Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door giuliettaevo »

De diesel bak is 3,007 eindoverbrenging (tenminste dat vond ik ergens terug.. 13/40)

Dan wordt het plaatje bij 3000 toeren;
1st Gear = 38.31 km/h
2nd Gear = 64.04 km/h
3rd Gear = 89.84 km/h
4th Gear = 116.43 km/h
5th Gear = 141.21 km/h

En bij 7000 toeren;
1st Gear = 89.39 km/h
2nd Gear = 149.42 km/h
3rd Gear = 209.63 km/h
4th Gear = 271.68 km/h
5th Gear = 329.49 km/h
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

jef75 schreef:Ik heb nog een TD 2.4 bak liggen,code s staan er niet op,weinig(eigenlijk geen) uitwendige kenmerk punten.
Gooi die zeker nog niet weg... Ik weet nu nog niet wat de plannen allemaal gaan zijn... Maar wat niet is kan in de toekomst nog komen!
giuliettaevo schreef:Vind het zonde om zo'n lange eindoverbrenging onder te knopen....
Je moet weten dat ik met de auto nog nooit op een circuit heb gereden, Heck, afgelopen woensdag ben ik voor het eerst in mijn leven op zandvoort geweest. Daar heb ik met een paar auto's racewagens meegereden, en dat was best fenominaal.
Karten doe ik wel graag, en ook best regelmatig, en vind dat echt super.

Dus ik denk dat ik eerst paar keer rond de ring moet rijden, om het hele andere karakter van mijn auto te leren kennen..... En dan pas mijn gedachte opmaken.Want voor trackuse lijkt me deze bak super!

Nu ik de waardes zo zie ^^ begrijp ik je wel goed... Je gaat er een hele andere auto van maken.
Op Zandvoort heb ik meegereden met een jaguar XKR. Geweldige auto om naar zuidfrankrijk te gaan, SAAIHEID op het circuit daar. Ding had 500pk en een supercharger.. Heb me echt verveeld die 2 rondjes daarin.

Ik heb een vectra gehad 2.5v6, welke een hele lange bak had. zelf vond ik het wel fijn, je reed 160 in zijn 3.
Feit was wel, dat met roaduse je daarna het wel leuk vond, en je naar zijn 5 ging.

Point van dit verhaal...... Ik heb al een lange bak auto.. Dat is mijn astra...... Moet er nog maar eens goed over denken.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door pe1ryx »

ik denk dat je al met een 3.0 bak rijd...2800 rpm bij 100km /u...

is dat niet precies uit te rekenen wat de overbrenging dan is?
:?:
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

EDIT: Eerste is het plaatsten van de 22mm stabilisator stang. (25% stijver, minder koetsrol) Deze heb ik verkregen bij forumlid Rob! Thanks man! Heb via Alfamotive 22mm rubbers, en 2 nylon bussen 33mm (gtv6, 30mm gtv4) besteld. Zsm word de torsiestang kaal gemaakt, en nieuw in de beschermcoating.

Edit2: olie koeler wordt een aftermarket, Sandtler.com


Rob, Of ik de 164 Dyn ga gebruiken weet ik nog niet. Misshien wel! De AC pomp plaats ik dan op de gtv dynamo. Probleem is de koelslang. Wordt krap met de v-snaar! En moet de balasten van de bobines te verplaatsen naar... ergens anders. :roll: Meer later!

Edit! : De dyamo steun gaat waarschijnlijk de ACpomp houden. Rob! bewaar een 75tankje voor me! Die ga ik een nodig hebben! De gouden tip voor het idee :
Afbeelding
Kan iemand met een gtv4 met AC een paar pictures schieten van de acpomp van voren (verloop vsnaar met koelslangen?)
Laatst gewijzigd door Melvivio op 11 dec 2010, 23:05, 3 keer totaal gewijzigd.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Theo Romeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 189
Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:38

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Theo Romeo »

Je kunt beter een universele oliekoeler aansluiting kopen bij bijvoorbeeld Biesheuvel. Kosten niet veel en zijn veeeeel kleiner dan die aansluiting op de foto. PAst eenvoudig naast je motorsteun.
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door twinnyspark »

Melvivio schreef: Kan iemand met een gtv4 met AC een paar pictures schieten van de acpomp van voren (verloop vsnaar met koelslangen?)
Wil wel een paar plaatjes schieten, alleen zit er bij mij de snaar niet op, probleem??

