Alfetta sedan 1e serie 1974..........

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Gesloten
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

Inmiddels wat op een rijtje gezet, en derhalve nog wat ervaringen nodig:

De wielkasten voor en achter zijn netjes blauw gespoten, ik wil deze voor de winter goed behandelen met het beste spul wat er voor is. Het liefst transparant. Wie heeft er ervaring mee ? Voordeel van transparant is dat ik zo nu en dan op de brug alles goed kan controleren. De Giulia heb ik in de zwarte bodyshutz gezet, dat doe ik dus nooit meer :wink: aldoende leert men

gr Ron
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen »

niet het mooiste, maar als je er veel mee gaat rijden zou ik iig een paar binnenschermen van een 75 in je voorschermen plaatsen :wink:

ML blank of gewoon kun je gebruiken ,hecht wel vuil aan, maar kun je wel je onderkant inspecteren.
bodyschutz in kleur zou kunnen als je onderzijde kaal is, niet als alles eronder zit.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Gebruikersavatar
KAS
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 631
Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
Locatie: Drenthe.
Contacteer:

Bericht door KAS »

giuliettaevo schreef:Hoe meer 90's ik zie hoe meer zin ik krijg in ook zo'n ding... :?
Kan ik mij voorstellen. Een aanrader.

Maare... een mooie Alfetta. Gebruiken in de winter? Zo`n strakke auto? :? Gebruik dan een minder mooie. Maar voor de noodzakelijke bescherming kun je RX gebruiken. Leverbaar op kleur.
http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Gefeliciteerd Ron, pracht exemplaar! :thumbs: Eigenlijk wist ik na je eerste mail al wel. :wink:
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

KAS schreef:
giuliettaevo schreef:Hoe meer 90's ik zie hoe meer zin ik krijg in ook zo'n ding... :?
Kan ik mij voorstellen. Een aanrader.

Maare... een mooie Alfetta. Gebruiken in de winter? Zo`n strakke auto? :? Gebruik dan een minder mooie. Maar voor de noodzakelijke bescherming kun je RX gebruiken. Leverbaar op kleur.
Moet nog maar eens kijken hoe ik die winter doorga.......... Ik heb de Alfetta aangeschaft om de Giulia in de winter te kunnen laten staan....... los van het feit dat ik hem niet op de Giulia kan stapelen vind ik het ook wel zonde van de Alfetta.......... wordt aan gewerkt !

gr Ron
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen »

tja, wntergebruik blijft altijd een discussiepuntje :roll:

is ook zonde om hem weg te doen om een andere winterauto te kopen die in slechtere staat is of een model wat je minder leuk vind :wink:

gewoon lekker van genieten is het belangrijkste , en hoe knapper die is hoe langer dat kan .en een Alfetta rijdt goed dus is wel geschikt als dagelijks gebruik.

zocht zelf een station of 3/5 deurs voor winter en met de hond, dacht aan een 33SW, maar werd een GTV :cool: maar als ik nu dus bv. een 33SW zou kopen voor alledag, zou de GTV de deur uit moeten, en dat zou ik ook jammer vinden, lastige keuzes soms
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

Tja, das inderdaad altijd het probleem, wil je een winterauto, vind je een exemplaar wat eigenlijk weer te mooi is voor de winter. Ik rijdt misschien 3500 km met de auto in een heel jaar, zet hem compleet in de beschermende middelen, hou de auto schoon tijdens de winter, spoel regelmatig de peker eraf, kijk hem regelmatig op de brug na. (vandaar transparante RX oid. )

Mijn Giulia gebruik ik regelmatig in het voorjaar, zomer en najaar, en daar slijt ie ook van, zeker met al die kapotgevroren wegen :neutral:

Maar het blijft wel een auto en ik geniet het meest van het rijden in, niet van het kijken naar een auto. :roll:

Eerst maar eens een plekje organiseren om de alfetta binnen te zetten.

gr Ron
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

En zo is dat! :thumbs: Mijn Alfetta heeft inmiddels ook enkele aandachtspunten kwa roest... in het najaar maar eens aanpakken (hoop ik) Maar ja, niet rijden = geen plezier. Dan maar met regelmaat wat extra aandacht geven. Ik vind de bodem in kleur dan ook echt een pré, 1 à 2 keer per jaar op de brug de bodem wassen (ja ja), dan zie je ten mist goed of het oké is of werk aan de winkel. (tip: als je een hekel hebt aan steenslag, rij dan niet met semi-slicks :oops: Maar ook daarvan heb te veel plezier, om het te laten :wink: ) Tot op heden blijft de bodem prima, alleen wat roest spoortjes als gevolg van onjuist gelast plaatwerk/ kit- en plamuur scheuren. Klinkt overigens allemaal dramatischer, dan het (nu nog) is. :wink:
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

GTV6 torsies en dikke stabi zijn onderweg :grin:

Vrijdag een dagje sleutelen !!!

gr Ron
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Wat zal dat een verschil zijn :cool:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
gtv tijntje
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 jan 2010, 20:44
Locatie: Ommen

Bericht door gtv tijntje »

ik weet denk ik wel waar de torsies vandaan gaan komen :wink:
Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3

Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

gtv tijntje schreef:ik weet denk ik wel waar de torsies vandaan gaan komen :wink:


Ik weet het wel zeker dat jij dat weet ! De Alfetta moet toch naar beneden maar geen 4.5 cm, ik denk aan een cm of drie. Daarvoor moet allles los, dan maar meteen vervangen door GTV6 torsies :wink:

Alvast bedankt !

