Alfetta sedan 1e serie 1974..........

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Gesloten
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Ben benieuwd wat voor bussen dat zijn.

De originele bussen hebben eigenlijk al geen ruimte voor speling, dat zijn een soort lagers.
Transaxle loos!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Gtv4 schreef:Ben benieuwd wat voor bussen dat zijn.

De originele bussen hebben eigenlijk al geen ruimte voor speling, dat zijn een soort lagers.
Precies! Heb eigenlijk nooit gehoord dat hier problemen mee zijn! Tegenwoordig weet niet of dit origineel is kun je de lemforder (weet niet of de spelling klopt) bussen hiervoor krijgen.

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Carbo schreef:
Gtv4 schreef:Ben benieuwd wat voor bussen dat zijn.

De originele bussen hebben eigenlijk al geen ruimte voor speling, dat zijn een soort lagers.
Precies! Heb eigenlijk nooit gehoord dat hier problemen mee zijn! Tegenwoordig weet niet of dit origineel is kun je de lemforder (weet niet of de spelling klopt) bussen hiervoor krijgen.

Gr,
Carl
Ik zal maandag ook eens navraag doen bij een collega die wel eens werkt voor JS.
Transaxle loos!
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Gtv4 schreef:Ben benieuwd wat voor bussen dat zijn.

De originele bussen hebben eigenlijk al geen ruimte voor speling, dat zijn een soort lagers.
Bij oudere Alfetta's zijn ze duidelijk van mindere kwaliteit, gaan echt doorzakken/ speling vertonen, zelfs tot apk afkeur. Ik heb zelf nog nooit die bussen vervangen (hele draagarmen is makkelijker, als je die toch hebt liggen :wink: ), maar vermoed, dat er verschil is tussen oude (veel rubber) en latere (o.a. 75 en zo) types. :?
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Bericht door Melvivio »

Strakker sturen is altijd mooi!

Vergeleken bij vele moderendere auto's vind ik deze 30jaar+ auto al niet "onder"sturen voor een modernere!

Kijk er nog steeds van op, dat dit spul zo goed bij blijft anno 2010 ^^
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

Vandaar mijn investering in het onderstel. Ik heb twee transaxles gehad een 75 met 30 of 40, weet ik niet meer, :oops: instelmogelijkheden van het onderstel (RS-set van Intrax) alles unibolt en hele dikke stabi's, die was een beetje teveel van het goede voor op de openbare weg. Maar gloeiende.... wat kon dat ding achterlijk hard de bocht om........ scheelde wel remblokken :grin:

Toen een transaxle met standaard dempers, torsies en alleen verlaagd met een 28 mm stabi. Dat was wel afkicken na de RS maar net iets te slap. Een collega reed achter me met een VW Golf GTI, kon ik never bijhouden maar in de bochten had hij problemen. :lol:
En dan kan ik niet eens sturen, de ideale lijn heeft voor mij niets met autorijden te maken.......... (en nee die zie ik ook niet in de spiegel...)

Bovenstaande auto's waren alfa 75's. Ik hoop nu met de lichtere Alfetta een goed compromis te vinden wbt onderstel.

Als de Alfetta echt lekker stuurt ga ik weer eens verzinnen over een echte snelle upgrade.

gr Ron
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

ron TS schreef:Vandaar mijn investering in het onderstel. Ik heb twee transaxles gehad een 75 met 30 of 40, weet ik niet meer, :oops: instelmogelijkheden van het onderstel (RS-set van Intrax) alles unibolt en hele dikke stabi's, die was een beetje teveel van het goede voor op de openbare weg. Maar gloeiende.... wat kon dat ding achterlijk hard de bocht om........ scheelde wel remblokken :grin:

Toen een transaxle met standaard dempers, torsies en alleen verlaagd met een 28 mm stabi. Dat was wel afkicken na de RS maar net iets te slap. Een collega reed achter me met een VW Golf GTI, kon ik never bijhouden maar in de bochten had hij problemen. :lol:
En dan kan ik niet eens sturen, de ideale lijn heeft voor mij niets met autorijden te maken.......... (en nee die zie ik ook niet in de spiegel...)

Bovenstaande auto's waren alfa 75's. Ik hoop nu met de lichtere Alfetta een goed compromis te vinden wbt onderstel.

Was die RS-set écht too much voor gewoon straatgebruik?