Onderstaande link naar mijn project topic, halverwege staan een paar foto's waar de loop van de snaar redelijk is te zien.

viewtopic.php?f=34&t=1281&start=40
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Fetta »

Theo Romeo schreef:Je kunt beter een universele oliekoeler aansluiting kopen bij bijvoorbeeld Biesheuvel. Kosten niet veel en zijn veeeeel kleiner dan die aansluiting op de foto. PAst eenvoudig naast je motorsteun.
idd, of een uit de catalogus van Sandtler, die past ook goed.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Sandtler bied veel aan voor de 116!! Denk dat als ik een olie koeler ga halen ik de set daar vandaan haal!
De maat is me onduidelijk.? Ik heb een schroeffilter met 20x1.5mm, filter van een fiat 1.9td bravo. De meeste diesels worden uitgesloten.

Voor oliekoeler aansluiting moet ik de M20 stahlummantelte Schläuche und Adapterplatte mit integriertem Thermostat hebbenb?

Wat is normaal formaat oliekoeler? ik zeg dat ik niet groter hoef te gaan dan 100 bij 300mm. Geeft de website ook al aan. Zou ik voor 300€ klaar zijn, inclusief verzenden. Vind ik wel netjes!

Biesheuvel ziet er ook goed uit. Ik zag dat ze daar ook drukgroepen hebben voor de 3.0L 75tig. Denk dat ik die ook een aan moet schaffen terzijnertijd. En remslangetjes! Wordt ik wel blij van!

Edit : Leraar uit de praktijk, vertelde mij .De normale werk temperatuur = snelheid x 1graad/celcius dus 120kmh=ca120gr/c 140kmh=140gr/c boven de 140kmh zal het ongeveer 140 gr/c blijven. De druk is maximaal 4,8 bar.

Wie kan dit bevestigen? Dan ga ik eerst nog eens naar de vermogensbank terug om te checken wat de olie onder langdurige belasting doet.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door giuliettaevo »

140 graden vind ik tamelijk hoog.. :? Wij (mijn vrienden en ik) monteren een oliekoeler zogauw de temperatuur boven de 110 graden komt. Hoger als 120 gaden wil ik het niet hebben. :wink:

Overigens denk ik niet dat jouw olie heel heet wordt. Jouw auto is een stuk lichter als een 164 24v namelijk en volgens mij heb je ook al een groter carter als dat de 24v origineel heeft, dus meer olie. ook koelt het carter de olie beter af bij een gtv omdat het meer in de rijwind zit ( vandaar ook die ribbels :smile: ).

Een goede olietemperatuurmeter is misschien een betere eerste aanschaf? :oops:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Gtv4 »

Onze diesels draaien onder vollast max 107 tot 112 graden. (380kw en 24 uur per dag en 7 dagen in de week)
De beveiliging staat op 118 graden.

Het is ook afhankelijk wat voor olie je hebt, bij ons verliest de olie (ik meen) bij 128 graden zijn smerende werking.
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door giuliettaevo »

Ik meende altijd dat 130 graden de limiet was en dat olie daarboven af begon te breken. Dat rijmt aardig met jouw getallen... :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Over de olie : Deze word zsm gemeten tijdens belasting op de vermogens bank! Bij benadering van de 120graden, gaat er een olie koeler komen.

De maat is me onduidelijk.? Ik heb een schroeffilter met 20x1.5mm, moet ik de M20 versie hebben?

AIRCO project. Het vordert, want er is een goed idee. namelijk :
Afbeelding

Hoe vinden jullie het v-snaar verloop? Blijft dit heel? Ik blijf verweg van de koelslangen. De snaar word gespannen over de dynamo.

Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn de componenten.. Geel is lage druk, rood/oranje is rood. Er zijn een paar gasdrukregelaars. Wat vinden jullie?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door giuliettaevo »

De dynamo heeft te weinig raakvlak met de riem vermoed ik. :wink:

Dit lijkt mij beter, meer raakvlak in ieder geval...
Afbeelding

Zelfde poelies alleen andere route. :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

@Remco. Super idee. Is inderdaad een mooier verloop! :thumbs: Ben je morgen trouwens savonds thuis? want ben rond uur of 8 bij rob, en kan daarna wel even door rijden en langs komen? :)

OT : Even stom iets.. Ik wist dat ik deze had. Ze zaten niet meer gemonteerd op de auto toen ik deze kocht, en zelf weet ik dit niet.... Hoe zitten de vloerbeschermingskapjes origineel op de auto ?
Afbeelding
Hierbij kan de stoel niet ver naar achter. De plastic bus zit onder het afschermkapje, en het kap zit ook niet mooi angesloten op de vloerbedekking.
Afbeelding
Dit staat wat stom, en je hebt nog steeds kans om met je schoen achter een rails te blijven hangen. Maar het sluit wel mooi aan, en de stoel kan naar achter. Hoe zat het in 1980?

