Alfetta sedan 1e serie 1974..........

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Gesloten
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

Dan ga ik inderdaad voor de 70 banden...........

bedankt !

gr Ron
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

De hardyschijven zitten eronder, de draagarmen voorzien van nieuwe bussen, remmen gereviseerd. Afijn alles gemonteerd is het toplager ??? niet goed meer..... dus as weer los en maandag keuren :cry: Weer een week langer wachten. In de rest van de week nieuwe achterbumper monteren, puntjes op de I zetten, emblemen, koplampen aan de binnenkant schoonmaken, tank spoelen, verse benzine erin, deze is 10 jaar oud, banden en dan zou ik hem vrijdag op moeten kunnen halen :roll:

Wil nou toch echt een keer gaan rijden !

gr Ron
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen »

is dan toch een kortlopend projectje geworden, laar binnen 2 maanden :blue_cool:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Kan je hem mooi proberen naar de transaxledag en naar onze forummeeting :wink:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

Stukje bij beetje......

Afbeelding

Afbeelding

:grin:


gr Ron
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Bericht door Melvivio »

leuke kleurtjes! :cool:

Maar geen geventileerde schijven erop als je toch bezig bent?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

Nee, ik wil de Alfetta gewoon houden zoals ie was, als ik daar mee ga beginnen zit er zomaar een TS in en vijfgats onderstel enz....... :oops:

Eerst maar eens rijden zoals ie nu is, dan eens kijken of ik behoefte heb aan meer vermogen enzovoorts. Alles wat er nu opgaat kan dan blijven zitten. Nu het onderstel goed strak is bleken de stuurkogels teveel speling te hebben........... Zijn dus ook vervangen.

Je merkt wel dat de auto 36 jaar oud is en ruim 7 jaar heeft stilgestaan. Op zich geen ramp, maar ik kan me voorstellen dat je heel goed moet kijken als je een schuurvondst meent te kopen voor de hoofdprijs. Zou dan wel eens lelijk tegen kunnen vallen.

gr Ron
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Dat is een vrij zelfdzame kleur voor een onderstel :grin:
Ziet er wel weer toppie uit :thumbs: en de juiste schoks eronder!
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

ron TS schreef:
Je merkt wel dat de auto 36 jaar oud is en ruim 7 jaar heeft stilgestaan. Op zich geen ramp, maar ik kan me voorstellen dat je heel goed moet kijken als je een schuurvondst meent te kopen voor de hoofdprijs. Zou dan wel eens lelijk tegen kunnen vallen.

gr Ron
Een auto die lang stil heeft gestaan en daarom schijnbaar "weinig" km's heeft gemaakt wordt doorgaans te hoog gewaardeerd.

De meeste rubbers van de ophaninging drogen uit, maar vaak ook de klepseals.
Kogels zakken in en lagers gaan vast zitten.
Nog leuker is de uitspraak, rijdend weg gezet 10 jaar geleden, motor loopt niet maar is wel mooi los. :lol: Het zegt helemaal niets en veel kans dat je zo'n blok gewoon moet open trekken voor een revisie. Dus een langslaper trek je technisch het beste gewoon uit elkaar.
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

Nou dan ga ik maar het beste van de techniek hopen :roll: :roll: :roll: anders zit er niets anders op dan een TS.... overmacht zeg maar :lol:

gr Ron
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Het kan best meevallen, het is in mijn ogen in ieder geval niet meer waard dat een auto lang in een schuur heeft gestaan.
Mijn donor blok heeft er ook niet echt veel van geleden, wel de klepseals uitgedroogd. (14 jaar stil gestaan)
De giulietta had 5 jaar niet gelopen en stond nog langer stil, nu na meer dan 1000km rijden gaat ie toch wel wat meer olie verbruiken. Dat blok gaat in de toekomst dus ook open.

1x in de paar maanden een rondje rijden met een oldtimer is gewoon beter.
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

Ik heb er olie in gedaan met een speciale toevoeging voor motoren die lang(er) hebben stilgestaan. Dit met het oog op lekkende keerringen en andere afdichtingen zoals klepceals. Mijn vriend die mijn auto's doet heeft er meerdere goede ervaringen mee. Niet dat ik hiervan meteen wonderen verwacht maar de doelstelling is om eerst eens met de originele 1.8 te rijden. Bevalt dat goed dan reken ik al op een revisie van het blok. Bevalt het niet met de 1.8 gaat er een sneller blok in.

