Alfetta sedan 1e serie 1974..........

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Gesloten
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Re: Alfetta sedan 1e serie 1974..........

Bericht door ron TS »

Dit weekend te horen gekregen dat mijn Giulia de winterstalling uitmoet, die ga ik morgen maar weer ophalen dan. Betekend dat de alfetta naar buiten moet. Vraag me af of dat wel zo'n goed idee is...... Ik overweeg om de Alfetta te koop te zetten en een "gewone" gebruiksvriendelijke auto aan te schaffen voor de winter. Gaat me toch wel aan het hart als deze nu nog superstrakke Alfetta in twee jaar tijd compleet uitgewoond wordt. Met de droge stalling zie ik het nog wel zitten maar 24 u/pd buiten gaat ie niet beter van worden. Is denk ik niet reeel om te denken dat ie daar wel tegen kan, ondank de ML-RX....... Als er nog mensen zijn die een roestvrije Alfetta zoeken voor komend seizoen stuur een pb-tje. Inruil van een recentere Alfa is bespreekbaar.


gr Ron
corneillie
Novizio
Novizio
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2010, 16:39

Re: Alfetta sedan 1e serie 1974..........

Bericht door corneillie »

Daar ik op zoek ben naar een alfetta 1° serie en ik mijn alfetta Q.O te koop stel ,had ik graag uw vraagprijs geweten?Heeft u ook nog het originele interieur in uw bezit?

mvg

Jean-Luc
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Re: Alfetta sedan 1e serie 1974..........

Bericht door ron TS »

Origineel interieur was er niet bij, het lusso interieur wat erin zat was niet meer te redden en is gedeeltelijk gedemonteerd en gebruikt voor de achterbank die er nu inzit.

Voor de vraagprijs zie PB.

gr Ron
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Alfetta sedan 1e serie 1974..........

Bericht door Melvivio »

Moet heel eerlijk bekennen dat ik dit zonde vind! Je was echt "chuffed to bits" toen je deze net had? En ook weer lekker wat dingetjes aan gedaan. Kan je deze niet bij iemand deponeren die een garage heeft?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Re: Alfetta sedan 1e serie 1974..........

Bericht door ron TS »

Ik ben nog steeds erg blij met deze aanwinst, vandaag nog even 80 km gereden in de auto :thumbs: De auto bevalt goed maar als ik hem niet meer binnen kan zetten gaat de lol er denk ik snel af. Zo vanuit de garage durf ik de winter er wel mee door te rijden, maar door de Giulia moet ik nu ff keuzes maken. Ben nog druk zoekende naar een 4 koloms brug, dan kan ik de Alfetta onder de Giulia parkeren :grin:

Ik ben niet graag afhankelijk van anderen en als ik iemand blij kan maken met een echt strakke Alfetta 1e serie zoek ik een auto die gewoon een week of drie buiten kan staan indien nodig. Ik heb de Giulia nog om me mee te vermaken. Als er geen gegadigden zijn verzin ik wel weer wat, ik geef de Alfetta niet weg :wink:

gr Ron
chevron
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 sep 2009, 22:33

Re: Alfetta sedan 1e serie 1974..........

Bericht door chevron »

Een 4 kolomsbrug is altijd handig, kan je beter daar naar opzoek gaan :wink:
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Alfetta sedan 1e serie 1974..........

Bericht door Melvivio »

Motorshow in Essen vanaf 27.11 tot 5.12.
Er is ook altijd een gedeelte gereedschappen, en vaker staan daar ook bruggen bij! Enkele jaren terug geweest, en heb toen 4-koloms gezien voor 250€. Vraag me niet naar de kwaliteit, maar voor die keren dat je een brug nodig hebt wellicht goed genoeg?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
chevron
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 sep 2009, 22:33

Re: Alfetta sedan 1e serie 1974..........

Bericht door chevron »

Van de week werd me nog een 2 kolommer aangeboden voor 700 euro, in de regel kan je een 4 kolommer een heel stuk goedkoper vinden.
Ik zie zelfs perfecte Koni bruggen weggaan voor rond de 500 euro.
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1514
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Alfetta sedan 1e serie 1974..........

Bericht door stephen »

zou voor een brug gaan :mrgreen:

maar mijn Sedan staat al 2 jaar buiten, en mijn GTV 1 jaar, en moet zeggen dat het mij 200% meevalt hoe het spul zich houdt, en geniet v/h rijden ermee :blue_cool:

1e serie Alfetta sedan bevalt mij super qua rij/stuur-genot :driving:
ook al rijden/reden mijn Giulia's/Berlina/75TS-en/GTV TS/33's/155 ook niet verkeerd, de Alfetta sedan is mijn favoriet qua rij/stuur-genot
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Re: Alfetta sedan 1e serie 1974..........

Bericht door ron TS »

Vandaag de Giulia opgehaald en derhalve gaat de Alfetta naar buiten. :neutral: Druk op zoek naar een brug, zie gezocht.

Tevens wat ideetjes mbt een 147 project uitgezet.............. weet het geen Alfetta maar de 147 is wat meer weatherproof zeg maar. Ik wil wel een bijzonder 147 dus eerst eens kijken of dat uberhaubt wel mogelijk is.

gr Ron
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Alfetta sedan 1e serie 1974..........

Bericht door Melvivio »

Heb je ondertussen een brug? Anders, er is 14-16 Januarie Interclassic in Maastricht. Is meestal ook wel een beurs met gereedschap bij? Misschien daar een brug?

De sedan.. Vind deze verdomt leuk...
Ik probeer mensen uit mijn klas te porren, maar die willen het geld er niet voor uit geven. .

Ik hoop iig op de verkoop aan een liefhebber! Nog steeds niet van plan om het paar maandjes uit te zingen, en er dan toch zelf mee te gaan rijden?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Re: Alfetta sedan 1e serie 1974..........

Bericht door ron TS »

Ik heb een brug gevonden, de garage is nogal smal dus de spoeling is dun. Het zal no rvrn duren maar dan wordt ie geplaatst. De Alfetta staat te koop maar ik ben er niet ongelukkig mee ::-) vandaag lekker 150 km mee gereden, geweldige auto. Ik wil alleen geen twee klassiekers tegelijk.......... Eigenlijk is het een beetje zonde deze auto als daily te gebruiken, ga ze maar eens zoeken in deze staat. Maar als er geen gegadigden voor zijn rijdt ik lekker door in de Alfetta.... Is geen straf :driving:


Gr. Ron
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Re: Alfetta sedan 1e serie 1974..........

Bericht door ron TS »

Hier kan dus een slotje op.......


Blijf nog wel even actief op dit geweldige forum, en ik heb weer een carrosserie ontdekt in een schuur......... Zou me niet verbazen als ik naast de Giulia en de 156 heel voorzichtig voor ga stellen thuis om een semi-trackday sedan voor "erbij" op te bouwen. Geen perfecte originele Alfetta maar een. Matwit laag en snel monster....... Lekker op mijn gemak......

Gr. Ron
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8883
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Alfetta sedan 1e serie 1974..........

Bericht door AlfettaOwner »

Ron, ik zet er een slotje op maar zou je in de toekomst deze weer open willen hebben om welke reden dan ook, stuur dan even een PBtje.
Graag zien we het volgend project alweer tegen moet, zeker als het een racer wordt :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gesloten