Als de Alfetta echt lekker stuurt ga ik weer eens verzinnen over een echte snelle upgrade.

gr Ron
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

ron TS schreef:Vandaar mijn investering in het onderstel. Ik heb twee transaxles gehad een 75 met 30 of 40, weet ik niet meer, :oops: instelmogelijkheden van het onderstel (RS-set van Intrax) alles unibolt en hele dikke stabi's, die was een beetje teveel van het goede voor op de openbare weg. Maar gloeiende.... wat kon dat ding achterlijk hard de bocht om........ scheelde wel remblokken :grin:

Toen een transaxle met standaard dempers, torsies en alleen verlaagd met een 28 mm stabi. Dat was wel afkicken na de RS maar net iets te slap. Een collega reed achter me met een VW Golf GTI, kon ik never bijhouden maar in de bochten had hij problemen. :lol:
En dan kan ik niet eens sturen, de ideale lijn heeft voor mij niets met autorijden te maken.......... (en nee die zie ik ook niet in de spiegel...)

Bovenstaande auto's waren alfa 75's. Ik hoop nu met de lichtere Alfetta een goed compromis te vinden wbt onderstel.

Als de Alfetta echt lekker stuurt ga ik weer eens verzinnen over een echte snelle upgrade.

gr Ron
Heb je met het Intrax setje de torsies nog vast of zonder torsies gereden?

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

Fetta schreef:
ron TS schreef:
Was die RS-set écht too much voor gewoon straatgebruik?

Ja zelfs in de zachtste stand.......met regen toch wel spannend met de hobbels op de klaverbladen :roll: :roll: :roll:


gr Ron
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

Carl, ik reed met torsies en 125 kg veren voor coilover en 75 kg veren achter.


gr Ron
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

vandaag weer goed nieuws.van Tom......... behalve dat het handremheveltje van de remklauw achter afbrak op de remmenbank... Inmiddels gefixt. De eerste proefrit....

Vandaag en zojuist de sporen gegeven. (A'foort en Baarn door de polder)

MY GOD - ze rijdt zoals ze eruit ziet! Klinkerweg is vreugde terwijl ze toch vrij laag stond... Ja ook met 70km/h :-k geen rammel geen tik....maar SOLIDE! en strak op het stuur! geen kwispelkont .
Hoe dat kan? Beginnen met de vette onderste draagarmen met onze circuitbussen en vandaar uit verder opbouwen (niet teveel want te hard is geen leven op straat) Rest blijft aan bouwershanden.

Remmen zijn nu aan het invreten - zompigheid (wel rockin' hard pedaal) gaat er langzaam af.
Nog even een andere tang Rechtsachter (voor zijn nieuw en achter dus gereviseerd)
Afbeelding

Kontje omhoog!


:wink:


Kijk hier wordt ik blij van :smile: :smile: :smile: :smile:


gr Ron
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Bericht door stefgtv6 »

:shock: Welke sneue kneus staat daar nou om de hoek onder je rokje te gluren........??!! :lol:
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

stefgtv6 schreef::shock: Welke sneue kneus staat daar nou om de hoek onder je rokje te gluren........??!! :lol:
Ahhhhhhhhhhh een zilveren GTV6 met een blauw oog. Zielig!
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Bericht door stefgtv6 »

Tja, dat krijg je met dat gluren hè. Dan loop je het risico dat je een klap op je oog krijgt! :lol:
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

Twee jaar APK :grin:

Ga zondag niet halen :? , er moet nog een ander interieur in, banden.... en dus uitlijnen en 0.6 CO is erg weinig, dus carbs eraf en helemaal uit elkaar, schoonmaken, goed afstellen.....

Maar goed dan is ie wel helemaal perfect !


gr Ron
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

Het interieur

Afbeelding

bestuurderstoel is in hoogte verstelbaar :grin: Handig voor mijn vrouw !!!

gr Ron
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

zijn dat 145/146 stoelen?
Zo ja, dat zijn super fijne stoelen voor lange ritten!
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

Het zijn 156 sportpakketstoelen. Tom krijgt de achterbank er ook nog in dus dat vormt een mooi geheel met de deurpanelen. Ik wilde goede en comfortabele stoelen met een enigzins goede zijdelingse steun. Vind het niet verkeerd staan. Kan altijd nog eens toeslaan als ik een mooi origineel interieur tegenkom.


gr Ron
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Staat id niet verkeerd.
Plug & play op de originele rails?
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Bericht door ron TS »

Het was geen plug en play, staan wel op de originele rails volgens Tom .

gr Ron
Gesloten