Ik dacht dat de olie die ik gebruik van Valvoline is, 10W40, ik zal eens op de verpakking kijken.

nog wat pics:

Afbeelding

ielkasten zijn niet blauw meer maar met een activator van Dinitrol behandeld (die dringt in de bestaande laag en brengt de oude laag die niet is verdroogd maar droog weer tot leven - speciaal spul)

In afwachting van de banden even op Ronals met erg lage banden (45) voor de keuring

Afbeelding

gr Ron
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Bericht door Melvivio »

echt een sjeike car! :grin:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Bericht door stefgtv6 »

Ik heb ook even bij de scarb gespiekt en dat ziet er allemaal toch wel heel goed uit.
Mooi die B6 Bilsteins onder een Alfetta! Ik denk dat dit wel een hele fijne pekelracer geworden is! :thumbs:
Maar ik zie een Alfetta op wielen en een Bratwurst.........
Hoog tijd dat ik Tom eens ga bellen met de mededeling dat hij nu wel plek op de brug heeft voor mijn GTV!! :twisted: :wink:
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
adjesalfa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 392
Lid geworden op: 14 jun 2006, 17:19

Bericht door adjesalfa »

gaaf project, doet mij denken aan mijn eerste alfetta sedan

martijn
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

stefgtv6 schreef:Ik heb ook even bij de scarb gespiekt en dat ziet er allemaal toch wel heel goed uit.
Mooi die B6 Bilsteins onder een Alfetta! Ik denk dat dit wel een hele fijne pekelracer geworden is! :thumbs:
Maar ik zie een Alfetta op wielen en een Bratwurst.........
Hoog tijd dat ik Tom eens ga bellen met de mededeling dat hij nu wel plek op de brug heeft voor mijn GTV!! :twisted: :wink:
Tom haalt volgende week in Almelo een GTV6 op............ en neemt op de route meteen een zwarte 1e serie Alfetta achterbank mee voor in de Alfetta :grin: Dan gaan we eens kijken of een compleet zwaart interieur niet net even mooier staat dan een 75 interieur....

Als je de GTV6 nieuw laat maken heb het dan meteen met Tom over de draagarmbussen van je GTV6......... er zitten bij mij exemplaren van JS-racing in en dat schijnt bijzonder strak te sturen.....

Dus geen zorgen, de GTV6 komt voor elkaar :grin: :grin:

gr Ron
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

Het is inderdaad een plaatje van een wagen.
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Bericht door stefgtv6 »

ron TS schreef: Als je de GTV6 nieuw laat maken heb het dan meteen met Tom over de draagarmbussen van je GTV6......... er zitten bij mij exemplaren van JS-racing in en dat schijnt bijzonder strak te sturen.....

Dus geen zorgen, de GTV6 komt voor elkaar :grin: :grin:

gr Ron
Ja, dat van die draagarmbussen weet ik. Dat was het eerste waar hij over begon toen ik aangaf nog meer wensen te hebben dan alleen herstel van de schade. De B6 had ik ook al op mijn lijstje staan en nog een aantal zaken mbt onderstel en remmen.
Maar die draagarmbussen daar is Tom behoorlijk enthousiast over.
Ik maak me dan ook geen zorgen........kan alleen niet wachten tot het weer voorjaar is! :lol: :grin:
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

stefgtv6 schreef:
ron TS schreef: Als je de GTV6 nieuw laat maken heb het dan meteen met Tom over de draagarmbussen van je GTV6......... er zitten bij mij exemplaren van JS-racing in en dat schijnt bijzonder strak te sturen.....

Dus geen zorgen, de GTV6 komt voor elkaar :grin: :grin:

gr Ron
Ja, dat van die draagarmbussen weet ik. Dat was het eerste waar hij over begon toen ik aangaf nog meer wensen te hebben dan alleen herstel van de schade. De B6 had ik ook al op mijn lijstje staan en nog een aantal zaken mbt onderstel en remmen.
Maar die draagarmbussen daar is Tom behoorlijk enthousiast over.
Ik maak me dan ook geen zorgen........kan alleen niet wachten tot het weer voorjaar is! :lol: :grin:
Zijn dit de draagarmbussen voor de onderste of de bovenste draagarm?

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

Voor de onderste, als ik de auto ophaal zal ik een paar gedetailleerde foto's proberen te maken !

gr Ron
Gesloten