopping hebt?
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
gerhARd
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 277
Lid geworden op: 13 nov 2008, 19:01
Locatie: Beverwijk

Bericht door gerhARd »

Het is niet zeker dat er een verstopping is. Er was inderdaad witter ook. Hoe het hier met cavitatie zit weet ik niet. Ik ga de koppen en alle kanalen goed inspecteren dan waarschijnlijk laten lassen.
Ik weet dat het hier over de gtv moet geen maar dit komt er even tussen. Het onderwerp blijft italiaans.
GTV6 1985 rood
33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Meet voor de zekerheid ook of beide zuigers even hoog staan in het BDP.
Als je een waterslot hebt gehad kunnen de lagers een opdonder gehad hebben maar ook een drijfstang kan krom gaan. :cry:

Zonde als je zoveel werk gaat verzetten en later blijkt dat je misschien beter een ander blok had gezocht.
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
gerhARd
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 277
Lid geworden op: 13 nov 2008, 19:01
Locatie: Beverwijk

Bericht door gerhARd »

[quote="Gtv4"]Meet voor de zekerheid ook of beide zuigers even hoog staan in het BDP.
Dat heb ik gedaan. Alle 4 komen ze even ver. Waarschijnlijk is het blok er goed vanaf gekomen. Nu nog de kop laten lassen en dan weer in elkaar zetten.
Ik hou jullie op de hoogte.
GTV6 1985 rood
33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

33 :shock: :wink: Wanneer weer met de GTV6 verder?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
gerhARd
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 277
Lid geworden op: 13 nov 2008, 19:01
Locatie: Beverwijk

Bericht door gerhARd »

Als de 33 klaar is :grin:
GTV6 1985 rood
33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
Plaats reactie