Helemaal onder de mat? en bus erop? wil ik ook nog geloven.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door giuliettaevo »

Helaas, morgen heb ik de kerstborrel van het werk... :neutral:

Maar hij loopt niet weg.. :mrgreen:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door GTV42.0 »

[quote="
Afbeelding
Dit staat wat stom, en je hebt nog steeds kans om met je schoen achter een rails te blijven hangen. Maar het sluit wel mooi aan, en de stoel kan naar achter. Hoe zat het in 1980?

Helemaal onder de mat? en bus erop? wil ik ook nog geloven.[/quote]

De ronde kunstoffen bus zat bij mij niet op de afdekplaat, maar er onder.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Carbo »

GTV42.0 schreef:[quote="
Afbeelding
Dit staat wat stom, en je hebt nog steeds kans om met je schoen achter een rails te blijven hangen. Maar het sluit wel mooi aan, en de stoel kan naar achter. Hoe zat het in 1980?

Helemaal onder de mat? en bus erop? wil ik ook nog geloven.
De ronde kunstoffen bus zat bij mij niet op de afdekplaat, maar er onder.[/quote]

Bus hoort er inderdaad onder zwarte afdekplaat. Afdekplaatje hoort op het tapijt. Als er geen bus onderzit scheurt het plastic kapje in.
Bout heeft inbuskop met een veerringetje eronder!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Hey mensen! De vele projectjes waar ik mee bezig ben, gaan allemaal wat langzamer door het weer, maar toch een kleine update!

Jeroen & Carl: Thanks!!! Origineel brengt wel een probleem met zich mee. Namelijk dat het schuivend gedeelte van de rails tegen het afdekkapje aan komt. En de stoel niet helemaal meer naar achteren kan. Tevens sluit bij mij het kapje ook niet meer aan op de vloerbedekking. Kijken dus wat ik doe. Misschien laat ik het wel weg, of verklein ik de spacers.

Stefan: De sierstrip gekocht bij je staat al geruime tijd bij een jongen die deze voor mij in hoogglans zwart zou spuiten. Hij krijgt zijn verfhok niet op temperatuur, en spuit dus niet.. Jammer, want nu heeft de gtv dus een kale bumper achter...
Afbeelding

De 22mm stabilisator zou ook door hem gespoten worden. Deze staat wel al in protective coating, maar nog niet in epoxy en afgelakt. De rubbers zijn binnen, samen met de 33mm bussen voor de botjes. Dus dat is ook wachtend op beter weer!
Afbeelding
Schrik niet, deze is reserve, en het is oppervlakte roest. De is rembekrachtiger meerdere keren in de afbijt gezet. Dit kreeg niet alle verf los. Een must voordat deze opnieuw spuit.
Stralen? :neutral: of met staalborstel een lamme arm? Of laten zitten?

Afbeelding
De extra spannings kabel voor de audio dadelijk. Dan mag de dynmo echt gaan werken. En zo veel vertrouwen in het knooppunt LV heb ik niet met 120A...

Afbeelding

Het tankje moet nog afgesoldeerd worden. Je komt in de knoop met een remleiding (orignele aansluitpunt voor sproeiertje komt te vervallen) en de breedte (3cm). De 75 heeft powersteering daar zitten, en geen koelreservoire.. Ik heb geen verffohn en 400watt soldeerbout, dus moet dit keer meenmen naar werk om af te maken.

Afbeelding
De plaatsing van de bobinebalsten zitten nu dus rechts, met 2x 6mm boutje ipv gelast. Stevig genoeg, en demonteerbaar. Idd de beste keuze! Thanks Rob!

Afbeelding
En op een avond verveelde me ik. En had geen zin om met de bestaande dingen bezig te houden. De afdekkapjes smeken om een beetje verf. Alleen zwart in huis, is dit het geworden. Het is niet super, maar oogt leuk. Als er meer tijd is, alles keer in straalkast, netjes laten poedercoaten want dat is wel netter. Dit is leuk voor nu.
Laatst gewijzigd door Melvivio op 09 jan 2011, 14:48, 2 keer totaal gewijzigd.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8877
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door AlfettaOwner »

Zijn vaak de kleine dingen die het hem doen, dit ziet er toch alweer leuk uit.
Wel volle motorruimte :shock:

Kun je daar nog een beetje sleutelen ? :blue_lol:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door pe1ryx »

rembekrachtiger bij voorkeur stralen... ook mooi tankje :mrgreen:
Plaats reactie