Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Reinier
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 200
Lid geworden op: 02 jan 2010, 02:13
Locatie: Oisterwijk

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Reinier »

Misschien dat je 2 banden ( gebruikt) kunt vinden in de maat 215/40 17 voor niet teveel euri? Als er maar genoeg profiel op zit voor de APK. Jammer dat mijn velgjes niet passen... Keep on searching! Groet, Reinier
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Wat ik hier nog niet had laten zien was het 2e hitteschild gekocht van Jeroen, wat ik voor het originele geplaatst heb. Ook is te zien het balanspijpje is dichtgelast nu & een coating die ik op de uitlaat heb aangebracht tegen de roest. Hoe goed het blijft zitten gaan we nog zien :mrgreen:

Afbeelding

Ivm de grotere wielen reed ik zonder beschermkapjes. Vond ik toch niks, dus heb ze nu pas gemaakt in de vlakkere aangepaste wielkasten. Morgen netjes maken, maar nu eerst fettabier.gif

Afbeelding
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door GTV42.0 »

Ik laat die prut er uit, gaat als je regelmatig rijdt kan hier erg veel stof/zand gaan zitten met alle gevolgen van dien. Je haalt dit toch niet ieder jaar er voor weg om te kijken wat er achter zit. Als je het weg haalt zie je sneller wat er gaande is en grijp je sneller in. Is mijn mening en ervaring. Ik had bij een vorige GTV ook van die wielkuipen van een 75 en ook met de beste bedoelingen, maar zijn er nooit uit geweest.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door AlfettaOwner »

Als je veel gebruik gaat maken van de alfetta zou ik het wel aanbevelen om ze te monteren.
Houd een hele hoop zooi tegen en eens per jaar demonteren om te inspecteren is niet zo heel veel werk :wink:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door GTV42.0 »

AlfettaOwner schreef:Als je veel gebruik gaat maken van de alfetta zou ik het wel aanbevelen om ze te monteren.
Houd een hele hoop zooi tegen en eens per jaar demonteren om te inspecteren is niet zo heel veel werk :wink:
Precies, maar hoe vaak doe je dit werkelijk??
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door AlfettaOwner »

Wellicht niet eens jaarlijks nodig, als de boel goed is afgeschermd kan het jaren blijven zitten.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Ik doe het voornamelijk om toch wat meer vuil daar weg te houden. Uiteraard zal het nu geschroeft gemonteerd zitten ipv gepopt. Die plek schoonhouden is wel voornaam. Merk dat het daar best graag wil roesten :roll: en als dat te voorkomen is, maak ik die plaatjes wel pas.

Edit: vorderingen.

Vandaag alles goed in de roestbescherming Fertan gezet. Dit 24uur laten inwerken, en vervolgens schoon gemaakt (zouten verwijderen). Daarna nog in 2e roestbescherming gezet en vervolgens tectyl erover. Dit zowel op het schildje als op de carrosserie van de auto. Alles mooi zwart en past goed.

Afbeelding

Omdat ik nog geen rubber had voor de openingen links & rechts het nu tijdelijk met ISC racerstape dicht gemaakt totdat ik een beter afdichting kan vinden. Kwalitatief zeer goede tape en dus een aanrader.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Niet veel nieuws te melden, behalven dan dat een set wielen te koop stond die voldoen aan de eisen. Het loopt niet aan, zowel ingeveert als uitgeveert niet dus is zeker goed.
Twee banden zijn slecht op deze set maar heb nog optie op een paar 215 40 17 banden.

Afbeelding

Voor wie het zich afvraagt, (doe ik ook nog wel eigenlijk :lol: )
Merk: Rim Reactor (waarschijnlijk, ze zijn Made in England) P.T. k1
Model: ??? ET: 35 7J breed & 5x98 met naafgat van 73mm (en er zaten gewoon passende centreer ringen bij!).