gr Ron
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

zo vandaag eens een goede indruk van de hoeveelheid werk gekregen. Remmen zitten muurvast, inmiddels gedemonteerd en moeten gangbaar worden gemaakt, achter moeten we nog beginnen :roll: verschillende rubbers van de wielophanging en de rubbers van de achteras zijn aan vervanging toe, achterbumper is niet netjes meer, bougies zaten achterlijk vast, zijn inmiddels vervangen, verse olie, fan sloeg netjes aan :lol: Interieur wat erbij zit is niet naar mijn zin daar moet wat anders voor komen, het wordt of een numerata interieur of een zwarte skai achterbank met mooie sportstoelen voor. Inmiddels perfecte bumper door Tom gevonden, ook lijstjes voor de achterlichten, en nieuwe tellerglaasjes. :smile: Dikke stabi ligt ook klaar, ben nog in afwachting van de torsies en er moeten ook nog nieuwe banden op, die zijn aan de binnenkant helemaal uitgedroogd.

voor het mooie moet de Alfetta helemaal na worden gelopen mbt de plekken waar nog teclyl moet worden aangebracht.

Al met al nog een flinke berg werk en ik heb besloten het goed te doen en niet alleen snel. Aangezien deze week iedereen zijn auto af wil hebben voor het SS heb ik de aflevering over het SS heen getilt, Ik kan altijd nog met de Giulia naar het SS en wil de Alfetta perfect hebben. Dan duurt het maar wat langer

Nog even een paar vragen van mij:

Waar kan ik een naaf bestellen voor een sportstuur in een alfetta 1e serie. Moet een naaf zijn voor een Momo stuur

Is er een set rubbertjes te bestellen om een beetje lekkere versnellingspook te creeren ? Heb ik vroeger bij mijn 33 ook eens gedaan, heb je niet mer het idee dat je in een bak water aan het roeren bent.....

Heeft er iemand nog een set mooie sportstoelen, kleur zwart op zolder staan die eigenlijk in de weg staan ?

gr Ron
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

Inmddels weer wat benodigde onderdelen gevonden:

Een nieuwe set gele Bilstein dempers voor en achter,
torsieveren GTV6
dikke stabi voorzijde
adres gevonden voor een stuurnaaf, maandag ff bellen
de pu rubbers voor de wybert en wielophanging voor liggen klaar
RVS remslangen liggen klaar

interieur weet ik nog niet. Ik kan kiezen uit een numerata interieur of skai achterbank zwart met een set mooie stoelen uit een 156/147 of GTV/spider 916.

Ik speel ook nog met het idee om de wielophanging ook maar te laten poedercoaten, ik heb er nu de tijd voor.
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Bericht door Melvivio »

Mooi ding! leuke kleur! Dat is tenminste een kleur! Beter dan het lease-wagenpark van nederland

Newb vraagje. Wat is de diameter van de Dikke stabilisator stang? Kan ik opmeten of die er bij mij onderzit.

Maar heb nu geen problemen met de auto hoe die nu rijd, (best strak) Dus waarom zou ik er voor kiezen om de auto stugger te maken (minder hellend?)?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

Ik zal de stabi eens opmeten als ik weer bij de auto ben.

Wat betreft jou auto, een GTV6 met 3.0 24V is misschien meteen aangepast toen deze motor er in werd gebouwd, kan me voorstellen dat er toen meteen wat verbeteringen zijn aangebracht.

gr Ron
Gebruikersavatar
Remco
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jul 2008, 12:51
Locatie: Waalwijk

Bericht door Remco »

Hallo Ron,

Prachtige Alfetta heb je daar! Ik zie dat je het originele stuur wilt vervangen voor een sportstuur. Ik zoek zelf nog een origineel stuur dus mocht je daar afscheid van willen nemen dan hoor ik het graag! Succes met alle aanpassingen aan deze Alfetta, hoop haar eens in het echt te mogen bewonderen.

Remco
330D dagelijks
Alfetta 1.8 1973
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

Hoi Remco, het stuur houdt ik zelf als muurdecoratie en wellicht als ik de auto ooit weer wegdoe aan iemand die hem origineel wil maken. De dempers, torsies, ori stabi bewaar ik ok op zolder. Interieur wat ik heb mag wel weg. Zag ik niet iemand die nog een interieur zocht voor een QO ? zal eens even zoeken.

gr Ron
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

Zo, na een lekkere vakantie een tussenstand:

De auto staat op de brug en de hele aandrijving en wielophanging is eronderuit. rubbers van de aandrijfas waren aan vervanging toe, originele torsies eronderuit, bleek er na 36 jaar toch wel veel speling op de rubbers te zitten van de draagarmen, carstorrubbers waren ook aan vervanging toe, gereviseerde remtangen voor en achter geplaatst met nieuwe remblokken, uniballs voor de dikke voorstabi besteld, banden besteld, Powerflex besteld en hele wielophanging naar de poedercoater, Momo stuur gemonteerd. Volgende week alles binnen (hoop ik) en dan na montage door de APK ! Interieur van 75 numerata ligt ook klaar :grin:

De hele auto ML-en en dan rijden !

gr Ron

Ik vroeg me af hoeveel toeren een Alfetta 1.8 met 120 km/u in zijn vijf maakt............. Als deze auto een lange vijf heeft overweeg ik nog 185/65/14 banden. Als ie al + 3500 toeren maakt houdt ik het op de 185/70/14 banden
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Volgens mij zit ie wel op ongeveer 3500 toeren bij 120, dus de normale maat voldoet prima. :wink:
Gesloten