Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door kareltjeknetter »

als je de luchtweger kwijt wil ten gunste van een hittedraad lmm kun je beter helemaal overstappen op een vrij programmeerbaar mm, dan kun je echt stappen maken......
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

diedjee schreef:Effect van verwijderen LHM word doorgaans overschat. Maar ik weet niet hoe groot de LHM is die op jouw gtv6 zit, dus misschien levert het jou wel wat..... Mogelijk nog wel meer dan de motorisering als je eenmaal Kemmel hebt gehad op Spa. Gr DJ
Haha ja poppetje heeft nog veel te leren dat ook. Een grote LHM IS nog mogelijk, al heb ik nog niet het juiste type gevonden. Is nog die van de 164super. Verder heeft het voor mij ook met driveability te maken. De klep schommelt icm de gasklep, waardoor je af en toe een nogal stoterige rij ervaring krijgt. Niet echt fijn. Dat hoop ik er voornamelijk met een MAF uit te halen. Hier zal ik me nog in moeten verdiepen.
giuliettaevo schreef:kijken of je de koppen wat kunt vlakken voor meer compressie. Wat voor een diameter heeft je uitlaatsysteem ook alweer?
Jim Karalamatikalisys waarvan ik de nokkenassen gekocht hebt, adviseerde me juist de koppen niet te laten vlakken. Heb alle ruimte nodig voor de lift van de lobes, en de winst zou te minimaal zijn voor een straat auto.
Uitlaat systeem is overbemeten. Per cilinder 35-40mm uitwending dat samen komt in een buis (per bank, dus 2x) die 55mm (even uit het hoofd) uitwendig is.
kareltjeknetter schreef:als je de luchtweger kwijt wil ten gunste van een hittedraad lmm kun je beter helemaal overstappen op een vrij programmeerbaar mm, dan kun je echt stappen maken......
True, alleen een KMS md-35 met wat opties ben ik zo ook weer xxxx€ verder en die computers hebben laatst op de Porsches nogal wat kuren gehad vreemd genoeg. Maar zeker iets wat ik overweeg :thumbs: Thanks mannen!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door giuliettaevo »

Kms zou niet mijn voorkeur hebben. Maken wel goed spul maar is ook goed aan de prijs en niet het meest gebruiksvriendelijk.

Als Jim dat zegt dan klopt dat wel... Had hij je ook een nummer genoemd dat je kan verwachten?
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

KMS heeft mijn voorkeur omdat hun pand echt 5km bij mij verder is & voor werk er goed contact mee hebben. Het is inderdaad aan de prijs. Als er iets met de auto zou zijn ben je op de kar zo daar.

Jim heeft dat vermogens nummer ook wel genoemd. Zijn 24v kwam op 272 uit meen ik. Hij zegt dat de cilinderkoppen dusdanig goed zijn dat als je inlaat traject restrictie vrij is (dus aanzuigbuis zoals robs 24v heeft, en geen LHm meer) je de 270-280 toch wel zal moeten kunnen halen binnen kenvelden van motronic.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door giuliettaevo »

Ken wat mensen die zijn overgestapt op vems omdat ze de motor daar mooier op kregen lopen.veelal turbo motoren met hoog vermogen. Afstellen ging preciezer.

Kronenburg heeft bij mij niet zo'n goeie naam helaas.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door kareltjeknetter »

quote:
Haha ja poppetje heeft nog veel te leren dat ook. Een grote LHM IS nog mogelijk, al heb ik nog niet het juiste type gevonden. Is nog die van de 164super. Verder heeft het voor mij ook met driveability te maken. De klep schommelt icm de gasklep, waardoor je af en toe een nogal stoterige rij ervaring krijgt. Niet echt fijn. Dat hoop ik er voornamelijk met een MAF uit te halen. Hier zal ik me nog in moeten verdiepen.

mijn 24v heeft de std 24v luchtweger en icm een squadrachip heb ik een heel levendige motor zonder gehik(zonder chip is ie iets tammer maar ook geen gehik) ik ben benieuwd of jouw luchtweger nog in orde is
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Goede conclusie... Zou best wel eens stuk kunnen zijn. Ding loopt erg rijk *uitlaat zwart van binnen* en een co van 3.6 en een *** verbruik. Tijdens de laatste transaxle dag kreeg ik ook al de tip om eens naar de afstelling van de LHM te gaan kijken, maar kan natuurlijk zijn dat ding gewoon bij het grof vuil moet. :neutral: Houd je letterlijk van de straat op deze manier :mrgreen:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door giuliettaevo »

Geef mij het nummer eens door.heb wat losse luchtwegers liggen waarvan ik niet meer weet waar ze van zijn. 24v luchtweger kan daar goed nog een bijzitten.