Nu afwachten op beter weer voor 18Jan en dan heeft de Gtv6 weer voor 2jaar APK. Niiice :cool:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door kareltjeknetter »

na-aper :wink:
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
Rob GTV6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 378
Lid geworden op: 26 apr 2006, 20:27
Locatie: N-Brabant
Contacteer:

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Rob GTV6 »

:jumping:

Groet Rob GTV6
''Alfa Romeo'' Op m'n lijf geschreven.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Carbo »

Ik heb nog wel een mooi zilver kleurtje O:) dat wit is echt :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: zo 2014! :jumping:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Enrico »

Ja ... mee eens... Wit is wel erg griezelig... Brrr...
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Haha mee eens. Dit is alleen aangeschaft voor de APK & het aanlopen. Het wit is wel lekker racy maar voor het nette mag het een andere kleurtje zijn. Ik ga er eens over denken. Misschien dat de Superleggera's een opknap beurt kunnen krijgen en ik daar uiteindelijk ook zeer goede banden op doe.

Dan die witte set herstellen en daar beetje stille straatbanden op. Dan krijgt de auto echt 2 karakters :smile:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Afbeelding

Yeaaahhhh! Eindelijk.

Maar kon niet zomaar afmelden. Nee, lichtschakelaar doet ineens lastig met het aanzetten van stadslicht & dashboardverlichting. Maar afgezien daarvan verder goed. Heb nog een reserve, wellicht eens vervangen. Voel er veel voor om de auto in Juni-September nog eens te laten keuren om van deze idiote datum af te komen.

Laat het voorjaar maar komen! Goedvoornemen (toch nog) 3,500+ KM rijden in een jaar.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door AlfettaOwner »

Ja lekker die datum welke heb je "gekozen"om je dame te laten checken, midden in de nietgebruikersnieuweoldtimerregeleperiode :mrgreen:

Ik zou dat zeker het geld waard vinden ergens in de zomer.
Je kunt er wel nog ruim een jaar over nadenken :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door GTV42.0 »

Gefeliciteerd Melcher :thumbs: Klopt het dat jij jou auto weer hebt ingeschreven bij het register?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Thanks :smile:

Kreeg toen ik inlogde op mijnalfaclub bericht van "meld auto aan bij register", dus dacht doe ik maar. Wist niet zeker of ik dit al gedaan had. Ja dus :mrgreen:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Afgezien van poetsen is het redelijk rustig met deze Alfa. Mag ook wel eens.

Afgelopen weekend auto beurt gegeven. Forte Motor flush, nieuwe filters en nieuwe Castrol Edge Titanium 10W60 voor 42,50€ per 5L. Goede prijs, snelle levering bij http://www.oliewereld.nl/. Grappig dat de onderdelen handel waar ik kom, deze olie niet voor die prijs kan leveren.

Tevens plannetjes aan het maken voor nieuwe distributie / plaatsen van de nokkenassen. Ben opzoek gegaan naar een oliekoeler, maar kreeg de zeer goede tip om eerst maar eens na te gaan hoe heet de olie nou werkelijk word. Eens kijken hoe ik dat weer ga doen.

Tevens speciaal voor Jeroen (want de witte velgen kunnen inderdaad echt niet -APK wielen-) aan de gang gegaan om de OZ Superleggera's echt netjes te maken.
Afbeelding

Alle oxidatie eruit geschuurd, alle beschadigingen eruit gehaald, randjes op laten lassen zodat ze uiteindelijk helemaal strak zijn. Wilde ze eigenlijk naar Carl brengen, maar vanwege succes heeft hij het nogal druk. Fantastisch lijkt me dat. Dan maar zelf aan de gang. :cool:

Afbeelding

Ik ga voor een black-silver look. De velgen worden eerst hoogglans zwart gespoten. Dan 1 dun laagje wheelspray silver erover, wat afgelakt word met 3-4 lagen blanke lak. Uitdagend, maar de donkerdere wielen zullen stuk beter matchen bij de kleur stelling van de auto.

More to follow soon! :blue_cool:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door AlfettaOwner »

Heel cool :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
adjesalfa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 392
Lid geworden op: 14 jun 2006, 17:19

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door adjesalfa »

Jij blijft ook door ontwikkelen :thumbs:
Randjes laten oplassen hoe hebben ze dat precies gedaan? Daarna velg in de draaibank? waar heb jij dat laten doen? Cheers!
Plaats reactie