Ander ding met redelijk veel invloed op verbruik en lopen is de lambdasensor of de temp sensor...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door kareltjeknetter »

precies, je zult zien dat het combo van is van factoren, heb ik ook gehad. lambdasensor gaat wel vaker stuk, even aan de computer hangen
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door giuliettaevo »

Zelfs de manier hoe de gasklep bedient wordt kan verkeerd zijn.. Ik heb een keer een bediening met een stang gemaakt waarbij de motor ook nauwelijks rustig te rijden was.bleek dat de beweging van de motor kleine veranderingen in gasklepstand veroorzaakte. Opgelost door met een kabel te gaan werken. :smile:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door GTV42.0 »

Melcher, kijk even bij evenementen aub
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Zal eens kijken. Ben morgen weer bij de auto. Staat momenteel niet bij mij in de garage.

Jeroen PB.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Niet meer naar de LMH gekeken :oops:

Momenteel krijgen de remmen iets meer aandacht. Te zien is dat ik ze gebruikt hebt :roll: NOOIT meer gegroevde schijven voor mij. Ondanks dat ze het van kwaliteitsmerk Tarox zijn, op meerdere plekken tot het hart een scheur. Ook geboorde hebben dit probleem. Staat stoer. Misschien is het nuttig, maar ze scheuren allemaal kapot. :twisted:
Afbeelding
Nu was dit de linkerkant waarvan de remklauw wegens vastlopen gedemonteerd had, maar dit had natuurlijk slecht af kunnen lopen als de klauwen gewoon gangbaar waren gebleven :--:

Anyway, de 166 klauwen verbreed. Originele bouten gebruikt, hebben genoeg draad in de klauw. Alles ging makkelijk los, alle zuigers zijn super gangbaar. 2 hebben we eruit gehad en opnieuw ingevet, maar besloten de rest niet te doen, want alles was gangbaar en zag er 100% uit. Hebben jaar ofzo op de plank gelegen, maar met olie erin en kwamen van een rijdende auto. Perfect dus.
Afbeelding
Spacer terug geschuurt en ruimte gemaakt voor de oren van het gtv6 fusee. Originele leidingen netjes pas verbogen. Wel met brander en een gripttang los moeten maken.

De klauwen zo ver mogelijk oxidatie vrij gemaakt, ook nacht in de fertan gezet (werkt ook op Alu, maar minder dan op staal) en netjes gespoten. I'm pleased :blue_cool:
Afbeelding
Stickertjes zijn onderweg, schijven worden binnenkort uitgedraait. Gaan de wheelstuds uit de oude schijf pakken en deze vastlassen aan de schijf. Kleine verloop leidingen maken voor het aansluiten op de remleiding, and Bob's your uncle.

Dan achter maar eens uit elkaar halen, handrem mechaniek fixen en auto door de apk gooien voor December.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door GTV42.0 »

Van die schijven kijk ik erg raar van op Melcher. Dit verwacht je niet.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door AlfettaOwner »

:shock:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door GTV »

Geboorde hebben hier helaas ook last van.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door giuliettaevo »

Bouten vastlassen aan de schijven werkt niet,been there done that...

Oude schijven helemaal afslijpen tot je enkel het hart overhoudt en dat gebruiken om de schijven mee vast te klemmen. :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door AlfettaOwner »

giuliettaevo schreef:Bouten vastlassen aan de schijven werkt niet,been there done that...

Oude schijven helemaal afslijpen tot je enkel het hart overhoudt en dat gebruiken om de schijven mee vast te klemmen. :wink:

Snap het niet Remco, met welk doel zou je dit doen ?
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door giuliettaevo »

Melcher moet de nieuwe grote schijven voorzien van bouten om de wielen vast te kunnen zetten. Origineel zitten de bouten strak in de schijven gedrukt en zit er een vlakke kant aan de kop zodat ze niet meedraaien. Bij de nieuwe schijven mis je die rand waardoor de bouten kunnen meedraaien. Daar moet je dus iets op verzinnen. Als je nu dat gedeelte van een oude schijf pakt kun je daar de bouten mee op hun plek houden.de nieuwe schijf komt dan tussen dat deel en de naaf te zitten. Hoop dat het zo duidelijk is. :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Dat is duidelijk. Maar wat is het probleem tegen de studs vastlassen op de schijf? Waarom werkt dat niet?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Plaats reactie